مهم ترین تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

امروزه شرکت‌های هاستینگ انواع هاست با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کنند. هاست وردپرس و لینوکس دو گزینه پرطرفدار در سراسر جهان هستند که هریک برای سایت‌هایی با اهداف مشخص در نظر گرفته شده‌اند. در این مقاله تفاوت هاست لینوکس و وردپرس را بررسی می‌کنیم تا انتخاب برای شما کمی آسان‌تر شود. تفاوت هاست لینوکس و وردپرس […]

امروزه شرکت‌های هاستینگ انواع هاست با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کنند. هاست وردپرس و لینوکس دو گزینه پرطرفدار در سراسر جهان هستند که هریک برای سایت‌هایی با اهداف مشخص در نظر گرفته شده‌اند. در این مقاله تفاوت هاست لینوکس و وردپرس را بررسی می‌کنیم تا انتخاب برای شما کمی آسان‌تر شود.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس در چیست؟

هاست لینوکس و وردپرس تفاوت‌های زیادی دارند، اما مهم‌ترین تفاوت این دو هاست در این است که هاست وردپرس برای افرادی مناسب است که به دنبال راحتی در استفاده از وردپرس هستند و هاست لینوکس مناسب آن دسته است که به دنبال انعطاف‌پذیری هستند. البته شرکت‌های هاستینگ‌ پلن‌های متنوع‌تری با کاربردهای اختصاصی دارند که هدف هر یک از آن‌ها بالابردن عملکرد و کارایی انواع ‌سایت‌ها است. در این مقاله درباره دو هاست پرکاربرد و محبوب یعنی هاست وردپرس و لینوکس صحبت می‌کنیم.

 

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس در چیست؟هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند (CMS)، رایگان و اوپن‌سورس است. ۴۳ درصد از کل سایت‌های جهان از وردپرس برای راه‌اندازی وب‌سایت شخصی یا سایت برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. دو مزیت مهم وردپرس یکی کارکرد آسان آن است و دیگری قالب‌ها و افزونه‌های متعدد رایگان آن است.

برتری اصلی میزبان وب وردپرس به پیکربندی سرور برمی‌گردد. هاست وردپرس معمولاً ویژگی‌هایی دارد که به‌طور خاص برای کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است. پس مناسب‌ترین گزینه برای مدیریت سایت‌های وردپرسی است. همچنین امتیازهایی مانند بهینه‌سازی سرعت و لایه‌های امنیتی بیشتر ارزش هاستی را که اجاره می‌کنید بالا می‌برد.

هاست لینوکس چیست؟

میزبان وب لینوکس بستر open-source است که اجازه می‌دهد هاست با استفاده از سرور مبتنی بر لینوکس اجرا شود. اوپن سورس بودن به‌این معنا است که می‌توانید کدهای آن را متناسب با سلیقه و نیازهای خود تغییر دهید. شاید هنگامی که وب‌سایت کوچکی راه‌اندازی می‌کنید یا در ابتدای راه طراحی سایت هستید تفاوت هاست لینوکس با وردپرس چندان مهم نباشد. اما اگر می‌خواهید درباره پیکربندی سرور و زیرساخت‌های شبکه عمیق‌تر شوید باید جزئیات انواع هاست، مزایا و معایب آن‌ها را بشناسید.

ویژگی‌های منحصر به فرد هاست وردپرس

هاست وردپرس یکی از انواع هاست اشتراکی است. در واقع منابع سرور فیزیکی ارائه‌دهنده بین وب‌سایت‌های وردپرسی تقسیم و در قالب پلن‌های متنوع با فضای ذخیره‌سازی متفاوت به کاربران ارائه می‌شود. اجازه دهید بخشی از مزیت‌های منحصربه‌فرد هاست مخصوص وردپرس را بررسی کنیم.

مزایای هاست وردپرس

با راه‌اندازی سایت روی یک هاست وردپرسی خوب می‌توانید از مزایای زیر لذت ببرید.

  1. پیکربندی هاست وردپرس برای راه‌اندازی آسان سایت تنظیم شده است.
  2. گواهی‌های SSL، قالب‌ها، پلاگین‌ها و برنامه‌های این نرم‌افزار به‌صورت رایگان همراه با پلن هاست ارائه می‌‌شود.
  3. سرعت و عملکرد وب‌سایت‌ وردپرسی را بالاتر می‌برد.
  4. سرورها برای حفاظت در برابر تهدیدهای امنیتی خاص وردپرس بهینه شده‌اند؛ این ویژگی برای داده‌های شخصی و تراکنش‌های مالی وب‌سایت‌ها اهمیت دو چندان دارد.
  5. زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری پیشرفته برای هاست وردپرس تامین شده است.
  6. میزبان وب وردپرس از جاوا اسکریپت، PHP، HTML و CSS روی پلتفرم پشتیبانی می‌کند.
  7. امکان استفاده از هاست وردپرس برای انواع وب‌سایت‌های مبتنی بر وردپرس، لینوکس و… در نظر گرفته شده است.
  8. کارشناس‌های بخش پشتیبانی به‌طور ویژه برای حل مشکلات سایت‌های وردپرسی در کوتاه‌ترین زمان آموزش دیده‌اند.

ویژگی‌های منحصر به فرد هاست لینوکس

لینوکس سیستم‌عامل بالغ‌تری است که در دنیای وب طرفداران بسیاری دارد. هاست لینوکس با محیط‌‌هایی مانند سی‌پنل سازگار شده و با امتیازهای خاص خود منجر به عملکرد عالی وب‌سایت ‌می‌شود. میزبانی وب لینوکس با ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری بالا در استفاده از فناوری‌های منبع‌باز مانند PHP، Apache و MySQL شناخته می‌شود. انعطاف هاست مبتنی بر لینوکس امکان تغییر در محیط‌های متفاوت را تضمین می‌کند؛ همچنین می‌توانید از آن با چندین پایگاه داده استفاده کنید.

مزایای هاست لینوکس

علاوه‌بر نکته‌های بالا مزیت‌های اصلی هاست لینوکس شامل این موارد است:

  1. انعطاف‌پذیری بیشتری برای نیازهای پیچیده‎تر کسب‌وکار فراهم می‌کند.
  2. لینوکس عملکرد سریع و قدرتمند به وب‌سایت‌‌ها ارائه می‌کند.
  3. سرورهای لینوکس به‌ندرت مورد حملات نرم‌افزاری قرار می‌گیرند؛ زیرا سیستم فایل متفاوت و دسترسی افراد غیرمجاز به آن دشوار است.
  4. تنظیمات امنیتی روی سرور لینوکس کارآمد و پیشرفته‌تر است و اجازه می‌دهد تنظیمات امنیتی سایت را سفارشی کنید.
  5. سیستم‌های لینوکس دارای عملکرد پایدار است و به رجیستری نیاز ندارند. بنابراین پس از گذشت چندسال هم کُند نمی‌شود.
  6. لینوکس از منابع سیستم بسیار کارآمدی استفاده می‌کند. در نتیجه می‌توانید آن را حتی روی کامپیوتر قدیمی خود که مشخصات پایینی دارد، با رم 256 مگابایتی هم، به‌راحتی اجرا کنید.
  7. یکی از تفاوت‌های هاست لینوکس و وردپرس در پشتیبانی از اسکریپت‌های مختلف است. میزبان Linux با اسکریپت و برنامه‌های کاربردی سازگار با لینوکس، مانند PHP، Perl، Ruby و Python هم‌خوانی دارد.

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

در این مقاله به دنبال پاسخی برای پرسش متداول «هاست لینوکس بهتر است یا هاست وردپرس؟» بودیم. درباره خرید انواع هاست صحبت کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را از نظر گذراندیم. انتخاب میزبان وب نیاز به تجربه و مشورت با متخصصان دارد. اما بررسی جزئیات سرویس‌ها و خدمات اضافی هاستینگ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

این نکته را در نظر داشته باشید که برای کاربرانی با تجربه فنی کمتر یادگیری لینوکس سخت است. به‌علاوه یادگیری توزیع‌های لینوکس، مانند Arch، می‌تواند حتی برای کاربران با تجربه هم چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال اگر طراح و دولوپر حرفه‌ای هستید و قصد خرید بهترین هاست لینوکس را دارید لیموهاست یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها را دارد. می‌توانید از طریق این نشانی https://limoo.host نگاهی به انواع بسته‌های وب‌سایت لیموهاست بیاندازید.

انتخاب بین هاست وردپرس و لینوکس،‌ کدام مناسب شماست؟

اکنون دید روشنی نسبت به تفاوت هاست لینوکس و وردپرس پیدا کرده‌اید. بنابراین کافی است بدانید چه انتظاراتی از سرویس هاست دارید؟ آیا خدماتی می‌خواهید که برای سایت وردپرسی بهینه شده باشد یا امکان تغییر کدها و افزودن نرم‌افزارهای خارج از برنامه برایتان اهمیت دارد؟

دانش طراحی و توسعه وب شما در چه سطحی است؟ برای خرید هاست چقدر هزینه می‌کنید؟ امنیت ‌سایت چه‌اندازه برای شما و مشتریان کسب‌وکارتان اهمیت دارد؟ و چه ترافیک ورودی را برای سایت خود پیش‌بینی می‌کنید؟ به‌طور کلی آن‌چه خدمات هاستیگ را متمایز می‌کند ویژگی‌هایی مثل: آپتایم بالا، قابلیت‌های امنیتی مانند فایروال‌ها، امکان ارتقا یا کاهش پلن‌ خریداری‌شده و کیفیت پشتیبانی از مشتری است. اطمینان پیدا کنید که هاستینگ مورد نظرتان زمان روبه‌رویی با مشکل راه‌های ارتباطی سریع و قابل اعتمادی از ارسال تیکت و چت آنلاین تا ارتباط تلفنی، در اختیارتان می‌گذارد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.