سبک زندگی فریلنسری و نکات مهم در خصوص شروع فریلنسینگ (کار آزاد) برای مبتدیان

شروع یک حرفه به‌صورت فریلنسری، احتمالاً سریع‌ترین راه برای رسیدن به آزادی مالی و فیزیکی است. ازاین‌جهت که شما هر زمان که بخواهید و از هرجایی که بخواهید می‌توانید به کار بپردازید. فریلنسینگ می‌تواند امنیت شغلی طولانی‌مدت‌تری برای شما فراهم کند، زیرا بستر اینترنت امکان کار کردن برای کل دنیا را فراهم می‌کند.  بنابراین همواره […]

شروع یک حرفه به‌صورت فریلنسری، احتمالاً سریع‌ترین راه برای رسیدن به آزادی مالی و فیزیکی است. ازاین‌جهت که شما هر زمان که بخواهید و از هرجایی که بخواهید می‌توانید به کار بپردازید. فریلنسینگ می‌تواند امنیت شغلی طولانی‌مدت‌تری برای شما فراهم کند، زیرا بستر اینترنت امکان کار کردن برای کل دنیا را فراهم می‌کند.  بنابراین همواره هزاران فرصت در دسترس شماست. در این مقاله به چگونگی شروع کار فریلنسری و نکاتی درباره آن می‌پردازیم.

فریلنسینگ چیست؟

در فریلنسینگ درواقع شما برای خودتان کار می‌کنید. به‌عبارتی‌دیگر، به‌جای داشتن یک کارفرما، می‌توانید برای هر تعداد مشتری که می‌خواهید کار کنید. در حالت ایده‌آل، فریلنسینگ برای شما قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری در برنامه کاریتان فراهم می‌کند و امکان انتخاب پروژه را برایتان میسر می‌سازد. فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام‌وقت یا یک شغل جانبی برای کسب درآمد بیشتر باشد؛ اما یادگیری آن زمان‌بر بوده و ممکن است برای مبتدیان سخت باشد که علایق خود را به مشاغل پول‌ساز تبدیل کنند. بیایید در ادامه نحوه شروع کار آزاد را بررسی کنیم.

۱. انتظارات خود را معین کنید

فریلنسینگ می‌تواند یک کار جانبی عالی باشد، اما به این معنا نیست که می‌توانید هر پروژه‌ای را شروع کنید. در عوض، به پروژه‌هایی که برایتان لذت‌بخش است فکر کنید. روی استعدادهای خود تمرکز کنید و سعی کنید راه‌هایی برای تبدیل آن‌ها به یک تجارت بیابید.

۲. حوزه کاری خود را مشخص کنید

بهتر است در ابتدا زمینه مهارت و حوزه کاری خود را مشخص کنید. بدین منظور باید با مشتریانی که بازار تخصصی شما را درک می‌کنند و به تخصص شما نیاز دارند، در تعامل باشید و به آن‌ها رسیدگی کنید. درک این موضوع برای پیشرفت به‌عنوان یک فریلنسر کلیدی است. به‌طور مثال اگر به ترجمه متون علاقه‌مند هستید و در این زمینه از توانایی بالایی برخوردارید و تمایل دارید به‌عنوان مترجم کار خود را آغاز کنید، می‌توانید به‌عنوان ترنج‌کار (مترجم) به سامانه ترنج و وب‌سایت فری‌پیپر که بستر مناسبی در این خصوص است مراجعه کنید و با ارسال رزومه خود برای این مجموعه، فرآیند جذب مترجم را طی کرده و به تیم مترجمین این سامانه بپیوندید. کاربران نیز می‌توانند در این وب‌سایت سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت کنند و در موعد مقرری به انتخاب خود، ترجمه مقاله را دریافت کنند.

۳. تمایل به یادگیری داشته باشید

فریلنسینگ به شما این فرصت را می‌دهد که روی پروژه‌های جدید در صنایع مختلف کار کنید، اما لازم نیست به‌عنوان یک متخصص شروع کنید. می‌توانید با پیشنهاد کار رایگان شروع کنید. هم‌چنین می‌توانید درازای تجربه، انجام کار را به‌صورت رایگان پیشنهاد دهید. درهرصورت، کار به‌صورت رایگان به شما کمک می‌کند تا متوجه میزان علاقه خود نسبت به هر صنعت شوید و در مورد مشتریان بالقوه اطلاعات کسب کنید. برای یادگیری بیشتر و کسب اطلاعات در حوزه تخصص خود از تحقیق و مطالعه مقالات روز دنیا غافل نشوید. بدین‌منظور می‌توانید از وب‌سایت فری‌پیپر برای دانلود رایگان مقالات علمی استفاده کنید. دانش قدرت است و حتی یک مزیت جزئی می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

۴. یک وب‌سایت ایجاد کنید

داشتن یک وب‌سایت راهی عالی برای نشان دادن کار شما به مشتریان است. اطمینان حاصل کنید که شرح مختصری ازآنچه می‌توانید ارائه دهید، نمونه‌هایی از کارهای گذشته خود و اطلاعات تماس را درج کنید تا بدین‌ترتیب نحوه عملکرد خود را به مشتریان نشان دهید و آن‌ها نیز بتوانند به‌راحتی با شما در تماس باشند.

۵. از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای شبکه‌سازی و به دست آوردن ارتباطات در حوزه صنعت استفاده کنید. یکی از گزینه‌های عالی، استفاده از وب‌سایت لینکدین برای ارتباط با متخصصان صنعت خود و هم‌چنین مشتریان بالقوه است.

۶. چهارچوب فکری و روتین منظم داشته باشید

وقتی فریلنسینگ را شروع می‌کنید، رئیس خود خواهید بود که این هم خوب است و هم بد. ممکن است فکر کنید «این شرایط عالی است، می‌توانم با پیژامه کار کنم!» اما، اگر با لباس‌خواب شروع به کار کنید، بعید است که به موفقیت بلندمدت برسید. فریلنسینگ نیاز به نظم و انضباط دارد.

ایجاد یک روتین که ساعات کاری و غیر کاری شما را مشخص کند، به بهره‌وری بیشتر کمک می‌کند. شما رئیس خود هستید و باید قوانین را وضع کنید. بنابراین، با تعریف یک روتین کاری، خود را برای موفقیت آماده کنید. بلند شو، لباس بپوش، قهوه درست کن، و بجنگ.

۸. فضای کاری خود را ایجاد کنید

کار در محیطی که در آن احساس راحتی کنید و بتوانید تمرکز کافی داشته باشید، ضروری است. فرقی نمی‌کند یک اتاق اختصاصی باشد یا یک میز در گوشه نشیمن. تغییر مکان واقعاً می‌تواند انگیزه و درنتیجه بهره‌وری شما را افزایش دهد. اگر می‌توانید یک فضا مختص کار و دور از دیگران فراهم کنید. اگر ترجیح می‌دهید خارج از خانه کار کنید، می‌توانید کتابخانه‌ و یا کافی‌شاپ‌ها را امتحان کنید.

۹. هدف‌گذاری کنید

یکی دیگر از روش‌های ذهنی مفید، ایجاد اهداف برای کسب‌وکار آزاد خود است. بدون هدف، تعریف موفقیت دشوار است. شما می‌توانید یک هدف درآمدی، تعدادی از مشتریان یا حتی یک هدف کیفیت کار را انتخاب کنید.

۱۰. برای توسعه مهارت‌ و تسریع امور از فناوری در حوزه کار خود استفاده کنید

فریلنسرها درواقع برای ارائه خدمات و مهارت‌های خود به مشتریان، از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند. درنتیجه، بسیار حائز اهمیت است که این دسته از افراد همواره دانش خود را توسعه دهند، مهارت‌های خود را بهبود بخشند و با تغییرات روز هماهنگ باشند. منابع آموزش آنلاین ازجمله یوتیوب ابزاری عالی برای کسب مهارت‌های متفاوت و یادگیری هستند. از طرفی در جوامع امروزی، بهره‌گیری از فناوری در زمینه‌های کاری گوناگون از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌عنوان‌مثال، در فیلد ترجمه، ابزار و فناوری‌های بسیاری در جهت سهولت و تسریع فرآیند ترجمه ایجادشده است. در این خصوص می‌توان به ترجمیار اشاره کرد که در ترجمه مقالات انگلیسی به فارسی عملکرد مطلوبی داشته و با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و به‌واسطه‌ ترجمه‌های ذخیره‌شده در حافظه ترجمه، به مترجمین در جهت انجام ترجمه‌ با چند برابر سرعت معمول کمک می‌کند. این ابزار با ایجاد محیطی مشابه ورد مایکروسافت آفیس در پنل کاربری هر فرد، ترجمه و ذخیره‌سازی فایل را آسان کرده است. از دیگر سایت‌هایی که برای ترجمه متن انگلیسی به فارسی روان به‌طور رایگان در دسترس عموم قرارگرفته و در پیدا کردن معانی کلمات و جملات به مترجمین کمک می‌کند، می‌توان به موتور ترجمه ترگمان اشاره کرد. ترگمان، وب‌سایتی پیشرفته و دارای باکسی برای واردکردن متن موردنظر و دریافت ترجمه خودکار به زبان دلخواه می‌باشد.

سخن پایانی

به‌طور مداوم در مورد تخصص خود یاد بگیرید. دنیای امروز ثابت نیست و تغییرات و پیشرفت‌های مداومی درزمینهٔ تخصصی شما ایجاد می‌شود. بنابراین مقداری از زمان خود را به‌صورت هفتگی به قرار گرفتن در جریان تغییرات اختصاص دهید. اگر بتوانید آخرین پیشرفت‌ها را در کار خود بگنجانید، مشتریان مشتاقانه کار خود را به شما خواهند سپرد. اطمینان حاصل کنید که تمام کارهایی که انجام می‌دهید در حد توانایی‌های شماست و کارهایی را که نمی‌دانید چگونه انجام دهید را به عهده نگیرید.

به‌سرعت با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اگر مشتریان مجبور باشند چندین روز منتظر پاسخ شما باشند، به‌زودی شما را ترک خواهند کرد. به هر سؤالی در اسرع وقت پاسخ دهید و ایمیل‌های خود را زیر نظر داشته باشید تا چیزی را از دست ندهید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.