آگهی کسب و کارها

بهترین منطقه بابلسر کجاست؟

بابلسر یکی از شهرهای زیبای ساحلی در استان مازندران است که به دلیل تنوع جاذبه­های گردشگری، رشد چشمگیری در صنعت گردشگری ایران داشته است. اگر قصد سفر به این شهر کرده­اید، برای بازدید از این اماکن ابتدا باید محل اقامت خود را مشخص کنید. هتل میزبان بابلسر انتخاب خوبی برای شما است تا از گردش […]

بابلسر یکی از شهرهای زیبای ساحلی در استان مازندران است که به دلیل تنوع جاذبه­های گردشگری، رشد چشمگیری در صنعت گردشگری ایران داشته است. اگر قصد سفر به این شهر کرده­اید، برای بازدید از این اماکن ابتدا باید محل اقامت خود را مشخص کنید. هتل میزبان بابلسر انتخاب خوبی برای شما است تا از گردش در جاهای دیدنی این شهر لذت ببرید.

بهترین منطقه بابلسر کجاست؟

حال که خود را آماده رفتن به این شهر شمالی و خوش­آب­وهوا کرده­اید؛ بد نیست با بهترین منطقه بابلسر آشنایی داشته باشید تا از سفر به این شهر با تجربیات جدید، خاطره خوشی را برای خود به ارمغان آورید.

بهترین منطقه بابلسر؛ معرفی محبوب­ترین جاهای دیدنی بابلسر

با رفتن به جاهای دیدنی بابلسر، گویی به بهشت ایران دعوت شده­اید. این شهر یکی از پرترددترین مکان­های شمالی ایران است که با آب­وهوای دل­انگیزش، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. در این مطلب فهرستی از جاهای دیدنی بابلسر را به شما معرفی می­کنیم تا با مطالعه آن، تجربه لذت­بخشی از بهترین منطقه بابلسر را برای خود رقم بزنید.

طبیعت بابلسر؛ خاطراتی دلچسب از بهترین منطقه بابلسر

اگر به طبیعت زیبای بابلسر بروید، هیچگاه از تماشای چشم­انداز زیبا و خارق­العاده آن سیر نخواهید شد. منطقه­ای جذاب که با قدمتی چند ساله، بسیاری از جاذبه­های طبیعی را در خود جای داده است. در این بخش با تعدادی از این اماکن آشنا می­شوید.

آبشار شی الیم

آبشار شی الیم

یکی از جاهای دیدنی بابلسر که در ناحیه جنوب شرقی این شهر واقع شده، آبشار شی الیم است که در دره­ای از درختان انبوه، محصور شده است. اگر هوس کرده­اید در جای آرام و خلوتی، برای لحظاتی استراحت کرده تا خستگی از تنتان بیرون رود، به آبشار شی ­الیم بروید. این جا؛ همان جایی است که با درختان تنوند و نسیم خنکی که گاهگاهی گونه­هایتان را نوازش می­دهد، شما را در آغوش خود گرفته و آرامش را به شما هدیه می­دهد.

در اطراف آبشار شی الیم، روستاهای زیادی وجود دارد که جذابیت این طبیعت باطراوت را چندین برابر کرده است. برای رفتن به آبشار، باید ابتدا به مازندران بروید و پس از آنکه به بابل رسیدید، خود را به گلوگاه برسانید. از گلوگاه پس از طی­کردن مسافتی حدود 53 کیلومتر، روستای گاوزن محله را خواهید دید. از این روستا تا آبشار شی الیم، 13 کیلومتر فاصله است.

در بین مسیر می­توانید، از مناظر زیبای اطراف یا جنگل­های انبوه، عکس­هایی زیبا برای خود تهیه کنید. با توجه به همه زیبایی­های این پدیده، شاید بتوان گفت، بهترین منطقه بابلسر همین­جا؛ یعنی آبشار شی­الیم است.

روستای گالشکلا

یکی از توابع بابلسر که در شهر بهمنیر واقع شده است، روستای گالشکلا است که در یک کیلومتری از این شهر واقع شده است. آب­وهوای مطبوع و دل­انگیز این روستا، طبیعت بکر و چشم­انداز بی­نظیر آن باعث شده تا این منطقه به بهشت دامداران ایران مشهور شود.

یکی از نکات جالب روستای گالشکلا این است که در دل مناظر زیبای طبیعی جای گرفته است؛ بنابرای با رفتن به این منطقه جذاب، از دیدن چشم­اندازهای زیبای اطراف آن نیز بهره­مند می­شوید. بسیاری از افرادی که عاشق طبیعت هستند، از این روستا به عنوان بهترین منطقه بابلسر یاد می­کنند.

منطقه میرود

در دو کیلومتری شهر بابلسر با منطقه­ای بکر و جذاب روبه­رو می­شوید که به منطقه میرود معروف است. اگر به دنبال بهترین منطقه بابلسر هستید که مجموعه­ای از امکانات اقامتی، گردشگری و تفریحی را به شما ارائه دهد، منطقه ساحلی میرود بابلسر، گزینه مناسبی است.

منطقه میرود بابلسر همان جایی است که جنگل و دریا به هم پیوند می­خورند. آلاچیق، آب شرب، برق، سکوهای نصب چادر، رستوران، پارک کودک و سرویس بهداشتی در این منطقه مشاهده می­شود.

لازم است بدانید که به تازگی مجتمع­هایی با 600 ویلا در روستای میرود ساخته شده که از جمله امکانات آن محسوب می­شوند. برای دسترسی به این منطقه زیبای ساحلی باید به روستای باقرچنگه بروید و از آنجا به روستای کرفون رفته و خود را به محله میرود برسانید.

منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون

منطقه‌ تفریحی کرفون یکی از مکان­های آرام و خلوت در شهرستان بابلسر است که در 13 کیلومتری آن واقع شده است. لذت حضور در این منطقه را با خرید ماهی­های تازه از شرکت تعاونی پره کرفون بابلسر تجربه خواهید کرد.

اگر به منطقه کرفون وارد شوید، طبیعت بی­نظیر آن شما را شگفت­زده خواهد کرد. دریا، رودخانه، تالاب، ماسه­زارها و مراتع، همه از جمله پدیده­هایی هستند که ترکیب این جاذبه طبیعی را به وجود آورده­اند. ساحل کرفون بی­شک، یکی از بهترین و تمیزترین سواحل مازندران است که شاید دیده باشید.

تماشای چشم­اندازی از غروب و طلوع خورشید در کنار سواحل کرفون، آرامش وصف­ناپذیری به شما هدیه می­دهد که شاید تا به حال آن را تجربه نکرده باشید. اگر به سکوت ساحل، منظره دل­انگیز غروب خورشید و انعکاس آن در ساحل، علاقه­مند هستید، شک نکنید؛ بهترین منطقه بابلسر، همان منطقه کرفون است که در آن آرامش واقعی را تجربه خواهید کرد.

جاهای دیدنی بابلسر در شب که باید ببینید

یکی از لذت­بخش­ترین تفریحات شبانه مردم بابلسر، شب­گردی و گردش در جاهای دیدنی این شهر است. شهر بابلسر، جاذبه­های گردشگری فراوانی دارد که بازدید از آن­ها به هنگام شب، اوقات فراغت خاطره­انگیزی را برای شما فراهم می­آورد. دیدن مناطقی که شما را بانشاط و سرزنده کند، قطعاً بهترین منطقه بابلسر خواهد بود. در ادامه با تعدادی از این اماکن آشنا خواهید شد.

پل معلق

یکی از جاهای دیدنی بابلسر که در سال 1313 ساخته شده، پل معلق است که مهندسانی از آلمان و سوئد، آن را احداث کردند. این پل جذاب و دیدنی با 80 متر طول، 8 متر عرض و 16 متر ارتفاع، اولین پل ماشین­رو در بابلسر است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است.

یکی از نکات جالب پل معلق، ارتباط آن با شهرهای فریدونکنار و محمودآباد است که باعث تردد بیشتر گردشگران از شهر بابلسر شده است. انواع امکانات رفاهی و تفریحی از جمله سرویس بهداشتی، سرویس­های قایقرانی، رستوران و کافی­شاپ را در اطراف پل معلق مشاهده می­کنید. گذر ماشین­ها روی پل و انعکاس چراغ­ها روی زمین، صحنه بسیار تماشایی را برای شما به وجود می­آورد که فراموش­نشدنی است.

رودخانه بابلرود

از دیگر جاذبه­های بابلسر که چشم­انداز زیبایی از شب را برای شما می­آفریند، رودخانه بابلرود است که به رود بابل و باول رود نیز مشهور است. این رودخانه جذاب از کوههای البرز سرچشمه گرفته و به دریای خزر می­ریزد. در اطراف رودخانه، پارک ساحلی وجود دارد که امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته است.

از جذاب­ترین تفریحاتی که می­توانید در رودخانه بابلرود تجربه کنید، می­توان به قایق­های پدالی اشاره کرد که شما را بانشاط و پرانرژی می­کند. قدم­زدن و پیاده­روی در کنار این رودخانه نیز اوقات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در کنار تفریح و گشت­وگذار در این رودخانه هم می­توانید سری به رستوران­های اطراف بزنید که با غذاهای ایرانی و فرنگی از شما پذیرایی می­کنند.

اسکله ساحلی

یکی دیگر از جاذبه­های دیدنی بابلسر که تفریحات مهیجی برای شما در نظر گرفته است، اسکله ساحلی است که می­توانید در ساحل آن، قدم بزنید و لذت ببرید. در اطراف این اسکله نیز، آلاچیق­هایی برای استراحت شما ساخته شده که با یک فنجان چای از شما استقبال می­کنند.

از تفریحاتی که در این اسکله به راه است می­توان به قایق­سواری، بازی­های گروهی و خانوادگی روی اسکله اشاره نمود. مکان­هایی برای استراحت و اتراق مسافران نیز در این منطقه برای مسافران ساخته شده که امکانات متنوعی ارائه می­دهند.

سنگ های موج شکنی که اطراف اسکله ساخته شده، شب­های زیبایی برای شما به وجود می­آورند. در بین این سنگ­ها، نورپردازی­هایی انجام گرفته که جلوه خاصی به اسکله می­بخشند.

سفری به گذشته با بازدید از مکان­های تاریخی بابلسر

همانطور که می دانید بابلسر، یکی از شهرهای توریستی ایران است که در کنار جاذبه­های گردشگری فراوان، جاذبه­های تاریخی بسیاری نیز دارد که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. در ادامه با بهترین مکان­های تاریخی این شهر آشنا می­شوید.

کوهی خیل

کوهی خیل

یکی از مکان­های تاریخی بابلسر، شهر کوهی­خیل است که در بخش گیل­خوران و در مسیر ساری به بابلسر واقع شده است. قدمت این روستا به هزار سال پیش باز می­گردد، زمانی که امیرعباس سامانی برای فرار از رومیان، به این مکان پناه آورده بود. اهالی این شهر به زبان مازندرانی صحبت می­کنند.

دلیل نامگذاری شهر به کوهی­خیل، ساکنین آن هستند که از کوهستان­های مازندران بوده­اند؛ به همین دلیل این شهر به کوهی­خیل مشهور شده است. در اطراف این شهر، پستی و بلندی‌، مناطق بکر و آثار باستانی بسیاری را مشاهده می­کنید. اگر به بازدید از مکان­های تاریخی علاقه­مند هستید، می­توانید از این شهر باستانی به عنوان بهترین منطقه بابلسر دیدن کنید.

میدان مجسمه

میدان مجسمه، یکی دیگر از جاذبه­های گردشگری بابلسر است که به ثبت آثار ملی رسیده است. این میدان از اصلی­ترین و قدیمی­ترین میدانهایی است که ساخت آن به دوره پهلوی باز می­گردد. در این دوره نام میدان به عاشورا تغییر نام داد. اگر به جاذبه­های تاریخی علاقه دارید، بازدید از این میدان را فراموش نکنید.

برج ساعت

یکی از دیدنی­ترین جاهای بابلسر، برج قدیمی ساعت است که در سال 1368 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. از این سازه باشکوه به عنوان نمادی از شهر بابلسر یاد می­شود که به عنوان منبعی برای ذخیره آب کاربردهای فراوانی نیز داشته است. در حال حاضر از این عمارت، ویرانه­ای بر جای مانده که به حال خود رها شده است. در سفر به بابلسر می­توانید از این برج قدیمی دیدن کنید.

تفریحات جذاب در بهترین منطقه بابلسر

آن چه که بیش از هرچیز، بابلسر را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده، تفریحات جذاب و مهیج این شهر است که بسیاری از گردشگران را مجذوب خود کرده است. در ادامه این مطلب با تعدادی از آن­ها آشنا می­شوید.

شهر توریستی نمک آبرود

یکی از مشهورترین جاذبه­های تفریحی بابلسر، شهر توریستی نمک­ آبرود است که در 12 کیلومتری این شهر واقع شده است. این شهر جذاب، 600 هزار هکتار مساحت دارد که به دو بخش توریستی و مسکونی تقسیم شده است. در اطراف نمک آبرود، جاذبه­های فراوانی وجود دارد که شامل دریاچه مصنوعی، آبشار، ساحل دریا و تله کابین می­شود.

چنانچه به تفریحات مهیج علاقه دارید، باید بگوییم که در نزدیک ساحل امکانات تفریحی زیادی مانند جت اسکی، پاراسل و زیپ­لاین وجود دارد که آدرنالین خون شما را بالا برده و شما را هیجان­زده می­کند. پیشنهاد می­کنیم در بازدید از این منطقه به عنوان بهترین منطقه بابلسر، از انجام تفریحات مهیج آن غفلت نکنید.

پارک نوشیروانی

پارک نوشیروانی

یکی از جاهای دیدنی شهر بابلسر، پارک نوشیروانی است که در مسیر بابل به امیرکلا واقع شده است. کار ساخت این پارک بزرگ و زیبا به دست شخصی به نام نوشیروانی که از خیرین شهر بابلسر بوده، انجام گرفته است. در این مکان دیدنی، امکانات زیادی از جمله شهربازی، مسجد، زمین بازی و وسایل ورزشی موجود است.

از جمله امکانات تفریحی موجود در پارک، می­توان به محیط آبی اشاره کرد که امکان سوارشدن بر روی پدالو را به شما می­دهد. این یکی از جذاب­ترین تفریحاتی است که انجام آن، آدرنالین خون شما را افزایش می­دهد و شادی و نشاط فوق­العاده­ای به شما هدیه می­کند.

دریاچه ولشت

یکی دیگر از جاهای تفریحی بابلسر، دریاچه ولشت است که در مجاورت تخت سلیمان و در مسیر کلاردشت و مرزن­آباد واقع شده است. این دریاچه 13 هکتار مساحت دارد که به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب، زیستگاه انواع پرندگان و ماهی­ها است. سکوت، آرامش ساحل و صدای دلنشین امواج، باعث شده تا این منطقه، به عنوان بهترین منطقه بابلسر شناخته شود.

در دریاچه ولشت می­توانید ساعت­ها به تماشای زیبایی­های طبیعت بنشینید و از آب­وهوای مطبوع آن لذت ببرید. شنیدن آواز دلنشین پرندگان و صدای گوش­نواز آب آرامش عجیبی به شما دست می­دهد که قابل توصیف نیست؛ به همین دلیل برای افرادی که از مکان­های شلوغ و پرسر و صدا گریزان هستند، گزینه مناسبی است.

اطراف دریاچه ساحلی نیز امکانات متنوعی برای اوقات فراغت گردشگران ساخته شده که طرفداران زیادی نیز دارند. پیاده­روی، رستوران و کافی­شاپ از جمله این امکانات هستند. پیشنهاد می­کنیم در سفر بعدی به بابلسر، از دیدن این منطقه جذاب غافل نشوید.

کلام آخر

در این مقاله شما را برخی از جاهای دیدنی بابلسر آشنا کردیم که هر کدام به تنهایی می­توانند به عنوان بهترین منطقه بابلسر شناخته شوند. این جاذبه­ها، جلوه­ای باشکوه از طبیعت بکر و فرهنگ ایران زمین هستند. امیدواریم با آگاهی از این اطلاعات، سفر خاطره­انگیزی را تجربه کرده و با کوله­باری از خاطرات خوش به شهرتان بازگردید.

salb-techna