آگهی کسب و کارها

معرفی انواع مدل عینک طبی و راهنمای خرید براساس فرم صورت

امروزه استفاده از انواع مدل عینک طبی و غیرطبی به یکی از اجزای اصلی برای داشتن یک استایل شیک تبدیل شده است. از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک طبی هستیم، آشنایی با انواع مدل عینک طبی به راحت تر شدن انتخاب شما کمک بزرگی میکند. از طرفی یکی دیگر […]

امروزه استفاده از انواع مدل عینک طبی و غیرطبی به یکی از اجزای اصلی برای داشتن یک استایل شیک تبدیل شده است. از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک طبی هستیم، آشنایی با انواع مدل عینک طبی به راحت تر شدن انتخاب شما کمک بزرگی میکند.

از طرفی یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید عینک طبی مردانه و زنانه باید به آن توجه داشته باشید، وجود تناسب بین فریم عینک طبی و فرم صورتتان می باشد. بنابراین به شما توصیه میکنیم برای آگاهی از نکات مربوط به انتخاب فریم براساس فرم صورت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع مدل عینک طبی براساس جنس فریم

یکی از مهم ترین مواردی که باعث تمایز انواع مدل عینک طبی میشود، جنس فریم عینک می باشد. تولیدکنندگان مدل های مختلف عینک طبی را با استفاده از موادی مانند انواع فلز، پلاستیک، کائوچو، چوب و … طراحی و تولید میکنند.

هریک از متریال هایی که برای ساخت فریم عینک طبی نام بردیم ویژگی های خاص خود را دارند و به طبع فریم های تولید شده از آنها نیز متفاوت می باشند. در ادامه بارزترین ویژگی هر فریم را برای شما ذکر میکنیم:

فریم فلزی:

فریم های مختلف عینک طبی فلزی نسبت به شکنندگی مقاومت بالایی دارند و با استفاده از آلیاژهای متفاوتی از فلز مانند مونل، مس، فلز، نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، بریلیوم و … ساخته میشوند. خصوصیات هر فلز بر روی شکل ظاهری، مقاومت، قیمت و کاربرد فریم عینک طبی تاثیرگذار است.

توصیه میکنیم اگر پوست حساسی دارید قبل از خرید عینک طبی فلزی از فروشنده در رابطه به فلز به کار رفته در فریم سوال کرده و از خرید فریم های حساسیت زا خودداری نمایید.

فریم کائوچویی:

کائوچو یک نوع پلاستیک مصنوعی است که انواع مختلف آن با به کارگیری نایلون خالص، پلی آمید، سلولز استات، رزین اپوکسی، کولار، باکلیت، گالالیت، پروپیونات سی الولز استات، TR-90 و … تولید میشود.

فریم های عینک طبی کائوچویی اغلب ضخیم تر از فریم های فلزی هستند اما بارزترین ویژگی آنها سبک بودن و انعطاف پذیری بالا است. از طرف دیگر تنوع طرح و رنگ فریم های کائوچویی بسیار زیاد است. به همین دلیل در بین افراد مختلف با سلیقه های متفاوت طرفداران بسیار زیادی دارد.

فریم پلاستیکی:

در برخی موارد برای ساخت فریم های عینک طبی از نوعی پلاستیک استفاده میشود. فریم های پلاستیکی نسبت به فریم های کائوچویی انعطاف پذیری کمتری دارند. فریم های پلاستیکی نیز در رنگ های مختلف تولید میشوند. اما از آنجایی که برخلاف فریم های کائوچویی پس از تولید رنگ میشوند، شفافیت و زیبایی فریم های کائوچویی را ندارند!

فریم چوبی:

فریم عینک طبی چوبی از آن دسته مدل های بسیار خاص و زیبا می باشد که برای هر استایلی نیز مناسب نیست! از آنجایی که استفاده از فریم های چوبی نسبت به سایر مدل ها نیازمند دقت و مراقبت بیشتری می باشد، استفاده از آنها رایج نمی باشد.

این فریم ها با استفاده از چوب درختان مختلف ساخته میشوند و ظاهر بسیار دلنشین و جذابی دارند. بنابراین اگر به دنبال یک انتخاب خاص برای داشتن استایلی شیک هستید این مدل عینک برای شما مناسب است.

خرید اینترنتی بهتر است یا خرید حضوری؟

اکنون که با انواع مدل های عینک طبی آشنا شده اید نوبت به آن رسیده که بهترین راه خرید برای خودتان را انتخاب کنید. باتوجه به اینکه امروزه خرید اینترنتی میتواند به میزان قابل توجهی در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند، شما میتوانید به راحتی بهترین مدل عینک طبی را از سایت های معتبر سفارش دهید.

سایت های فروشگاهی مختلفی در زمینه فروش انواع عینک طبی و عینک آفتابی فعالیت دارند که از جمله بهترین آنها میتوانیم به شما خرید از سایت هایی مانند کافه عینک، لوناتو، دی کالا و … را پیشنهاد بدهیم:

daykala.com

با انجام خرید اینترنتی شما میتوانید انواع مدل های مختلف را از لحاظ قیمت و کیفیت در کمترین زمان ممکن با یکدیگر مقایسه کنید.

راهنمای انتخاب مدل عینک طبی براساس فرم صورت

پس از انتخاب جنس فریم عینک طبی براساس نیاز و سلیقه نوبت به آن میرسد که بهترین و مناسب ترین مدل را براساس فرم چهره خود انتخاب کنید. انتخاب درست مدل عینک براساس فرم صورت به شما کمک میکند تناسب را بین اجزای چهره خود برقرار و یا حفظ کنید.

امروزه تنوع مدل های عینک طبی بسیار بالاست و شما میتوانید براساس سلیقه انواع فریم های فلزی، کائوچویی و پلاستیکی را در اشکال مختلف مربعی، مستطیلی، گرد، چندضلعی، خلبانی، چشم گربه ای و … خریداری نمایید.

مدل عینک طبی مناسب صورت گرد

در سراسر جهان صورتی که صددرصد گرد باشد کمتر دیده شده است. اما به طور کلی اگر طول و عرض یک فرم صورت باهم برابر باشند(یعنی فاصله بین گوش چپ و راست و فاصله بین ابتدای پیشانی تا انتهای چانه) و از طرف دیگر صورت دارای زاویه و خط و خطوط بارزی نباشد، به آن مدل صورت گرد گفته میشود.

اگر فردی دارای صورت گرد باشد باید عینک طبی را انتخاب کند که تناسب را به اجزای صورت او بازگرداند. بنابراین فریم های زاویه دار مانند فریم های مربعی، مستطیلی و در برخی موراد فریم های چندضلعی برای این افراد مناسب است.

به یاد داشته باشید که اگر صورت گردی دارید هرگز از فریم های گرد استفاده نکنید! به جای آن به سراغ فریم های بزرگ و لبه دار بروید.

مدل عینک مناسب صورت های کشیده

صورت های بیضی شکل و مستطیل شکل در دسته صورت های کشیده قرار میگیرند. در این فرم صورت ها طول صورت نسبت به عرض آن بیشتر است. بنابراین استفاده از فریم هایی که طول بیشتری نسبت به عرضشان دارند به هیچ عنوان به این افراد توصیه نمیشود. زیرا صورت آنها را کشیده تر و لاغر از آنچه هست نشان میدهد.

صورت های بیضی شکل از لحاظ زیبایی شناسی ایده آل ترین فرم صورت هستند و معمولاً تمامی مدل های مختلف عینک طبی مخصوصاً فریم های مسطیل شکل برای آنها مناسب است. فریم های بیضی شکل، فریم های گرد و در کل فریم های بزرگ و پهن نیز یک انتخاب ایده آل برای صورت های بیضی شکل می باشد.

مدل عینک طبی برای صورت مربعی

یکی دیگر از انواع فرم صورت مربعی شکل است. اندازه طول و عرض در این فرم صورت برابر و بین اجزای صورت یک تعادل خاصی مشهود است. صورت های مربعی شکل دارای فک بزرگ و پهن می باشند.

با توجه به ویژگی های ظاهری این فرم صورت میتوان نتیجه گرفت که فریم های عینک طبی گرد، بیضی و چشم گربه ای متناسب با این چهره هستند.

بهترین مدل عینک برای صورت های مثلثی

صورت های مثلثی به دو دسته مثلثی و مثلثی وارون تقسیم میشوند. در صورت های مثلثی اندازه پیشانی به طور مشهودی از فک کوچک تر و در صورت های مثلث وارون اندازه پیشانی از فک بزرگ تر است.

بهترین مئل های عینک طبی برای صورت های مثلثی فریم هایی است که لبه های کشیده ای دارند و با ایجاد خطای دید بین اجزای صورت تناسب برقرار میکنند. از جمله این فریم ها میتوان به فریم های چشم گربه ای، مربعی و مستطیلی اشاره کرد.

از طرف دیگر افرادی که دارای فرم صورت مثلث وارون یا قلبی شکل هستند بهتر است برای استفاده از عینک طبی به دنیال خرید عینک های طبی بدون فریم یا فریم های فلزی نازک باشند.

salb-techna