چگونه بهترین بیمه بدنه را خریداری کنیم؟

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌های خودرو است که برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده بر بدنه تهیه می‌شود. برای اینکه بتوان این بیمه نامه را تهیه کرد ابتدا باید با یکسری قوانین و پوشش‌های آن آشنا بود. البته با توجه به فرهنگسازی که برای خرید بیمه نامه بدنه ایجاد شده است، بیشتر افراد دارنده […]

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌های خودرو است که برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده بر بدنه تهیه می‌شود. برای اینکه بتوان این بیمه نامه را تهیه کرد ابتدا باید با یکسری قوانین و پوشش‌های آن آشنا بود. البته با توجه به فرهنگسازی که برای خرید بیمه نامه بدنه ایجاد شده است، بیشتر افراد دارنده وسیله نقلیه از مزیت‌های این بیمه نامه مطلع هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه رانندگی آینده‌نگری کنید، بهتر است که خرید پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه را که تضمینی برای جبران خسارت‌های احتمالی است، خریداری کنید. در ادامه متن سعی داریم که درباره اهمیت بیمه نامه بدنه و محاسبه نرخ بیمه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه نوعی از بیمه اتومبیل است که به صورت اختیاری ارائه می‌شود. این بیمه نامه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی طراحی شده و خسارت‌های مالی وارد شده به بدنه خودرو را در اثر حادثه رانندگی یا موارد تحت پوشش، جبران خسارت می‌کند. در حقیقت می‌توان این بیمه نامه را مکمل بیمه شخص ثالث دانست، زیرا هزینه‌های خسارت مالی مازاد غیر قابل جبران بیمه ثالث در بیمه بدنه جبران خسارت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه‌ای برای اینکه بتوانند خطرات بیشتری را تحت پوشش قرار دهند دو نوع پوشش اصلی و اضافی را برای بیمه بدنه در نظر گرفته‌اند. بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه پایه، تحت پوشش اصلی بیمه نامه قرار می‌گیرد و با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند بهترین بیمه بدنه ماشین  را خریداری کند تا در صورت وقوع حادثه رانندگی میزان ریسک جبران هزینه‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد.

نکته مهم این است که انتخاب پوشش‌های اضافی و میزان سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای میزان نرخ حق بیمه و قیمت بیمه نامه را تحت تاثیر خواهد گذاشت.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار خودرو تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است و شرکت بیمه باید تا سقف تعهدات خوو جبران خسارت کند.
  • در صورتی که خسارت هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ ایجاد شود تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه جبران هزینه می‌شود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی‌‌‌ ثابت یا متحرک برخورد کند و خسارت به خودرو وارد شود، بیمه‌گر موظف به جبران هزینه خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت ایجاد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو است.
  • هزینه خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خواهد شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو جبران می‌شود.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.

سرقت کلی از پوشش های بیمه بدنه است

در حقیقت می‌توان پوشش‌های اصلی بیمه بدنه را به سه دسته خطرات آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی تقسیم کرد.

اگر می‌خواهید که خطرات بیشتری در بیمه بدنه شما تحت پوشش باشد، بهتر است که با پرداخت حق بیمه بیشتر خطرات مورد نظر خود را خریداری کنید. به طور کلی بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند تحت پوشش اضافی بیمه نامه بدنه قرار گیرد و تا سقف تعهدات مشخص شده شرکت بیمه، دریافت خسارت داشته باشد. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو عبارتند از:

  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو به هر دلیلی غیر از خطرات اصلی
  • خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند: زلزله، سیل و آتش فشان
  • غرامت ناشی از عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رخ داده
  • خسارات ناشی از حوادثی مانند: پاشیده شدن مواد شیمیایی (رنگ و اسید به بدنه خودرو)
  • خسارات ناشی از دزدیده شدن لوازم خودرو شامل: رادیو پخش، آینه‌ها، رینگ و لاستیک بدون سرقت کلی خودرو

چگونه نرخ بیمه بدنه محاسبه می‌شود؟

برای اینکه بتوان نرخ بیمه نامه بدنه را محاسبه کرد باید نکات و عوامل مختلفی را در نظر گرفت. انتخاب پوشش‌های اضافی مهم‌ترین عامل تاثیر گزار در میزان نرخ بیمه نامه است. هرچه تعداد پوشش‌های اضافی بیشتر باشد به طور حتم باید حق بیمه بیشتر هم پرداخت کرد.

داشتن بیمه بدنه ضروری است

ارزش خودرو یا نوع کاربری را هم می‌توان جزو عوامل مهم در محاسبه نرخ بیمه نامه بدنه دانست. بدین صورت که قبل از تهیه بیمه بدنه باید کارشناسی خودرو انجام شود تا با توجه به آن و نوع کاربری و میزان ریسک خودرو، حق بیمه مشخص شود. در حقیقت مشخصات خودرو مانند: سال ساخت، نوع کاربری و ارزش خودرو به طور مستقیم بر نرخ بیمه نامه بدنه تاثیر خواهند گذاشت. به طور مثال: خودروهایی با کاربری آمبولانس یا تاکسی نسبت به خودروهای سواری شخصی، میزان ریسک بالاتری دارند. از این رو قیمت بیمه نامه را تحت تاثیر خواهند داد و باعث افزایش قیمت بیمه نامه خواهند شد.

تخفیفات بیمه بدنه برای خودرو یکی دیگر از عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه نامه بدنه خواهند بود. بدین ترتیب که شرکت‌های بیمه‌ای برای استقبال از بیمه نامه بدنه طرح‌های تشویقی در نظر می‌گیرند تا علاوه بر بالا بردن سهم فروش بیمه خود در صنعت بیمه، استقبال از خرید بیمه نامه را هم بیشتر کنند. با در نظر گرفتن تخفیف برای خودروی صفر، تخفیف میزان ارزش خودرو، تخفیف عدم خسارت و همچنین تخفیف خرید نقدی می‌توان قیمت بیمه نامه را کاهش داد.

چرا بیمه بدنه بخریم؟

همه ما می‌دانیم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نوسانات ارزش خودرو غیر قابل پیش بینی است. از طرف دیگر هم هزینه تعمیرات قطعات خودرو رو به افزایش خواهد بود. برای اینکه بتوان هنگام بروز حوادث رانندگی و خسارت‌های مالی وارد شده یک پشتوانه مالی داشت، بهتر است که بیمه بدنه را خریداری کرد تا نگرانی برای جبران هزینه‌ها کاهش پیدا کند. در حقیقت با خرید بیمه نامه بدنه می‌توان ریسک جبران هزینه‌های ایجاد شده را به شرکت بیمه انتقال داد.

اگر شما هم جزو افراد آینده‌نگر هستید، توصیه می‌کنیم که بیمه بدنه را خریداری کنید تا با چالش‌های جبران هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی روبه رو نشوید. همچنین دقت کنید که هنگام انتخاب پوشش‌های مختلف بیمه نامه با یک کارشناس بیمه‌ای مشورت داشته باشید تا بهترین بیمه نامه را با شرایط و پوشش‌های مناسب تهیه کنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.