انتخاب بهترین مسیر تهران مشهد با اتوبوس، قطار و هواپیما

مسیرهای زیادی از شهرهای مختلف به سمت مشهد مقدس وجود دارد، اما از شهر تهران با دو مسیر مواجه هستیم. شاید شما هم جزو افرادی باشید که بخواهید بدانید برای سفر به مشهد بهترین مسیر کدام است؟ در کدام مسیر می‌توانیم لذت بیشتری از سفر خود داشته باشیم و چه فاصله‌ای را باید طی کنیم؟ […]

مسیرهای زیادی از شهرهای مختلف به سمت مشهد مقدس وجود دارد، اما از شهر تهران با دو مسیر مواجه هستیم. شاید شما هم جزو افرادی باشید که بخواهید بدانید برای سفر به مشهد بهترین مسیر کدام است؟ در کدام مسیر می‌توانیم لذت بیشتری از سفر خود داشته باشیم و چه فاصله‌ای را باید طی کنیم؟ دو مسیر سمنان و جاده چالوس از مبدا تهران دو گزینه‌ای هستند که می‌توانید برای سفر زمینی با خودرو شخصی انتخاب کنید. در این مطلب به انتخاب بهترین مسیر تهران مشهد با اتوبوس، قطار و هواپیما می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که کدام مسیر خستگی کمتری برای راننده و مسافران خواهد داشت.

بهترین مسیر تهران مشهد کدام است؟

برای این که به شما بگوییم کدام مسیر برای سفر به تهران به مشهد بهتر است، اول باید فاصله آن‌ها را بررسی کنیم. مسیرهای زیادی برای رسیدن به شهر مشهد از مبدا تهران وجود دارد که یکی از آن‌ها جاده سمنان است. فاصله تهران از جاده سمنان تا مشهد حدود 890 کیلومتر است. از جاده شمال نیز این فاصله حدود 980 کیلومتر و با قطار فدک حدود 926 کیلومتر اعلام شده است. فاصله هوایی این مسیر اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده اید، 724 کیلومتر است که پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف انجام می‌شود. برخی از افراد هستند که برای مسافرت از تهران به مشهد با خودروی شخصی خود سفر می‌کنند. مسافتی که از تهران تا مشهد طی می‌شود بستگی به سرعت و جاده‌ای که انتخاب می‌کنید دارد اما به طور کلی با ماشین شخصی حدود 11 تا 16 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. اما آیا می‌دانید بهترین مسیر رسیدن به مشهد کدام است؟ در ادامه با معرفی بهترین مسیر زمینی تهران به مشهد بررسی می‌کنیم که کدام یک از همه بهتر است.

بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد

قطار تهران مشهد یکی از شلوغ‌ترین مسیرهایی است که در فصل‌های پرگردشگر مسافران زیادی را جابجا می‌کند. در واقع یکی از راحت‌ترین روش‌های زمینی برای سفر از تهران به مشهد بلیط قطار تهران مشهد است. بهترین مسیر تهران مشهد که برای خطوط ریلی در نظر گرفته شده است مسیر تهران، سمنان، شاهرود، نقاب، نیشابور و مشهد است. اما بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد کدام است؟ قطارهای تهران مشهد که جزو بهترین قطارهای این مسیر به شمار می‌روند شامل قطار زندگی رجا، قطار ویژه فدک و قطار 5 ستاره نورالرضا است. در واقع این سه شرکت ریلی جزو بهترین شرکت‌های ریلی هستند که عالی‌ترین خدمات را با بهترین کیفیت در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

قطار زندگی رجا تهران مشهد

همانطور که به آن اشاره کردیم بلیط قطار 5 ستاره زندگی از شرکت ریلی رجا اولین و بهترین قطار مسیر تهران مشهد است. در هر واگن از این قطار مهمانداران آقا و خانم در خدمت مسافران هستند و در هنگام ورود شما با چای و عصرانه از شما پذیرایی می‌کنند. از امکانات مختلف این قطار می‌توان به کتابخانه، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، سیستم تلویزیون و وسایل شخصی برای استفاده در قطار اشاره کرد. از رستوران موجود در این قطار نیز می‌توانید برای سفارش وعده‌های غذایی خود استفاده کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید.

خرید بلیط قطار فدک برای سفری راحت

علاوه بر بلیط هواپیما تهران مشهد که می‌توان برای سفر از آن استفاده کرد قطارهای پنج ستاره با امکانات عالی نیز مناسب سفر هستند. از قطار تهران مشهد پنج ستاره که می توانیم به آن اشاره کنیم قطار تهران مشهد تند رو شرکت معروف ریلی فدک است. انواع بلیط قطار این شرکت را در 4 کلاس عصرانه، بیزینس، اکونومی و ویژه می توانید رزرو کنید. هر کدام از این کلاس‌ها خدمات و امکانات مخصوص به خود را دارند که بر اساس انتخاب شما متفاوت است. مثلاً در کلاس ویژه با فرش قرمز از شما استقبال می‌شود. سرویس خواب باکیفیت قطار باعث راحتی خواب شما خواهد شد. پک وسایل شخصی یکبار مصرف نیز برای استفاده مسافر آماده شده است. سرو وعده صبحانه و عصرانه همراه با انواع نوشیدنی‌ها در طی روز نیز در قطار فدک انجام می‌شود.

قطار نورالرضا

مسیر راه آهن تهران مشهد جزو اولین مسیرهایی است که قطار نورالرضا آن را طی می‌کند. اگر به دنبال قطار تهران مشهد 4 تخته هستید، می‌توانید از قطار 5 ستاره نورالرضا بلیط رزرو کنید. از امکانات این قطار می‌توان سیستم تهویه مطبوع سرویس بهداشتی فرنگی سیستم صوتی و تلویزیون رخت آویز و چراغ مطالعه اشاره کرد. برای سرو وعده‌های غذایی خود نیز می‌توانید به رستوران قطار نورالرضا مراجعه کنید.

قطار تهران مشهد پنج ستاره| یوتراوز

قطار تهران مشهد اتوبوسی

برای سفر از تهران به مشهد می‌توانید از قطار سه ستاره ماهان که جزو قطارهای اتوبوسی است بلیط رزرو کنید. کیفیت این قطار را می‌توان از درجه عادی تا خوب اعلام کرد. برای کاهش هزینه‌های سفر خود از بلیط قطار تهران مشهد اتوبوسی استفاده کنید. اگر مایل به سرو غذای قطار ماهان هستید باید در هنگام خرید اینترنتی بلیط گزینه مربوط به غذای قطار را انتخاب کنید.

مسیر تهران مشهد از سمنان با خودرو شخصی

همانطور که گفتیم افراد زیادی علاقه دارند برای مسافرت با خودرو شخصی خود سفر کنند. بهترین مسیر تهران به مشهد را در لیست جاده‌های بین شهری می‌توان از طریق جاده سمنان دانست. در این مسیر باید مسیر حدود 900 کیلومتری را با ماشین شخصی خود از اتوبان سمنان به مشهد طی کنید. هنگام خروج از تهران و ورود به مسیر باید از انتهای اتوبان آزادگان شرق خارج شده و به بزرگراه امام رضا(ع) که به جاده مشهد معروف است، وارد شوید. در ادامه مسیر خود باید از شهرهای ایوانک، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار و نیشابور عبور کنید و سپس به شهر مشهد می‌رسید.

 از تهران تا ایوانک حدود 85 کیلومتر، از ایوانک تا گرمسار 34 کیلومتر و از گرمسار تا سمنان 114 کیلومتر مسافت است. می‌توانید برای رفع خستگی و بازدید از مناطق دیدنی توقفی در شهر سمنان داشته باشید. از جاذبه‌های دیدنی شهر سمنان در بهترین مسیر رفتن از تهران به مشهد می‌توان به برج طغرل دامغان، موزه شاهرود، مسجد جامع سمنان، خانه رجبی و جنگل ابر در شهر شاهرود اشاره کرد که جزو بهترین مناطق دیدنی سمنان هستند. پس از توقف چند ساعته و رفع خستگی می‌توانید به مسیر خود ادامه دهید. در ادامه مسیر از سمنان تا دامغان را با 118 کیلومتر مسافت، دامغان تا شاهرود 69 کیلومتر، شاهرود تا میامی 77 کیلومتر و میامی تا داورزن 116 کیلومتر راه است. پس از آن نیز باید از داورزن تا سبزوار حدود 75 کیلومتر راه را طی کنید و این مسیر را تا رسیدن به مقصد ادامه دهید.

مسیر تهران مشهد از شمال با خودرو شخصی

یکی از خوبی های سفر با خودرو شخصی این است که در مسیر رسیدن به مقصد می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی موجود در راه نیز بازدید کنید. بهترین مسیر مشهد به تهران از راه شمال را می‌توان از طریق جاده چالوس دانست که یکی از محبوب‌ترین مناطق برای مسافران و حتی تهرانیان است. در مسیر خود نیز می‌توانید از سرسبزی‌ها و مناطق جنگلی شمال و حتی دریا دیدن کنید. در این مسیر باید حدود 980 کیلومتر راه را طی کنید اما با وجود جذابیت‌ها و سرسبزی‌های راه، خستگی آنقدر روی شما تاثیر نخواهد گذاشت.

در طول بهترین راه تهران تا مشهد از جاده شمال از شهرهای رودهن، آبعلی، پلور، بابل، گزنک، آمل، قائمشهر، شهر ساری، سورک، نکا، رستمکلا، بهشهر، شهر گلوگاه، بندر گز، کردکوی، گرگان، فاضل آباد، علی آباد، خان ببین، آزادشهر، شهر گالیکش، چمن بید، آشخانه، بجنورد، شیروان، فاروج، قوچان و چناران خواهید گذشت و مقصد نهایی شما شهر مشهد خواهد بود. در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم که از شهرهای شمالی به راحتی عبور نکنید و سری به جنگل‌ها و مناطق دیدنی شهرهای شمالی بزنید. پارک قارداش، پارک جنگلی گلستان، تنگه واشی، آبشار ها و چشمه ها و طبیعت بکر شهر بجنورد از جاذبه‌های طبیعی موجود در بهترین  مسیر تهران تا مشهد هستند. اگر نگاهی به نقشه مسیر تهران به مشهد بیاندازید متوجه سرسبزی جاده شمال نسبت به جاده سمنان خواهید شد.

اتوبوس تهران مشهد

بعضی از افراد برای کاهش هزینه‌های خود و به دلیل شرایطی مانند نداشتن خودروی شخصی ترجیح می‌دهند که از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس برای سفر از بهترین مسیر تهران مشهد استفاده کنند. تهران دارای 4 ترمینال مسافربری در جنوب، شرق و غرب خود است و از آن‌ها به شهرهای مختلف اتوبوس‌های زیادی وجود دارد. بلیط اتوبوس مشهد را می‌توانید از سایت‌های اینترنتی و همچنین مراجعه حضوری تهیه کنید. اتوبوس تهران مشهد پایانه غرب از این ترمینال حرکت می‌کند که بستگی به رزرو بلیط شما دارد. این ترمینال یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافربری شهر تهران است. اتوبوس تهران مشهد ترمینال جنوب نیز از اتوبوس‌هایی است که مسیر تهران تا مشهد را از ترمینال خزانه (جنوب) طی می‌کند. از این ترمینال مسیر خروجی به سمت شهرهایی مانند اصفهان، بندرعباس، اردبیل، خرم آباد، کاشان، شیراز، مشهد، سمنان و اراک نیز وجود دارد.

اتوبوس تهران مشهد پایانه غرب| یوتراوز

مسیر حرکت اتوبوس تهران مشهد

سفر به مشهد با اتوبوس نیز مانند خودرو شخصی از دو جاده سمنان و شمال انجام می شود. بهترین مسیر تهران مشهد با اتوبوس همان جاده شمالی است که مورد علاقه مسافران تهران مشهد است؛ به دلیل اینکه در این جاده طبیعت و سرسبزی وجود دارد و مسیر موجود تا مقصد خسته کننده نیست. اما از مسیر جاده سمنان مسیری کویری و غیرجذاب برای مسافران است. بنابراین، برای مسافرانی که با اتوبوس سفر می کنند این مسیر کمی خسته کننده باشد.

هواپیما تهران مشهد

شاید یکی از بهترین مسیر تهران مشهد از طریق خرید بلیط هواپیما باشد. به نظر شما فاصله هوایی تهران تا مشهد مانند مسیر زمینی آن است؟ باید بگوییم که به دلیل وجود مسیر مستقیم از تهران به مشهد باید 741 کیلومتر مسیر هوایی توسط هواپیما طی شود. مدت زمانی که در سریع ترین زمان پرواز تهران به مشهد اعلام شده است حدود یک ساعت و 24 دقیقه بوده که بهترین روش ممکن برای سفر به مشهد است. برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد می توانید به سایت یوتراوز مراجعه کنید. میزان قیمت بلیط هواپیما بستگی به شرکت ایرلاین مربوطه دارد و مقدار متفاوت است.

هواپیما تهران مشهد؛ ماهان| یوتراوز

بلیط هواپیما تهران مشهد ارزان

برای خرید بلیط پرواز تهران مشهد دو نوع بلیط سیستمی و چارتر وجود دارد که توسط ایرلاین‌ها و مراکز مربوطه مختلف به فروش می‌رسد. بلیط‌های سیستمی بلیط‌هایی هستند که قیمت آن‌ها مستقیماً توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود و فرقی ندارد که شما بلیط خود را از چه طریقی رزرو می‌کنید. این قیمت برای شما ثابت خواهد بود. برای اینکه قیمت مناسب‌تری از بلیط سیستمی را خریداری کنید بهتر است از مدت‌ها قبل برای رزرو بلیط خود اقدام کنید. یکی از رایج‌ترین بلیط‌های هواپیمای تهران مشهد که قیمت مناسبی دارند بلیط‌های چارتر هستند. در این نوع بلیط شرکت چارتر کننده بلیط صندلی های مربوط به ایرلاین مربوطه را  در مسیر تهران مشهد خریداری می کند. بلیط هواپیما تهران مشهد چارتر همان بلیطی است که مسافران به اسم بلیط ارزان قیمت یا زیر قیمت می‌شناسند. در مواقعی که فروش بلیط چارتر تا حدی کم باشد چارتر کننده بلیط‌های خود را ارزانتر می‌فروشد تا ضرر نکند. پس بلیط چارتر برای بهترین مسیر تهران مشهد می‌تواند ارزان‌ترین بلیط هواپیما به سمت مشهد مقدس باشد. البته عوامل مهم دیگری نیز در ارزانی قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است. از جمله این عوامل می‌توان به زمان رزرو بلیط و تخفیفات شامل شده اشاره کرد.

در انتها

مشهد یکی از شهرهایی است که از شهرهای مختلف فاصله متفاوتی دارد و مسیرهای گوناگونی به آن منتهی می‌شود. در این مطلب با بررسی بهترین مسیر تهران مشهد با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار و هواپیما همراه شما بودیم. اگر با خودرو شخصی خود سفر می‌کنید بهتر است از جاده شمالی که سرسبزتر است و جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارد سفر خود را آغاز کنید. برای راحتی و امکانات بیشتر می‌توانید از قطار تهران مشهد برای سفر خود استفاده کنید. هواپیما نیز بهترین روش ممکن برای این سفر خواهد بود که بستگی به بودجه مالی شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.