بدون مدرک زبان، در انگلستان تحصیل کنید و موفقیت خود را تضمین کنید!

همه ما می‌دانیم که کشور انگلستان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را در جهان دارد. از همین رو بسیاری از افراد دوست دارند که تحصیل در این کشور را تجربه کنند. اکثر دانشگاه‌های انگلستان برای پذیرش مدرک زبان معتبر می‌خواهند که این مورد بسیاری از متقاضیان را نگران کرده است. خوشبختانه راه‌هایی برای تحصیل در انگلستان بدون […]

همه ما می‌دانیم که کشور انگلستان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را در جهان دارد. از همین رو بسیاری از افراد دوست دارند که تحصیل در این کشور را تجربه کنند. اکثر دانشگاه‌های انگلستان برای پذیرش مدرک زبان معتبر می‌خواهند که این مورد بسیاری از متقاضیان را نگران کرده است. خوشبختانه راه‌هایی برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان وجود دارد. به همین علت در این مطلب مهم از سایت ونوس ایرجی قصد داریم تا این مورد را به صورت ویژه بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

تحصیل در مدارس انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستانتحصیل در مدارس انگلستان بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن است چالش برانگیز باشد. برای ورود به مدرسه دانش آموزان باید بتوانند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت و درک کنند. در صورتی که دانش آموز توانایی زبان لازم را نداشته باشد، مدرسه ممکن است از او بخواهد که به دوره‌های زبان خود شرکت کند تا قبل از شروع تحصیل در مدرسه زبان لازم را به خوبی یاد بگیرد.

هزینه دوره‌های زبان ممکن است بسته به نوع دوره و مکان آموزشگاه متفاوت باشد. به طور کلی داشتن مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL برای ورود به مدارس انگلیسی‌زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال در برخی موارد، مدارس ممکن است زبان‌آموز را بدون داشتن مدرک زبان بپذیرند و در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی قرار دهند تا زبان خود را بهبود بخشند.

در صورتی که زبان‌آموز به مدرسه‌ای انگلیسی زبان معتبری در انگلستان مراجعه کند، هزینه‌هایی مانند شهریه، محل اقامت، خوراک و هزینه های شخصی و… می تواند بالا باشد. درست است که تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان هم امکانپذیر است ولی حتما باید نگاهی هم به هزینه‌ها در این بخش داشته باشید.

تحصیل لیسانس در انگلستان بدون مدرک زبان

برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس برای کسب مدرک لیسانس، عموما باید دارای مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL با نمره حداقل مشخصی باشید. با این حال در بعضی از موارد می‌توان بدون داشتن مدرک زبان و به دلیل داشتن سطح خوب زبان انگلیسی و داشتن تحصیلات دانشگاهی قبلی در این زبان وارد دانشگاه شد. اما این امر برای همه دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی صادق نیست و به میزان سطح زبان و شرایط دانشگاه خاص بستگی دارد.

در صورتی که تحصیلات دانشگاهی شما در دوره تحصیلی قبلی در یک دانشگاه انگلیسی بوده باشد، ممکن است نیازی به گرفتن مدرک زبان نداشته باشید. همچنین بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است به صورت مستقیم برای زبان آزمون بگیرند یا مصاحبه برگزار کنند. در این صورت اگر توانایی خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید بدون مدرک زبان به دانشگاه انگلیسی وارد شوید. در نتیجه با وجود چنین شرایطی امکان تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان هم برای شما فراهم خواهد شد.

تحصیل فوق لیسانس در انگلستان بدون مدرک زبان

برای تحصیل در فوق لیسانس در انگلستان، معمولا نیاز به مدرک زبان دارید. اگر شما دارای مدرک زبان مناسب نیستید، شاید بتوانید با ثبت نام در دوره آموزش زبان قبل از شروع برنامه تحصیلی خود زبان خود را بهبود بخشید. این دوره‌ها معمولا در دانشگاه‌ها یا مدارس زبان برگزار می‌شوند. همچنین شما می‌توانید با ارائه نمرات بالا در آزمون زبان مانند IELTS، TOEFL یا PTE، نیاز به مدرک زبان را کمتر کنید. اما اگر نمرات شما در آزمون زبان به اندازه کافی بالا نیست، شما ممکن است نیاز به شرکت در دوره آموزش زبان داشته باشید.

به علاوه، برخی از دانشگاه‌های انگلستان ممکن است مدارک دیگری مانند گذراندن دوره‌های زبان در دانشگاه، یا ارائه نمرات بالا در آزمون‌های زبان دیگر را برای اثبات تسلط شما به زبان در نظر بگیرند. در هر صورت بهتر است با دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید که چه مدارکی برای شروع برنامه تحصیلی به غیر از مدرک زبان نیاز است. اگر قصد تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان را دارید حتما از جزئیات مربوط به آن اطلاع پیدا کنید. همچنین باید بعد از گرفتن پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان هم اقدام کنید.

ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل دکترا در انلگستان بدون مدرک زبان

تحصیل دکترا در انگلستان معمولاً نیاز به مدرک زبان دارد. اگر شما دارای مدرک زبان مناسب نیستید، شاید بتوانید با ثبت نام در دوره آموزش زبان قبل از شروع برنامه تحصیلی زبان خود را بهبود بخشید. این دوره‌ها معمولاً در دانشگاه‌ها یا مدارس زبان برگزار می‌شوند. در کنار این مورد، شما باید مدرک اولیه‌ای را نیز ارائه دهید که نشان دهنده تحصیلات تحصیلات کارشناسی ارشد یا معادل آن باشد. اگر مدرک تحصیلی شما در انگلیسی نیست، باید آن را ترجمه کنید تا دانشگاه بتواند آن را بررسی کند.

علاوه بر این در اکثر موارد، شما باید پیشنهاد پژوهشی برای پروژه دکتری خود ارائه دهید و از تجربه و مهارت‌های خود در زمینه پژوهش با دانشگاه خود صحبت کنید. برای این منظور، باید با استادان دانشگاه تماس بگیرید و با آن‌ها در مورد موضوعات پژوهشی مختلف صحبت کنید.

همچنین ممکن است دانشگاه درخواست مصاحبه با شما داشته باشد تا بیشتر با توانایی‌ها و مهارت‌های شما در زمینه پژوهش آشنا شود. تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان در مقطع دکترا سختی‌های خاص خود را دارد. تعداد کمی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها چنین شرایطی را می‌پذیرند که باید جستجوی دقیقی داشته باشید.

شرایط کار حین تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

در حالی که تحصیل در انگلستان به خصوص در مقطع کارشناسی و فوق لیسانس ممکن است به تنهایی به عنوان یک فعالیت تمام وقت در نظر گرفته شود، اما در کنار تحصیلات شما می‌توانید کار پاره وقت یا کار تمام وقت نیز داشته باشید. در صورتی که قصد داشته باشید کار پیدا کنید، می‌توانید از منابع مختلفی مانند وب‌سایت‌های کاریابی و شرکت‌های محلی برای پیدا کردن شغل استفاده کنید. برای شغل‌های پاره وقت، می‌توانید به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر شرکت‌های خدماتی مراجعه کنید.

وقتی که تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان صورت می‌گیرد، این امکان را دارید تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. باید توجه داشت که برای کار در انگلستان، بسیاری از شرکت‌ها نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارند، بنابراین بهتر است قبل از ارسال درخواست شغلی، مطمئن شوید که می‌توانید نیازهای زبانی شغل را برآورده کنید.

همچنین دانشگاه‌ها نیز اغلب به دنبال مشاغل پاره وقت برای دانشجویان هستند که به خصوص در زمینه‌هایی مانند مراقبت از کودکان، کار در کتابخانه و کمک به مدرسین این موضوع دیده می‌شود. در این صورت اغلب دانشگاه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مدارک و مراحل لازم را برای کار رسمی در انگلستان تکمیل کنید.

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل بدون مدرک زبان

در انگلستان، بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهند که بدون مدرک زبان انگلیسی تحصیل کنند اما بسیاری از آن‌ها نیز به شرط اخذ مدرک زبانی از متقاضیان خود بستگی می‌دهند. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان هم در برخی از موارد وجود دارد. در زیر به برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان اشاره می‌شود.

بورسیه تحصیلی انگلستان

  1. دانشگاه لیدز بیکری: این دانشگاه از دانشجویان خارجی برای شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی قبل از تحصیل در دانشگاه اجبار نمی‌کند.
  2. دانشگاه ساوتهمپتون: این دانشگاه دوره‌هایی را برای بهبود زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، اما برای ورود به دوره‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی اجباری نیست.
  3. دانشگاه بریستول: این دانشگاه دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، اما برای ورود به دوره‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی اجباری نیست.
  4. دانشگاه گلدسمیت: این دانشگاه برای دانشجویان خارجی دوره‌هایی را برای بهبود زبان انگلیسی ارائه می‌دهد، اما برای ورود به دوره‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی اجباری نیست.
  5. دانشگاه برمنگام: این دانشگاه دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، اما برای ورود به دوره‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی اجباری نیست.

سخن پایانی

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان یک گزینه بسیار جذاب است که افراد به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند. از همین رو شما می‌توانید که بدون داشتن آیلتس و تافل در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوید. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که در طول سالیان اخیر تعداد متقاضیان در این بخش افزایش پیدا کرده است. در نتیجه شما هم می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست و حرفه‌ای تحصیل خود در این کشور را آغاز کنید. خوشبختانه سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی در کنار شماست تا بدون مدرک زبان وارد دانشگاه‌های انگلستان شوید. از همین رو بهتر است که در قدم اول فرم ارزیابی را پر کرده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. از اینکه تا انتهای این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.