سفر هوایی از ایران تا ترکیه چند ساعت طول می‌کشد؟

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که ایرانیان زیادی آن را برای سفرهای خارجی انتخاب می‌کنند. در این میان یکی از مهمترین نکات اطلاع از مدت زمان رسیدن به ترکیه با هواپیما است. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا سفر خود را بهتر مدیریت کرده و در زمان تعیین شده به هتل […]

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که ایرانیان زیادی آن را برای سفرهای خارجی انتخاب می‌کنند. در این میان یکی از مهمترین نکات اطلاع از مدت زمان رسیدن به ترکیه با هواپیما است. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا سفر خود را بهتر مدیریت کرده و در زمان تعیین شده به هتل برسید. بنابراین اگر می‌خواهید با فاصله هوایی ایران تا ترکیه از شهرهای محبوب کشور آشنا شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

از تهران تا استانبول چند ساعت راه است با هواپیما؟

پروازهای ایران به ترکیه معمولا از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد فرودگاه جدید استانبول صورت می‌گیرند. در این پرواز 3 الی 3:30 دقیقه در راه هستید و سپس به ترکیه خواهید رسید. فرودگاه جدید استانبول هم با امکانات بسیار زیاد خود لحظاتی آرام و بی‌دردسر را برایتان به همراه می‌آورد. از این خدمات رفاهی می‌توانیم به فروشگاه های بدون گمرک، پایانه‌های مسافربری متنوع، پارکینگ‌های وسیع با ظرفیت هزاران خودرو، وجود بانک و خودپرداز، دفاتر مالی و ارتباطی مانند اداره پست و فکس، کافی‌شاپ، رستوران، وای فای رایگان، کافی نت و… اشاره کنیم. در سالن‌های استراحت مدرن این فرودگاه هم می‌توانید خستگی خود را به در کنید و حتی از سالن‌های استحمام آن استفاده نمایید.

فاصله فرودگاه استانبول تا مرکز شهر

یکی از دغدغه‌های مسافران همیشه رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر است ولی در استانبول دیگر نباید نگران این موضوع باشید. چرا که فرودگاه جدید استانبول اتوبوس‌های بسیار زیادی دارد که شامل اتوبوس‌های ( HAVAİST، İETT H-1، SEYAHAT ) می‌شود. این اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزی در دسترس هستند و هزینه بسیار کمتری هم از تاکسی‌ها دارند. فاصله فرودگاه استانبول تا مرکز شهر نیز 50 الی 54 کیلومتر است و حدودا یک ساعت در راه هستید. با این حال اگر قصد دارید در زمان کمتری به مقصد برسید می‌توانید از ماشین‌های شخصی یا تاکسی‌های این فرودگاه استفاده کنید. این تاکسی‌ها در سه رنگ زرد، مشکی و آبی وجود دارند و قیمت هر کدام با یکدیگر متفاوت است. برای رفت و آمدی ارزان‌تر توصیه می‌کنیم از تاکسی‌های زردرنگ کمک بگیرید.

همچنین به خاطر داشته باشید رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در ترکیه معمولا وجه نقدی قبول نمی‌کنند و شما باید برای پرداخت کرایه آن‌ها از استانبول کارت استفاده کنید. استانبول کارت نه تنها باعث کاهش قیمت کرایه می‌شود بلکه به راحتی قابل شارژ است و در فرودگاه مراکز آن وجود دارد.

فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم

فاصله تهران تا دیگر شهرهای ترکیه با هواپیما

در زیر فاصله تهران تا سایر شهرهای ترکیه را با هواپیما مشاهد می‌کنید:

  • مسافت هوایی تهران تا ازمیر: 2150 کیلومتر است. مدت زمان تهران تا ازمیر با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 50 دقیقه است.
  • مسافت هوایی تهران تا وان: 773 کیلومتریک است. مدت زمان تهران تا وان با هواپیما هم حداکثر 1 ساعت و 10 دقیقه است.
  • مسافت هوایی تهران تا آنتالیا: 2000 کیلومتر است. مدت زمان تهران تا آنتالیا با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 10 دقیقه است.
  • مسافت هوایی تهران تا آنکارا: 1697 کیلومتر است. مدت زمان تهران تا آنکارا با هواپیما هم حداکثر 2 ساعت و 50 دقیقه است.

فاصله مشهد تا ترکیه با هواپیما چقدر است؟

افزون بر تهران، مشهد یکی دیگر از شهرهای محبوب ایران است که مسافران زیادی از آن به ترکیه سفر می‌کنند. بنابراین دانستن مدت زمان رسیدن از مشهد به ترکیه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود که در زیر به آن می‌پردازیم:

  • مسافت هوایی مشهد تا استانبول: 2719 کیلومتر است. مدت زمان تهران تا استانبول با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 40 دقیقه است.
  • مسافت هوایی مشهد تا ازمیر: 2876 کیلومترا ست. مدت زمان مشهد تا ازمیر با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 30 دقیقه است.
  • مسافت هوایی مشهد تا وان: از آنجایی که معمولا پروازی از مشهد به وان صورت نمی‌گیرد، اطلاعات آن نیز در دسترس نیست. بنابراین اگر ساکن مشهد هستید توصیه می‌کنیم برای سفر هوایی به وان ابتدا به تهران بیایید و سپس از فرودگاه امام خمینی به ترکیه سفر کنید.
  • مسافت هوایی مشهد تا آنتالیا: 2574 کیلومتر است. مدت زمان مشهد تا آنتالیا با هواپیما هم حداکثر 4 ساعت و 40 دقیقه است.
  • مسافت هوایی مشهد تا آنکارا: 2362 کیلومتر است. مدت زمان مشهد تا آنکارا با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 30 دقیقه است.

برای کاهش هزینه‌های این سفر می‌توانید بلیط هواپیما ارزان (بلیط-ارزان-هواپیما/https://ghasedak24.com) خود را به صورت اینترنتی از قاصدک 24 تهیه کنید. این کار سبب می‌شود پرواز ارزان‌تری داشته باشید و تا حد زیادی در مخارج سفر خود صرفه جویی کنید.

بلیط مشهد به استانبول هواپیما

معرفی مسافت شیراز تا ترکیه با هواپیما

اگر قصد دارید از شیراز به ترکیه با هواپیما بروید، اطلاعات زیر کمک زیادی به شما در این سفر خواهند کرد:

  • مسافت هوایی شیراز تا استانبول: 2514 کیلومتر است. مدت زمان شیراز تا استانبول با هواپیما هم حداکثر 4 ساعت و 10 دقیقه است.
  • مسافت هوایی شیراز تا ازمیر: 2476 کیلومتر است. مدت زمان شیراز تا ازمیر با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 50 دقیقه است.
  • مسافت هوایی شیراز تا وان: پرواز شیراز به وان هم مانند پرواز مشهد به وان تقریبا در هیچ یک از روزهای سال انجام نمی‌شود و اطلاعاتی از آن نیز در دسترس نیست. پس اگر ساکن شیراز هستید و می‌خواهید به وان سفر کنید، باید به تهران بیایید و از فرودگاه امام خمینی استفاده کنید یا سفر زمینی را انتخاب کرده و آماده یک سفر جاده‌ای با اتوبوس شوید.
  • مسافت هوایی شیراز تا آنتالیا: حدودا 1800 کیلومتر است مدت زمان شیراز تا آنتالیا با هواپیما هم حداکثر 3 ساعت و 5 دقیقه است.
  • مسافت هوایی شیراز تا آنکارا: پروازهای شیراز تا آنکارا معمولا دارای یک توقف در استانبول هستند. بنابراین زمان سفر شما به فاصله شیراز تا استانبول، توقف در فرودگاه و فاصله استانبول تا آنکارا تقسیم می‌شود. این پرواز غیرمستقیم حداقل 7 ساعت طول می‌کشد ولی اگر پرواز مستقیم و بدون توقف را خریداری کنید، مدت زمان شیراز تا آنکارا با هواپیما حداکثر 5 ساعت و 10 دقیقه خواهد بود.

در نهایت برای رزرو بلیط هواپیما خود یکی از آسان‌ترین روش‌ها استفاده از سامانه‌های آنلاین سفر مانند قاصدک 24 است. وب سایت قاصدک 24 به شما کمک می‌کند بتوانید پروازهای ایران تا ترکیه را بررسی کنید و از جزئیات هر کدام مانند ساعت حرکت، قیمت بلیط، نوع کلاس پروازی و… مطلع شوید. برای این کار عبارت «قیمت بلیط هواپیما قاصدک 24» را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید. ناگفته نماند افزون بر کشور ترکیه، به سایر مقاصد خارجی و داخلی هم دسترسی خواهید داشت و می‌توانید طبق سلیقه و بودجه خود یکی از بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس را تهیه کنید.