آگهی کسب و کارها

چاپ افست و کاربرد آن

یکی از کاربردی ترین روش های چاپ است که در زمینه چاپ انواع نشریات، کتاب، مجلات و … به صنعت بسته بندی محصولات مصرفی استفاده می شود، تمام جنبه های مختلف زندگی ما را تسخیر کرده است و دائما با آن سر و کار دارد. پرداختن به کاربردهای چاپ افست و چیستی آن موضوعی طولانی […]

یکی از کاربردی ترین روش های چاپ است که در زمینه چاپ انواع نشریات، کتاب، مجلات و … به صنعت بسته بندی محصولات مصرفی استفاده می شود، تمام جنبه های مختلف زندگی ما را تسخیر کرده است و دائما با آن سر و کار دارد.

پرداختن به کاربردهای چاپ افست و چیستی آن موضوعی طولانی است و از حوصله این مقاله خارج است، اما نکات کوتاه و مفیدی را در این زمینه گردآوری کرده ایم و در این مقاله به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید یک بینش کلی در این مورد داشته باشید و اگر قصد چاپ هر نوع کاغذ اعم از چاپ تخصصی کاتالوگ، چاپ بروشور تبلیغاتی، چاپ پوستر صنعتی و یا هر ابزار تبلیغاتی دیگری را دارید می توانید بهترین انتخاب را بین چاپ دیجیتال و افست داشته باشید. در ادامه با مقاله از سایت همچاپ همراه باشید.

چاپ افست

چاپ افست چیست؟

یکی از کاربردی ترین روش های چاپ است که در زمینه چاپ انواع نشریات، کتاب، مجلات و … به صنعت بسته بندی محصولات مصرفی استفاده می شود، تمام جنبه های مختلف زندگی ما را تسخیر کرده است و دائما با آن سر و کار دارد. زندگی روزمره ما کاربردهای چاپ نامحدود است و نمی توان همه آنها را توضیح داد، اما کافی است بگوییم زندگی بدون افست چقدر بی معنا و بی نشاط است. از جمله کاربردهای چاپ افست در تولید:

  • کتاب
  • روزنامه
  • تبلیغات مربوط به بسته بندی محصولات
  • و غیره

این چاپ امکان این که کارها با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت بالا باشد بوجود آورده است. چاپ افست به ویژه کتاب و روزنامه را به سلاحی برای افراد خاص و تبلیغات و بسته بندی را به سلاح برای عموم مردم تبدیل کرد.اگر قبل از مطالعه مجله یا روزنامه، لحظه ای به بروشورهای موجود در صندوق پستی خود نگاهی بیندازید، با کمی تفکر، به طور کامل متوجه خواهید شد که برای بیش از 40 درصد از کل محصولات چاپی چقدر پول، تلاش، زمان و ایده صرف شده است.

کاربردهای چاپ افست

  • روزنامه ها که از دو قرن پیش جزئی از زندگی مردم بوده اند را احتمالاً باید بارزترین کاربرد این نوع چاپ دانست. هر روز صبح با یک پیامی چاپ شده در قالب روزنامه مواجه می شویم. قیمت پایین چاپ روزنامه و سرعت بالای تولید این حجم از روزنامه به صورت روزانه تنها با این نوع چاپ امکان پذیر است. اگر به نقش روزنامه ها در اطلاع رسانی، پیام رسانی و روشنگری بشریت توجه کنید، متوجه می شوید که ما ایجاد تمدن پیشرفته امروز را تا حدودی مدیون روزنامه های ارزشمند هستیم و البته امکان تولید گسترده، سریع و ارزان با کمک افست نیز وجود دارد.
  • کتاب یکی دیگر از کاربردهای چاپ است که بدون آن زندگی به شکل کنونی آن قطعا وجود نخواهد داشت. افست با کاهش هزینه های چاپ کتاب و تولید گسترده آن توانسته است کتاب ها را بیش از پیش در دسترس علاقه مندان قرار دهد.
  • اسناد مالی و حقوقی به نوبه خود با چاپ برنامه های کاربردی برای فرآیندهای حقوقی آسان تر پشتیبانی می شوند.نوع چاپ حجم زیادی از اسناد حقوقی و مالی را فراهم می کند.

سایر کاربردهای چاپ افست

  • اطلاعات مالی یک جنبه حیاتی برای شرکت ها، سازمان ها و کلیه فعالیت های سازمان یافته است. اطلاعات مالی مختلف مانند گزارش های سالانه و بسیاری دیگر که توسط شرکت ها و سازمان ها منتشر می شود.

بیشتر آنها از جمله کاربردهای این نوع چاپ هستند.

  • تبلیغات و بسته بندی که بیشترین حجم محصولات چاپی را تشکیل می دهند و بیشترین تأثیر را بر درآمد کسب و کار دارند، باید بیشتر از همه از افست متشکر باشند. تقریباً همه محصولات تبلیغاتی پستی به استفاده از این نوع چاپ متکی هستند. سایر محصولات تبلیغاتی مانند بروشور، تراکت، برچسب، متریال روابط عمومی و ده ها محصول دیگر عمدتاً توسط افست تولید می شوند. صنعت بسته بندی که یکی از مشتریان اصلی افست است

و این روش چاپ نقشی حیاتی برای این صنعت دارد.

از دیگر کاربردهای این روش چاپ می توان به انواع سطوح چاپی بسیار متنوع از کاغذ و مقوا گرفته تا پلاستیک و حتی شکلات اشاره کرد. علاوه بر پنج محصول اخیر که مشتریان اصلی آفست هستند، محصولات پرطرفدار دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • بازی های رومیزی مانند شطرنج
  • جلد سی دی
  • نقشه ها
  • بازی های کارتی
  • و غیره

آنها بیشتر با افست چاپ می شوند.

مزایای چاپ افست

استفاده از این روش علاوه بر کاربرد چاپ افست، مزایایی نیز دارد.

  • بالاترین کیفیت چاپ و دوام:

روش های مختلف چاپ کیفیت های متفاوتی را تولید می کند.

اما با وجود پیشرفت در فناوری چاپ و چاپ دیجیتال، این نوع چاپ همچنان بالاترین سطح کیفیت چاپ را ارائه می دهد، بنابراین با افست همیشه می توانید از تصاویر دقیق و واضح سفارش چاپ خود مطمئن باشید.

چاپ دیجیتال

علاوه بر این، کیفیت بالای چاپ، عمر مفید بسیار خوبی دارد.

و بر خلاف روش های دیگر، کیفیت چاپ به سرعت کاهش نمی یابد.

  • سرعت و حجم چاپ بسیار بالا:

چاپ افست سریع ترین روش برای تولید تجاری یا انبوه است.

بنابراین دستگاه رول افست می تواند بیش از 1 کیلومتر کاغذ رول در دقیقه چاپ کند.

برای چاپ در حجم بالا، می توانید به سادگی از افست استفاده کنید.

  • هزینه کم چاپ:

چاپ افست ارزان ترین راه برای چاپ نشریات تجاری با کیفیت بالا است.

  • ماندگاری و سرعت بالای تولید کلیشه:

به غیر از چاپ دیجیتال، همه روش های دیگر نیاز به یک کلیشه چاپی دارند

اما در میان آنها، تولید کلیشه های افست سریع تر و آسان تر است.مهم ترین نکته این است که به دلیل عدم تماس مستقیم کلیشه افست با سطح چاپ شده، خود کلیشه دوام و ماندگاری بیشتری دارد که در حفظ کیفیت چاپ نیز موثر است و در نسخه های بعدی و نسخه های مشابه مفید خواهد بود.

  • سرمایه گذاری سودآور:

این نوع چاپ اغلب به عنوان گران ترین روش تولید محصولات چاپی باکیفیت در تیراژ صنعتی شناخته می شود. درست است که قیمت خرید و نصب تجهیزات افست بسیار بالاست اما قیمت چاپ محصولات شما برعکس بسیار پایین است.

نکات کلیدی در مورد دستگاه های چاپ افست چیست؟

امروزه استفاده از این وسایل در تمامی چاپخانه های دنیا بسیار رایج است.

حتی با تولید دستگاه های جدید چاپ مانند دستگاه های چاپ دیجیتال، این دستگاه ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند و کارایی خود را دارند.

دستگاه های چاپ افست و نکات کلیدی در مورد آن

  • این ماشین ها برای اجراهای بزرگ استفاده می شوند و اگر می خواهید یک نمونه از کار خود را بسازید، بهتر است این کار را با دستگاه چاپ دیجیتال انجام دهید.
  • فایل های خود را که برای چاپ طراحی می کنید به افراد حرفه ای که در رنگ آمیزی و اندازه گیری تخصص کافی دارند بسپارید.
  • قبل از شروع کار و سپردن پروژه به چاپگرها استانداردهای مورد نظر خود را برای طراحی و چاپ تعیین کنید و آن امتیازات را به اپراتورهای مربوطه منتقل کنید و در صورت لزوم می توانید آنها را به صورت کتبی به چاپگر ارسال کنید.
  • از قبل نوع کاغذی را که می خواهید کارتان روی آن چاپ شود، تعیین کنید و بهتر است با مشورت متخصص مربوطه در چاپخانه انجام شود. آنها بهتر می دانند که کدام نوع کاغذ با هر چاپ سازگارتر است و نتیجه مطلوب خواهد بود.
  • هزینه های خود را قبل از شروع کار و میزان سرمایه ای که برای کسب و کار در نظر می گیرید برآورد کنید. برای راهنمایی بهتر با مسئول مربوطه در دفتر چاپ صحبت کنید.

انواع چاپ افست چیست؟

دستگاه های چاپ افست اصولا به دو دسته تقسیم می شوند که می توان به دستگاه های ایستاده و خوابیده اشاره کرد.

هر کدام از این دستگاه ها برای موارد خاص و مصارف متفاوتی استفاده می شوند.

یکی از تفاوت های این دو نوع دستگاه این است

این در مورد این است که دستگاه های افست ایستاده سرعت چاپ بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند و می توان از آنها برای چاپ نسخه های بزرگتر استفاده کرد.اما از نظر عملکرد و کارکرد این دستگاه ها تقسیم بندی های دیگری نیز دارند.

خدمات مرکز چاپ افست

از نظر فنی این دستگاه ها به دستگاه های چاپ افست ورقی، وب، لایه به لایه و … تقسیم می شوند.

در دستگاه های افست ورقی، فرآیند چاپ ورق به ورق انجام می شود

و یکی از مزایای این دستگاه افزایش کیفیت و دقت کار می باشد

و کار مطابق طراحی با ابعاد دقیق به کاغذ مورد نظر منتقل می شود.

این دستگاه عمدتا برای چاپ کارت ویزیت و فرمت های کوچک استفاده می شود.

نوع دیگر چاپ افست این دستگاه ها چیست: نوع دوم چاپ افست برای وب است که در این دستگاه از رول کاغذ استفاده می شود.

سرعت این دستگاه بیشتر از نوع ورقی است، مناسب برای چاپ حجم زیاد و مقرون به صرفه است.

از این دستگاه برای چاپ کتاب، مجلات و … استفاده می کنند که نوع سوم این دستگاه ها افست لایه ای است

که امکان چاپ در دو طرف برگه را دارد.

اخرین کلام

چاپ افست یکی از رایج ترین روش های چاپ بر روی سطوح مختلف است.به عنوان مثال، چاپ عکس روی کاغذ با حجم بالا – مانند چاپ روزنامه و مجله – اغلب شامل این نوع چاپ می شود. لیتوگرافی نام دیگری برای چاپ افست است. در این روش غلتک ها روی صفحات فلزی حرکت می کنند و در نتیجه پرینت با کیفیتی به دست می آید.چاپ افست یک روش اقتصادی برای چاپ انبوه است.

salb-techna