حق بیمه پژو 206 صفر چقدر است؟

بیمه پژو 206 دو نوع بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را در بر دارد که این دو بیمه نامه برای خودروی 206 به صورت اجباری و اختیاری هستند. خرید این دو بیمه با توجه به شرایط قانون بیمه و بیمه‌گزارها شرایط خاص خود را دارند. از طرفی هم پژو 206 جزو خودروهای مورد استقبال […]

بیمه پژو 206 دو نوع بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را در بر دارد که این دو بیمه نامه برای خودروی 206 به صورت اجباری و اختیاری هستند. خرید این دو بیمه با توجه به شرایط قانون بیمه و بیمه‌گزارها شرایط خاص خود را دارند. از طرفی هم پژو 206 جزو خودروهای مورد استقبال با طراحی زیبا است که در خیابان‌ها زیاد به چشم می‌خورد. همین موضوع اهمیت تهیه بیمه خودرو را برای پژو 206 افزایش می‌دهد تا در صورت بروز حوادث ناگوار رانندگی جبران خسارت انجام شود. در این مطلب توضیحاتی درباره پوشش‌ها و شرایط خرید هر دو بیمه بدنه و ثالث پژو 206 ارائه خواهیم کرد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

انواع بیمه پژو 206

شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه پژو 206 دو نوع بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری را در نظر گرفته‌اند تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی برای اشخاص ثالث و راننده مقصر جبران خسارت داشته باشند. همه می‌دانیم که حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند و به همین دلیل خرید بیمه شخص ثالث پژو 206 و سایر خودروها اجباری است. دلیل اجباری بودن این بیمه به خاطر هزینه بالای خسارات و نرخ دیه است. بر اساس تصمیم قوه قضاییه کشور، دیه مرد در ماه حرام برابر 800 میلیون تومان و زن 400 میلیون تومان است. متأسفانه هر سال شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم که در صورت نبود این بیمه نامه، خیلی از مردم توان پرداخت دیه را نخواهند داشت. همچنین با توجه به افزایش قیمت خودروها، تصادف با خودروهای خارجی می‌تواند خسارتی بیشتر از دیه انسان کامل را در پی داشته باشد. در ادامه بیشتر در مورد پوشش‌ها و قیمت بیمه ماشین ۲۰۶ توضیح خواهیم داد.

این دو بیمه نامه با توجه به شرایط بیمه‌گر و بیمه‌گزار منعقد خواهند شد. همچنین مهم‌ترین موضوع این است که بدانید بیمه شخص ثالث با توجه به قانون، الزامی‌ است و در صورت عدم تهیه آن با جریمه روبه رو خواهید بود. اما بیمه بدنه پژو 206 جزو بیمه نامه‌هایی است که با توجه به درخواست بیمه‌گزار بررسی و صادر خواهد شد.

پوشش های بیمه پژو ۲۰۶

پوشش‌های بیمه پژو 206

بیمه نامه بدنه و شخص ثالث، مکمل یکدیگر بوده و هنگام بروز حادثه رانندگی می‌توانند خسارت‌های مختلفی را جبران کنند. پوشش‌های بیمه ثالث پژو 206 دو نوع مالی و جانی است که همانطور که از نام آن مشخص است، خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد. این پوشش‌های به شرح زیر هستند.

پوشش بیمه شخص ثالث پژو 206

خسارت‌ خطرات جانی و بدنی: شرکت بیمه خسارت‌های جانی و بدنی که برای اشخاص ثالث در حادثه رانندگی رخ می‌دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد که شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان است. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی یا جزئی تحت پوشش بیمه ثالث است. دقت کنید که سقف تعهدات با توجه به دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود که در سال 1401 برای ماه‌های حرام معادل 800 میلیون تومان است.

خسارت‌ خطرات مالی: اگر در حادثه رانندگی دچار خسارت مالی شوید، جبران این هزینه‌های بر عهده بیمه‌گر خواهد بود. همچنین شرکت بیمه با توجه به سقف تعهدات انتخابی بیمه‌گزار، مشخص خواهد شد. پس بهتر است که سقف تعهدات را برای پوشش مالی در نظر گرفت، زیرا هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات خودروی پژو 206 و سایر وسایل نقلیه زمینی بسیار بالا است.

بیمه بدنه پژو ۲۰۶

پوشش بیمه بدنه پژو 206

بیمه پژو 206 در بیمه نامه بدنه دو نوع پوش اصلی و اضافی دارد که با توجه به الویت و درخواست بیمه‌گزار صادر خواهد شد. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی:

  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
  • هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد
  • سرقت کلی خودرو
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت

پوشش‌های اضافی:

در کنار پوشش‌های اصلی (حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی) که شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند، پوشش‌ها اضافی هم با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است. این پوشش‌ها عبارتند از:

  • پرداخت خسارت‌هایی که بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خوردو ایجاد می‌شود.
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو رخ دهد.
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو که همان نوسانات خودرو نام دارد.
  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون اینکه سرقت کلی رخ دهد.
  • هزینه رفت و آمد، هنگامی‌‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.

تخفیفات عدم دریافت خسارت بیمه بدنه پژو 206 چگونه است؟

تخفیف عدم دریافت خسارت برای بیمه های بدنه در شرکت های بیمه ای متفاوت است و این تخفیفات از 25 درصد شروع شده و با تمدید بیمه بدنه خودروی خود در سال های آتی و در صورت نداشتن خسارت به 70 درصد هم میرسد.

آیا مدل و سال ساخت پژو 206 بر روی قیمت آن تأثیرگذار است؟

 به نقل از بیمه دات کام ، بله؛ مدل و سال ساخت 206 از آنجا که بر روی قیمت خودرو تأثیر می‌گذارد، بر روی هزینه بیمه بدنه هم تأثیرگذار است.

خرید بیمه پژو 206 با استعلام شرکت‌های بیمه

همانطور که گفته شد، بیمه پژو 206 دارای پوشش‌ها و تنوع خطرات است. از این رو توصیه می‌کنیم که برای خرید این بیمه نامه شرایط و خدمات شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید. خب مشخص است که به صورت حضوری نمی‌توان استعلام شرکت‌های بیمه‌ای را انجام داد. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای خرید بیمه پژو 206 از شرایط استعلام و مقایسه‌ای که سامانه بیمه دات کام فراهم کرده استفاده کرد. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین بیمه است که شرایط خرید انواع بیمه نامه را برای افراد راحت کرده تا تنها با چند کلیک بتوان بهترین و ارزان‌ترین بیمه را تهیه کرد.

کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش لیست محصولات، نوع بیمه نامه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه مورد نظر را خریداری کنید. همچنین این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما، آن‌ها را بررسی و ثبت می‌کند تا بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید، ارسال کند. توصیه می‌کنیم بدون محدودیت مکانی و زمانی و تنها با اتصال به اینترنت، خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

عوامل تاثیرگزار بر قیمت نرخ بیمه پژو 206

برای مشخص شدن قیمت و نرخ بیمه ثالث و بیمه بدنه باید عوامل مختلفی را  بررسی کرد. دیه یکی از مهم‌ترین عوامل و فاکتورها است که نرخ بیمه شخص ثالث پژو 206 را مشخص می‌کند، اما عوامل دیگری هم وجود دارند که در خرید بیمه موثر خواهند بود.

دیه در سال 1401 برای ماه‌های حرام و عادی با توجه به دستور قوه قضاییه مشخص شده و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام شده است. بدین ترتیب:

  • ماه‌های حرام سال، مبلغ 800 میلیون تومان
  • ماه‌های عادی سال، مبلغ 600 میلیون تومان

همچنین برای پوشش‌های مالی باید حداقل مبلغ یک چهلم دیه اعلام شده را به عنوان نرخ پوشش بیمه نامه در نظر گرفت. عوامل دیگری که در نرخ بیمه پژو 206 تاثیر خواهد داشت عبارتند از:

  • سال ساخت
  • عمر خودرو
  • سال تخفیف عدم خسارت
  • جریمه دیرکرد بیمه ‌نامه
  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو
  • میزان پوشش بیمه ‌‌نامه
  • سال تخفیف شرکت بیمه
  • مدت اعتبار بیمه ‌نامه

عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه پژو 206

شرکت‌های بیمه برای تعیین نرخ بیمه بدنه پژو 206 هم باید عوامل مختلف را بررسی کند. این فاکتورهای در بیمه پژو 206 عبارتند از:

  • نوع خودرو
  • سال ساخت
  • صفر کیلومتر بودن خودرو
  • تخفیف‌های بیمه
  • ارزش خودرو

البته که انتخاب پوشش‌های اضافی مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت نرخ بیمه بدنه پژو 206 است، زیرا هر چه پوشش اضافی بیشتری را خریداری کنید، باید حق بیمه بیشتر را هم پرداخت کنید. ارزش خودرو هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه است و نباید آن را فراموش کرد. اینکه شما چه خودرویی دارید یا حتی مدل یا نوع کاربری آن چیست، باعث تغییر قیمت بیمه نامه خواهد شد.

به طور کلی برخی از افراد همیشه این سوال را دارند که چرا قیمت بیمه پژو 206 در برخی از شرکت‌های بیمه متفاوت است؟ پاسخ این سوال همان عوامل و فاکتور‌هایی است که در قیمت بیمه نامه اثر خواهند گذاشت.

اهمیت خرید بیمه پژو 206

با توجه به توضیحاتی که داده شد و استقبالی که از خودروی پژو 206 می‌شود، خرید بیمه پژو 206 به عنوان یک جبران کننده خسارت در بروز حادثه‌های رانندگی به عنوان حامی ‌ضروری خواهد بود. دقت داشته باشید که خرید بیمه بدنه و بیمه ثالث در کنار یکدیگر می‌تواند جبران هزینه‌های رخ داده در تصادف‌های رانندگی را به شرکت بیمه منتقل کند. بنابراین نگرانی برای جبران خسارت‌های مالی و جانی ایجاد شده بیمه‌گزار کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث پژو 206، بیمه بدنه پژو 206 یا هر بیمه خودروی دیگری به بیمه دات کام (https://bimeh.com/ ) مراجعه نمایید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.