با خیال راحت شستشوی این 12 مورد را به ماشین لباسشویی بسپارید!

ماشین لباسشویی معمولاً برای شستشو و تمیز کردن لباس استفاده می شود، اما به جز این کارکرد می تواند عملکردهای دیگری نیز داشته باشد. پس از مشاوره با مجموعه تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی سامسونگ تصمیم گرفتیم تا برخی از عملکردهای ماشین لباسشویی به غیر از شستشوی لباس، را با شما در میان بگذاریم. پس نگران […]

ماشین لباسشویی معمولاً برای شستشو و تمیز کردن لباس استفاده می شود، اما به جز این کارکرد می تواند عملکردهای دیگری نیز داشته باشد. پس از مشاوره با مجموعه تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی سامسونگ تصمیم گرفتیم تا برخی از عملکردهای ماشین لباسشویی به غیر از شستشوی لباس، را با شما در میان بگذاریم. پس نگران خراب شدن ماشین لباسشویی خود نباشید و با خیال راحت تمیز کردن موارد زیر را به ماشین لباسشویی‌تان بسپارید:

  • تمیز کردن وسایل خانه: ماشین لباسشویی را می توان برای تمیز کردن وسایلی مانند پرده، ملحفه، روبالشی و رومیزی استفاده کرد.
  • تمیز کردن کفش: برای تمیز کردن کفش ها به خصوص کفش های کتانی و برزنتی نیز می توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد. البته به یاد داشته باشید که کفش ها باید در یک کیسه توری یا روبالشی قرار دهید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود. البته توصیه تعمیرگاه مجاز این است که حتما کف کفش‌ها را قبل از شستشو در ماشین لباسشویی تمیز کنید چرا که احتمال گیر کردن خاک و ذرات سنگ در مخزن وجود دارد. از سوی دیگر بهتر است چند دستمال یا حوله به همراه کفش ها در داخل مخزن بیاندازید. حوله‌ها صدایی که کفش‌ها در ماشین لباسشویی ایجاد می‌کند را خفه می‌کنند.
  • تمیز کردن رختخواب حیوانات خانگی: ملافه‌های حیوانات خانگی را می توان در ماشین لباسشویی شست تا کثیفی و بو را از بین ببرد. البته برای گیر نکردن پرز حیوانات بهتر است که رختخواب آن ها را همانند آنچه در بالا اشاره شده در توری مخصوص قرار دهید تا پرز داخل آن جمع شود و نیازی به تعمیرات لباسشویی سامسونگ پیدا نکنید.
  • تمیز کردن وسایل ورزشی: برای از بین بردن عرق و بو، وسایل ورزشی مانند کیف بدنسازی، تشک یوگا و محافظ ساق پا را می توان در ماشین لباسشویی شست.
  • تمیز کردن فرش ماشینی: تابلو فرش ماشینی را می توان در ماشین لباسشویی شست تا کثیفی و لکه آن از بین برود. البته این نوع از فرش ها بایستی در یک چرخه ملایم با مواد شوینده مناسب این نوع از فرش شسته شوند.
  • اسفنج های حمام: شما می توانید اسفنج های حمام خود را، مانند لوفا را در ماشین لباسشویی خود بیاندازید و با این کار از بقایای کف صابون و پوست های مرده ی جلدتان خلاص شوید.
  • عروسک های پارچه‌ای: اگر فرزندتان حین بازی عروسک های خود را کثیف کرده است اصلا جای نگرانی نیست. عروسک های پارچه‌ای کثیف را در کیسه های توری قرار دهید و با استفاده از مواد شوینده ملایم بشویید تا از شر میکروب ها، باکتری ها و سایر موارد مضر خلاص شوید. فقط برچسب عروسک را بررسی کنید تا ببینید آیا می توان آن را در لباسشویی سامسونگ شستشو داد؟ اگر نوزادتان به مواد پاک کننده حساس است، به جای پودر لباسشویی از یک فنجان جوش شیرین استفاده کنید. اگر در داخل عروسک دانه های فوم وجود دارد، جزئیات عروسک مثل چشم و لب چسب زده شده است یا عروسک قدیمی و کهنه است بهتر است آن را در ماشین لباسشویی نشویید چراکه ممکن است موجب خرابی و در نتیجه نیاز به تعمیر لباسشویی سامسونگ شود.
  • کمربند: شما می توانید کمربندهای پارچه‌ای یا بافته شده را به همراه لباس های دیگرتان در لباسشویی سامسونگ بشویید. اما مطمئن شوید که آنها را در یک کیسه توری قرار داده اید تا فلز به لباسشویی سامسونگ شما آسیب نرساند.

  • بالشتک مبل یا ماشین: بالشتک را با نرم کننده پارچه و مواد شوینده در ماشین لباسشویی قرار دهید. از تنظیم بار و حالت ضدعفونی استفاده کنید و در صورت تمایل دمای آب را روی گرم تنظیم کنید. این تنظیم روی بالش های سبک و هم روی بالش های مصنوعی کار می کند. بالش خود را در خشک کن مثل پر قو نرم و خشک کنید. بالش های کوچک صندلی و کاناپه را می توان به همین روش بشویید.
  • کیف دستی و کلاه پارچه ای: این اقلام را نیز می توانید در داخل ماشین لباسشویی بشویید ولی قبل از انداختن در داخل مخزن ماشین لباسششویی از نبود الحاقات فلزی و جدا کردن این گونه موارد مطمئن شوید. اگر در کیف دستی و کلاه پارچه ای مقوا به کار رفته است آن را داخل ماشین لباسشویی نیاندازید چرا که آب را جذب می کند و فرم خود را از دست می دهد.
  • اسباب بازی های کوچک: شاید مسخره به نظر برسد، اما شما می توانید اسباب بازی های کوچک را در لباسشویی سامسونگ تمیز کنید و مطمئن باشید مشکلی پیش نمی آید. فقط قبل از اینکه آن ها در مخزن رها کنید، اسباب بازی های کوچک پلاستیکی مانند لگو را در یک کیسه توری قرار دهید و لباسشویی خود را طوری تنظیم کنید که در حالت ضدعفونی قرار گیرد. اسباب بازی ها مثل روز اول تمیز خواهند شد.

  • رنگ کردن پارچه: در مواقع ضروری از ماشین لباسشویی می توان برای رنگ کردن پارچه هایی مانند پرده، ملحفه و رومیزی نیز استفاده کرد. پارچه باید از قبل شسته شود تا هرگونه کثیفی یا لکه از بین برود. اگر پارچه مصنوعی (یعنی پارچه حاوی بیش از 35٪ پلی استر، اکریلیک یا استات) را رنگ می‌کنید، نباید از این روش استفاده کنید. با توجه به پیچیدگی رنگرزی مواد مصنوعی، باید از روش سنتی استفاده کنید تا دمای تقریباً جوش را در طول مدت رنگرزی حفظ کنید. دمای آب را روی گرمترین حالت ممکن و چرخه شستشو حداقل 30 دقیقه یا بیشتر تنظیم کنید. هرچه مدت زمان بیشتری در رنگ باشد، رنگ تیره تر خواهد بود. با دستکش لاستیکی، پودر یا رنگ مایع را با 4 فنجان آب بسیار داغ مخلوط کنید. بعد از اتمام کار نیز ماشین لباسشویی را روی دور تمیز کردن خودکار تنظیم کنید تا برای سری بعدی تمیز باشد و باقی مانده احتمالی رنگ به دیگر لباس‌ها سرایت نکند.

در نتیجه، ماشین لباسشویی سامسونگ کارکردهای زیادی به جز تمیز کردن لباس ها دارد. ماشین لباسشویی از جمله وسایل همه کاره ای است که می تواند به تمیز کردن وسایل مختلف خانگی کمک کند. گرچه وسایل بالا با رعایت مواردی که به آن ها اشاره کردیم هیچ مشکلی برای ماشین لباسشویی شما به وجود نمی آورد با این حال اگر در خصوص ماشین لباسشویی خود به مشکل برخوردید می توانید با تعمیرگاه مجاز در این خصوص تماس بگیرید. تعمیرگاه مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما عزیزان است تا بتواند با به کار گیری  تعمیرکارانی مجرب بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.