آگهی

قوانین تایلند که قبل از سفر باید بدانید

تایلند به عنوان آزادانه ترین مقصد توریستی در جهان شناخته شده پس چطور ممکن است که قوانینی برای بازدیدکنندگان خود داشته باشد؟ با دریافت تور تایلند و ویزای تایلند به منطقه ای می روید که در ظاهر، هیچ مقرراتی ندارد اما در باطن از قانون های زیادی پیروی می کند. البته این قوانین خیلی دست و پا گیرتان نیستند […]

تایلند به عنوان آزادانه ترین مقصد توریستی در جهان شناخته شده پس چطور ممکن است که قوانینی برای بازدیدکنندگان خود داشته باشد؟ با دریافت تور تایلند و ویزای تایلند به منطقه ای می روید که در ظاهر، هیچ مقرراتی ندارد اما در باطن از قانون های زیادی پیروی می کند. البته این قوانین خیلی دست و پا گیرتان نیستند و بیشتر مربوط به فرهنگ مردم و آداب و رسومی است که در این کشور وجود دارد. به طور کلی قوانین تایلند موارد مهمی هستند که پیش از سفر باید بدانید و قرار است در این بخش بیشتر به آن بپردازیم.

قوانین اخذ ویزای تایلند

تایلند جزو آن دسته از مناطقی است که برای ورود به آن نیاز به ویزا دارید. ویزای تایلند قوانین سفت و سختی ندارد اما پیشنهاد ما به شما برای قبولی صد در صدی ویزای تایلند، اقدام به صورت گروهی است. برای سفر به تایلند اگر به صورت انفرادی درخواست داده باشید به احتمال خیلی زیاد، ریجکت می شوید. احتمال ریجکتی این ویزا با دلایل دیگر، بسیار کم است. پس بعد از درخواست به صورت گروهی می توانید با خیال راحت چمدان هایتان را به مقصد تایلند ببندید. در قوانین تایلند که قبل از سفر باید بدانید موارد زیادی گفته شده که بهتر است با ما تا انتها همراه باشید.

ویزا تایلند برای ایرانی ها به صورت یک بار ورود (سینگل) صادر می شود و مدت اعتبار آن ۵۸ روز است. سعی کنید ۲ الی ۳ هفته قبل از سفرتان نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید.

خوب است بدانید که تمام این مراحل توسط آژانس هواپیمایی قصر شیرین انجام شده و به حضور شما در سفارت نیازی نیست. تنها کاری که لازم است برای اخذ ویزا انجام دهید ارائه مدارک و گردش حساب به آژانس است.

بهترین فصل سفر به تایلند

یکی از مهم ترین موارد برای سفر به خارج از کشور، شناخت آب و هوای آن منطقه است. با توجه به اقلیم گرمسیری حاکم بر تایلند، تابستان های گرم و مرطوب و زمستان هایی با آب و هوای معتدل، انتظارتان را می کشد. اگر قصد سفر به تایلند در تابستان را دارید این نوید را به شما می دهیم که قیمت تورها و نرخ هتل ها به شدت پایین می آید. ولی در زمستان قیمت اقامتگاه و بلیط پرواز ایران به تایلند به علت افزایش تعداد گردشگر، نرخ بالایی دارد.

با این تفاسیر می توانیم بگوییم که بهترین فصل سفر به تایلند زمستان است. اما برای سفر اقتصادی به این کشور انتخاب فصل تابستان کار هوشمندانه ای به شمار می رود.

شناخت آداب و رسوم تایلندی ها

یکی از مهم ترین قوانین تایلند، شناخت فرهنگی است که تایلندی ها در آن بزرگ شده اند. اگر در سفر به این کشور نتوانید که شناخت کافی از هنجارها و سبک زندگی آن ها داشته باشید سفرتان به اندازه کافی پر بار نخواهد بود. در ادامه به بعضی از موارد مهم در تایلند پرداخته ایم. نکاتی که باعث می شود با رعایت آن ها بیشتر با تایلندی ها ارتباط بگیرید و به قوانین کشورشان احترام بگذارید.

به بودا احترام بگذارید

در زندگی تایلندی ها مجسمه بودا از ارزش بالایی برخوردار است . احترام به بودا یعنی احترام به عقاید و باورهای اهالی این کشور. پس در سفر به تایلند سعی کنید علاوه بر احترام به بودا، در مراسم ها و جشنواره های خاص این کشور برای بزرگداشت بودا شرکت کنید و از نزدیک با آداب و رسوم این مطقه از جهان آشنا شوید. قطعا همراهی با مردم تایلند برای پرستش و عبادت‌، تجربه بی نظیری خواهد بود. آن ها رسم دارند که با آبی معطر مجسمه بودا را شستشو دهند. اگر دوست دارید که خاطراتی خوش را در سفرنامه خود ثبت کنید می توانید برای انجام این کار با تایلندی ها همراهی کنید.

*خاطرتان باشد که تصویر بودا را از تایلند خارج نکنید زیرا این نیز به نشانه بی احترامی به بوداست.

دست ندهید و روبوسی نکنید

ایرانیان رسم و رسوم زیبایی دارند. به نشانه ادب و احترام با افراد دست می دهند و گاهی اوقات از صمیمیت زیاد روی یکدیگر را می بوسند. این عادت و رفتار مختص ایران است و ممکن است فکر کنید که راه ارتباطی با مردم، در کشورهای دیگر به همین منوال پیش می رود. دانستن قوانین تایلند در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد. زیرا باید بدانید که لمس در تایلند به طور کلی تعریف نشده و مردم برای ادای احترام به یکدیگر دست ها را به هم می چسبانند و بعد کمی سرشان را خم می کنند.

توک توک بگیرید

توک توک یک تاکسی است که برای خیابان گردی یا گشت و گذار در شهر استفاده می شود. این تاکسی که به حالت موتور با ۴ نفر سر نشین است که می تواند گزینه اقتصادی و مناسبی برای گردش باشد. بیشتر تورهای داخلی تایلند نیز با همین موتورها انجام می شود.

ترجیحا دمپایی بپوشید

یکی از آداب مشترک ایرانیان با تایلندی ها احترامی است که برای عبادتگاه خود قائل هستند. تایلندی ها نیز همانند ایرانی ها به هنگام ورود به معابد کفش های خود را در می آورند. ممکن است بازدید از بودا به دفعات در طول روز انجام شود و به همین خاطر اکثرا دمپایی به پا دارند تا به جای تعویض کفش، رفت و آمد آسان تری به داخل معبد داشته باشند.

مراقب آب لوله کشی باشید

اکثر آب های لوله کشی تایلند قابل شرب نیست. حتی در هتل ها نیز آب را به صورت بطری در اختیار مسافران قرار می دهند. به همین خاطر قبل از نوشیدن آب لوله کشی از قابل شرب بودن آن مطمئن شوید.

با انگشت اشاره کسی را مخاطب قرار ندهید

یکی از مواردی که در قوانین تایلند باید به آن توجه کنید نوع مخاطب قرار دادن یا اشاره کردن به شخص دیگر است. تایلندی ها را نباید با انگشت اشاره، مخاطب قرار دهید یا آن ها را با صدای بلند صدا بزنید. مردمان تایلند با آلودگی صوتی میانه خوبی ندارند و اشاره به آن ها نیز نشانه بی احترامی است. اگر قرار است شخصی را مخاطب قرار دهید یا با او کاری دارید نزدیک به او بروید و شروع به صحبت کنید.

از دیگر قوانین کشور تایلند می توان به ممنوعیت خروج از خانه بدون لباس زیر و پا گذاشتن روی پول تایلندی به علت وجود عکس پادشاه روی اسکناس اشاره کرد.

salb-techna