میدانید معافیت های گمرکی شامل چه کالاهایی می شود؟

طبق قوانین گمرکی همه کالاهایی که از طریق گمرک وارد کشور می شوند مشمول هزینه های ترخیصیه می شوند. اما برخی از کالا ها هستند که بازرگان اگر در خصوص نحوه ترخیص آشنایی کامل داشته باشد می تواند به راحتی بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای آنها را از گمرک ترخیص نماید. معافیت گمرکی تاثیر […]

طبق قوانین گمرکی همه کالاهایی که از طریق گمرک وارد کشور می شوند مشمول هزینه های ترخیصیه می شوند. اما برخی از کالا ها هستند که بازرگان اگر در خصوص نحوه ترخیص آشنایی کامل داشته باشد می تواند به راحتی بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای آنها را از گمرک ترخیص نماید. معافیت گمرکی تاثیر زیادی بر روی هزینه های ترخیص دارد.

با توجه به این مسئله که روز به روز دایره کالاهایی که از طریق گمرک وارد کشور می شوند هر چقدر بازرگان در خصوص کالاهایی که شامل معافیت می شوند اطلاعات داشته باشد باز هم امکان دارد در جایی اشتباه کرده و روند ترخیص دچار مشکل شود. برای همین کمک گرفتن از ترخیص کار گمرک می تواند همه این مشکلات را حل کرده و موجب تسهیل روند ترخیص شود.

طبق قوانین گمرکی کالاهای وارداتی طبق یکی از ۳ مورد زیر معافیت گمرکی به آنها تعلق می گیرد:

  1. مواردی که در جدول تعرفه گمرکی آمده است.
  2. معافیت هایی که به سبب قوانین و مقررات لحاظ شده.
  3. معافیت هایی که از طریق تصویب نامه ها، قرارداد های مصوب مجلس و موافقت نامه ها برقرار شده.

طبق قوانین گمرک اگر کالاهایی ترخیصی جزو یکی از این ۳ دسته باشند، مشمول معافیت گمرکی می شوند. هر کالایی با توجه به همین قوانین، جهت ترخیص مجوزهایی لازم دارد که بازرگان باید به محض خرید کالا اقدام به جمع آوری آنها کند.

فهرست معافیت های گمرکی

علاوه بر ۳ موردی که در بالا ذکر کردیم یکسری کالاهای دیگر نیز هستند که شامل معافیت گمرکی می شوند. لیست معافیت های گمرکی عبارتند از:

  • واردات کلیه ماشین های کشاورزی به همراه تجهیزات و قطعات آنها.
  • کلیه کالاهای باستانی و میراث فرهنگی.
  • صنایع و محصولات هنری.
  • محصولات صادراتی بازگشتی
  • همه تجهیزاتی که به نوعی با هلال احمر ارتباط دارند.
  • کلیه اسباب و اثاثیه های منزل ایرانیانی که مدت زمان مشخصی در خارج زندگی کرده اند.
  • اسباب سفر و لوازم شخصی مسافران
  • مدال ها و نشان هایی که بازیکنان در مسابقات بین المللی دریافت می کنند.
  • همه کالاهایی که به عنوان نمونه تجاری وارد کشور شده و ارزش کمی دارند.
  • واردات رادار و تجهیزات مربوط به کمک ناوبری هوایی.
  • معافیت گمرکی برای سوخت و روغن های مصرفی.
  • تمامی محصولات صادراتی بازگشتی.
  • معافیت از پرداخت هر گونه هزینه ای جهت ورود کالاهایی که با عنوان عتیقه شناخته می شوند.
  • معافیت گمرکی برای واردات لوازم و تجهیزات خاص اطلاعاتی‌.

ترخیص کالا در جنوب

ترخیص کالا در گمرک شرایط و قوانین خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت آنها بازرگان به مشکل بر می خورد‌. اول اینکه همه بازرگانان باید با تمامی تصویب نامه ها، قراداد ها و کالاهایی که شامل معافیت گمرکی می شوند آشنا باشند سپس جهت ترخیص هر چه سریعتر کالا ها از گمرک باید از ترخیص کاران حرفه ای کمک بگیرند.

ترخیص کالا در جنوب ضمن اینکه با همه قوانین و مقررات  آشنایی دارد، در کوتاهترین زمان ممکن مجوز مربوط به ترخیص را آماده کرده و در وقت مقرر تحویل گمرک می دهد تا بررسی های لازم انجام شده و مجوز ترخیصیه صادر شود.

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی به علت موقعیت خوبی که دارد بیشتر مورد توجه بازرگانان قرار می گیرد. ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی همانند سایر گمرک ها با مجوز ها و اسناد خاصی انجام می پذیرد. ترخیص کار حرفه ای می تواند با انجام به موقع مراحل مربوط به ترخیص روند صدور مجوز ترخیص را تسهیل کند.

گمرک امام خمینی از جمله  گمرک هایی است که شما عزیزان می توانید به راحتی کالاهای خود را ترخیص کنید. اگر در خصوص ترخیص کالا از این گمرک و لیست معافیت های گمرکی سوالی داشته باشید می توانید همین الان با ما تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما بپرسید.

ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس

بندر شهید رجایی بندرعباس از دیگر گمرک هایی است که اگر بازرگانان اطلاعات درستی از مراحل ترخیص و مجوزهای مربوط به ترخیص کالاهایی که مشمول معافیت می شوند، داشته باشند به راحتی می توانند در سریعترین زمان ممکن کالاهای خود را تحویل بگیرند. در این گمرک بازرسی کالا ها توسط کارشناسان با تجربه صورت می گیرد؛ به همین دلیل لازم نیست که مدت زمان زیادی منتظر بازرسی و صدور مجوز باشید.

ترخیص کار در گمرک شهید رجایی بندرعباس تنها به این دلیل که بتواند کار های بازرگانان را در اسرع وقت انجام دهد در نزدیکترین نقطه به گمرک اقامت می کند. ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس کار ساده ای نیست و نیازمند مهارت و تجربه بالایی می باشد. سعی کنید جهت انجام کار های مربوط به ترخیص کالا های معافیت دار از ترخیص کارانی که تجربه زیادی در این زمینه دارند، کمک بگیرید‌.

امکان دار برخی از کالا ها طی تصویب نامه های جدید مشمول معافیت گمرکی شده باشند و شما از این موضوع بی اطلاع باشید؛ بدین ترتیب همیشه باید قبل از واردات و ترخیص با افراد متخصص مشورت کنید و از آنها بخواهید که در این خصوص هر چه می دانند در اختیار شما قرار دهند.

چرا باید برای واردات کالاهایی که شامل معافیت گمرکی می شوند، از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید؟

واردات کالاهایی که شامل معافیت گمرکی می شوند اصول خاصی دارد که اگر فرد با این اصول آشنایی نداشته باشد و یکی از موارد مربوطه را رعایت نکند دچار مشکل می شود. افراد متخصص با توجه به سابقه ای که در زمینه ترخیص انواع کالاها از گمرک دارند به خوبی می توانند کارهای مربوط به واردات و ترخیص را انجام دهند. در نظر داشتن اصول و اجرای قوانین گمرکی اهمیت زیادی در کاهش هزینه های ترخیص دارد.

همه بازرگانان سعی می کنند با رعایت اصول و قوانین بازرگانی هزینه های مربوط به واردات را کاهش دهند؛ بر همین اساس به سراغ کمک گرفتن از افراد متخصص می روند. کارشناسان و ترخیص کاران بازرگانی تلاش و توسعه صفر تا صد خدمات ترخیص کالا هایی که شامل معافیت های گمرکی می شوند را در سریعترین زمان ممکن با مناسب ترین قیمت انجام می دهند.

برای دریافت خدمات مربوط به ترخیص کالا از گمرک بهتر است با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.