در سفر به ارمنستان از چه مکان‌هایی دیدن کنیم؟

ارمنستان که کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است، گوهری پنهان محسوب می‌شود که هنوز توسط بسیاری از گردشگران کشف نشده است. با وجود وسعت کمش، ارمنستان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. از صومعه‌های باستانی روی کوه‌ها گرفته تا مناظر خیره‌کننده و غذاهای لذیذ، ارمنستان برای […]

ارمنستان که کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است، گوهری پنهان محسوب می‌شود که هنوز توسط بسیاری از گردشگران کشف نشده است. با وجود وسعت کمش، ارمنستان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. از صومعه‌های باستانی روی کوه‌ها گرفته تا مناظر خیره‌کننده و غذاهای لذیذ، ارمنستان برای هر سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد. در ادامه، برخی از جاهای دیدنی ارمنستان را که آن را به مقصدی ضروری برای هر گردشگری تبدیل کرده است، معرفی می‌کنیم.

موزه هنر کافسجیان

موزه هنر کافسجیان به ارائه بهترین آثار هنری معاصر به ارمنستان و ارائه بهترین قسمت‌های فرهنگ ارمنی به مردم جهان، اختصاص دارد. این مرکز با الهام از بنیان‌گذار خود، جرارد ال. کافسجیان، آثار هنری متنوعی از جمله آثاری مهم از مجموعه هنرهای معاصر بنیان‌گذارش را نمایش می‌دهد. پس از جشن بزرگ افتتاحیه در سال 2009، موزه کافسجیان آثار هنری مهمی را به نمایش گذاشته و سخنرانی‌ها، کنسرت‌ها و برنامه‌های آموزشی مهمی را اجرا کرده است. از زمان افتتاحیه تا کنون، بیش از یک میلیون نفر از این مرکز بازدید کرده‌اند.

صومعه تاتف

صومعه تاتف یکی از بناهای تاریخی ارمنستان است که قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می‌گردد. این صومعه شامل چندین کلیسا، کتابخانه و یک دانشگاه است و چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، معماری خیره‌کننده و محیط زیبای آن است. برای رسیدن به این صومعه می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید که مناظر فوق‌العاده‌ای از کوه‌ها و دره‌های اطراف دارد. این تله‌کابین یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های جهان است که طول آن به 5.7 کیلومتر می‌رسد.

صومعه خور ویراپ

صومعه خور ویراپ در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده و چشم‌انداز بی‌نظیری از کوه معروف آرارات دارد. این صومعه مکانی مقدس برای مسیحیان به شمار می‌رود. زیرا اعتقاد بر این است که سنت گریگوری روشنگر برای 13 سال در آن زندانی بود تا توانست پادشاه تیریدات سوم را مسیحی کند. بازدیدکنندگان این صومعه می‌توانند از اتاق زیرزمینی که سنت گریگوری در آن زندانی بوده، بازدید کنند.

مجموعه کسکید ایروان

این مجموعه که در پایتخت ایروان واقع شده یکی از مهم‌ترین موزه‌های پایتخت ارمنستان به شمار می‌رود. این مجموعه دارای چندین مجسمه در فضای باز است و موزه‌ای را در خود جای داده که در آن آثار هنری معاصر از سراسر جهان در آن به نمایش گذاشته می‌شود. اگر به بالای مجموعه بروید می‌توانید از منظره‌ای 360 درجه از شهر ایروان لذت ببرید. اگر به هنرهای معاصر علاقه دارید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه اربونی

قلعه اربونی یک بنای باستانی است که در قلب ارمنستان در ایروان واقع شده است. قدمت این قلعه به قرن هشتم قبل از میلاد می‌رسد و حدود 2800 سال از ساخت آن می‌گذرد. قلعه اربونی در خود چندین مکان تاریخی از جمله یک معبد و یک کاخ را در خود جای داده است. این قلعه زمانی پایتخت پادشاهی اوراتیان بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند با گشت‌وگذار در این قلعه با تاریخ یکی از پادشاهی‌های مهم تاریخ ارمنستان و منطقه قفقاز آشنا شوند.

کلیسای جامع زوارتنوتس

کلیسای زوارتنوتس یک کلیسای جامع قرن هفتمی است که در نزدیکی ایروان واقع شده و برای طراحی دایره‌ای منحصربه‌فرد خود شهرت دارد. این کلیسا زمانی یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی ارمنستان بود و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. بازدیدکنندگان با کاوش در خرابه‌های این کلیسا می‌توانند با تاریخچه آن به‌عنوان نمادی از معماری و فرهنگ ارمنی آشنا شوند.

پارک ملی دلیجان

با وجود این همه آثار تاریخی، خوب است از زیبایی‌های طبیعی ارمنستان غافل نشویم. پارک ملی دلیجان در منطقه تاووش واقع شده و جنگل‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای زیبایی را در خود جای داده است. با رفتن به پارک دلیجان، شما می‌توانید از قدم‌زدن در طبیعت، کمپینگ و تماشای پرندگان و همچنین بازدید از چندین مکان تاریخی از جمله صومعه هاغارتسین لذت ببرید. این پارک همچنین میزبان چندین گونه حیوان در حال انقراض از جمله پلنگ قفقازی و خرس قهوه‌ای است.

دریاچه سوان

دریاچه سوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان است و یک مقصد محبوب گردشگری در ارمنستان به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید چند ساعتی بدون فکرکردن به مشکلات و دغدغه‌ها از طبیعت، شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری لذت ببرید حتماً به دریاچه سوان سر بزنید. منطقه اطراف دریاچه نیز برای پیاده‌روی عالی است و مسیرهای پیاده‌روی اطراف دریاچه، مناظر خیره‌کننده‌ای از طبیعت دارند. با سفر به دریاچه سوان می‌توانید از چندین مکان تاریخی از جمله صومعه سواناوانک که قدمتش به قرن نهم باز می‌گردد نیز دیدن کنید.

سفری آسان به ارمنستان با فلای تودی

در گذشته رزرو هتل مخصوصاً هتل‌های خارج از کشور بسیار دشوار بود و رزرونکردن هتل نیز خطر بدون جا ماندن در شهر مقصد را به همراه داشت. فلای تودی پلتفرمی آنلاین است که امکان رزرو هتل در اقصی‌نقاط جهان به‌صورت کاملا آنلاین را فراهم کرده است. با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی و واردکردن مقصد و تاریخ اقامت خود، لیستی از اقامتگاه‌ها و هتل‌های آن شهر را مشاهده می‌کنید و پس از بررسی امکانات و قیمتشان می‌توانید برای رزرو هتل ایروان، آن هم به‌صورت کاملا آنلاین اقدام نمایید. فلای تودی همچنین امکان خرید بلیت پروازهای داخلی و خارجی به‌صورت آنلاین را فراهم آورده است.

salb-techna