معرفی شرکت‌های تامین کننده و فروشنده توری فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران پروژه های ساختمانی و عمرانی)

همواره یکی از ذغدغه های پیمانکاران و کارفرمایان پروژه های ساختمانی و عمرانی خرید محصولات ترمیم و مقاوم سازی از شرکت های معتبر می باشد. یکی از محصولاتی که استفاده از آن در احداث ساختمان های نوساز و یا ترمیم ساختمان های آسیب دیده رایج شده است توری فایبرگلاس (مش فایبرگلاس) می باشد. ترک، پوسته […]

همواره یکی از ذغدغه های پیمانکاران و کارفرمایان پروژه های ساختمانی و عمرانی خرید محصولات ترمیم و مقاوم سازی از شرکت های معتبر می باشد. یکی از محصولاتی که استفاده از آن در احداث ساختمان های نوساز و یا ترمیم ساختمان های آسیب دیده رایج شده است توری فایبرگلاس (مش فایبرگلاس) می باشد.

ترک، پوسته شدگی، بی ثباتی فیزیکی، آسیب‌های محیطی ناشی از تغییرات دمایی، نفوذ رطوبت و تهاجمات قلیایی یا واکنش‌های شیمیایی و… از پدیده‌های ناخوشایند در هر نوع ساختمانی محسوب می‌شود. با این شرایط، چه راهکاری برای بهتر عمل کردن ساختمان مورد نظر و حفظ آن در برابر انواع آسیب وجود دارد؟ آیا ساختمانی که آسیب دیده، قابل ترمیم و بازسازی است و یا اصلا چطور می‌توان از وقوع آسیب در آن جلوگیری کرد؟ همواره این از دغدغه‌های رایج بین سازندگان و ماکین در انواع ساختمانها می باشد.

در پی این تقاضاها، تا کنون انواع مصالح و یا محصولات مقاوم سازی گسترده‌ای، تولید و عرضه شده‌اند تا پاسخگو چنین وضعیت‌هایی باشند. توری فایبرگلاس نیز از این دسته محصولات است. توری و مش فایبرگلاس، به عنوان محصولی موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با کابوس ترمیم ساختمان شناخته می‌شود. با استفاده از توری و مش فایبرگلاس، می توان مشکلاتی همچون ترک خوردگی ساختمان را ترمیم نمود. شناخت هرچه بیشتر از مش فایبرگلاس و ویژگی‌های آن در سیر زمان، می‌تواند یکی از دلایل رشد روز افزون کاربردهای آن باشد.

اینکه مش فایبرگلاس چیست، چگونه تولید شده و چه کاربردی دارد و بهترین تامین‌کنندگان و عرضه کنندگان آن چه شرکت‌هایی هستند و همچنین دیگر موضوعات مربوط به آن، در ادامه مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. بنابراین تا انتها با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با توری یا مش فایبرگلاس کسب نمایید.

توری فایبرگلاس چیست؟

توری فایبرگلاس و یا مش فایبرگلاس یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است که ساختار کامپوزیتی دارد. برای تولید این محصول از مواد پلیمری و الیاف شیشه‌ای استفاده می شود. از این محصول در صنعت ساخت و ساز و به منظور افزایش ترمیم ترک ها، افزایش استحکام ساختمان، مقاومت و تقویت بافت سنگ و یا به عنوان جایگزین وال پست فلزی (وال مش) استفاده می گردد.

بهترین شرکت‌های تامین کننده و فروشنده مش فایبرگلاس، کدام‌اند؟

کیفیت ساخت و ثبات آن با نحوه انبار و نگه‌داری درست، از مهم‌ترین ویژگی‌های هر محصولی محسوب می‌شود. کیفیت در نتیجه نهایی استفاده از محصول، می‌تواند به طور مستقیم اثر گذار باشد. مش و توری فایبرگلاس نیز از انواع محصولات مقاوم‌سازی هستند که کیفیت مواد تشکیل دهنده، نحوه ساخت و علاوه بر این، نحوه نگه‌داری آن، برای مصرف کننده بسیار مهم است. چرا که چشم پوشی از حداقل‌ها، می‌تواند مسیر پروژه را کاملا تغییر و در راستای برعکس از هدف، منحرف نماید

یک مش یا توری فایبرگلاس با کیفیت، از مش بندی منظم، سلامت کامل فیزیکی، رشته‌های الیاف شیشه پیوسته، توزیع یکنواخت الیاف شیشه و در نهایت مشخصات مکانیکی مورد انتظار، برخوردار است. در وهله اول، مهم‌ترین نکته برای تهیه محصولات مقاوم‌سازی به خصوص در مش‌های FRP، خرید از شرکت‌های با تجربه، با اصالت و پیشرو در تامین انواع محصولات ساخت و ساز است. این می‌تواند تضمینی برای مصرف‌کننده یا کاربر ایجاد کند. در ادامه 4 شرکت خوشنام در این زمینه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شرکت مقاوم سازی افزیر

مقاوم سازی افزیر، مجموعه‌ایی از راهکارهای مقاوم‌سازی را طراحی و محصولات آن را تامین و در نهایت ایده‌ها را اجرا می‌کند. شرکت مقاوم سازی افزیر، پکیجی کامل از خدمات را در بالاترین حد کیفی ممکن ارائه می‌دهد. افزیر همواره در تلاش است تا انواع مواد و مصالح مقاوم سازی تهیه و آن‌ها را عرضه نماید. شرکت مقاوم سازی افزیر، در تمامی خدمات مشاوره، طراحی و اجرا از کارشناسان متخصص و نیروهای اجرایی ماهر بهره می‌گیرد. چرا که رضایت مشتری و کارفرما، ضامن پیشرفت این شرکت است. افزیر، در دسته کمپانی‌ها و مجموعه‌های پیشرو و با تجربه در حوزه مقاوم سازی سازه، طبقه بندی می‌شود.

این مجموعه، بین همکاران، کارفرمایان و پیمانکاران، شرکتی معتبر و شناخته شده است. تیم اجرایی آموزش دیده و حرفه‌ایی افزیر، می‌توانند شما را در نصب و اجرای صحیح و تخصصی انواع محصولات و مصالح مقاوم سازی، یاری نمایند. علاوه بر این، مقاوم سازی افزیر می‌تواند با انجام تست‌هایی بعد از اجرا یا نصب محصولات توسط تیم اجرایی، اطمینان خاطر شما را از کیفیت نهایی جلب نمایند.

شرکت مقاوم‌سازی افزیر، به منظور ارتقا و بهبود روابط با مشتریان خود، انواع محصولات، راهکارهای مقاوم سازی و دیگر خدمات خود را از طریق وب سایت رسمی خود به نشانی www.afzir.com، با آن‌ها به اشتراک گذاشته است. با مراجعه به سایت افزیر، از هزاران مطلب ارزشمند و تخصصی بهره‌ می‌برید. علاوه بر این، می‌توانید انواع محصولات و کاربردشان را ببینید و محصول مورد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایید. بنابراین، این مجموعه را می‌توان به عنوان انتخابی خوب برای خرید توری فایبرگلاس یا دیگر محصولات مقاوم سازی، معرفی نمود. برای ارتباط با شرکت مقاوم سازی افزیر و استعلام قیمت توری فایبرگلاس، از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وب سایت افزیر، اقدام نمایید.

شرکت پلی‌می

پلی‌می، در حوزه تامین و عرضه انواع محصولات و مصالح ساخت و ساز به خصوص مصالح مورد نیاز در صنعت کامپوزیت، به طور تخصصی خدمات ارائه می‌دهد. در وب سایت رسمی آن به نشانی www.polyme.ir ، انواع محصولات مقاوم سازی و کامپوزیت، موجود و مشخصات مکانیکی و فیزیکی آورده شده و مشتریان و مصرف‌کنندگان، به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، تیم پشتیبانی و مشاوره شرکت بازرگانی پلی‌می از کارشناسان فروش دانش آموخته تشکیل شده‌اند. آن‌ها با تسلط کامل از انواع محصولات موجود، شما را راهنمایی می‌کنند تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

پلی‌می، تولید کننده نیست. بلکه این مجموعه، تنها به عنوان یک تامین کننده، محصولات و مصالح صنعت کامپوزیتی را از برندهای معتبر تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.. پس اگر به شرکتی معتبر برای خرید توری فایبرگلاس و یا دیگر انواع متریال مقاوم‌سازی نیاز دارید، پلی‌می انتخابی مناسب است. برای ارتباط با مشاوران پلی‌می و استعلام موجودی و همچنین استعلام قیمت فروش توری فایبرگلاس به روز انواع محصولات، می‌توانید از شماره‌ تماس‌های مندرج در وب سایت پلی‌می، اقدام نمایید.

 شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل

تکنوپل، راه‌حل‌ها و ایده‌های نوین مقاوم سازی انواع سازه را متناسب با استانداردهای روز ارزیابی، تحلیل و با توجه به آن، کمبود سازه شما را جبران می‌کند. تکنوپل، مجموعه‌ایی پیشرو در حوزه کاری مقاوم سازی انواع سازه بتنی و فولادی است که خدمات خود را در قالب تامین و عرضه محصولات مقاوم سازی، مشاوره، طراحی و اجرای طرح‌های مقاوم سازی ارائه می‌دهد. کارشناسان و تیم مجرب شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل، سازه آسیب دیده شما را ارزیابی، بازرسی و آزمایش می‌کنند تا طرحی کاملا مهندسی شده را به شما ارائه دهند.

علاوه بر این، تکنوپل محصولات مقاوم سازی را خود تامین و عرضه می‌کند. چرا که ترمیم و مقاوم سازی یک سازه، با استفاده از مصالح تقویت کننده بی کیفیت امکان پذیر نیست. جزئیات فیزیکی و مشخصات مکانیکی انواع متریال مقاوم سازی می‌تواند نتیجه نهایی را به هدف مورد نظر دور یا نزدیک کند. تکنوپل، امکان تهیه و خرید محصولات مقاوم سازی با کیفیت خود را برای مشتریان و کارفریان نیز فراهم نموده است. کافیست تا به وب سایت تکنوپل به نشانی www.technopol.ir ، مراجعه نمایید تا محصول مورد نیازتان را از دسته محصولات مقاوم سازی موجود انتخاب و ارزیابی نمایید.

تنوع محصولات تکنوپل، امکان مقایسه و انتخاب مقرون به صرفه را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، سایت تکنوپل انواع مقالات تخصصی، راهکارها و راه حل‌های نوین مقاوم سازی و بهسازی سازه‌ایی، انواع تست‌های تخصصی و دیگر مطالب مفید را در اختیار کاربر قرار داده تا دانش خود را به اشتراک بگذارد. خدمات شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل تمامی حوزه‌های فعالیت در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان، صنعت آب و فاضلاب، صنعت نفت و گاز و صایع مادر، زیر ساخت‌های حمل و نقل و سازه دریایی را پوشش می‌دهد. پس اگر برای خرید توری فایبرگلاس و یا دیگر انواع محصولات مقاوم‌سازی، به مجموعه‌ایی قابل اعتماد نیاز دارد، تجربه و سابقه تکنوپل نشان می‌دهد که می‌تواند نیاز شما را فراهم کند. برای ارتباط با کارشناسان، مشاوران و یا تیم اجرایی تکنوپل، می‌توانید از طریق شماره‌های تماس درج شده در سایت تکنوپل، اقدام نمایید.

شرکت بازسازی سازین

سازین، مجموعه‌ای از مهندسین فعال با ایده‌های نوین برای خدمت در حوزه بازسازی و نوسازی انواع ساختمان‌ها است که علاوه بر بازسازی و تغییر دکوراسیون سازه شما، ایمنی را نیز تامین و تضمین می‌کند. شرکت سازین، راهکارهای بازسازی و نوسازی را به طور تلفیق شده با راهکارهای مقاوم‌سازی ارائه می‌دهد. به طوری که، ابتدا کمبودها و ضعف‌های سازه شما را جبران و در نهایت، بازسازی و نوسازی را بنا به سلیقه شما و با رعایت استانداردهای موجود، اجرا می‌کند. با سازین، ساختمان یا واحد بازسازی شده، علاوه بر بحث‌های زیباشناختی، دوام و پایداری را تجربه می‌کند.

شرکت سازین، علاوه بر خدمات بازسازی و نوسازی، در تامین و عرضه انواع مصالح ایمن یا مقاوم‌سازی مورد نیاز در نوسازی ساختمان، فعالیت می‌کند. سازین همواره سعی نموده تا محصولات خود را با حساسیت بالا تامین کند. چرا که بازسازی و نوسازی ساختمان، از حساسیت اجرایی بالایی برخوردار است و این کیفیت مواد مصرفی و کیفیت اجرایی است که بازسازی و نوسازی منحصر به فردی را خلق می‌کند.

سازین از طریق وب سایت خود به نشانی www.sazin.co انواع محصولات و همچنین نمونه پروژه‌ها و دیگر مطالب مفید را با همکاران، کارفرمایان، پیمانکاران و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی به اشتراک گذاشته است. شما با مراجعه به سایت سازین، مجموعه‌ایی از خدمات را مشاهده و با آن‌ها آشنا می‌شوید. علاوه بر این، می‌توانید از دسته محصولات موجود، متریال مد نظر خود را بیابید و درباره آن مطالعه کنید و در نهایت برای استعلام قیمت خرید توری فایبرگلاس و کسب مشاوره از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وب سازین،اقدام نمایید.

توری فایبرگلاس چیست و چگونه تولید می‌شود؟

توری فایبرگلاس یکی از انواع مش‌های FRP هستند که می‌توانند برای تحمل کشش در یک الی دو راستا، استفاده شوند. رووینگ‌ الیاف شیشه و رزین مخصوص، جزء اصلی تشکیل دهنده مش‌های فایبرگلاس هستند.

رووینگ الیاف شیشه، مجموعه‌ایی از هزاران تار نازک الیافی است که در کنارهم، یک رشته‌ الیاف شیشه (مونوفیلامنت) با قطر کم اما با تحمل کششی بالا را خلق نموده است. درواقع، تارهای الیافی در رویینگ یا نخ الیاف شیشه از ذوب شیشه در دمای بالای 1600 درجه سانتی‌گراد و عبور از صفحه‌ی پلاتینی حفره‌دار و همزمان کشیده شدن و دسته شدن، ساخته می‌شوند. در نهایت مونوفیلامنت ایجاد شده نیز با یک رزین اپوکسی به عنوان یک عامل جفت کننده، پوشانده می‌شود.

بافت شبکه‌ایی این رویینگ یا نخ الیافی توسط ماشین‌های بافندگی و تثبیت آن با رزین یا چسبی مخصوص از جنس اپوکسی، وینیل استر یا پلی استر، مش یا توری فایبرگلاس با مشخصات فیزیکی و مکانیکی منحصر به فرد را پدید می‌آورد.

مسلما، کنار هم قرار گرفتن هزاران تار الیاف شیشه‌ایی در یک رشته که هر کدام از تارهای آن به تنهایی مقاومت کششی و عملکرد خوبی دارند و بافت توری مانند آن به همراه رزین، می‌تواند محصولی کارآمد را بسازد. بدین منظور است که مش فایبرگلاس به عنوان یکی از محصولات FRP، می‌تواند نیازهای یک پروژه مقاوم سازی را برآورد و جایگزینی مناسب برای انواع راهکارهای دردسر ساز باشد.

انواع توری فایبرگلاس و مقایسه آن‌ها

تنوع توری و مش فایبرگلاس، تنها از مواد تشکیل‌دهنده آن نشات می‌گیرد. آن‌ها از لحاظ فیزیکی، اجرا مشابه و اما از لحاظ مکانیکی و شرایط مورد نیاز برای نصب متنوع هستند. در هر حال، دو نوع شبکه فایبرگلاس به شرح زیر رایج است :

  • توری فایبرگلاس نوع E-Glass : این، با عنوان توری فایبرگلاس معمولی نیز شناخته می‌شود. در توری فایبرگلاس معمولی، خبری از مقاومت در برابر قلیا و محیط‌های خورنده نیست. آن‌ها تنها برای فعالیت در شرایط عادی طراحی شده‌اند. در غیر اینصورت، خورده شده و از کار افتاده می‌شوند. با این حال، تمامی نیازهای مکانیکی اعم از مقاومت در برابر کشش، فشار، حرارت، جریانات الکتریکی، نفوذ رطوبت و پایداری فیزیکی را ارضا می‌کنند. توری فایبرگلاس E-Glass در محیط و شرایط غیر خورنده، می‌تواند به خوبی به عنوان یک تقویت کننده موثر عمل کند. با انواع مصالح ساختمانی غیر قلیایی و اسیدی سازگار هستند و به راحتی با انواع رزین یا چسب و یا پلاستر گچی، به کار گرفته می‌شوند. توری فایبرگلاس معمولی، نقش پر رنگی را در ترمیم انواع ترک و آسیب‌های سطحی، اجرای نوین وال پست‌های توری فایبرگلاس، مسطح سازی انواع سطح، پایدارسازی گچکاری، تقویت انواع سنگ، ساخت تجهیزات برقی و لوازم الکترونیکی، خودروسازی، کشتی سازی، کاربردهای در معرض حرارت، پایدارسازی انواع قطعات پیش ساخته و… ایفا می‌کند. آن‌ها از انواع مش‌های FRP موجود از جمله مش فایبرگلاس و مش فیبر کربن، مقرون به صرفه‌تر و در پی آن رایج‌تر هستند.
  • مش فایبرگلاس نوع AR-Glass : قرارگیری 5% الی16.7% دی اکسید زیرکونیوم در دسته اجزای تشکیل دهنده شبکه فایبرگلاس، آن را به مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا (AR-Glass)  تبدیل نموده است. این می‌تواند محدودیت‌هایی اجرایی را لغو کند. مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا بر خلاف توری فایبرگلاس معمولی، با هر نوع از شرایط محیطی سازگار بوده و بدون وقفه عمل می‌کند. مش فایبرگلاس AR، مشخصات بهبود یافته‌ایی را نسبت به توری فایبرگلاس E-Glass، ارائه می‌دهد. آن، در برابر حرارت و تغییرات دمایی، پایداری بالایی را ارائه می‌دهد. تا حدی که مش فایبرگلاس AR را گاه در دسته مواد نسوز، طبقه بندی می‌کنند. ضد آب است و در برابر رطوبت، سلامت فیزیکی و مکانیکی خود را حفظ می‌کند. بر خلاف فولاد، در چنین شرایطی دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شود. علاوه بر این، در تحمل کشش، بی‌نظیر است . فرسودگی و یا از کار افتادیی، جایی در عمر مفید آن نداشته و بدون اغراق برای سالیان سال، باقی مانده و عمل می‌کند. مش فایبرگلاس نوع AR، با انواع چسب یا رزین و انواع پلاستر چه گچی و چه سیمانی سازگار است و می‌تواند با آن‌ها استفاده شود. مش فایبرگلاس نوع AR، بدون کوچک‌ترین مشکل، می‌تواند نیازهای انواع کاربردها را ارضا نماید. استفاده از آن در آب‌بندی استخر و انواع سطوح در معرض رطوبت، اجرای وال مش فایبرگلاس، پایدارسازی گچکاری و سیمانکاری، مسطح سازی انواع سطح و… به طور گسترده رایج است. مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا، شاید نسبت به توری فایبرگلاس معمولی، گران قیمت‌تر باشد. اما به همان میزان، مشخصات برتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. پس، ابتدا هدف از استفاده از مش FRP را مشخص و نسبت به شرایط پروژه، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب، تهیه و استفاده کنید.

مزایای استفاده از توری و مش فایبرگلاس کدام است؟

توری و مش فایبرگلاس در انواع کاربردها، می‌تواند مجموعه‌ایی از مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد را به طور همزمان در اختیار پیمانکاران و کارفرمایان بگزارد. همانطور که قبلا آورده شد، توری فایبرگلاس در دو نوع معمولی و مقاوم در برابر قلیا، رایج است. هر کدام نیز مزایا و معایبی را ارائه می‌دهند. اما برخی از مزایا در هر نوع مش FRP، ثابت است که از مهم‌ترین یا پررنگ‌‎ترین آن‌ها، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • سبک وزن
  • ضخامت بسیار ناچیز
  • مقاومت بالا در برابر کشش
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • سازگاری با انواع مصالح ساختمانی
  • نصب یا اجرای سریع، آسان و بی دردسر
  • انبساط حرارتی ناچیز
  • پایداری فیزیکی و ثبات ابعادی عالی
  • مقاومت بالا در برابر چقرمگی
  • استحکام عالی
  • مدول بالا
  • انعطاف پذیری خوب
  • دوستدار محیط زیست با قابلیت بازیافت
  • مقرون به صرفه از منظر اقتصادی
  • عدم مزاحمت و اشغال محیط کارگاه
  • پایداری شیمیایی خوب
  • قابل برش در ابعاد مورد نیاز
  • مقاوم در برابر خوردگی و عوامل جوی

مصارف توری و مش فایبرگلاس در صنایع عمرانی چیست؟

مش یا توری فایبرگلاس، می‌تواند انواع کاربردهای مربوط به ساخت و ساز را پوشش دهد. شبکه الیاف شیشه، در ترمیم، تعمیر و یا مقاوم سازی انواع عناصر سازه‌ایی و غیر سازه‌ایی، مصرف می‌شود. استفاده از آن، می‌تواند به دلایل متعددی از جمله آب بندی، پایدار سازی انواع سطح، مقاوم سازی در برابر حرارت، کنترل یا ترمیم ترک و آسیب‌های سطحی و… مربوط باشد. از رایج‌ترین کاربردهای مش و یا توری فابیرگلاس در صنایع عمرانی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • پایدار سازی گچکاری و سیمانکاری: توری یا مش فایبرگلاس گچکاری و سیمانکاری، سطح گچی و سیمانی پایدار، یکپارچه و صاف را نتیجه می‌دهد. شبکه فایبرگلاس در عملیات گچکاری و سیمانکاری، نقش مهار کننده ماتریس را ایفا می‌کند. با استفاده از آن، سطح گچی یا سیمانی آسیب پذیر، به سطحی مقاوم در برابر انواع عوامل مخرب تبدیل می‌شود. با استفاده از مش یا توری فایبرگلاس، دیگر نگران وقوع ترک، پوسته شدگی و دیگر انواع آسیب‌های سطحی نباشید. گچکاری یا سیمانکاری مجهز به شبکه الیافی، نیازی به دوره نگه‌داری یا تعمیر نداشته و می‌تواند سالیان سال نیاز شما از یک سطح ایده‌آل را ارضا کند. برای کسب بیشترین بهره از تقویت‌کننده‌های مش FRP، تنها کافیست شبکه الیافی را درست انتخاب کنید. پس توجه کنید که در محیط قلیایی همچون ماتریس سیمانی، باید از مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا استفاده کنید.
  • تقویت انواع سنگ نما: توری یا مش فایبرگلاس تقویت کننده سنگ، عمر مفید سنگ را تضمین می‌کند. انواع سنگ تقویت شده با شبکه فایبرگلاس، برای مدت‌های طولانی سلامت فیزیکی و در پی آن مشخصات مکانیکی خود را حفظ می‌کنند. توری یا مش فایبرگلاس در تقویت سنگ، از وقوع ترک، شکستگی و… در سطح سنگ جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، سنگ را در برابر رطوبت عایق می‌کند. سنگ تقویت شده با مش FRP، در معرض حرارت بالا و تغییرات دمایی، مقاومت عالی را ارائه می‌دهد. مش یا توری فایبرگلاس در تقویت سنگ، در وجه پشتی آن با استفاده از رزین یا چسب مخصوص (رزین اپوکسی) نصب می‌شود. این همچون روش اسکوب، مهار سنگ به ملات پشتی را به خوبی تامین می‌کند. پس سنگ در طی زمان، از محل نصب خود جدا نشده و در هر شرایطی پایدار باقی می‌ماند.
  • اجرای وال مش یا نوین وال پست مش: توری و مش فایبرگلاس به عنوان وال مش‌، نسلی جدید و کارآمد از انواع وال پست را خلق نموده که ارزیابی نتایج آن، نشان می‌دهد که جایگزینی موثر برای وال پست‌های سنتی یا فلزی سنگین وزن و با اجرای سخت هستند. وال پست مش فایبرگلاس، دیوار را مهار و در عین حال شکل پذیری آن را بدون افزایش وزن سازه، تامین می‌کند. این می‌تواند در رفتار لرزه‌ایی سازه به طور مستقیم، اثر بگزارد. مسلما، سازه‌ایی سبک وزن نسبت به سازه سنگین وزن، به مراتب عملکرد بهتری را در حین زلزله، ارائه می‌دهد. در دیوارهای غیرسازه‌ایی مجهز به نوین وال پست مش، خبری از اجزای سنگینی چون وادار قائم و افقی و میلگرد بستر نیست. درواقع در این روش، دیوار غیر سازه‌ایی تنها با توری یا مش فایبرگلاس سبک وزن، با مشخصاتی برتر از فولاد به صورت سرتاسری یا نواری به وسیله پلاستر سیمانی یا پلاستر گچی پوشش داده می‌شود. این می‌تواند دیواری یکپارچه، مقاوم در برابر ترک و انواع آسیب‌های ناشی از ارتعاش، پدید آورد. وال مش فایبرگلاس بر خلاف وال پست سنتی، بدون نیاز به تخصص و ابزار پیچیده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجرا و نصب می‌شود. مش یا توری فایبرگلاس، علاوه بر نقش وال پست، دیوار را در برابر آسیب‌های محیطی مقاوم می‌سازد. پس دیوار غیر سازه‌ایی تقویت شده با وال مش، عمر مفید بالایی داشته و در پی آن، نیاز به دوره نگهداری یا تعمیر، به شدت کاهش یافته است. علاوه بر این، تمامی این مزایا در عین مقرون به صرفه بودن حاصل می‌شود.
  • آب‌بندی و عایقکاری رطوبتی استخر و انواع سطوح در معرض رطوبت: ترکیب هرنوع ماتریس سیمانی یا گچی با مش فایبرگلاس آب بندی و عایقکاری رطوبتی، می‌تواند سیستمی یکپارچه، نفوذناپذیردر برابر آب و دیگر عوامل مخرب و مقاوم در برابر آسیب‌های نشات گرفته از آن را خلق نماید. این نوع شبکه الیافی، در دسته مواد ضد آب و در عین حال مقاوم در برابر قلیا و تهاجمات شیمیایی، طبقه‌بندی می‌شود. مش فایبرگلاس آب‌بندی، در برابر انواع تنش‌های ناشی از آب و همچنین تغییرات دمایی و جوی، مقاوم بوده و در چنین شرایطی، با دوام بالا و بی وقفه، به عنوان متریال آب‌بند کننده عمل می‌کند. تقویت جداره استخرها، مخازن یا دیگر سطوح در معرض آب و رطوبت با مش فایبرگلاس، آن‌ها را در برابر پوسته پوسته شدگی، قلوه کن شدگی، ترک‌خوردگی و… ایمن می‌سازد. این راه‌حلی اقتصادی، برای انواع عملیات‌های آب‌بندی محسوب می‌شود.
  • استفاده در سیستم FRCM: سیستم FRCM، ماتریسی سیمانی تقویت شده با مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا است که در پایدارسازی انواع دیوار، به کار گرفته می‌شود. درواقع، مش فایبرگلاس در این سیستم، نقش تقویت کننده و مهار کننده اجزای دیوار و ماتریس سیمانی نقش ماده چسباننده را ایفا می‌کند. ترکیب این دو باهم، سیستمی با مقاومت عالی در برابر انواع شرایط محیطی مخرب، ایجاد می‌کند. سیستم FRCM، دیوار را به طور یکنواخت پوشش داده و سطحی یکنواخت و سیقلی مانند را ارائه می‌دهد. FRCM تقویت کننده‌ایی با ضخامت کم است. در واقع، با ایجاد پوششی نازک، اما نفوذ ناپذیر در سطح دیوار، منافذ ورود انواع عوامل مخرب به ساختار اصلی را مسدود می‌کند. علاوه بر این، با تکیه بر تحمل و ظرفیت کششی بالای مش FRP، دیوار را در برابر وقوع هرگونه ترک مقاوم می‌کند. با FRCM، سلامت دیوار و عملکرد آن برای سالیان دراز مدت، تضمین می‌شود.
  • تسطیح انواع سطوح: مش و توری فایبرگلاس در تسطیح انواع سطوح بتنی، سیمانی، گچی و…، به طور موثر استفاده می‌شود. چشمه‌های یک اندازه با ترتیب منظم در فیزیک مش فایبرگلاس، در توزیع یکنواخت ملات بی‌تاثیر نیست. توزیع یکنواخت و کنترل شده ملات در سطح، نتیجه مطلوبی از سطح را ارائه می‌دهد. به علاوه، قرارگیری این شبکه‌های الیافی در سطوح مختلف، از وقوع ترک‌های انقباضی جلوگیری می‌کند. بدین منظور است که سطوح مجهز شده به توری یا مش فایبرگلاس، همواره صاف و بدون نا همواری نتیجه می‌شوند. مش و توری فایبرگلاس، علاوه بر مشخصات مکانیکی سطح، دقت اجرایی آن را بهبود می‌بخشد.
  • ترمیم و تعمیر انواع ترک و آسیب‌های سطحی: مش و توری فایبرگلاس ترک گیر، راه‌ حلی مقرون به صرفه، کارآمد و بدون دردسر برای ترمیم انواع ترک و آسیب‌های سطحی است. با نصب توری و مش فایبرگلاس روی سطح ترک، آن با تمام قدرت در جای خود نگه داشته شده و از سطح در برابر گسترش ترک جلوگیری می‌شود. شبکه فایبرگلاس، علاوه بر کنترل ترک، منافذ نشات گرفته از ترک را مسدود می‌کند. بنابراین، ساختار اصلی در برابر عامل‌های مخرب بیرونی ایمن می‌شود. سطح ترک خورده ترمیم شده با توری یا مش فایبرگلاس، بدون هیچگونه مشکل و حتی بهتر از حالت اولیه خود، عمل می‌کند. بدین منظور، خیلی سریع جایگزین روش‌های ترمیمی و تعمیراتی پیچیده شده است. توری فایبرگلاس ترک‌ گیر، بسیار نازک است. بنابراین، ترمیم ترک با آن، در سطح برآمدگی یا ناهمواری ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، با انواع مصالح ساختمانی، به خصوص مصالح رویه‌سازی یا نازک‌کاری سازگار بوده و تداخلی با آن‌ها ندارد.
  • تقویت و پایدار سازی نما ساختمان: نما، وجه بیرونی از ساختمان است که در طول عمر مفید خود، به طور مکرر در معرض عوامل محیطی مخربی چون برف، باران، تغییرات دمایی، باد و… قرار داد. طبیعی است که به مرور فرسوده و آسیب دیده شود. اما این برای ساکنین، امری ناخوشایند است. مش و توری فایبرگلاس، تقویت کننده‌ایی بی‌نظیر برای نمای ساختمان هستند. توری و مش فایبرگلاس، اجزای نما را در جای خود پایدار و در برابر انواع آسیب محیطی ایمن می‌سازد. نمای تقویت شده با توری یا مش فایبرگلاس، دچار ترک، پوسته یا در وارد قلوه‌کن شدگی، ریزش و… نمی‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که شبکه‌های الیافی تقویت کننده نما، از فرسودگی آن برای سالیان سال، جلوگیری می‌کند.
  • بسترسازی برای رنگ آمیزی دیوار: شبکه الیافی، می‌تواند بستری هموار، یکنواخت و پایدار برای عملیات‌های رنگ‌آمیزی ایجاد کند. بستر آماده شده با مش یا توری فایبرگلاس، علاوه بر دوام سطح، رنگ را برای سالیان سال پایدار می‌سازد. توری یا مش فایبرگلاس از ترک، ریزش، پوسته و کنده شدگی رنگ جلوگیری می‌کند. استفاده از آن در گوشه‌های تیز دیوار، گوشه‌ها را در برابر ضربه مقاوم می‌سازد. جالب است بدانید، در تثبیت رنگ نیز بی‌تاثیر نیست. زیرا، منافذ موجود را مسدود نموده و بستری مقاوم در برابر رطوبت و عوامل مخرب ایجاد کرده است. رنگ آمیزی بستر آماده شده با توری فایبرگلاس، بسیار روان‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود. چرا که رنگ در حین عملیات، به خوبی بر روی سطح تقویت شده با شبکه الیافی، می‌نشیند. این به مراتب هزینه‌های نگه داری و تعمیرات را در پی افزایش عمر مفید سطح رنگ شده، کاهش می‌دهد. پس استفاده از آن، مقرون به صرفه تلقی می‌گردد.