برای رویداد و همایش چه تجهیزاتی را کرایه کنیم؟

رویداد و همایش برای بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها مهم است. برخی سالانه و برخی ماهانه رویدادهایی را برای تعامل با مخاطبان خود برگزار می‌کنند. تجهیزات رویداد و همایش بخش بزرگی از برنامه‌ریزی‌ها بوده و باید زمان و هزینه این بخش را در نظر داشت. در این مطلب انواع تجهیزات لازم برای همایش را […]

رویداد و همایش برای بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها مهم است. برخی سالانه و برخی ماهانه رویدادهایی را برای تعامل با مخاطبان خود برگزار می‌کنند. تجهیزات رویداد و همایش بخش بزرگی از برنامه‌ریزی‌ها بوده و باید زمان و هزینه این بخش را در نظر داشت. در این مطلب انواع تجهیزات لازم برای همایش را ذکر می‌کنیم. توضیح می‌دهیم که کدام تجهیزات باید خریداری شود و کدام یک را می‌توان اجاره کرد.

شما می‌توانید برای اجاره تجهیزات رویداد و همایش به سایت بزم آرا مراجعه کنید. در این سایت انواع سیستم‌های صوتی، تلویزیون، میکروفون، دستگاه ترجمه همزمان و لوازم نورپردازی برای اجاره موجود است. اجاره این تجهیزات راهی اصولی برای کاهش هزینه‌های همایش است.

تجهیزات مورد نیاز در رویداد و همایش

رویدادها و همایش‌ها انواع مختلفی داشته و باتوجه‌به نیاز برگزارکننده یا مخاطب به تجهیزات متفاوتی نیاز است. شما باید به آیتم‌های برنامه و تعداد حضار توجه داشته باشید. در برخی رویدادها ارائه مطلب انجام شده و باید تجهیزات تصویری وجود داشته باشد. اما برخی رویدادها به این دسته از تجهیزات نیاز ندارند. در ادامه انواع تجهیزات مورد نیاز رویداد و همایش را امکان اجاره آنها وجود دارد، معرفی می‌کنیم. شما با اجاره این تجهیزات به جای خرید می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

کرایه تلویزیون برای همایش

اگر قرار است در رویداد یا همایش شما مطلبی تصویری ارائه شود یا باید تیزر و کلیپی پخش شود، شما به تلویزیون نیاز خواهید داشت. درصورتی‌که فضای سالن کوچک باشد، احتمالا تلویزیون ال ای دی مناسب است. اما در فضای بزرگ باید تلویزیون شهری اجاره کنید. این تلویزیون‌ها از پنل‌های کوچکی ساخته می‌شود. به همین دلیل در هر ابعادی می‌توانید تلویزیون را نصب کنید. پس از کرایه تلویزیون اپراتورها آنها را نصب کرده و بعد از اتمام برنامه پنل‌ها را جمع می‌کنند.

تلویزیون‌های شهری با کیفیت‌های مختلفی موجود هستند. برخی از آنها ضدآب بوده و مناسب فضای باز هستند. معمولا کیفیت این تلویزیون‌ها پایین‌تر است. اما تلویزیون‌های داخل سالن یا تلویزیون شهری ایندور کیفیت بالاتری داشته و وضوح خوبی دارند.

اجاره تلویزیون شهری بزم آرا

‌ویدئو پروژکتور

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید تلویزیون کرایه کنید، می‌توانید برای نمایش کلیپ‌ها یا آموزش‌ها از ویدئو پروژکتور استفاده کنید. پرده پروژکتور در ابعاد مختلفی وجود دارد. باید ابعاد مورد نظر خود را به طور حدودی بدانید. البته در این مورد مانند تلویزیون شهری انتخاب زیادی ندارید. ابعاد پرده‌ها محدود بوده و ممکن است ابعاد مورد نظر شما پیدا نشود.

دستگاه ترجمه همزمان در رویداد

در برخی از رویدادها مهمان خارجی حضور دارد. در این شرایط حتما باید به فکر اجاره دستگاه ترجمه همزمان باشید. این دستگاه یک فرستنده و چند گیرنده دارد. مترجم صحبت‌های سخنران را ترجمه کرده و صدا از طریق فرستنده به گیرنده‌ها می‌رسد. هر دستگاه گیرنده یک هدفون داشته و مهمانان می‌توانند همزمان ترجمه سخنرانی را بشنوند.

اگر مهمانان خارجی شما از کشورهای مختلفی هستند، شما به دو یا چند مترجم نیاز داشته باید تعداد فرستنده بیشتری را اجاره کنید. به عنوان مثال اگر گروهی از مهمانان خارجی به انگلیسی تسلط داشته و گروهی دیگر عرب زبان باشند، باید دو مترجم استخدام کرده و دو فرستنده برای آنها قرار دهید. تعداد گیرنده‌ها نیز با تعداد مهمانان خارجی برابر است.

اجاره دستگاه ترجمه همزمان بزم آرا

اجاره بی سیم واکی تاکی

در رویدادها و همایش‌ها به‌ویژه رویدادهای بزرگ باید میان افراد برگزارکننده ارتباط راحت انجام شود. شما می‌توانید برای ارتباط فیلمبردار با کارگردان یا صدابردار و همچنین ارتباط مدیر رویداد با مسئول پذیرایی یا حراست از بی سیم واکی تاکی استفاده کنید. تعداد مورد نیاز را از قبل محاسبه کرده و به تعداد آن را کرایه کنید.

کرایه باند برای همایش

باند و تجهیزات سیستم صوتی جز ضروری‌ترین موارد در رویداد و همایش است. فرقی ندارد رویداد شما بزرگ باشد یا کوچک؛ در هر صورت برای سخنرانی یا آیتم‌های دیگر باید از بلندگو استفاده کنید. تعداد بلندگوها به ابعاد سالن و تعداد حضار بستگی دارد. اگر سالن همایش سیستم صوتی ندارد یا سیستم صوتی آن قدیمی شده است، بهترین راه اجاره باند است. بلندگوها در قسمت‌های مختلف سالن قرار گرفته تا صدا را کامل پخش کنند.

در سایت بزم آرا امکان کرایه باند تهران وجود دارد. شما می‌توانید در تهران تجهیزات همایش و رویداد خود را از طریق این سایت تامین کنید. اپراتورها تجهیزات را برای شما نصب کرده و آنها را کامل تست می‌کنند.

سایت اجاره تجهیزات بزم آرا

میز و صندلی برای همایش

اگر سالنی که برای همایش اجاره کرده‌اید، میز و صندلی مناسبی ندارد یا میز و صندلی آن مناسب رویداد شما نیست، باید این لوازم را نیز اجاره کنید. میز و صندلی کنفرانسی برای رویدادها و همایش‌ها مناسب است. اگر نیاز به میز ندارید، می‌توانید به تعداد حاضران صندلی اجاره کنید.

در رویدادهای آموزشی یا رویداهایی که نیاز به مشارکت حضار باشد، بهتر است میز بزرگی در سالن قرار بگیرد و افراد دور میز بنشینند. میزهای کنفرانسی در حالت مد نظر شما کنار هم چیده می‌شوند.

تجهیزات پذیرایی

پذیرایی بخش مهمی از رویداد یا همایش است. شما برای پذیرایی باید تجهیزاتی را اجاره کنید. احتمالا پذیرایی خارج از سالن همایش انجام می‌شود. باید یک میز در بخشی از راهرو یا فضای بیرون قرار بگیرد. روی آن می‌توانید سماور و اسپرسوساز قرار دهید. به جای لیوان یک بار مصرف هم می‌توانید لیوان و قاشق چای‌خوری اجاره کنید. اگر پذیرایی شما نیاز به قاشق و چنگال و بشقاب دارد، تمامی این ظروف قابل کرایه است.

میکروفون برای همایش

میکروفون‌ها انواع مختلفی دارند. باتوجه‌به آیتم‌های رویداد باید میکروفون مناسبی را اجاره کنید. قبل از کرایه میکروفون از تعداد سخنرانان و برنامه‌های رویداد اطلاع پیدا کنید. ممکن است در یک همایش برای سخنرانی میکروفون دستی به همراه پایه نیاز باشد. در برنامه دیگری از میکروفون‌های رومیزی یا کنفرانسی استفاده می‌شود. اگر در طول همایش شخص اجراکننده باید راه برود یا محصول و خدماتی را نشان دهد، بهتر است میکروفون هدمیک یا یقه‌ای اجاره کنید.

ممکن است در رویداد شما همزمان چندین نفر روی صحنه حاضر شوند. در این شرایط باید به تعداد سخنرانان یا اجراکنندگان برنامه میکروفون کرایه کنید. اگر گروه موسیقی دارید، اطلاع از تعداد و نوع سازها برای اجاره میکروفون ضروری است.

فرش قرمز و راهبند تشریفاتی

یکی از مواردی که به رویداد شما جلوه بیشتری می‌دهد، فرش قرمز و راهبند تشریفاتی است. به خصوص اگر تصمیم دارید از رویداد یا همایش خود تیزر تبلیغاتی درست کنید، اجاره این لوازم انتخاب خوبی است. همچنین در برخی از سالن‌های همایش لازم است برخی درها یا ورودی‌ها بسته شود. راهبندهای تشریفاتی علاوه بر ظاهر خوب، حضار را برای ورود و خروج راهنمایی می‌کنند.

نور فالو برای همایش

یکی از تجهیزات نورپردازی پرکاربرد در همایش‌ها نور فالو است. احتمالا در رویدادهای مختلف این نورپردازی را روی صحنه دیده باشید. نور کلی صحنه کمی کاهش پیدا می‌کند. این نور از بالا به سمت سخنران تابیده می‌شود. با حرکت شخص روی صحنه نور فالو حرکت کرده و همانطور که از نام آن مشخص است، شخص را دنبال می‌کند.

اگر می‌خواهید رویداد شما کاملا حرفه‌ای برگزار شود و عکس و فیلم‌های منتشر شده از مراسم جذاب باشد، حتما این مورد را در لیست تجهیزات رویداد و همایش خود قرار دهید.

سخن آخر

اگر قصد برگزاری رویداد یا همایش را دارید، حتما از چند ماه قبل لیست تجهیزات مورد نیاز رویداد را تهیه کنید. برخی از این تجهیزات باید خریداری شوند. اما بسیاری از آنها را می‌توان کرایه کرد. با اجاره این تجهیزات در وقت و بودجه شما صرفه‌جویی می‌شود.

برای اجاره تجهیزات رویدادهایی مانند همایش، جلسات، افتتاحیه، کلاس‌های آموزشی و کنفرانس می‌توانید به سایت بزم آرا مراجعه کنید. در سایت بزم آرا انواع سیستم‌های صوتی، تصویری، نورپردازی و میز و صندلی برای رویدادها موجود است. مشاوران بزم آرا در این زمینه شما را راهنمایی می‌کنند. این تجهیزات در روز تعیین شده برای شما ارسال شده و نصب و تست می‌شوند.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.