اجاره خودرو در تهران و بررسی نکات مهم قبل از اجاره

اگر ساکن شهر تهران هستید یا قصد سفر به این شهر را دارید ممکن است نیاز به اجاره خودرو داشته باشید. بنابراین لازم است تا شما در جریان روند کار و نحوه اجاره ماشین بدون راننده قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر این شرکت­ها از خدمات و چگونگی انجام مراحل لازم […]

اگر ساکن شهر تهران هستید یا قصد سفر به این شهر را دارید ممکن است نیاز به اجاره خودرو داشته باشید. بنابراین لازم است تا شما در جریان روند کار و نحوه اجاره ماشین بدون راننده قرار بگیرید. شما می توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر این شرکت­ها از خدمات و چگونگی انجام مراحل لازم اطلاع کسب کنید. در این مطلب می­خواهیم شما را با این نوع کسب‌وکار آشنا کنیم.

اجاره ماشین به چه معناست؟

موسساتی وجود دارند که برای مدتی کوتاه در قبال مبلغی که پرداخت می­کنید به شما اجازه می­دهند تا هر ماشینی که مدنظر دارید را به خدمت بگیرید. خودروهایی که این موسسات در اختیار شما قرار می­دهند از امکاناتی همچون بیمه و پشتیبانی مناسب برخوردار هستند. در این شرکت­ها امکان اجاره خودرو بدون راننده و با راننده ایجاد شده است و کرایه­ای که از شما گرفته می­شود به­ازای مدت زمانی است که ماشین را در اختیار دارید. برای مشاهده لیستی از قیمت اجاره خودرو در تهران کلیک نمایید.

اجاره خودرو بدون راننده یا با راننده؛ انتخاب شما کدام است؟

ممکن است افراد به­دلیل وجود خطرات و مسئولیتی که در قبال این ماشین­ها دارند از گزینه اجاره همراه با راننده استفاده کنند. مزیتی که این روش دارد از آن جهت بیشتر به چشم می­آید که اگر شما یک قرار کاری داشته باشید، با کمک گرفتن از راننده دیگر نیازی نیست همه تمرکزتان را معطوف به سلامت خودرو کنید؛ بنابراین این راه راحتی بیشتری را برای شما به­همراه دارد. البته اجاره خودرو بدون راننده لذت کامل رانندگی را برای شما فراهم می­کند. فقط لازم است در حفظ و نگه­داری از آن­ها توجه لازم را داشته باشید.

اجاره ماشین برای مراسم عروسی

خیلی­ها دوست دارند برای مجالس عروسی از خودروهای لوکس و خاص استفاده کنند؛ بنابراین چنین موسساتی به شما کمک میکنند تا این خواسته خود را به­راحتی برآورده کنید و اجاره ماشین عروس به صورت گل زده و آماده را تجربه کنید.

مزایای اجاره ماشین

شاید شما قادر به خرید ماشین نباشید اما برای مثال بعضی مواقع علاقه دارید تا برای یک مسافرت تفریحی از یک خودروی دیگری به جای استفاده از وسیله شخصی خود یا وسایل حمل­و­نقل عمومی و بین شهری بهره ببرید. یا ممکن است برای مدتی خودرو شخصی در اختیار نداشته باشید که در این حالات میتوانید گزینه اجاره ماشین را انتخاب نمایید. برخی افراد و یا شرکت­ها امکان دارد نیاز به اجاره ماشین تشریفات داشته باشند. خبر خوب این است که بیشتر این موسسات از چنین امکانی نیز برخوردار هستند.

چه مدارکی برای اجاره ماشین لازم است؟

احتمالا سوالی که ذهن شما را درگیر می­کند شاید این است که در زمان اجاره ماشین چه مدارکی را باید ارائه بدهید؟ برای گذراندن روال عادی اجاره نیاز است تا فرد متقاضی مدارکی را به مدیریت موسسه تحویل دهد. این­ کار در ایجاد اعتماد بین طرفین لازم است؛ بنابراین برای آگاهی و دقت بیشتر در زمان عقد قرارداد رسمی انجام چنین روندی ضرورت دارد.

شرکت تعهد دارد تا یک ماشین سالم را به شما تحویل دهد. معمولا با طی کردن این مراحل و تحویل ماشین وقتی که شما احساس کنید شرکت به تعهدات خود عمل کرده است. مطمئنا در صورتی که باز هم به اجاره ماشین نیاز داشته باشید، به سراغ این موسسه خواهید آمد. بنابراین ایجاد اطمینان برای افراد، به­نوعی در جذب رضایت مشتری و داشتن مراجعه­کنندگان همیشگی موثر است.

  • داشتن حداقل 18 سال سن. در واقع برای این موسسات مهم است که شما حتما گواهینامه رانندگی داشته باشید.
  • کارت شناسایی معتبر
  • تضمینات قرار داد که با توجه به نوع سرویس با راننده یا بدون راننده تعیین میشود.
  • هزینه­ای که باید برای اجاره پرداخت ­شود.

چه مواردی در انتخاب یک شرکت مناسب اجاره ماشین اهمیت دارد؟

قبل از اقدام به هر کاری لازم است تا به سوالاتی که پاسخ آن­ها بسیار مهم است فکر کنید، مواردی که نیاز است در زمان مراجعه به این شرکت­ها در نظر بگیرید به این صورت است:

  • آیا موسسه­ای که انتخاب کرده­اید سلامت فنی و عدم وجود نقص در ظاهر ماشین را ضمانت می­کند؟
  • مالک اصلی خودرو شرکت می­باشد یا این ماشین شخصی بوده و در اجاره­ موسسه است؟ بررسی این مورد از آن جهت حائز اهمیت است که اگر مشکلی برای ماشین پیش آید، شما با چه کسی طرف هستید و روال قانونی چگونه است؟
  • درصورتی که مشکلی برای خودرو پیش بیاید آیا موسسه تیمی برای کمک­رسانی به شما دارد یا شما خودتان باید برای این مشکل چاره­ای بیندیشید؟

نکات مهم قبل از اجاره

دیدیم که برای اجاره نیاز به انعقاد یک قرارداد دارید که شما را در مقابل موسسه متعهد خواهد کرد، اما یک سری نکاتی که نیاز است بدانید به شرح زیر است:

  • از تمامی بیمه­های لازم اعم از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو اطلاعات کامل را به دست آورید.
  • برای اقدام به اجاره حتما چند روز قبل از تاریخی که نیاز دارید هماهنگی­های لازم را انجام دهید؛ زیرا ممکن است ماشین موردنظر شما در زمانی که شما می­خواهید رزرو شده باشد.
  • خودروهای خارجی باتوجه به برند و سال تولیدشان مبلغ اجاره متفاوتی دارند پس در هنگام انتخاب حتما این مورد را مدنظر داشته باشید.
  • به عقد قرار داد رسمی در محل شرکت حتما توجه نمایید و تضمیناتی که ارائه میدهید حتما باید توسط موجر در قرارداد ذکر و رسید شوند.

تعدادی از خودروهای لوکسی که شما می­توانید انتخاب کنید

برندهای محبوب و مورعلاقه خود را به­راحتی می­توانید در این شرکت­ها پیدا کنید. تعدادی از این برندها عبارت­اند از: بی­ام­و، مرسدس بنز، پورشه، تویوتا، مزدا، مازراتی، کیا، هیوندای و… که شما برحسب علاقه و همچنین مقدار مبلغی که قادر به پرداخت آن هستید، امکان دراختیار گرفتن هرکدام از این ماشین­ها را دارید.

جمع­ بندی

تا چند سال گذشته امکان اجاره خودرو در مناطق توریستی مثل کیش بیشتر دیده می­شد اما در این چند سال در شهرهایی همچون تهران نیز امکانی فراهم شده تا اجاره خودرو برای افراد راحت باشد.

شما می­توانید باتوجه به نیازتان نسبت به اجاره ماشین اقدام کنید و اگر ترجیح شما این است که خودتان هدایت ماشین را دراختیار بگیرید اجاره خودرو بدون راننده امکانی برای راحتی شما است. در صورت تمایل برای این کار می‌توانید به وب سایت مجموعه رنت خودرو مراجعه نموده و یا جهت ارتباط با کارشناسان با شماره های 02188444496 و 02188444497 تماس بگیرید. ههچنین مراجعه حضوری و عقد قرارداد رسمی در محل این مجموعه امکان پذیر است.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.