ویژگی‌های یک خانه لوکس در عصر تکنولوژی و فناوری

پیشرفت روز افزون تکنولوژی موجب شده تا امکانات و تجهیزات خانه‌های مدرن نیز مانند سایر تکنولوژی‌ها دائما در حال پیشرفت و بروز شدن باشد. در نتیجه بهتر است به فکر مدرن‌سازی منازل بود تا خانه را زیباتر کرده و آسایش و آرامش را برای خانواده خود تامین کنیم. تاثیر تکنولوژی‌های مدرن بر دکوراسیون داخلی خانه […]

پیشرفت روز افزون تکنولوژی موجب شده تا امکانات و تجهیزات خانه‌های مدرن نیز مانند سایر تکنولوژی‌ها دائما در حال پیشرفت و بروز شدن باشد. در نتیجه بهتر است به فکر مدرن‌سازی منازل بود تا خانه را زیباتر کرده و آسایش و آرامش را برای خانواده خود تامین کنیم.

تاثیر تکنولوژی‌های مدرن بر دکوراسیون داخلی خانه به همان میزان بوده که فناوری با سرعت زیادی رو به جلو در حال حرکت است. بنابراین جای تعجب نیست که این فناوری‌ها را در بخش های مختلف زندگی‌مان مشاهده کنیم. اما هر فرد سلیقه‌ی خاص خود را در طراحی و دکوراسیون داخلی دارد. اکنون با توجه به این موضوع، چگونه می‌توان بر اساس هر سلیقه بهترین ایده را پیشنهاد داد؟ در این مطلب به مهم‌ترین ویژگی‌های یک خانه لوکس می‌پردازیم. این اطلاعات کمک می‌کند تا ذهنیت خوبی از یک خانه لوکس و شیک داشته باشید.

بازسازی منزل در تهران یا هر شهر دیگری که در آن ساکن هستید راه چاره نیست. از نظر بسیاری از مردم، یک خانه باید ویران شود تا از نو به یک خانه لوکس مدرن تبدیل شود اما این تصور کاملا اشتباه است. شما تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توانید خانه خود به راحتی به یک خانه لوکس تبدیل کنید.

چگونه خانه‌ای لوکس داشته باشیم؟

با نگاه به زندگی افراد ثروتمند و مشهور یا بررسی امکانات یک زندگی پر زرق و برق، تصور می کنیم که لوکس بودن به معنای گران بودن و تجملاتی بودن است! اما با نگاهی عمیق‌تر به امکانات و فضاهای یک خانه منحصربه‌فرد، می‌توانیم به آن پی ببریم که برای داشتن یک خانه لوکس باید نکات دیگری را هم مدنظر قرار داد و ویژگی‌های یک خانه لوکس تنها به این موارد محدود نمی‌شود. در ادامه مطلب، امکانات و خصوصیاتی که به تعریف بهتر یک خانه لوکس کمک می‌کند، شرح داده شده است.

کمد و کمد دیواری

کمد دیواری‌های مدرن با فضای جادار و هماهنگ بودن با هر سلیقه‌ای، می‌توانند نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت هر خانه داشته باشند. کمدهای دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع متناسب با دکوراسیون هر خانه قابل سفارش هستند. شما می‌توانید برای نگهداری رختخواب، لباس‌ها، و وسایل مختلف مانند جاروبرقی، چمدان، کیف و کفش و… از کمد دیواری استفاده کنید. از مزایای کمد دیواری‌ها می‌توان به روشن‌تر شدن، منظم شدن یا بزرگ‌تر نشان دادن خانه اشاره کرد. قیمت کمد دیواری چندان نجومی نیست و شما می توانید با هزینه ای معقول خانه خود را لوکس تر جلوه دهید.

همچنین کمد دیواری‌‌ها علاوه بر کاربردهای فراوان، نقش مهمی در چیدمان و زیبایی دارند. به دلیل داشتن طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها، شما به عنوان یک مصرف کننده، حق انتخاب‌های فراوانی درباره آن‌ها دارید. تنوع مدل‌ها و رنگ‌های آن‌ها به ‌گونه‌ای‌ است که مناسب تمام افراد با سلیقه‌ها مختلف باشد. اکثر کمد دیواری‌های جدید از ام‌دی‌اف و های‌گلاس ساخته می‌شوند و تنوع خاصی در رنگ، طرح درب، طرح بدنه و تقسیم‌بندی فضای داخل و… را دارند.

کابینت ام‌دی‌اف

ام‌دی‌اف ورقه‌ای است که از ترکیبات چوبی تهیه می‌شود و از آن در صنعت مبلمان و ساخت وسایل چوبی مانند سرویس خواب، کمد، کابینت و… استفاده می‌کنند. یکی از مواردی که ام‌دی‌اف در آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت آشپزخانه است. این روزها ام‌دی‌اف مناسب‌ترین نوع کابینت برای آشپزخانه‌ به شمار می‌رود. برای ساخت محصولات داخلی خانه مانند کابینت آشپزخانه، قفسه و حتی کتابخانه معمولا از ام‌دی‌اف استفاده می‌شود.

بهترین نوع کابینت‌های‌ام‌دی‌اف، سبک مدرن و شیک دارند و یک عنصر اصلی در خانه‌های لوکس محسوب می‌شوند. کیفیت کابینت‌های ‌ام‌دی‌اف‌ها بسیار بالاست و از نظر قیمت نیز نسبت به کابینت‌های چوبی قیمت مناسبی دارند. تنوع در این نوع کابینت بسیار زیاد است؛ در نتیجه می‌توانید در هر شکل و طرح دلخواهی، آن را سفارش دهید. به علت قیمت مناسب، یک گزینه اقتصادی و به صرفه محسوب می‌شود و هزینه ساخت و تولید را به شدت کاهش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس، وجود کابینت‌های ام‌دی‌اف در آشپزخانه است.

کابینت ام دی اف شیک

پارتیشن‌بندی

امروزه استفاده بهینه از فضای خالی در خانه، به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. چیدمان خانه‌های بزرگ با متراژ بالا باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه جای خالی باقی نماند. همچنین در خانه‌های کوچک نیز باید طوری وسایل را چید که حداقل مقدار فضا استفاده شود و با کمبود فضا روبرو نشویم. برای این کار نیاز به یک پارتیشن‌بندی صحیح و اصولی در خانه داریم.

به کمک پارتیشن می‌توان هر یک از بخش‌های بزرگ را به دو یا چند بخش کوچک تقسیم کرد تا بتوان به طور بهینه فضای خانه را مورد استفاده قرار داد. همچنین پارتیشن‌بندی موجب تفکیک آسان قسمت‌های مختلف خانه شده و نظم خاصی به منزل شما می‌دهد. به کمک یک پارتیشن‌بندی اصولی می‌توانید دیزاین زیبایی را در خانه خود خلق کنید و لذت ببرید. از دیگر نشانه‌ها و ویژگی‌های یک خانه لوکس، پارتیشن‌بندی است که با نظم و ترتیبی که به خانه می‌دهد، توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

سقف مجازی

سقف مجازی یکی از پرطرفدارترین سقف‌هاست که شما امکان نصب آن را در همه‌ی محیط‌ها دارید. جنس سقف مجازی از ورقه‌های پِلکسی گلس (Plexiglass) و ترموپلاستیک است. انواع سقف مجازی عبارتند از سقف کشسان، سقف رابیتس، سقف آکوستیک، سقف کناف، سقف ترکیبی، سقف چوبی، سقف آی گلس، سقف گریلیوم و سقف آلومینیومی.

سقف مجازی به دلیل جنس خاصی که دارد، گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کند. حتی در صورت وجود گرد و غبار، به راحتی می‌توانید آن را یک با دستمال نمدار تمیز کنید. یکی از اصلی ترین عوامل موثر در طبیعی نشان دادن سقف مجازی، وجود نورپردازی صحیح در خانه است. نصب سقف مجازی باید به درستی و همراه با رعایت اصول کافی، توسط کارشناسان این حوزه انجام گیرد. سقف مجازی از دیگر ویژگی‌های یک خانه لوکس و خاص است که نقش مهمی در زیباسازی خانه دارد. از این ویژگی استفاده کرده تا خانه خود را به یک خانه لوکس تبدیل کنید.

کلید و پریزها

کلید و پریز از اجزای نسبتا کوچک خانه هستند اما در هر صورت، این وسیله جزئی از خانه است و به چشم می‌آید. بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را شیک کنید و ویژگی‌های یک خانه لوکس در منزل شما به چشم بیاید، باید به تناسب آن‌ها با سایر اجزا اهمیت دهید.

یک دکوراسیون زیبا زمانی معنا دارد که کلید و پریزهای شما نیز در دل آن جای داشته باشد و نظر را جلب کند. اینکه در یک دکوراسیون مدرن از کلید و پریزهای ساده یا در یک دکوراسیون کلاسیک از هالوژن لوکس استفاده کنید، تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت فضای خانه شما خواهد داشت.

کلید و پریزهای مدرن نصب آسان‌تری دارند و برای نصب آن‌ها احتیاجی به پیچ و مهره نیست. این کلید و پیریزها به دلیل مکانیزم فنری پشت‌شان، به سادگی در عمق دیوار قرار می‌گیرند. برخی از کلید و پریزها دارای حسگر هستند. با حضور شما در فضای اتاق به طور خودکار روشن و پس از خروج شما نیز خاموش می‌شوند.

کلید و پریز مدرن

نورپردازی

نورپردازی دکوراسیون خانه، به اندازه خود دکوراسیون و چیدمان آن مهم و لازم است. قطعا بدون نور نمی‌توان زیبایی‌های دکوراسیون را به خوبی مشاهده کرد. نورپردازی مناسب، علاوه بر نمایش دادن زیبایی دکوراسیون منزل و وضوح آن، نمای زیباتری به فضا هدیه می‌کند. نورپردازی فضای خانه را از یکنواختی نجات می‌دهد و روح و سر زندگی را به محیط می‌پاشد. تاثیر نورپردازی روی دکوراسیون، موضوعی بسیار گسترده و وسیع است. این نورپردازی است که فضای یک خانه را با شکوه و شیک یا زشت و ناخوشایند نشان می‌دهد.

نوع منابع نور، محل نصب و میزان روشنایی، همه در نورپردازی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. نور کم و ناکافی، خانه را کوچک‌تر و کسل می‌کند. نور بیش از حد نیز ناخوشایند بوده و باعث آزار چشم‌ها می‌شود. همچنین نور زیاد روی دکوراسیون منزل تاثیر بسیار منفی دارد. به طور کلی، یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس این است که مقدار روشنایی مناسب و به اندازه داشته باشد و بتوان آن را به میزان دلخواه کنترل کرد. نورپردازی صحیح موجب می‌شود تا افراد بتوانند فضای کلی خانه را به خوبی مشاهده کرده و همچنین به راحتی در خانه رفت‌و‌آمد کنند.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.