کدام نرم‌افزار رفرنس‌دهی برای نگارش و ترجمه مقاله بهتر است؟

نگارش مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی  و محققی است. با نگارش و ترجمه مقاله سپس انتشار آن در مجلات معتبر، نتایج پژوهش‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. هم‌چنین رزومه علمی شما تقویت می‌شود. یکی از اقدامات مهمی که برای نگارش مقاله […]

نگارش مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی  و محققی است. با نگارش و ترجمه مقاله سپس انتشار آن در مجلات معتبر، نتایج پژوهش‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. هم‌چنین رزومه علمی شما تقویت می‌شود.

یکی از اقدامات مهمی که برای نگارش مقاله و قبل از ارسال مقاله برای مجله باید انجام دهید، رفرنس‌نویسی است. بررسی و ذکر استنادها باعث می‌شود که شما با مشکل سرقت ادبی مواجه نشوید. هم‌چنین نشان‌دهنده این است که از چه منابعی استفاده کرده‌اید و چرا مقاله شما معتبر است.

در گذشته رفرنس‌دهی به صورت دستی انجام می‌شد که کاری زمان‌بر است. اما اکنون نرم‌افزارهای متعددی برای بیان استناد‌های مقالات وجود دارد. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به مندلی، زوترو و اندنوت اشاره کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با مزایا و معایب هر کدام از این نرم‌افزارهای رفرنس‌دهی آشنا شوید.

چرا نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی مهم هستند؟

چه دانشجوی ارشد و دکتری باشید و چه پژوهشگر و استاد دانشگاه، استفاده از نرم‌افزارهای رفرنس‌دهی برای شما مهم است. استفاده از نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی چند فایده مهم دارد.

  • با استفاده از این نرم‌افزارها، سرعت یافتن اطلاعات افزایش می‌یابد. هم‌چنین دیگر لازم نیست که ساعت‌ها بین منابع مختلف مقاله خود بگردید و آن‌ها را مرتب کنید.
  • اگر مقاله شما با مشارکت چند نفر نوشته می‌شود، بهتر است که از یک نرم‌افزار رفرنس‌دهی استفاده کنید. با استفاده از نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی، نگارش مقاله‌ای گروهی آسان‌تر می‌شود و لازم نیست که با روش‌های پیچیده‌تر منابع را با هم به اشتراک بگذارید.
  • نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی برای سازمان‌دهی اطلاعات بسیار اهمیت دارند. با کمک این نرم‌افزارها، مدیریت اطلاعات زیاد، آسان‌تر می‌شود و از اشتباهات احتمالی پیشگیری می‌کنید.

بهترین نرم‌افزارها برای رفرنس‌دهی

بهترین نرم‌افزار رفرنس‌نویسی کدام است؟

نرم‌افزارهای متعددی برای ارجاعات و استنادات وجود دارد. این‌نرم‌افزارها در بعضی موارد با هم متفاوت هستند. هر کدام از این نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

نرم‌افزار مدیریت منابع Mendeley

Mendeley  نرم‌افزاری است که به محققان کمک می‌کند تا منابع خود را مدیریت کنند. از نرم‌افزار مندلی می‌توان برای کتابشناسی (تهیه فهرست کتاب‌ها و نوشته‌های استفاده‌شده در مقاله) و استناد استفاده کرد. مندلی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس است. این نرم‌افزار قابلیت نصب بر سیستم عامل‌های مک و ویندوز را دارد.

نرم‌افزار Mendeley به شما این امکان را می‌دهد تا همه منابع خود را فقط از یک کتابخانه مرجع ذخیره، سازماندهی و جست و جو کنید. این کار اضافه کردن منابع و کتابشناسی را آسان می‌کند. نرم‌افزار مندلی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا فایل‌های PDF را بخوانید و در آن‌ها حاشیه‌نویسی انجام دهید.

مزایای نرم‌افزار مندلی

  • یکی از مزایای این نرم‌افزار افزایش ارتباطات و تبادل اطلاعات است. زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا از هم‌گروهی‌های خود برای به اشتراک‌گذاشتن منابع و مقالات مشترک دعوت کنید.
  • استفاده و حمل این نرم‌افزار آسان است. زیرا امکان نصب نرم‌افزار مندلی به طور همزمان بر روی دستگاه‌های مختلف وجود دارد. بنابراین اگر به یک نرم‌افزار کاربردی برای مدیریت منابع مقاله خود برای نگارش و ترجمه مقاله خود نیاز دارید، نرم‌افزار مندلی گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.
  • این نرم‌افزار، افزونه مرورگری دارد که با مروگرهای فایرفاکس و گوگل کروم کار می کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، این است که صفحات وب مورد نظر خود را نشانه‌گذاری کنید و سپس آن‌ها در کتابخانه مندلی شما ذخیره می‌شوند.
  • این نرم‌افزار نسخه رایگان دارد و بیشتر امکانات آن در نسخه رایگان آن قابل استفاده هستند.

 

معایب نرم‌افزار مندلی

  • مندلی از Google Docs پشتیبانی نمی‌کند.
  • حاشیه‌نویسی‌هایی که در مندلی ایجاد می‌شوند، با فایل‌های PDF شما خروجی گرفته نمی‌شوند.

نرم‌افزار مدیریت منابع Endnote

نرم افزار Endnote برای مدیریت و وارد کردن مراجع استفاده می‌شود. اندنوت برای مدیریت و ذخیره منابع کاربرد دارد. نسخه دسکتاپ نرم‌افزار Endnote  برای ذکر نقل قول و کتابشناسی کمک می‌کند. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری مراجع با همکاران را فراهم می‌کند.

مزایای نرم‌افزار اندنوت

  • اندنوت به شما این امکان را می‌دهد تا در پایگاه داده‌ها جست و جو کنید و اطلاعات نقل قول را در Microsoft word وارد کنید.
  • نرم‌افزار اندنوت دارای نسخه‌های آنلاین و آفلاین است و امکان ویرایش سبک‌های خروجی را بر اساس الزامات مجله فراهم می‌کند. هم‌چنین این امکان را برای شما فراهم آورده است تا فایل‌های پی دی اف را به مراجع پیوست کنید. این نرم‌افزار مخصوصا برای نگارش و ترجمه گروهی مقاله مناسب‌تر است.

معایب نرم‌افزار اندنوت

  • با Google Drive خوب کار نمی‌کند.
  • رایگان نیست و یادگیری آن بیشتر طول می‌کشد.

نرم‌افزار مدیریت مراجع زوترو

Zotero  یک نرم‌افزار مدیریت مرجع است که برای دانشجویان و پژوهشگران در تمامی مقاطع قابل استفاده است. استفاده از این نرم‌افزار راه‌کاری موثر برای برای مدیریت منابع شما و همچنین ذکر آسان نقل قول و کتابشناسی است.

زوترو به شما کمک می‌کند تا با جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات مربوط به منابع خود در یک مکان، آن‌ها را سازمان‌دهی کنید. از این نرم‌افزار می‌توان برای ایجاد اطلاعات استنادی و کتابشناسی در کمترین زمان استفاده کرد، بنابراین باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود.

مزایای نرم‌افزار زوترو

  • نرم‌افزار زوترو، نرم افزار مدیریت استناد منبع باز و رایگان است.
  • به عنوان یک پلاگین برای مرورگر مبتنی بر وب شما کار می‌کند، بنابراین اجازه می‌دهد تا منابع را با یک کلیک وارد کنید.
  • امکان استفاده از نرم‌افزار زوترو در چند دستگاه وجود دارد.

معایب نرم‌افزار زوترو

  • فضای ذخیره‌سازی ابری کم
  • رابط کاربری سخت‌تر

نرم‌افزارهای رفرنس دهی

چگونه ترجمه مقاله خود را برای انتشار در مجلات آماده کنیم؟

یک راه‌کار این است که خودتان مقاله‌تان را ترجمه کنید. در این حالت این احتمال وجود دارد که به علت کمبود زمان و عدم آشنایی با اصول ترجمه مقاله، مقاله شما رد شود. بنابراین برای صرفه‌جویی در زمان و تخصصی انجام‌شدن کار، بهتر است که ترجمه مقاله خود را به یک موسسه خدمات زبانی بسپارید. سایت ترجمه ترجمیک، یکی از معتبرترین موسسات ارائه خدمات زبانی است.

چرا ترجمه مقاله را به سایت ترجمه ترجمیک بسپاریم؟

سایت ترجمه ترجمیک یک موسسه آنلاین است که به ارائه خدمات تخصصی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ویرایش نیتیو، پارافریز تخصصی متون و تولید محتوا می‌پردازد. در واقع موسسه ترجمیک هر خدمات تخصصی را که یک پژوهشگر نیاز دارد، ارائه می‌دهد.

در ترجمیک شما امکان انتخاب گزینه‌های متفاوتی مانند نقره‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی را دارید. این پلن‌ها در مواردی مانند هزینه، مدت زمان گارانتی، ارائه گواهی و … با هم تفاوت دارند. بسته به نیازها و دغدغه‌هایتان امکان انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها را دارید.

سایت ترجمه ترجمیک با بیش از ۲۰هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند. بنابراین در صورت ثبت سفارش، ترجمه مقاله شما به مترجمی متخصص سپرده می‌شود. بنابراین مقاله شما برای هر زمینه و رشته‌ای که باشد، لازم نیست که نگران تخصصی انجام‌شدن آن باشید.

تمامی سفارش‌های ترجمه و تولید محتوا توسط تیم پایش کیفی ترجمیک بررسی می‌شوند. در این حالت هم کیفیت ترجمه مقاله و هم این‌که در ترجمه از ماشین‌های ترجمه استفاده نشده باشد، بررسی می‌شود.

اگر هم ترجمه مقاله را خودتان انجام دادید، این سایت ترجمه گزینه ویژه‌ای به نام ویرایش نیتیو دارد. در ویرایش نیتیو ترجمه مقاله شما توسط یک ویراستار متخصص بررسی می‌شود تا فاقد اشکالات ویرایشی و نگارشی باشد. گواهی ویرایش نیتیو ترجمیک مورد قبول بسیاری از مجلات معتبر بین‌المللی است.

تمامی سفارش‌ها در ترجمیک دارای تضمین کیفیت و زمان تحویل هستند. بنابراین مقاله شما در راس موعد مقرر و با بالاترین کیفیت به شما تحویل داده خواهد شد. اگر به خدمات تخصصی مانند ترجمه مقاله، ویرایش نیتیو و پارافریز تخصصی دارید، به راحتی سفارش خود را به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.