مقاله اسپانسری

توری فایبرگلاس چیست؟ (کاربرد و راهنمای خرید توری فایبرگلاس)

توری فایبرگلاس یکی از جدیدترین مصالحی است که در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. تار و پودهای این توری از جنس الیاف شیشه است و مهمترین متریال تشکیل دهنده آن نخ الیاف فایبرگلاس می باشد. به عبارت دیگر توری فایبرگلاس ساختاری کامپوزیتی دارد و از الیاف شیشه تولید می گردد. یکی از […]

توری فایبرگلاس یکی از جدیدترین مصالحی است که در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. تار و پودهای این توری از جنس الیاف شیشه است و مهمترین متریال تشکیل دهنده آن نخ الیاف فایبرگلاس می باشد. به عبارت دیگر توری فایبرگلاس ساختاری کامپوزیتی دارد و از الیاف شیشه تولید می گردد.

یکی از مهمترین شاخصه‌های توری فایبرگلاس که سبب افزایش مقاومت آن شده است پوشیده شدن با لایه محافظتی مقاوم در برابر محیط قلیایی است. به همین دلیل در چنین محیط‌هایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. از دیگر ویژگی‌های این توری مقاومت در برابر حرارت بالا است. به گونه‌ای که می تواند دمای بالای 550 درجه سانتیگراد را هم تحمل کند. از این رو از توری فایبرگلاس به عنوان عایق در ساختمان هایی که نیاز به عایق‌های با تحمل دمای بالا دارند استفاده می گردد. مقاومت الکتریکی بالا، چسبندگی زیاد و ارزان بودن از دیگر ویژگی‌های توری و مش فایبرگلاس است.

این ویژگی‌ها سبب پرکاربرد شدن این توری در صنعت ساخت و ساز شد. به گونه‌ای که برای مستحکم‌تر کردن و یکنواخت‌کردن گچ کاری و سیمانکاری، افزایش استحکام سنگ‌‌های ساختمانی، ترمیم و مقاوم سازی سازه های بنایی و تاریخی همچنین به منظور افزایش مقاومت کششی و خمشی سطوح از این توری استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربردهای توری فایبرگلاس که امروز رو به گسترش می باشد استفاده از آن به عنوان وال پست در ساختمان ها می باشد.

مش فایبرگلاس انعطاف پذیری بالایی دارند و غیر قابل اشتعال می باشند. همچنین در برابر تنش‌های احتمالی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و هیچگونه رطوبتی جذب نمی کنند. سبک وزن بودن و حمل و نقل راحت از دیگر ویژگی‌های توری فایبرگلاس است.

انواع توری فایبرگلاس موجود در بازار کدام است؟

توری فایبرگلاس انواع مختلفی دارد. به همین دلیل آن‌ها را بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی میکنند. از جمله فاکتورهایی که سبب شده این توری به انواع مختلفی تقسیم شود گرم و ابعاد چشمه مش می باشد. بنابراین یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در هنگام سفارش خرید توری فایبرگلاس به آن توجه داشته باشید، مشخصات مش است.

 انواع توری فایبرگلاس متداول در بازار از نظر گرم عبارتند از:

  • توری فایبرگلاس 75 گرم
  • توری فایبرگلاس 110 گرم
  • توری فایبرگلاس 125 گرم
  • توری فایبرگلاس 145 گرم
  • توری فایبرگلاس 200 گرم

توری فایبرگلاس دارای چشمه هایی است که تولیدکنندگان این چشمه ها را در ابعاد مختلفی تولید می کنند که عبارتند از:

  • 3 در 3 میلیمتر مربع
  • 4 در 4 میلیمتر مربع
  • 5 در 5 میلیمتر مربع
  • 8 در 8 میلیمتر مربع
  • 10 در 10 میلیمتر مربع

با این حال با توجه به تنوع بالای توری فایبرگلاس موجود در بازار (گرم و ابعاد چشمه)، می توان این توری ها را از نظر شکل، ابعاد و وزن با تنوع بیشتری خریداری کرد. برای مثال امکان خرید توری فایبرگلاس با وزن 75 گرم نیز وجود دارد.

مهمترین کاربرد توری فایبرگلاس در پروژه های عمرانی کدام است؟

توری فایبرگلاس در ابعاد، گرم و چشمه های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. از طرف دیگر این محصول از انعطاف پذیری بالا، مقاومت شیمیایی و مکانیکی مناسب برخوردار است. به همین دلیل در صنایع مختلف خصوصا پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این توری در پروژه های عمرانی عبارتند از:

  • مهار و تقویت دیوار ساختمان با توری فایبر گلاس یا همان وال پست مش فایبرگلاس به منظور افزایش پایداری دیوار در برابر زلزله
  • آب بندی و عایق کاری سازه های آبی نظیر استخر ها، مخازن بتنی و… با توری فایبرگلاس
  • ساخت قطعات پیش ساخته بتنی با توری فایبرگلاس
  • ساخت بتن نمای اکسپوز با توری فایبرگلاس
  • استفاده از توری فایبر گلاس در گچکاری و سیمانکاری ساختمان (توری زیرگچی)
  • استحکام سنگ اسلب و تایل( توری پشت سنگ)
  • ترمیم ترک خوردگی ساختمان با توری فایبرگلاس ترک گیر

توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا چیست؟

اگر قصد خرید توری فایبرگلاس را دارید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که امروزه توری فایبرگلاس در دو نوع معمولی و توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا به فروش می رسد. اما تفاوت توری فایبرگلاس معمولی با توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا چیست؟

توری فایبرگلاس معمولی ساخته شده از الیاف شیشه نوع E-Glass بوده و کاربرد آن در مکان هایی است که در معرض تهاجمات شیمیایی و حملات قلیایی قرار نمی‌گیرند.

در مقابل توری‌های فایبرگلاس مقاوم به قلیا که در بازار به مش فایبرگلاس AR شناخته می شود، محصولاتی ضدقلیا به شمار می‌روند که الیاف آن‌ها به ماده زیرکونیوم آغشته شده است. به عبارت دیگر مش فایبرگلاس AR همان توری فایبرگلاس نوع E است که با استفاده از زیرکونیم خاصی ضدقلیایی پیدا کرده است. در واقع توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های قلیایی محسوب می‌شوند. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که قیمت توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا از توری فایبرگلاس معمولی بالاتر می باشد.

چرا از توری فایبرگلاس در سیمانکاری و گچ کاری استفاده می کنیم؟

توری‌های فایبرگلاس که در گچ کاری و سیمانکاری مورد استفاده قرار می گیرند در عین حال که از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند نازک و سبک وزن می باشند. به همین دلیل نه تنها سبب افزایش مقاومت و استحکام دیوارهای سازه می شود بلکه جداره و ضخامت دیوارها را هم کم می کند. از طرف دیگر افزایش مقاومت دیوار با این توری سبب می شود نیاز ساختمان به سایر مصالح مقاومتی کمتر و در نتیجه هزینه های ساخت و ساز کمتر شود.

همچنین سبک وزن بودن این توری سبب می شود وزن ساختمان‌ها کاهش یابد. این توری سبب می شود ملات گچ و سیمان به صورت یکنواخت و پایدار در جای خود بمانند. ضد آب بودن و عدم نفوذ آب به داخل سیمان و گچ، انبساط حرارتی کم توری و عدم تغییر شکل در اثر گرما، مقاومت مکانیکی بالا، ماندگاری و دوام زیاد از دیگر دلایلی استفاده از مش فایبرگلاس در سیمانکاری و گچ کاری است.

عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن با توری فایبرگلاس و مزایای آن

یکی از مهمترین مراحلی که در ساخت سازه‌های آبی نظیر استخر و مخازن آب باید طی شود آب بندی و عایق کاری جداره‌ها است. چرا که جداره‌های این سازه‌ها دائما در مجاورت آب قرار دارند و در اثر تماس دائمی با آب مقاومت خود را از دست می دهند. لذا برای نگهداری و عبور آب و افزایش مقاومت این سازه‌ها باید عایق کاری شوند.

با توجه به اینکه توری فایبرگلاس یک محصول کاملا ضد آب و رطوبت می باشد بهترین متریالی است که از آن در عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن و سایر سطوحی که در معرض رطوبت قرار دارند استفاده می شود. ضد آب و رطوبت بودن توری فایبرگلاس سبب می شود جداره های این سازه ها در برابر نفوذ آب در امان بمانند. همچنین به دلیل مقاومت الکتریکی و حرارتی که دارد این سازه ها را در برابر تنش‌های حرارتی و مکانیکی حفظ می کند.

دیوارهایی که با این توری عایق بندی و آببندی شده اند به سختی ترک می خورند و پایدار باقی می مانند. ماندگاری و طول عمر توری‌های فایبرگلاس حتی از سازه های آبی هم بیشتر است. از دیگر مزایای این توری می توان به عایق الکتریکی بودن اشاره کرد که مانع عبور جریان برق از جداره ها می شود. مقاومت شیمیایی بالای توری فایبرگلاس نمی گذارد این سازه ها تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار گیرند.

وال پست توری فایبرگلاس چیست؟

یکی از جدیدترین راهکارهایی که به منظور مهار و کنترل حرکت دیوارهای غیرسازه‌ای بکار گرفته میشود وال پست توری فایبرگلاس است. این وال پست‌ها توری‌هایی با ابعاد چشمه و وزن متنوع هستند که هم به صورت نواری و هم سرتاسری نصب و پیاده سازی می شوند. از آنجایی که این مدل والپست قیمت مناسب تری دارد سریعا جایگزین وادارهای قائم یا وال پست‌ های میانی شد.

از جمله مشخصات و ویژگی‌های وال پست مش فایبرگلاس می توان به محافظت از دیوارهای اطراف و داخلی غیر سازه‌ ای در برابر باد و زلزله، قابلیت نصب و اجرای ساده بدون نیاز به نیروی متخصص، مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت، مقاوم بودن در محیط‌های قلیایی، محافظت از دیوار در برابر ترک خوردگی، پایداری و دوام بالا، سبک وزن بودن و سازگار بودن با انواع پلاسترهای گچی و سیمانی اشاره کرد.

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس ترک گیر متریالی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد مانند مقاومت مکانیکی عالی و استحکام کششی زیاد به ترمیم و کاهش گسترش ترک خوردگی سازه ها کمک می کند. این توری به عنوان تقویت کننده دیوار عمل کرده و از دیواره و جداره ها در برابر ترک خوردگی ناشی از نیروی زلزله و سایر ارتعاشات لرزشی محافظت می کند.

ساختار این توری به گونه ای است که خاصیت ارتجاعی زیادی دارد و در محیط های قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. به همین دلیل به تقویت و پایداری دیوار کمک می کند. استحکام کششی خوب، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و عدم تغییر شکل، ضد آب و رطوبت بودن از دیگر شاخصه های این توری است.

ساخت قطعات پیش ساخته بتنی با توری فایبرگلاس

قطعات بتنی پیش ساخته یکی از انواع فراورده‌های بتنی می باشد که با توجه به خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود، کاربردهای فراوانی در پروژه های عمرانی دارد. از آن جایی که توری‌های فایبرگلاس بسیار سبک و منعطف هستند، استفاده از توری فایبرگلاس در ساخت قطعات پیش ساخته بتنی به مقاوم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.

با توجه به محیط قلیایی بتن، می بایست از توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا به اصطلاح مش فایبرگلاس AR جهت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی استفاده کنید. جهت انتخاب توری فایبرگلاس جهت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی پیشنهاد می گردد با کارشناسان فروش شرکت‌های تولید کننده توری فایبرگلاس تماس بگیرید.

استفاده از توری فایبرگلاس در ساخت بتن اکسپوز

بتن اکسپوز یا بتن نما یکی از انواع بتن‌های معماری است که کاربرد گسترده‌ای در ساخت نمای بیرونی، نازک‌کاری دیوارها و پوشش‌دهی کف‌ها دارد. یکی دسگر از کاربردهای توری فایبرگلاس، استفاده از آن در اجرای بتن اکسپوز می باشد. اجرای توری‌های فایبرگلاس در بتن اکسپوز استحکام آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، بدون این که به وزن آن بیفزاید.

نکات مهمی که قبل از خرید توری فایبرگلاس باید بدانید؟

از جمله فاکتورهایی که بر کیفیت توری فایبرگلاس تاثیر می گذارند مقاومت قلیایی، کششی و نحوه تولید محصول است. بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید توری فایبرگلاس نمایید حتما به این موارد دقت کنید. همچنین این توری در ابعاد، گرماژ، وزن و ابعاد چشمه های متنوعی تولید می گردد که این فاکتورها با توجه به نوع کاربرد متفاوت می باشند.

بنابراین قبل از خرید باید هدفتان از خرید توری فایبرگلاس را بدانید. از جمله عواملی که بر کیفیت نهایی این توری تاثیر می گذارند می توان به استحکام، انعطاف پذیری، تحمل حرارتی، شکننده نبودن، داشتن بافت منسجم، ضد رطوبت و آب بودن اشاره نمود.

توری فایبرگلاس را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به ویژگی‌های توری فایبرگلاس اغلب پیمانکاران و مجریان پروژه های عمرانی به دنبال خرید این محصول هستند. در این راستا شرکت های فعال در حوزه محصولات ساختمانی و عمرانی اقدام به فروش توری فایبرگلاس می نمایند. ذکر این نکته ضروری است که مهم ترین موضوعی که در هنگام خرید توری فایبرگلاس باید به آن توجه داشته باشید، کاربرد مد نظرتان است.

در صورتی که می خواهید بدانید قیمت توری فایبرگلاس چقدر است باید متذکر شویم قیمت این توری بر اساس فاکتورهایی نظیر ابعاد و نوع چشمه، وزن، متراژ، نوع گرماژ و برند تولیدکننده متنوع است. به طور کلی تولیدکنندگان این محصول را بر اساس واحد متر مربع به فروش می رسانند. البته نوسانات ارز نیز بر روی قیمت این محصول نیز تاثیر می گذارد. و لذا اگر می خواهید از قیمت بروز توری فایبرگلاس مطلع شوید می توانید با کارشناسان فروش شرکت‌های تامین کننده مش فایبرگلاس تماس بگیرید. با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی یکی از راهکارهای تسریع در خرید مش فایبرگلاس مراجعه و وبسایت‌های شرکت‌های فروشنده توری فایبرگلاس و ثبت سفارش آنلاین محصول می باشد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.