خدمات چاپ مستقیم روی اجسام با بهترین کیفیت از هنرنوین

از زمانیکه صنعت چاپ وارد ایران شد تاکنون برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است یکی از مهم ترین موارد استفاده از چاپ روی انواع سطوح جهت تبلیغات و معرفی برند می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بررسی 4 مورد از پرکاربرد ترین انواع چاپ روی سطوح پلکسی، شیشه، […]

از زمانیکه صنعت چاپ وارد ایران شد تاکنون برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است یکی از مهم ترین موارد استفاده از چاپ روی انواع سطوح جهت تبلیغات و معرفی برند می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بررسی 4 مورد از پرکاربرد ترین انواع چاپ روی سطوح پلکسی، شیشه، فلکسی و پارچه که توسط تیم مجرب و متخصص هنر نوین ارائه می شوند بپردازیم. در صورتی که شما هم به دنبال اطلاعات جامع و کاملی در این باره هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چاپ پلکسی

پلکسی یکی از سطوح پر کاربرد در چاپ تبلیغات به شمار می رود که در ادامه به بررسی آن و چاپ پلکسی خواهیم پرداخت.

در واقع پلکسی نوعی پلاستیک شفاف است که به عنوان جایگزین شیشه عمل کرده و در برخی خصوصیات فیزیکی و مکانیکی نسبت به شیشه برتری دارد می توان به جای شیشه از این محصول برای چاپ تصاویر یا جملات استفاده کرد.

پلکسی چیست؟

اگر هنوز به درستی با پلکسی آشنا نشده اید این بخش را از دست ندهید. پلکسی برای نخستین بار در قرن بیستم و در کشور آلمان اختراع شد. پلکسی دارای ویژگی هایی از قبیل شفافیت، انعطاف پذیری و قدرت بالاست همین موجب شده برخی از نقطه ضعف های شیشه را نداشته باشد و بتواند جایگزین قدرتمندی برای شیشه باشد.

پلکسی نوعی ترموپلاستیک شفاف بوده که در ساختار آن پلیمرهای متیل متاکریلات و استر اسید متاکریلیک به کار رفته است و می توان به خوبی نقش شیشه برای ساختمان یا هر محل دیگری ایفا کند.

مراحل تولید پلکسی

پلکسی از طریق فرایند پلیمریزاسیون تولید شده و از ترکیب دو ماده شیمیایی به وجود می آید و اولین ماده شیمیایی به کار رفته در آن متانول است. متانول یا الکل با دومین ماده شیمیایی به نام متاکریلیک اسید ترکیب شده و یک محصول با انعطاف پذیری بالا و شفافیت فوق العاده تولید می شود که ما آن را با نام پلکسی می شناسیم.

بهترین برند پلکسی

پلکسی توسط کشورهای مختلفی در سراسر جهان تولید شده و به بازار ایران صادر می شود. پلکسی موجود در بازار کاملا وارداتی بوده و این محصول در داخل کشور تولید نمی شود. به همین منظور برای خرید پلکسی بایستی به دنبال بهترین برند آن باشید.

کشور تایوان بهترین نوع پلکسی را در جهان تولید کرده و که از لحاظ ضخامت، رنگ، نوع و قیمت در بهترین رده قرار دارند و نسبت به محصولات هم رده خود دارای کیفیت نسبتا بالاتری هستند.

مزایای پلکسی

پلکسی به عنوان یک محصول فوق العاده شفاف و انعطاف پذیر می تواند جایگزین مناسبی برای شیشه باشد در حالی که ضعف های شیشه را ندارد. به همین منظور از مزایای منحصربه فرد پلکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب بودن پلکسی
  • قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا
  • شفافیت بالا
  • قابلیت چاپ انواع تصاویر روی پلکسی
  • کاربرد بالا نسبت به شیشه
  • نصب سریع و آسان

تا اینجا به معرفی پلکسی، تاریخچه و مزایای آن پرداختیم. در ادامه به بررسی پلکسی و صنعت چاپ می پردازیم. بنابراین اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید؛ با ما همراه باشید.

پلکسی گلاس و صنعت چاپ

پلکسی به عنوان یک محصول محبوب در تبلیغات به شمار می رود چون می توان انواع پوسترهای تبلیغاتی، نماد ها، علائم تبلیغاتی، جملات یا نام برند را در سایزهای مختلف از متوسط تا بزرگ روی آن چاپ کرد.

شما می توانید از پلکسی برای چاپ در محیط داخلی یا بیرونی فضای مورد نظر خود استفاده کنید و این محصول به دلیل مقاومت بالای خود دچار پوسیدگی در محیط بیرونی نخواهد شد. البته پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به چاپ روی سطح پلکسی، درباره فضای مورد نظر خود با کارشناسان سایت هنر نوین مشورت کنید.

تزئین غرفه های نمایشگاهی و تجاری همواره یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل و برندها به شمار می رفته است و گاهی استفاده از شیشه برای چاپ می تواند هزینه های سنگینی به دنبال داشته باشد. خوشبختانه امروزه با استفاده از چاپ پلکسی این مشکل حل شده و شما می توانید با تصاویر، جملات یا نماد برند خود را در سایزهای مختلف روی پلکسی چاپ کرده و با استفاده از آنها غرفه نمایشگاهی خود را تزئین کنید.

همچنین استفاده از چاپ پلکسی برای تزئین غرفه های تجاری به دلیل شفافیت بالا و انعطاف پذیری فوق العاده آن می تواند به شما گزینه های بیشتری جهت طراحی بدهد.

پلکسی یک محصول مدرن به شمار می رود که شما می توانید آن را بر اساس سلیقه خود تزئین کرده و تبلیغات خاص و مخصوص به خود را داشته باشید.

پلاک پلکسی گلاس یک محصول ایده آل برای ثبت علائم و تصاویر در موزه ها یا دفاتر کاری شما در شرکت یا اداره به شمار می روند که مقاومت و کیفیت بسیار بالایی از خود ارائه می دهند.

با استفاده از چاپ پلکسی می توانید عکس ها را پوشش داده و تصاویر مورد نظر خود را ثبت کنید. همچنین چاپ پلکسی امروزه به طور گسترده در باجه های خود پرداز مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای چاپ پلکسی

چاپ روی سطح پلکسی از مزایایی برخوردار است که آن را نسبت به سطوح دیگر برتری می بخشد. دو مورد از برجسته ترین مزایای چاپ پلکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و دوام بالای پلکسی
  • انعطاف پذیری فوق العاده پلکسی نسبت به محصولاتی مانند شیشه

در واقع یکی از مهم ترین نکات در چاپ تبلیغات، استحکام آن است. به طور حتم شما نمی خواهید پس از مدت کوتاهی تبلیغات شما خراب، پوسیده یا شکسته شده و از بین بروند. به این ترتیب هزینه ای که برای تبلیغات صرف کرده اید را از دست داده اید. پلکسی به عنوان یک محصول فوق العاده محکم و با دوام، می تواند استحکام قابل ملاحظه ای از خود ارائه داده و یک سطح عالی برای ثبت تصاویر، جملات و علائم تبلیغاتی شما به شمار می رود.

یکی دیگر از نقاط قوت پلکسی، انعطاف پذیری آن است که شیشه از این قابلیت برخوردار نیست. با استفاده از این قابلیت می توانید تبلیغات خود را روی سطح پلکسی چاپ کرده و آن را به اشکال مختلفی در بیاورید تا در بهترین حالت خود برای قرار گرفتن در دید عموم قرار بگیرد.

از دیگر مزایای منحصربه فرد چاپ پلکسی نسبت به سایر انواع چاپ می توان به موارد زیر پرداخت:

  • شفافیت بالای پلکسی
  • ثبات رنگی بالا
  • وضوح و درخشندگی فوق العاده

خوشبختانه پلکسی به عنوان جایگزین شیشه توانسته شفافیت بهتری نسبت به آن ارائه دهد؛ به این ترتیب تصاویر چاپ شده روی آن کیفیت و جذابیت بیشتری از خود نشان می دهند.

همچنین ثبات رنگی بالای پلکسی موجب شده تا به یک سطح ایده آل برای ثبت تبلیغات تبدیل شود. همانطور که می دانید؛ ثبات رنگی تبلیغات یکی از مهم ترین موارد در تاثیر گذاری آن است و در صورت رنگ پریدگی دیگر جذابیت و زیبایی خود را از دست می دهد و نمی تواند به عنوان یک روش موثر و قدرتمند برای تبلیغ عمل کند.

نکات فنی در چاپ پلکسی

برای سفارش چاپ پلکسی باید به یک سری نکات فنی آشنا باشید. در سفارش چاپ پلکسی ابتدا باید پانل تبلیغاتی آن را انتخاب کنید که مشاوران هنر نوین در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. در قدم بعدی بایستی ضخامت پلکسی آن تعیین شود که می تواند بین 3 تا 5 میلی متر متغیر باشد. در نهایت طرح شما در فرمت مورد نظرتان مثل مربع یا مستطیل اجرا شده و تحویل داده خواهد شد.

در صورتی که درباره چاپ پلکسی، انواع و قیمت آن نیاز به راهنمایی دارید؛ با کارشناسان متخصص ما در سایت هنر نوین در ارتباط باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

خدمات چاپ مستقیم روی اجسام با بهترین کیفیت از هنرنوین

چاپ روی شیشه

سالهاست که شیشه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین متریال های دنیا در دسترس انسانها قرار دارد. سطح این ماده ارزشمند برای چاپ انواع تصاویر، جملات و علائم مناسب بوده و به همین منظور در این بخش از مقاله به بررسی چاپ روی شیشه توسط تیم هنر نوین می پردازیم.

شیشه ها دارای انواع مختلفی هستند که بنابر نوع شیشه و سطح آن، چاپ روی آنها هم می تواند متفاوت باشد. چاپ روی شیشه با اهداف و کاربردهای مختلفی صورت می گیرد برخی از پرکاربرد ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • چاپ روی ظروف شیشه ای
  • چاپ روی لوازم شیشه ای پزشکی
  • چاپ روی درب های شیشه ای
  • چاپ روی آکواریوم شیشه ای
  • چاپ روی شیشه های بین کابینتی
  • چاپ روی شیشه بالکن

موارد ذکر شده تنها کاربردهای چاپ روی شیشه نبوده و از آن جایی که استفاده از شیشه و لوازم شیشه ای بسیار رایج است؛ گستره صنعت چاپ روی شیشه بسیار وسیع است و شما می توانید نیاز به هنر چاپ روی شیشه را در هر جایی احساس کنید.

چاپ روی شیشه چیست؟

با توجه به سطح خاصی که شیشه دارد؛ برای چاپ آن بایستی از جوهرهای خاصی استفاده شود که نسبت به جوهرهای معمولی دارای قدرت چسبندگی بیشتری باشد و بتواند به خوبی روی شیشه نمایان شود.

شاید سوال باشد که تفاوت جوهر معمولی با جوهر های مخصوص در چاپ روی شیشه چیست؟ در واقع به دلیل سطح صاف و صیقلی شیشه، جوهر معمولی روی آن پخش شده و کیفیت مورد نظر شما را نخواهد داشت. بنابراین لازم است جهت چاپ روی انواع شیشه از جوهرهای مخصوص و باکیفیت درجه یک استفاده شود.

البته تنها استفاده از جوهر مخصوص موجب با کیفیت شدن چاپ روی شیشه نخواهد بود؛ در واقع پیش از چاپ بایستی شیشه به طور کامل تمیز شده و کاملا خشک باشد. در غیر این صورت چسبندگی جوهر کاهش پیدا کرده و امکان پخش شدن آن روی شیشه وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم کار چاپ روی شیشه را به افراد متخصص و با تجربه مانند تیم هنر نوین بسپارید تا از کیفیت نهایی کار رضایت کامل داشته باشید.

مزایای چاپ روی شیشه

با توجه به کاربرد بالای چاپ روی انواع شیشه می توان به مزایای آن پی بُرد. بنابراین در این بخش از مقاله به بررسی مزایای چاپ روی شیشه می پردازیم.

  • کیفیت بالای شیشه چاپی موجب شده تا به یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ تبدیل شود. به این ترتیب چاپ روی شیشه پارتیشن های داخلی یا خارجی یا نمای شیشه ای ساختمان ها با استقبال طراحان، معماران و مشتریان قرار گرفته است.
  • یکی دیگر از مزایای چاپ روی شیشه، دائمی بودن آن است. به همین دلیل می توانید از شیشه چاپی در نمای خارجی ساختمان هم استفاده کنید، بدون اینکه نگران خرابی، پوسیدگی یا رنگ پریدگی آن در گذر زمان باشید.
  • پایداری و ماندگاری طولانی مدت یک مزیت عالی و منحصربه فرد چاپ روی شیشه به شمار می رود که آن را نسبت به سایر انواع چاپ برتری می دهد.
  • شما می توانید طرح چاپ شده روی شیشه را به راحتی تمیز کرده و گرد و خاک یا لکه ها را از روی آن پاک کنید.
  • از دیگر مزایای چاپ روی شیشه می توان به جذابیت و زیبایی آن اشاره کرد. در واقع تصویر یا طرح مورد نظر شما با شفافیت و نمای جذابی روی شیشه کار شده و به زیبایی فضای داخلی یا نمای ساختمان می افزاید.
  • چاپ روی شیشه نسبت به نور ماوراء بنفش، تغییرات جوی و مواد اسیدی مقاومت بالایی از خود نشان داده و می توانید با خیال راحت طرح های خود را روی شیشه به اجرا در بیاورید، بدون اینکه نگران از بین رفتن آن در کوتاه مدت باشید.
  • اگر شما هم جزو افرادی هستید که به محیط زیست اهمیت می دهید؛ حتما چاپ روی شیشه جزو اولویت های شما خواهد بود چون قابلیت بازیافت داشته و با محیط زیست سازگار است.
  • با توجه به پیشرفت فناوری های چاپ روی شیشه، می توانید طرح های شگفت انگیز و جذابی را روی شیشه پیاده کنید.
  • پایداری سطح شیشه هم یکی دیگر از مزیت های منحصربه فرد شیشه است که موجب کیفیت بالا و جذابیت چاپ روی آن می شود.

تا اینجا به بررسی مزایای چاپ روی شیشه پرداختیم. این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی به این مزایا دست پیدا خواهید کرد که کار چاپ روی شیشه را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

کیفیت چاپ روی شیشه

حتما شما هم نمی خواهید طرح مورد نظرتان روی شیشه با کیفیت پایین چاپ شود چون در این صورت دیگر جذابیت نخواهد داشت و حتی روی جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان یا نمای خارجی آن تاثیر منفی می گذارد.

تیم مجرب هنر نوین با به کار گیری متریال با کیفیت و مرغوب، بهترین کیفیت چاپ روی شیشه را ارائه داده و در زمینه کیفیت درجه یک آن به شما مشتریان عزیز تضمین می دهد.

رنگ های به کار رفته در چاپ روی شیشه توسط تیم هنر نوین دارای بهترین کیفیت بوده و از معتبر ترین برندهای دنیا می باشند که می تواند شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی از خود نشان دهد و پایداری رنگ و کیفیت خود را حفظ کند.

از بزرگ ترین مشکلات چاپ روی سطوح مختلف همین تغییر رنگ دادن و پوسته پوسته شدن آن است که تیم هنر نوین با استفاده از مرغوب ترین رنگ های روز دنیا این مشکل را برطرف کرده و موجب پایداری رنگ و حالت اولیه حتی پس از مدت زمان طولانی خواهد شد. به این ترتیب نگران رنگ پریدگی یا پوسیدگی طرح چاپ شده در مدت کوتاهی پس از نصب نباشید.

البته عوامل مختلفی روی کیفیت چاپ روی شیشه تاثیرگذار هستند که برخی از مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • نوع شیشه که می تواند ساده، سکوریت و غیره باشد.
  • رنگ ذاتی شیشه
  • نوع جوهر به کار رفته در چاپ
  • رنگ جوهر
  • فرآیند پخت
  • چاپ دقیق طرح روی شیشه
  • تثبیت اصولی رنگ
  • شرایط محیطی حین چاپ روی شیشه
  • روش چاپ
  • دستگاه های مورد استفاده در چاپ
  • مهارت و دانش بالا

در صورتی که فاکتورهای ذکر شده در چاپ روی شیشه رعایت شوند؛ نتیجه کار ایده آل خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای دریافت یک نتیجه عالی به سراغ تیم متخصص هنر نوین بروید تا نسبت به کیفیت کار و دوام آن اطمینان داشته باشید.

انواع چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه با روش های مختلفی انجام شده و انواع متفاوتی دارد که چاپ صفحه ای روی شیشه، چاپ دیجیتال UV و چاپ سرامیکی دیجیتال روی شیشه از پرکاربرد ترین آنها به شمار می روند. در ادامه به طور مختصر به معرفی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

  • چاپ صفحه ای روی شیشه

این روش برای اجرای طرح روی شیشه از استنسیل و صفحه مشبک استفاده شده و با استفاده از چسب مخصوص، جوهر روی صفحه پخش می شود. این روش یکی از قدیمی ترین روش ها در چاپ روی شیشه بوده و دوام و کیفیت بالایی دارد؛ به همین دلیل همچنان مورد استفاده قرار گرفته و منسوخ نشده است. با چاپ صفحه ای می توان شیشه های چاپی را با حجم بالا برای اهداف تجاری، صنعتی یا معماری تولید کرد.

  • چاپ دیجیتال UV روی شیشه

این روش که جزو روش های مدرن برای چاپ روی شیشه است؛ با استفاده از نور ماوراء بنفش، طرح مورد نظر را روی شیشه چاپ کرده و ثابت می کنند. این روش نسبت به سایر روش های چاپ، سریع تر بوده و مقرون به صرفه است؛ به طوری که امروزه بسیاری از معماران و طراحان ساختمان این روش را برای چاپ طرح روی شیشه انتخاب می کنند.

در کنار سرعت بالا و اقتصادی بودن روش چاپ دیجیتال یو وی، کیفیت بالا و مقاومت بی نظیر آن نسبت به سایر روش های ذکر شده، موجب شده تا برای اجرای طرح روی شیشه یک روش ایده آل باشد.

  • چاپ سرامیکی دیجیتال روی شیشه

این نوع چاپ به دلیل استفاده از جوهرهای حاوی فریت سرامیکی نسبت به چاپ دیجیتال برتری دارد؛ به طوری که پس از اجرای طرح، جوهر مورد استفاده درون شیشه ذوب می شود؛ به این ترتیب جوهر به جزئی از شیشه تبدیل شده و احتمال جدایی از آن به هیچ عنوان وجود ندارد. در حالی که در سایر روش های چاپ، طرح چاپ شده به صورت یک لایه نازک روی سطح شیشه قرار گرفته و جزئی جدایی ناپذیر از آن نیست؛ بنابراین احتمال جدا شدن آن (هر چند خیلی کم) وجود دارد.

اینها سه مورد از محبوب ترین روش های چاپ روی شیشه به شمار می روند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از آنها با کارشناسان سایت هنرنوین در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. در ادامه مقاله به بررسی چاپ فلکسی و مزایای آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چاپ فلکسی

اگر به سر در فروشگاه ها یا بزرگراه ها دقت کنید؛ نمونه هایی از چاپ فلکسی را مشاهده خواهید کرد. با توجه به اهمیت بالای کیفیت و دوام این تابلوها، بایستی کار طراحی چاپ فلکسی را به افراد ماهر بسپارید. تیم هنر نوین با بهترین و به روز ترین دستگاه های روز دنیا، طرح مورد نظر شما را برای چاپ فلکسی با بهترین کیفیت به شما تحویل خواهد داد.

چاپ فلکسی روی یکی پایه نصب شده که نور مهتابی را در خود جای داده است تا بتواند با قرار گیری روی سر در مغازه ها، فروشگاه های بزرگ، تابلوهای عابر پیاده و بیلبورد های تبلیغاتی، نظر عابران و رهگذران را به سوی خود جلب کند.

فلکسی چیست؟

قابلیت منحصربه فرد فلکسی که آن را نسبت به بنر و سایر انواع تابلوها مستثنی می کند، قابلیت عبور دهی نور است. به این ترتیب می توان برای روشن کردن تابلو، از لامپ های مهتابی درون آن استفاده کرد تا به خوبی در طول روز یا شب بدرخشد و نظر مردم را به سوی خود جلب کند.

فلکس از جنس پی وی سی تولید شده و از آن برای تبلیغات در فضای باز یا بسته استفاده می شود. همچنین این ماده انعطاف پذیر، با توانایی عبور دادن نور، می تواند گزینه خوبی برای تبلیغات باشد و به عنوان جایگزین بنر عمل کند.

استفاده از چاپ فلکسی به طور گسترده میان صاحبان مشاغل و فروشگاه داران به محبوبیت رسیده است که دلیل این استقبال، مزایای منحصربه فرد چاپ فلکسی می باشد. در ادامه به بررسی مزایای چاپ فلکسی می پردازیم.

مزایای چاپ فلکسی

با توجه به محبوبیت بالای استفاده از چاپ فلکسی، بدون شک این نوع چاپ دارای مزایای منحصربه فردی است که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • چاپ فلکسی نسبت به سایر انواع چاپ مقرون به صرفه بوده و اقتصادی است
  • شما می توانید طرح مورد نظر خود را در سایز های متفاوت و ابعاد خیلی بزرگ برای چاپ فلکسی سفارش دهید
  • چاپ فلکسی دارای وزن سبک و انعطاف پذیری بسیار بالاست
  • از دیگر مزایای چاپ فلکسی می توان به نور پردازی جذاب آن اشاره کرد
  • با توجه به قابلیت نور پردازی، این نوع چاپ دارای جلوه های بصری خاص و منحصربه فردی می باشد
  • با توجه به جذابیت بالای چاپ فلکسی، می تواند مشتریان زیادی را به سوی فروشگاه یا برند شما جلب کند؛ بنابراین با این نوع چاپ می توانید تبلیغات موثری داشته باشید
  • کیفیت و وضوح چاپ فلکسی فوق العاده بالاست
  • جوهر به کار رفته در چاپ فلکسی نسبت به شرایط محیطی، سرما و گرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و به مرور زمان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد
  • در صورت نیاز می توانید رویه فلکسی آن را تعویض کرده و آن را ترمیم کنید
  • این نوع چاپ قابلیت استفاده مجدد در قالب تابلو فلکسی را دارد
  • شما می توانید از این نوع چاپ در فضاهای داخلی یا خارجی ساختمان استفاده کنید
  • در این نوع چاپ، به دلیل تمرکز نور، مصرف انرژی بسیار پایین است
  • یکی دیگر از مزایای چاپ فلکسی، مقیاس پذیری بالای آن در چاپ می باشد
  • چاپ فلکسی مقاومت بالایی در برابر پارگی، پوسیدگی یا آسیب دیدن در اثر شرایط محیطی را دارد
  • یکی از مزایای فوق العاده کاربردی چاپ فلکسی این است که توجه رهگذران را حتی از راه دور به خود جلب می کند
  • این نوع تابلو از نظر ابعاد و تراکم دارای تنوع بسیار بالایی است

موارد ذکر شده در بالا از جمله مهم ترین مزایای چاپ فلکسی به شمار می روند و دلیل محبوبیت این نوع چاپ هستند. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که به شرطی می توانید از این مزایا بهره مند شوید که کار طراحی و اجرای چاپ فلکسی را به افراد متخصص و با تجربه سپرده باشید. در ادامه مقاله به کاربرد های چاپ فلکسی خواهیم پرداخت تا خرید هوشمندانه تری را تجربه کنید.

کاربردهای چاپ فلکسی

اگر شما هم قصد سفارش چاپ فلکسی را دارید، باید ابتدا هدف خود را از سفارش این محصول بدانید؛ به همین منظور پیشنهاد می کنیم این بخش از مقاله را از دست ندهید تا با کاربردهای چاپ فلکسی آشنا شوید.

  • چاپ فلکسی برای استفاده در شب، فضاهای تاریک و روز را دارد. به این ترتیب می تواند یک تابلوی تبلیغاتی ایده آل برای فروشگاه شما به شمار رود.
  • از چاپ فلکسی در ساخت تابلو فلکسی استفاده می شود که می تواند روی سر در فروشگاه، مغازه ها، سالن های زیبایی بهداشتی، درمانگاه ها، آژانس های معاملاتی، رستوران و کافه ها و غیره جای بگیرد.
  • می توان در فضاهای داخلی یا خارجی مثل سر در نمایشگاه ها یا غرفه های آن، اعلان های چاپی درون شهری، بیلبورد های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی و غیره از چاپ فلکسی استفاده کرد.
  • چاپ فلکسی بهترین گزینه جهت ساخت تابلو فلکسی برای شرکت ها، موسسات، بانک ها، فروشگاه ها و غیره به شمار می رود.
  • از این نوع چاپ با هدف دکوراسیون و تزئین محل کار، منزل یا زیبا سازی محیط های عمومی و خصوصی می توان استفاده کرد.
  • چاپ فلکسی یک گزینه ایده آل برای چاپ بنر در همایش ها، کنسرت ها، کنفرانس ها، سمینارها، اجلاس و غیره است که با هدف اطلاع رسانی یا فراخوان دادن طراحی و تولید می شود.

هدف شما از سفارش چاپ فلکسی چیست؟ در صورتی که قصد سفارش چاپ فلکسی را دارید، ابتدا با کارشناسان سایت هنر نوین در ارتباط باشید تا بهترین مدل و طرح چاپ فلکسی را برای هدف و کاربرد مورد نظر شما در نظر بگیرند.

نکات طلایی در سفارش چاپ فلکسی

حتما شما هم تخصصی در زمینه چاپ فلکسی و کاربردهای آن ندارید. به همین منظور در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در سفارش چاپ فلکسی می پردازیم. اگر قصد سفارش چاپ فلکسی را دارید، این بخش را از دست ندهید.

انتخاب چارچوب مناسب مهم ترین نکته در سفارش چاپ فلکسی است. چارچوب چاپ فلکسی دارای دو جزء بسیار مهم می باشد که به شرح زیر هستند:

  • طرح و نقش چاپ

این جزء با توجه به نظر کارفرما و راهنمایی کارشناسان سایت هنر نوین انتخاب شده و پس از تایید طرح نهایی، به صورت چاپ شده به اجرا در می آید.

  • ساختار نور پردازی

همانطور که گفتیم؛ یکی از قابلیت های منحصربه فرد چاپ فلکسی، نور پردازی آن است. شما باید در سفارش چاپ فلکسی، ساختاری که باید نور پردازی را بر عهده بگیرد را انتخاب کنید. کارشناسان سایت هنر نوین شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد تا بهترین ساختار نور پردازی را بر اساس هدف و نیاز یا کاربرد مد نظر خود انتخاب کنید.

  • کیفیت طراحی و عیار متریال مورد استفاده در چاپ فلکسی

کیفیت، دوام، ماندگاری و کارایی چاپ فلکسی تا حد زیادی به کیفیت متریال استفاده شده در آن بستگی دارد. در صورتی که در طراحی و چاپ این محصول از متریال باکیفیت و درجه یک استفاده نشود، پس از مدت زمان کوتاهی شاهد پوسیدگی، پارگی یا پوسته پوسته شدن آن خواهید بود.

  • پرینتر یا دستگاه مورد استفاده در چاپ

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در کیفیت و دوام چاپ فلکسی، دستگاه یا پرینتر مورد استفاده در چاپ آن است و باید پیش از اقدام به سفارش، از سازنده درباره دستگاه یا پرینتر مورد استفاده بپرسید. به همین دلیل تیم مجرب هنر نوین روی دستگاه های مدرن و به روز خود تاکید می کند تا نسبت به کیفیت کار اطمینان داشته باشید.

  • سازگاری طرح گرافیکی و قالب فیزیکی نگاه دارنده

طرح گرافیکی تایید شده از سوی کارفرما باید به طور دقیق در قالب فیزیکی خود قرار بگیرد؛ در غیر این صورت شما به نتیجه ایده آل و مطلوب خود نخواهید رسید. خوشبختانه تیم هنر نوین سالهاست که توانسته به این مهم دست پیدا کند و کارنامه درخشانی برای خود بسازد.

تا اینجا به بررسی چاپ فلکسی، مزایا، کاربردها و نکات طلایی در سفارش آن پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. در ادامه مقاله به یکی دیگر از خدمات سایت هنر نوین می پردازیم. با ما همراه باشید.

چاپ روی پارچه

یکی از صنایع جدید و مدرن که ظهور آن را مدیون پیشرفت روز افزون در صنعت چاپ هستیم؛ صنعت چاپ روی پارچه است. این نوع چاپ که امروزه حضور فعال و تاثیر گذاری در دکوراسیون و تزئین فضای داخلی یا خارجی ساختمان را دارد، بسیار مورد توجه عموم مردم به ویژه هنر دوستان قرار گرفته است. سایت هنر نوین با دارا بودن مجرب ترین تیم کارشناسی و به روز ترین دستگاه های روز دنیا و به عنوان یک تیم پیشرو در صنعت چاپ ایران، خدمات چاپ روی پارچه را با کیفیت فوق العاده و قیمت مناسب به شما عزیزان و زیبا دوستان ارائه می دهد. در صورتی که تمایل دارید با این صنعت نوین بیشتر آشنا شوید، با ما در بخش پایانی این مقاله همراه باشید.

چاپ روی پارچه چیست؟

چاپ روی پارچه نوعی چاپ دیجیتالی به شمار می رود که برای اجرای آن به مواد شیمیایی و دستگاه های مکانیکی مخصوص نیاز است. امروزه چاپ روی پارچه نمادی از هنر نوین بوده و به زیبایی، طرح مورد علاقه شما را روی پارچه به اجرا در می آورد.

در این نوع چاپ، ابتدا طرح مورد نظر کارفرما روی سیستم طراحی شده و پس از تایید نهایی از سوی کارفرما، توسط دستگاه مکانیکی مخصوص روی پارچه پیاده می شود.

خواستگاه چاپ روی پارچه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این صنعت نوین چاپ برای نخستین بار از کشور چین سربر آورد و در مدت زمان کوتاهی توانست توجه هنر دوستان را از سراسر جهان به سوی خود جلب کند؛ به طوری که امروزه از این صنعت به عنوان یک اختراع شگفت انگیز در دنیای هنر یاد می شود.

همچنین با ورود دستگاه های دیجیتال و جایگزینی آنها با دستگاه های قدیمی، صنعت چاپ روی پارچه پیشرفت چشم گیری داشته و به یکی از صنایع جذاب و پرکاربرد مبدل شده است. این هنر مدرن، علاوه بر زیبایی می تواند پروسه و زمان ساخت بسیاری از وسایل را تا حد زیادی آسان تر کند.

انواع چاپ روی پارچه

پیش از اقدام به سفارش چاپ روی پارچه بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا تصمیم هوشمندانه تری در این زمینه بگیرید. به طور کلی چاپ روی پارچه به دو دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر هستند:

  1. چاپ روی پارچه به روش سنتی

همان طور که از نامش پیداست، در این روش خبری از دستگاه های دیجیتال نیست و تمامی مراحل از قبیل رنگرزی تا خشک کردن طرح مورد نظر برای چاپ با دست انجام می شود.

  1. چاپ روی پارچه به روش مدرن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های فیزیکی دیجیتال و مدرن جای روش های دستی را در صنعت چاپ روی پارچه گرفته اند که پروسه کار را آسان تر و سریع تر کرده است. به این ترتیب شما طرح مورد نظر خود را به سیستم هوشمند دستگاه می دهید و پارچه طرح دار خود را تحویل می گیرید و تمامی مراحل در پروسه چاپ به صورت اتوماتیک صورت می گیرد.

روشهای چاپ روی پارچه

در این بخش از مقاله به بررسی سه مورد از متداول ترین روش های چاپ روی پارچه خواهیم پرداخت.

چاپ روی پارچه به روش دیجیتال

با توجه به گسترش تکنولوژی، چاپ دیجیتال روی پارچه جای روش سنتی را گرفته است. به همین دلیل تیم هنر نوین با در اختیار داشتن بهترین و مدرن ترین دستگاه های روز دنیا، از روش دیجیتال برای چاپ روی پارچه استفاده می کند.

یکی از مزایای چاپ دیجیتال، عدم دخالت انسان در روند تولید پارچه است. به این ترتیب احتمال خطا در پیاده سازی طرح مورد نظر روی پارچه به صفر می رسد و شما می توانید طرح مد نظر خود را به طور دقیق روی پارچه پیاده کنید؛ به طوری که حتی ساده ترین و کوچک ترین جزئیات طرح هم به اجرا در خواهد آمد.

چاپ دیجیتال نسبت به روش چاپ روی پارچه نیمه اتومات برتری دارد؛ چون در این روش کافیست طرح مورد نظر خود را به سیستم بدهید تا روی پارچه اجرا شده و پس از اینکه رنگ آن خشک شد، پارچه را از دستگاه تحویل بگیرید. به این ترتیب تا حد زیادی در وقت و هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

چاپ روی پارچه به روش سابلیمیشن

این روش یک روش سنتی به شمار می رود که در آن ابتدا طرح مورد نظر کارفرما را روی یک کاغذ چاپ کرده و سپس با دادن گرما آن را روی پارچه تمیز چاپ می کنند. کیفیت و دوام طرح در این روش به کیفیت کاغذ و نوع پارچه بستگی دارد و هر چه این دو مورد از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، طرح چاپ شده روی پارچه دارای کیفیت بهتر و دوام رنگ بالاتری خواهد بود.

چاپ روی پارچه به روش مستقیم یا DTG

این روش که نوعی چاپ روی پارچه به صورت تمام دیجیتال است، برای چاپ طرح، تصاویر یا جملات روی تی شرت و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش کافیست طرح مورد نظر کارفرما به دستگاه دیجیتال داده شود تا این طرح به طور مستقیم روی پارچه پیاده شود. این روش هم بدون دخالت دست انسان اجرا شده و یک روش مطمئن برای پیاده سازی دقیق طرح روی پارچه به شمار می رود.

معرفی تیم هنر نوین

تیم هنر نوین به عنوان یکی از تیم های پیشرو در صنعت چاپ ایران، که فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده، به 15 سال همکاری موفق با بزرگ ترین شرکت ها، موسسات، سازمان ها، برندها و اشخاص حقیقی یا حقوقی مفتخر است.

از جمله بزرگ ترین برندهای کشور که تیم هنر نوین با آنها همکاری داشته شامل ال جی، سونی، میهن، کاله، کالبر، پگاه، مدیران خودرو، زر ماکارون، گلرنگ و غیره می باشند که کارنامه درخشان هنر نوین را ساخته اند.

تیم هنر نوین با دارا بودن پیشرفته ترین و به روز دستگاه های روز دنیا و همکاری با کارشناسان متخصص و با تجربه در زمینه انواع چاپ در کنار شماست تا تلفیقی از هنر و کیفیت را به شما عزیزان ارائه دهد.

در صورتی که در زمینه انواع چاپ نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با کارشناسان ما در سایت هنر نوین مشورت کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. سپاس از اینکه همراهمان هستید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.