محتوای تبلیغاتی

انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن

آیا با انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن ها برای ارتقای زیبایی بیماران مبتلا به نابینایی آشنا هستید؟ آیا می دانید هزینه استفاده از این خدمات در تهران و شهرستان ها چقدر است؟ آشنایی با خدماتی که برای ساخت پروتز چشم مصنوعی به طور تخصصی در اختیار افراد مبتلا به نابینایی قرار می […]

آیا با انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن ها برای ارتقای زیبایی بیماران مبتلا به نابینایی آشنا هستید؟ آیا می دانید هزینه استفاده از این خدمات در تهران و شهرستان ها چقدر است؟

آشنایی با خدماتی که برای ساخت پروتز چشم مصنوعی به طور تخصصی در اختیار افراد مبتلا به نابینایی قرار می گیرد می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد دلیل نیاز بیماران به استفاده از این خدمات و هزینه های لازم برای آن به دست اورید.

خوشبختانه در داخل کشور مراکز تخصصی متعددی در تهران و سایر شهرهای بزرگ هستند که امکان ارائه این خدمات به افراد نابینا را دارند. برای همین می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد  انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن، از مشاوره هایی که توسط آن ها در اختیار شما قرار می گیرد برای آشنایی با نحوه ارائه این خدمات به بیماران استفاده کنید.

انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آنبیناسا کلینیک یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده این خدمات به افراد نابینا در کلیه رده های سنی است که می تواند به کلیه هموطنان عزیز مشاوره های لازم را برای آشنایی با نحوه ارائه این خدمات و هزینه آن ارائه دهد.

انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن چیست؟

به طور کلی دو نوع پروتز چشم را با توجه به نحوه طراحی، ساخت و شیوه استفاده از آن ها می توان معرفی کرد. در ادامه اشاره ای به این روش ها و تفاوت های آن ها با یکدیگر شده است:

پروتز چشم بدون تخلیه

پروتز چشم بدون تخلیه برای بیمارانی مناسب است که کره چشم آن ها تقریبا سالم است. این عضو در واقع یک پوسته است که ممکن است از جنس اکریلیک یا ترکیبات مشابه باشد.

لازم است اشاره شود این پوسته به گونه ای طراحی و ساخته می شود که مشابه با چشم سالم بیمار باشد. پس از آن نیز می توان از این پوسته صاف (مشابه با لنزهای تماسی) بر روی کره چشم استفاده کرد.

در این روش تلاش خواهد شد با توجه به رنگ آمیزی پروتز، امکان طبیعی شدن حالت صورت فرد (با توجه به تقارن و شباهت ظاهر چشم نابینا یا چشم دیگر بیمار) فراهم شود.

پروتز چشم با عمل جراحی

در این روش از یک عضو مصنوعی که تقریبا شبیه کره چشم انسان است، پس از عمل جراحی استفاده خواهد شد. بیمارانی که بنا به هر دلیلی کره چشم خود را از دست داده اند یا باید آن را خارج کنند، امکان استفاده از این روش را خواهند داشت.

به این منظور لازم است ابتدا چشم بیمار تخلیه شود تا امکان قرار دادن پروتز چشم مصنوعی فراهم شود.

البته باید تاکید شود در صورتی که نیاز به انجام عمل جراحی باشد، با توجه به میزان گستردگی آسیب های وارده به چشم و بافت اطراف آن، ممکن است جراحی های متفاوتی لازم باشد. برای همین هر یک از بیماران نیازمند استفاده از این خدمات با توجه به شدت آسیب های وارده به چشم، پلک یا سایر بافت های صورت خواهند داشت.

نحوه استفاده از پروتز چشم و اهمیت توصیه های پزشک

در برخی از موارد ممکن است شاهد بروز حساسیت، آزار فرد بیمار یا حتی عفونت باشیم. برای همین، استفاده از پروتز چشم باید با در نظر گرفتن و رعایت توصیه های متخصصین باشد.

باید هنگام استفاده و برداشتن پروتز چشم مصنوعی به توصیه های بهداشتی و سایر نکاتی که باید هنگام استفاده از این عضو مصنوعی به آن توجه کنید دقت کافی داشته باشید. زیرا در برخی از بیماران ممکن است حساسیت هایی به وجود آید. یا این که در صورت عدم توجه شاهد عفونت بخشی از بافت اطراف چشم باشید.

آیا نحوه استفاده از انواع پروتز چشم یکسان است؟

خیر. انواع پروتز چشم و نحوه استفاده از آن ها مانند رعایت نکات بهداشتی برای تمیز کردن یا برداشتن آن ها یا توصیه های پزشکی به بیمار در هر مورد متفاوت است. زیرا همان طور که اشاره شد برخی از پروتزها بدون تخلیه چشم و مانند لنزهای تماسی استفاده می شوند. این در حالی است که در بسیاری از موارد پروتز چشم شبیه یک کره بیضی شکل است.

آیا امکان مشاهده دنیای اطراف با پروتز چشم مصنوعی وجود دارد؟

خیر. تا به حال پیشرفت های لازم، برای ساخت و استفاده از پروتزهای چشم با قابلیت دیدن صورت نگرفته است. برای همین است که متاسفانه هنوز افراد نابینا امکان استفاده از پروتز چشم با قابلیت دیدن را ندارند.

هدف از ساخت و استفاده از پروتز چشم چیست؟

این محصولات صرفا برای ارتقای زیبایی افراد استفاده می شوند. به خصوص در صورتی که زیبایی صورت فرد به دلیل تخلیه چشم تحت تاثیر قرار گرفته باشد، می توان تا حد زیادی با استفاده از پروتز شبیه با چشم سالم تقارن و شکل طبیعی صورت را حفظ کرد.

آیا امکان حرکت دادن پروتز چشم وجود دارد؟

بله. البته پروتز چشم نمی تواند به زیبایی و انعطاف پذیری چشم سالم بیمار باشد. اما در هر صورت با ایجاد ارتباط بین پروتز و بافت اطراف چشم می توان شاهد حرکت دادن آن توسط بیمار بود. برای همین تا حد زیادی مشکلات بیماران در زمان حضور در جامعه را کاهش خواهد داد.

هزینه انواع پروتز چشم چقدر است؟

با توجه به تنوع خدماتی که در داخل کشور اختیار بیماران قرار خواهد گرفت، ممکن است هزینه های متفاوتی برای پروتز چشم در تهران یا شهرستان ها از آن ها دریافت شود. لازم است اشاره شود که نرخ ارائه این خدمات با توجه به کیفیت طراحی و ساخت پروتز چشم مصنوعی متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، ممکن است در صورت افزایش هزینه خرید مواد اولیه یا نرخ خدمات تخصصی ارائه شده در مراکز پروتز چشم، شاهد افزایش این هزینه ها با توجه به نرخ تورم در داخل کشور باشیم.

شما می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پروتز چشم، قیمت پروتز چشم و نحوه استفاده از آن با بیناسا کلینیک به عنوان یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده خدمات ساخت چشم مصنوعی در داخل کشور تماس بگیرید تا اطلاعات جامع تری با توجه به آخرین پیشرفت ها در ارائه این خدمات و هزینه های لازم برای آن دریافت کنید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.