محتوای تبلیغاتی

راهنمای سفر سه روزه به شهر ارومیه

وقتی حرف از سفر می‌شود، بسیاری از افراد قبل از انتخاب شهر مقصد به این فکر می‌کنند که در سفرشان دقیقا به‌دنبال چه چیزی هستند؛ زیارت و حضور در جاهای مذهبی، بازدید از آثار و بناهای تاریخی، طبیعت‌گردی یا تفریح و خوش‌گذرانی؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دلتان بخواهد شهر مقصد، همه […]

وقتی حرف از سفر می‌شود، بسیاری از افراد قبل از انتخاب شهر مقصد به این فکر می‌کنند که در سفرشان دقیقا به‌دنبال چه چیزی هستند؛ زیارت و حضور در جاهای مذهبی، بازدید از آثار و بناهای تاریخی، طبیعت‌گردی یا تفریح و خوش‌گذرانی؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دلتان بخواهد شهر مقصد، همه این‌ جاذبه‌ها را با هم داشته باشد تا شما مجبور به انتخاب نشوید. جالب اینجاست که شما اگر شهر ارومیه را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، با خرید بلیط هواپیما تهران ارومیه، می‌توانید به شهر چند بعدی ارومیه سفر کنید و با گشت و گذار در شهر اولی‌ها، خاطراتی به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. در ادامه می‌خواهیم ضمن آشنایی با شهر ارومیه، به راهنمای سفر 3 روزه به این شهر بپردازیم.

کمی آشنایی با ارومیه

ارومیه، در زبان آشوری از دو واژه «اور» و «میه» تشکیل شده است. اور به معنی شهر و میه به معنی آب است؛ بنابراین، ارومیه یعنی شهر آب. جالب است بدانید این شهر به اندازه‌ای مورد توجه و علاقه پهلوی قرار داشت که مدتی به نام رضاییه نیز تغییر نام داد. در طول تاریخ، پایتخت استان آذربایجان غربی و دهمین کلان شهر پرجمعیت ایران، به دلیل موقعیت مناسبی که در آسیای صغیر، قفقاز و منطقه بین‌النهرین یا میان رودان داشت، همواره در حملات و نگاه‌های استعمارگرانه امپراتوری عثمانی و روسیه، رخدادها و حوادث گوناگونی را پشت سر گذاشته است.

ارومیه، همیشه در هر حرفه‌ای اولین بوده است و شاید به خاطر همین اولین بودن است که نامش هیچ وقت گم نمی‌شود. اولین در مدارس نوین، مراکز پزشکی، چاپ و انتشار نشریه‌های محلی، شبکه محلی تلوزیون و… .

در 20 کیلومتری دریاچه ارومیه و همچنین در نزدیکی ارتفاعات کوه سیر، کوه قیزقلعه، کوه جهودها، کوه چهل مر شهیدان، کوه ماه، کوه علی پنجه سی و کوه علی ایمان قرار دارد که این دریاچه و ارتفاعات غرب کشور با حصر ارومیه، موقعیت جغرافیایی مناسبی را برای این شهر فراهم کرده‌اند. گفتنی است که ارومیه از نظر آب و هوایی، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد.

3 روز ارومیه‌گردی و 362 روز در فکر خاطرات ارومیه‌گردی

اگر تصمیم داشته باشید بعد از خرید بلیط تهران ارومیه و مشخص‌شدن زمان رفت و برگشت سفرتان، 3 روز از 365 روز را به گشت و گذار در ارومیه اختصاص دهید، به راهنمایی نیاز دارید تا به کمک آن با جاذبه‌های دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید.

پیست اسکی خوشاکو

کوه‌های منطقه راژان، به دلیل برف‌گیربودن و شیب مناسبی که دارند، برای اسکی سواری مناسب‌اند؛ به همین دلیل، اسکی بازهای حرفه‌ای، هیجان اسکی‌سواری و زمستان این پیست را از دست نمی‌دهند.

آبشار سوله دوکل

یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران در دامنه کوه دالانپر واقع شده است و یکی از سرشاخه‌های اصلی رود باراندوزچای هم حساب می‌شود. این آبشار زیبا و چمن‌زارهای سرسبز اطرافش، یکی از دیدنی‌های محبوب گردشگران ارومیه است.

پارک جنگلی شیخ تپه

این پارک که به آن پارک جنگلی ارومیه هم می‌گویند، در نزدیکی تپه قدیمی و باستانی شیخ تپه ساخته شده است و به خاطر ارتفاع زیاد خود به گونه‌ای بام ارومیه حساب می‌شود. شما می‌توانید در این پارک، از امکانات متنوعی مثل شهر بازی، رستوران، فست فود و کافه استفاده کنید و خوش بگذرانید.

دروازه‌های قدیمی

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، امنیت ارومیه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌اش مورد توجه همه حکومت‌ها بوده است و به همین دلیل دروازه‌هایی 8 گانه را به نام‌های توپراق قلعه، سلماس، هازاران، بولاق، بازار باش، نوگچریان، ارک و یوردشاه در این شهر ساختند که بازدید از آن‌ها می‌تواند جالب باشد.

بازار ارومیه

در بین خیابان عسگر آبادی و امام، بازاری وجود دارد که تاریخچه و معماری ساخت آن به دوران صفویان بازمی‌گردد. بازارها، جلوه مهمی از آداب و رسوم، فرهنگ، تاریخ و معیشت مردم شهر مقصد هستند. بنابراین، فرصت این آشنایی‌ها را از دست ندهید.

مسجد جامع ارومیه

اگر به بازار ارومیه رفتید، برای صرفه‌جویی در زمان‌تان، در همان روز، از مسجد جامع ارومیه که معماری آن به دوره ایلخانان مغول بازمی‌گردد هم دیدن کنید و علاوه‌بر تماشای هنر گچ‌بری و معماری ایرانی اسلامی این بنا، از تماشای مسجد سردار، مناره و کلیسای حضرت مریم هم لذت ببرید.

حمل و نقل در داخل ارومیه

پس‌از خرید بلیط تهران ارومیه باید فکری به حال حمل و نقل عمومی در داخل ارومیه بکنید. به‌طور کلی، از آن‌جایی که ارومیه، شهری پر ترافیک است، به اتوبوس‌های معمولی و تندروی زیادی مجهز شده که علاوه‌بر ترمینال ارومیه، به تمام نقاط مهم و دیدنی شهر، دسترسی خوبی دارند. همچنین، فرودگاه ارومیه که به پروازهای داخلی و خارجی مجهز است، در شمال غرب این شهر قرار دارد. گفتنی است که برای رفت و آمد داخلی از تاکسی هم می‌توانید استفاده کنید؛ چراکه خطوط تاکسیرانی ارومیه به بیش‌از 5000 خودرو مجهز است و شما مشکلی بابت پیداکردن تاکسی و رفت و آمد با آن‌، نخواهید داشت.

سفر به شهر اولی‌ها و خرید بلیط تهران ارومیه با فلای تودی

حالا قبل از خرید بلیط تهران ارومیه، با شهر ارومیه و دیدنی‌های آن به‌خوبی آشنا هستید و تنها چیزی که برایتان مهم است خرید به‌صرفه و ارزان بلیط و رزرو هتل ارومیه یا اقامتگاه مورد نظرتان در این شهر زیبا و دیدنی است. کاری که خواستن آن با شما و انجام صفر تا صد بقیه آن با یکی از معتبرترین مراجع خرید بلیط تهران ارومیه و رزرو هتل در کشور است. فلای تودی با پشتیبانی 24 ساعته خود، آمادگی دارد تا تجربیات جذاب و خاطره‌انگیزی را از سفر به ارومیه برای شما گردشگران فراهم کند.