بورسیه تحصیلی در هلند برای دانشجویان ایرانی در سال جدید

وقتی از بورسیه تحصیلی در هلند استفاده می‌کنید، خیال شما برای تحصیل در خارج از ایران راحت‌تر می‌شود و می‌توانید تمرکز بیشتری برای خواندن درس داشته باشید. برای دریافت بورسیه تحصیلی در هلند بیش‌از 700 روش وجود دارد. همراه ما باشید تا بدانید می‌توان در هلند بورسیه شد. مهاجرت تحصیلی به هلند برخی از دانشگاه‌های […]

وقتی از بورسیه تحصیلی در هلند استفاده می‌کنید، خیال شما برای تحصیل در خارج از ایران راحت‌تر می‌شود و می‌توانید تمرکز بیشتری برای خواندن درس داشته باشید. برای دریافت بورسیه تحصیلی در هلند بیش‌از 700 روش وجود دارد. همراه ما باشید تا بدانید می‌توان در هلند بورسیه شد.

مهاجرت تحصیلی به هلند

برخی از دانشگاه‌های هلند نسبت به دانشگاه‌های معروف انگلستانی و آمریکایی رتبه بهتری دارند. یکی از نقاط قوت تحصیل در هلند، نوع تدریس است. برخلاف کشورهای فرانسه، آلمان و… در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؛ به همین دلیل یکی از راه‌های تایید درخواست مهاجرت تحصیلی به هلند، داشتن نمره خوب در آیلتس و تافل است.

در مقطع‌های ابتدایی، فنی حرفه‌ای و دبیرستان، دانش‌آموز به سرپرست نیاز دارد ولی در مقطع پیش‌دانشگاهی به سرپرست نیازی ندارد. در کالج‌های دولتی مدرسه‌های هلند به زبان هلندی و در کالج‌های خصوصی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به مدارک مهمی مانند دیپلم 12 ساله، مدارک زبان، نمره زبان بالای 6 و معدل بالای 13 نیاز دارید.

بورسیه تحصیلی هلند

بورسیه تحصیلی در هلند در بیشتر از 700 مدل برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. هزینه سفر، هزینه‌های بیمه درمانی، اقامت، تحصیل و ماهانه برای دانشجویان به کمک بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه، دولت هلند و… ارائه می‌شود، به دانشجو کمک می‌کند.

  • بورسیه تحصیلی تعالی TU Delft: این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دلفت هلند است و دانشجو 30 هزار یورو بورسیه می‌شود.
  • بورسیه دولت هلند: در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود و هزینه زندگی، شهریه، ویزا، بلیط رفت به‌همراه برگشت و بیمه درمانی فراهم می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی اریک بلومینک: برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد است. این بورسیه هزینه تحصیل، سفر، زندگی، کتاب و بیمه درمانی را تامین می‌کند.
  • بورس تحصیلی تعالی اوترخت: 11000 پوند کمک هزینه برای دانشجویان در رشته کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.
  • بورسیه شایستگی دانشگاه آمستردام: مخصوص دانشجویان بین‌المللی است و این دانشجویان بین 2 هزار تا 25 هزار یورو بورسیه می‌شوند.
  • بورسیه تحصیلی هلند: این بورسیه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با قیمتی حدود 5 هزار یورو ارائه می‌شود.

برترین دانشگاه‌های هلند

یکی از بهترین دانشگاه‌های تخصصی در جهان، دانشگاه صنعتی دلفت است. در این دانشگاه، دانشجویان رشته مهندسی، علوم کامپیوتر و… تحصیل می‌کنند. 13 مورد از دانشگاه‌های هلند، جز 300 دانشگاه برتر در جهان قرار دارد. بهترین مدرسه و دانشگاه‌ها در کشور هلند، در 12 شهر قرار دارد و شهر آمستردام، 2 دانشگاه برتر دارد. در ادامه شما را با 4 مورد از برترین دانشگاه‌های هلند آشنا می‌کنیم.

· دانشگاه واخنینگن

اولین دانشگاه در هلند و ۵۹امین دانشگاه در جهان، در شهر واخنینگن هلند قرار دارد. این دانشگاه بر علوم کشاورزی و محیط زیست تمرکز دارد و در مقطع کارشناسی به‌طور ترکیبی به دو زبان هلندی و انگلیسی تدریس می‌شود. در مقطع کارشناسی، علوم بهداشتی، دوره‌های کسب‌و‌کار، توسعه بین‌المللی و… تدریس می‌شود. فاصله بین این شهر تا آمستردام و مرز آلمان کم است.

· دانشگاه آمستردام

مدل بورسیه تحصیلی در هلند در دانشگاه آمستردام زبان‌زد خاص و عام است. این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شد. سومین دانشگاه قدیمی کشور هلند، در رده دوم برترین دانشگاه هلند و رده 60 برترین دانشگاه در جهان قرار دارد. این دانشگاه حدود 150 مدرک تحصیلی ارائه می‌دهد و بیش ‌از 3000 دانشجوی غیر هلندی در آن تحصیل می‌کنند. در کتابخانه مرکزی این دانشگاه حدود 4 میلیون کتاب قرار دارد.

· دانشگاه اوترخت

یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در هلند، اوترخت است که در سال 1636 تاسیس شد. در این دانشگاه که سومین دانشگاه برتر در هلند و ۶۶امین دانشگاه در جهان است، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. بیش ‌از 90 برنامه تحصیلی و 12 برنامه کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد که دانشجو می‌تواند در یکی از رشته‌های علوم طبیعی، حقوق، حکومت‌داری، علوم زیستی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زمین تحصیل کند.

· دانشگاه صنعتی دلفت هلند

قدیمی‌ترین دانشگاه فنی و دولتی در هلند، دلفت نام دارد. این دانشگاه در ابتدا برای مهندسان عمران و کارمندان دولتی تاسیس شد. بعد از جنگ جهانی دوم، این دانشگاه رشد کرد. رتبه دانشگاه دلفت در هلند 4 و در جهان 70 است. سقف کتابخانه این دانشگاه از چمن پوشیده شده است و عایق خوبی در برابر صدا دارد. تعداد دانشجویان دانشگاه دلفت هلند تقریبا 18 هزار نفر است و یک چهارم دانشجویان این دانشگاه غیر هلندی هستند.

تحصیل در کشور هلند

مقاطع تحصیلی هلند

آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی مقطع تحصیلی در هلند هستند. این مقطع 8 کلاس دارد و سن دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی بین 4 تا 12 سال است. در سن 12 سالگی دانش‌آموز وارد مقطع متوسطه می‌شود و پس ‌از گذراندن در VIMBO، HAVO پیش‌دانشگاهی و… می‌تواند وارد دانشگاه شود.

· آموزش ابتدایی

مقطع ابتدایی در کشور هلند، از سن 4 سالگی شروع می‌شود. این مقطع تحصیلی، 8 کلاس دارد که Group 1 تا Group 8 نامیده می‌شود. در دهه‌های قبل، گروه 1 و 2 در یک موسسه جداگانه مانند مهد کودک برگزار می‌شد؛ اما از سال 1985، مدارس ابتدایی و مهد کودک ادغام شد. در گروه 3 به دانش‌‌آموزان نوشتن، خواندن و محاسبه کردند آموزش می‌دهند. در بیشتر مدارس هلند در گروه 7 و 8 زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما برخی از مدارس از گروه 1 انگلیسی را آموزش می‌دهند.

بعد از گروه 8 که دانش‌آموزان به سن 12 سالگی می‌رسند، یک آزمون نهایی برگزار می‌شود و دانش‌آموز وارد مقطع متوسطه می‌شود.

· آموزش متوسطه

مقطع آموزشی متوسطه به چند دسته مقطع متوسطه مقدماتی (VIMBO)، آموزش عالی متوسطه عمومی (HAVO)، آموزش پیش‌دانشگاهی و مقطع نامشخص یا (VMO) تقسیم‌بندی می‌شود.

در سال اول مقطع متوسطه، دانش‌آموز یاد می‌گیرد مسئولیت شخصی خود را انجام دهد. دانش‌آموزی که بتواند در مقطع VMBO دیپلم بگیرد، در دو سال پایانی آموزش، می‌تواند در آزمون HAVO شرکت کند. بعد از به ‌اتمام‌ رسیدن مقطع HAVO، دانش‌آموز وارد مقطع VWO می‌شود. اگر نمرات دانش‌آموز ضعیف باشد، از مقطع VWO به مقطع قبلی یعنی HAVO برمی‌گردد و اگر در HAVO هم ضعیف عمل کند، به مقطع VIMBO باز خواهد گشت.

بعد از اینکه دانش‌آموز بتواند در مقطع پیش‌دانشگاهی با نمرات خوب قبول شود، وارد مدرسه بین‌المللی یا ISC می‌شود و پس‌از آن وارد دانشگاه خواهد شد.

· آموزش عالی

در مقطع آموزش عالی، 3 مسیر MBO، HBO و VVO وجود دارد.

  • MBO: این مسیر، تحصیلات دانشگاهی دوره اول نام دارد که برای دانشجویان در مشاغل فنی مانند مهندسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، پرستاری، پزشکی، معماری، و… کاربردی است.
  • HBO: این مسیر به‌عنوان دانشگاه‌های علوم کاربردی شناخته می‌شود.
  • WO: مسیر WO معادل تحصیلات دانشگاهی است و گرایش آکادمیک دارد.

بعد از سپری‌ کردن این مسیرها، دانشجو وارد سطح MBA می‌شود.

دانشجویی که بخواهد در مسیر WO لیسانس بگیرد، باید مدرک VWO یا 60 واحد HBO گذرانده باشد. دانشجویی که بیشتر از 21 سال سن دارد و مدارک لازم را ندارند، بعد از شرکت در آزمون ورودی، اگر واجد شرایط باشند، در مقطع آموزش عالی پذیرش می‌شوند.

بورسیه تحصیلی هلند

بهترین روش برای تحصیل در هلند

بورسیه تحصیلی در هلند به کمک دانشگاه‌های محبوب و مشهوری مانند اوترخت، آمستردام و… در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود. راه‌های زیادی وجود دارد که ایرانیان هم بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند اما چگونه این کار امکان‌پذیر است؟

موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان، تابه‌حال به بیش‌ از 2511 نفر کمک کرده است بتوانند با بورسیه تحصیلی در هلند ادامه تحصیل دهند. آن‌ها هیچ تفاوتی با شما ندارند و تنها یک ‌بار با پشتیبانی مای آرمان تماس گرفته‌اند.