خرید آنلاین بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث برای خودروهای گرانقیمت و لوکس چه شرایطی دارد؟

با توجه به اینکه قیمت خودروها روز به روز بیشتر می‌شود، بهتر است که برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کرد. این بیمه نامه هزینه‌های مالی وارد شده به خودروی متعارف و غیرمتعارف را تا سقف تعهدات خود جبران خسارت می‌کند. اگر پوشش‌های بیمه نامه بدنه را تا سقف تعهدات […]

با توجه به اینکه قیمت خودروها روز به روز بیشتر می‌شود، بهتر است که برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کرد. این بیمه نامه هزینه‌های مالی وارد شده به خودروی متعارف و غیرمتعارف را تا سقف تعهدات خود جبران خسارت می‌کند. اگر پوشش‌های بیمه نامه بدنه را تا سقف تعهدات بیمه‌گر خود انتخاب کنید، به طور حتم هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه رانندگی را کاهش داده و خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف را به بیمه‌گر منتقل خواهید کرد. برای اینکه با پوشش‌ها و شرایط دریافت خسارت در بیمه نامه بدنه آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه بدنه خسارت خودرو نامتعارف

منظور از خودروی متعارف و غیرمتعارف چیست؟

خودروی نامتعارف چیست؟ خودرویی است که ارزش و قیمت آن بیش از ۵۰ درصد تعهدات بیمه در قبال خسارات جانی است. برحسب این تعریف، در سال ۱۴۰۱، اگر ارزش خودرویی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف یا خودروی گران‌قیمت محسوب خواهد شد.

به بیان ساده‌تر، سقف خسارتی که دارنده خودروی نامتعارف می‌تواند از طرف مقصر حادثه بابت خسارت خودروی خود در سال ۱۴۰۱ درخواست نماید، ۴۰۰ میلیون تومان است. اگر خسارت خودروی گران‎‌قیمت او حتی اگر بیشتر از این مقدار باشد، بیمه شخص ثالث طرف مقصر حادثه بیش از مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۱ پرداخت نخواهد کرد.

با توجه به این توضیح، اگر خودرویی از نظر قیمت و ارزش‌گذاری برابر یا کمتر از 400 میلیون تومان باشد، جزو خودروهای متعارف بوده و در صورت بالاتر بودن ارزش خودرو از 400 میلیون تومان، خودرو در دسته ماشین‌های نامتعارف خواهد بود.

دقت کنید که دسته بندی‌ها ربطی به داخلی یا خارجی بودن خودرو‌ها ندارد، بلکه تنها قیمت خودروها ملاک هستند.

بیمه بدنه خسارت خودرو نامتعارف

نحوه محاسبه خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف در سال ۱۴۰۱

اگر خودرویی در اثر  تصادف رانندگی دچار حادثه شود، شرایط پرداخت خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف متفاوت خواهد بود. در حقیقت نحوه محاسبه برای خودروی نامتعارف با توجه به یک قانون و فرمول بررسی خواهد شد.

میزان تعهد مقصر حادثه = خسارت مالی وارد شده به خودروی نامتعارف × قیمت روز گران‌ترین خودروی متعارف ÷ قیمت خودروی نامتعارف خسارت دیده

اما اگر شما به عنوان راننده یا صاحب خودروی نامتعارف، در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کنید، هزینه‌ها و خسارت وارد شده به خودروی خود را کاهش خواهید داد.

جبران خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف در بیمه بدنه

همانطور که توضیح داده شد، بیمه بدنه به عنوان بیمه مکمل شناخته شده و می‌تواند در صورت بروز حادثه‌های رانندگی خسارت‌های بیشتری را جبران کند. در حقیقت بیمه بدنه خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف را تا سقف تعهدات جبران می‌کند و بیمه‌گزار می‌تواند با ارائه مدارک مورد نیاز، هزینه ایجاد شده ناشی از تصادف‌های رانندگی را دریافت کند.

بیمه بدنه چیست؟

به نقل از بیمه دات کام ، بیمه بدنه (https://bimeh.com/carbody) همان بیمه نامه اختیاری خودرو است که در کنار بیمه ثالث به عنوان بهترین جبران کننده خسارت‌های مالی است. دقت کنید که اگر به عنوان راننده مقصر دچار خسارت مالی شوید، باید از بیمه بدنه  استفاده کنید، زیرا بیمه ثالث در برابر هزینه‌های مالی راننده مقصر هیچگونه تعهدی ندارد. همچنین این بیمه نامه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به شرایط بیمه‌گزار ارائه می‌شوند.

پوشش‌های بیمه بدنه

همانطور که از نام بیمه بدنه مشخص است، این بیمه برای جبران هزینه‌های مالی وارد شده به خودرو طراحی شده است. همچنین برای اینکه بتوان هزینه‌های مالی را جبران کرد نیاز است که خطرات تحت پوشش بیمه نامه را تا سقف تعهدات تهیه کرد. پوشش‌های بیمه‌ای در بیمه نامه بدنه به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی عبارتند از:

  • خسارات ناشی از برخورد خودرو با جسم ثابت و متحرک یا برخورد دو خودرو با یکدیگر
  • خسارات ناشی از آتش‌سوزی، برخورد صاعقه، انفجار، واژگونی خودرو یا سقوط آن
  • سرقت خودرو ناشی از سرقت وسایل اصلی یا اضافی خودرو
  • خسارات وارد شده به خودرو در زمان انتقال آن به محل مناسب پس از حادثه یا خسارت وارده به هنگام نجات بیمه شده از حادثه
  • جبران خسارت ۵۰ درصد هزینه باطری و هزینه لاستیک‌های خودرو.

دقت داشته باشید که بیمه‌گزار می‌تواند تنها پوشش‌های اصلی را خریداری کند، اما توصیه می‌کنیم که با پرداخت حق بیمه بیشتر تحت پوشش اضافی بیمه نامه هم باشید تا خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو به بیمه‌گر منتقل شود.

پوشش‌های اضافی عبارتند از:

  • جبران خسارات ناشی از بروز بلایای طبیعی که انسان در رخ دادن آن دخل و تصرفی نداشته مانند: سیل، زلزله، آتشفشان، بهمن، طوفان و تگرگ
  • جبران خسارات ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی، رنگ و اسید بر بدنه خودرو
  • جبران خسارات ناشی از سرقت قطعات و لوازم جانبی خودروی بیمه شده بدون سرقت کلی خودرو
  • جبران خسارات ناشی از شکسته شدن شیشه‌های خودرو بر اثر برودت هوا، تراکم یا تغییر هوای داخل خودرو
  • ترانزیت خودرو
  • حذف فرانشیز

بیمه بدنه را از کجا بخریم؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد، خرید بیمه نامه بدنه برای خودروهای متعارف و نامتعارف می‌تواند با چالش همراه باشد. اینکه بدانید بیمه را از کجا بخرید و پوشش‌های بیمه‌ای را چگونه با استعلام انتخاب کنید، کمک بزرگی به خرید بهترین بیمه نامه خواهد کرد. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین بیمه است که شرایط خرید بیمه را برای تمام شرکت‌های بیمه‌ای فراهم کرده تا همه افراد بتوانند به راحتی و تنها با چند کلیک ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بیمه را تهیه کنند.

کافی است در صفحه اصلی بر روی لیست محصولات کلیک کرده و با پر کردن فرم و اطلاعات درخواست شده، بیمه نامه خود را خریداری کنید.

همچنین مشاوره‌ها و کارشناس‌های بیمه دات کام (https:bimeh.com)به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نحوه محاسبه بیمه بدنه

برای اینکه بتوان بیمه بدنه را محاسبه کرد، نیاز است که عوامل و فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • مشخصات خودرو: سال ساخت، نوع خودرو، تعداد سیلندرها، ارزش خودرو و کاربری آن جزو مهم‌ترین عواملی هستند که برای محاسبه قیمت بیمه نامه بدنه در نظر می‌گیرند.
  • پوشش‌های بیمه بدنه: بیمه‌گزار‌ها می‌توانند برای خرید پوشش‌های بیمه‌ای، تنها حق بیمه پایه را پرداخت کنند و در صورت نیاز به پوشش‌های اضافی، حق بیمه بیشتر بپردازد. با توجه به این توضیح مشخص می‌شود که هرچه تعداد پوشش‌های اضافی انتخابی بیشتر باشد، مبلغ حق بیمه افزایش داشته و باید هزینه بیشتری را پرداخت کرد.
  • تخفیف‌های بیمه نامه خودرو: شرکت‌های بیمه‌گر، تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو را اعمال می‌کنند که این تخفیف‌ها شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف‌های خودروهای صفر، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه خودرو و همین‌ طور تخفیف ارزش خودرو است.

مواردی که گفته شد، به طور مستقیم بر روی قیمت بیمه نامه بدنه خودرو اثر خواهند گذاشت.

نکته: منظور از کاربری خودرو، خودروهای آتش‌نشانی، آمبولانس، تاکسی، خودروی شخصی یا خودروی باربری است.

چگونه باید از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت کرد؟

روند دریافت خسارت در بیمه نامه بدنه بدین صورت است که بیمه‌گزار با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه‌گر خود، اعلام خسارت خواهد کرد و تنها 5 روز کاری فرصت دارد تا تشکیل پرونده دهد و فرم جبران خسارت را پر کند. کارشناس بیمه با ارزیابی خسارت‌های رخ داده، هزینه ایجاد شده را ارزیابی خواهد کرد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت

همانطور که می‌دانید برای جبران خسارت‌های بیمه بدنه باید مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای پرداخت خسارت خودروی متعارف و غیرمتعارف به استعلام و خرید بیمه بدنه خودروی لوکس از اینجا  استفاده کنید تا نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.