بهترین شرکت های تولید کننده وال مش + لیست 6 تایی

برای اینکه یک ساختمان بتواند عملکرد مناسبی در هنگام زلزله داشته باشد، نیاز است که بخش های مختلف و متریال های متنوع به کار رفته در ساختمان دست به دست هم بدهند تا در نهایت ساختمان بتواند در برابر باد و زلزله مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. اگرچه در ایران، به مقاومت اسکلت ساختمان […]

برای اینکه یک ساختمان بتواند عملکرد مناسبی در هنگام زلزله داشته باشد، نیاز است که بخش های مختلف و متریال های متنوع به کار رفته در ساختمان دست به دست هم بدهند تا در نهایت ساختمان بتواند در برابر باد و زلزله مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. اگرچه در ایران، به مقاومت اسکلت ساختمان توجه زیادی می شود، ولی معمولا نقص ساختمان در برابر زلزله، مربوط به اجزای غیر سازه ای می شود. اجزایی که می تواند به راحتی در اثر یک زمین لرزه کوچک فرو بریزند و خسارات جانی و مالی زیادی را برای مردم به بار آورد. تولید کنندگان وال مش، وال مش را به عنوان یک راه حل برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار می دهند. برای آشنایی بیشتر با وال مش، جزئیات و متریال های به کار رفته در آن با ما همراه باشید.

زلزله کرمانشاه: نقطه عطف اجرای وال پست در ساختمان

بسیاری از ساختمان‌های جدید و مدرنی که در کرمانشاه ساخته شده بودند، با زلزله کرمانشاه آسیب و به راحتی خسارات جانی و مالی زیادی را برای هموطنانمان به وجود آوردند. این در حالی بود که اسکلت همین ساختمان ها در برابر زلزله عملکرد مناسبی داشته، ولی به دلیل عدم اجرای وال پست به صورت صحیح بخش غیر سازه ای آن ها در برابر زلزله مقاومت نکرد و فرو ریخت.

این موضوع باعث شد تا آیین نامه مربوط به اجرای اجزای غیر سازه ای در ساختمان ها مورد بازنگری قرار گیرد. به طوری که در پیوست 6 آیین نامه 2800، روش های جدید و قوانین خاصی برای مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای به کمک وال پست های مرسوم و نوین (وال مش) در نظر گرفته شده اند. از این رو در حال حاضر این روش مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای، یک روش رایج، مورد تایید نظام مهندسی و کاملا حرفه ای است.

وال مش چیست؟

وال مش یکی از انواع روش های مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای نظیر دیوار است. این روش در حال حاضر جایگزین وال پست های فلزی موجود در بازار شده است. چرا که اجرای وال مش می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و نسبت به وال پست های فلزی و بتنی، گزینه ای مقرون به صرفه تر است.

به منظور اجرای وال مش، می توان از تولید کنندگان وال مش کمک گرفت و مصالح مصرفی مورد نیاز برای اجرای این روش اجرای وال پست را خریداری کرد. این روش با کمک نیروهای نیمه متخصص و نیمه حرفه ای قابل اجراست. فقط لازم است که مصالح مورد نیاز آماده شوند و مطابق با مراحلی که در این مقاله توضیح داده می شود، وال مش اجرا گردد. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با وال مش ویدیو “وال مش چیست؟” را تماشا کنید.

مصالح مصرفی در وال مش کدام است؟

اگرچه برای اجرای وال مش یک سری از مصالح فلزی در ساختمان حذف می شوند؛ اما مصالح جدیدی نیز برای مهار اجزای غیر سازه ای مورد نیاز می باشند که در ادامه مقاله به مصالح مصرفی این سیستم اشاره می کنیم.

  1. توری و مش فایبرگلاس

توری فایبرگلاس، مهم ترین ماده مصرفی برای اجرای وال مش است. این توری ها یا از جنس مقاوم به قلیا (Ar-glass) هستند یا می توان آن ها را به صورت معمولی (E-glass) خریداری کرد. مش فایبرگلاس AR در واقع همان توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا است که به دلیل داشتن پوشش خاص می تواند در برابر مواد قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

  1. پروفیل نبشی و ناودانی

پروفیل نبشی و ناودانی که برای مهار لبه های دیوار مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در اندازه بال های مختلف خریداری شود.

  1. چسب اپوکسی

چسب اپوکسی به ع نوان جایگزین روش هایی همچون اتصال با جوش و یا تفنگ هیلتی به منظور نصب پروفیل ناودانی و نبشی بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. پلاستر سیمانی

پلاستر سیمانی به عنوان بخش مهمی از وال مش شناخته می شود که می تواند توری فایبرگلاس را روی دیوار تثبیت کرده و مقاومت آن را چندین برابر کند.

  1. پلاستر گچی

پلاستر گچی هم می تواند مانند پلاستر سیمانی برای نصب مش و توری فایبرگلاس روی دیوار استفاده شود. این پلاستر و پلاستر سیمانی می توانند به صورت پاششی نیز روی دیوار نصب شوند.

حقایق جالب در مورد وال مش که نمی دانستید؟

سیستم وال مش از ابتدای ورود خود به عنوان یک سیستم وال پست، توانست محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد فعال در حوزه ساختمان سازی پیدا کند. به طوری که در حال حاضر تولید کنندگان وال مش، توانست اند به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنند. دلیل محبوبیت وال مش مربوط به مزایای اجرای آن است که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

1.     کاهش چشمگیر قیمت اجرای وال پست در ساختمان به روش وال مش

قیمت اجرای وال پست در ساختمان به روش وال مش، می تواند کاهش چشمگیری داشته باشد. در سیستم وال مش نیازی به استخدام نیروهای کار متخصص جهت اجرا نیست. همچنین بسیاری از مصالح فلزی گران قیمت در وال مش حذف می شوند و می توان با مصالح ارزان قیمت، کار مهار لرزه اجزای غیر سازه ای را انجام داد.

2.    افزایش سرعت اجرای وال پست در ساختمان به روش وال مش

سرعت اجرای وال پست در ساختمان با کمک وال مش نسبت به روش های رایج مانند وال پست فلزی بسیار زیادتر است. با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان و مهندسین ساختمان سازی به دنبال روشی برای کاهش زمان ساختمان سازی هستند، این روش می تواند یکی از بهترین روش ها جهت اجرای وال پست باشد.

3.    حذف تمامی وادارها (افقی و قائم) در وال مش

به منظور اجرای وال مش، نیازی به وادارهای قائم و افقی نیست. همین موضوع در درجه اول باعث کاهش هزینه های وال مش می شود و در درجه دوم تاثیر مستقیمی روی زمان اجرای وال مش دارد. همچنین می توان وال مش را برای ساختمان هایی که به دلیل خطای اجرایی بدون وادارهای افقی و قائم ساخته شده اند، مورد استفاده قرار داد.

4.    حذف میلگرد بستر به هنگام دیوارچینی در وال مش

در صورتی که روش وال مش برای مهار لرزه ای دیوار غیر سازه ای انتخاب شود، نیازی به استفاده از میلگرد بستر در حین دیوارچینی نیست. از این رو برای ساختمان هایی که میلگرد بستر به دلیل خطا اجرا نشده است، می توان از وال مش برای مهار لرزه ای کمک گرفت.

5.    امکان اجرای وال مش در ساختمان های بدون وال پست

در ساختمان‌های قدیمی و بدون وال پست نیز می توان از وال مش کمک گرفت و دیوارهای غیر سازه ای را مقاوم سازی نمود. این در حالی است که برای اجرای وال پست های مرسوم مانند وال پست های فلزی در ساختمان های بدون وال پست، حتما باید بخشی از دیوار تخریب گردد، در غیر این صورت عملا امکان اجرای وال پست فلزی و بتنی وجود ندارد. در حالیکه برای ساختمان های قدیمی که بدون وال پست هستند و یا حتی ساختمان های در حال اجرا که به هر دلیلی وال پست اجرا نشده است، می توان از وال مش بدون تخریب دیوار کمک گرفت.

6.    اجرای وال مش در ساختمان بدون نیاز به نیروی تخصصی و ماهر

یکی از حقایقی که باعث پر رونق شدن کار تولید کننده وال مش شده است، امکان نصب وال مش بدون نیاز به نیروی تخصصی و ماهر است. نیروهای نیمه متخصص که آشنایی کلی با نحوه پلاسترکشی دارند، می توانند به راحتی برای اجرای وال مش به کار گرفته شوند.

معرفی شش تولید کننده وال مش

تا این بخش از مقاله با تاریخچه و مزایای وال مش آشنا شدید. در ادامه به معرفی شش تولید کننده وال مش که امروزه بخش عمده ای از بازار فروش وال مش را در اختیار دارند خواهیم پرداخت.

  1. شرکت وال مش

اولین‌ها همیشه ماندگارند. شاید اغراق نباشد ولی باید شرکت وال مش را به عنوان پیشگامان معرفی و بکارگیری وال مش بعنوان جایگزین وال پست های فلزی در ساختمان معرفی نمود. شرکت وال مش بصورت کاملا تخصصی در تامین محصولات مورد نیاز جهت اجرای وال پست به روش وال مش قدم گذاشته و امروزه سهم عمده ای از تولید و فروش وال مش در بازار را بر عهده دارد.

مهمترین محصولات شرکت وال مش عبارتند از:

  • توری فایبرگلاس E-glass
  • مش فایبرگلاس AR-glass
  • پلاستر سیمانی
  • پلاستر گچی
  • پروفیل نبشی
  • پروفیل ناودانی
  • چسب اپوکسی

یکی از نکاتی که امروزه مشاهده میشود اجرای غیر حرفه ای و نادرست وال مش بدون در نظر گرفتن فواصل مش، ابعاد و گرماژ مش و توری مصرفی و… می باشد. با این وجود لازم به تذکر است که وال مش همانند وال پست های فلزی نیاز به طراحی داشته و شرکت وال مش با مدنظر قراردادن ضوابط آیین نامه ای پروژه های وال مش را طراحی می نماید. همچنین همکاران فنی وال مش دیتیل‌های اجرای وال مش را آماده سازی نموده و آماده در اختیار قراردادن آن به جامعه مهندسی کشور می باشند.

کیفیت و عملکرد وال مش به عنوان روش نوین اجرای وال پست، با اجرای صحیح آن و استفاده از مصالح با کیفیت، تضمین می‌شود. با انتخاب سیستم وال مش، می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه دیوارهای داخلی و پیرامونی ساختمان را در برابر زلزله مهار نمایید.

راههای ارتباطی با همکارن فنی و فروش شرکت وال مش جهت در خواست طراحی و اجرای وال مش و همچنین استعلام قیمت مصالح وال مش عبارتند از:

وبسایت شرکت وال مش: www.wallmesh.co

شماره تماس شرکت وال مش: 86124543-021

  1. شرکت وال پست مش

در ادامه معرفی شرکت‌های تولید کننده وال مش به معرفی شرکت وال پست مش بعنوان یکی از معتبرترین شرکت های فروشنده وال مش خواهیم پرداخت.

شرکت وال پست مش پس از معرفی روش مهار دیوار با شبکه الیاف در آیین نامه 2800 تاسیس گردید و از ابتدا در سه حوزه تامین مصالح وال مش، طراحی و اجرای وال مش فعالیت خود را آغاز نمود. امروزه وال پست مش در کنار تامین وال مش خدمات دیگری همچون مقاوم سازی ساختمان با روش FRCM را نیز ارائه می دهد.

خدمات شرکت وال پست مش عبارتند از:

  • مشاوره تخصصی مهار دیوار با روش وال مش
  • طراحی و ارائه دیتیل‌های اجرای وال مش
  • اجرا وال مش در انواع ساختمان بتنی و فلزی
  • تامین و فروش محصولات وال مش
  • مقاوم سازی ساختمان‌ بتنی به روش FRCM
  • مقاوم سازی انواع ساختمان‌ تاریخی با FRCM

راههای ارتباط شرکت وال پست مش عبارتند از:

وبسایت شرکت وال مش: www.wallpostmesh.com

شماره تماس شرکت وال پست مش: 86124907-021

  1. شرکت مقاوم سازی افزیر

مقاوم‌سازی افزیر با توجه به استانداردهای داخلی و خارجی و با بهره‌گیری تجربه متخصصین خود در انواع فازهای پروژه‌های مقاوم سازی از جمله طراحی، مشاوره، تامین مصالح، و اجرا به ارائه خدمات با روش‌هایی همچون کامپوزیت FRP، کامپوزیت FRCM، ژاکت فولادی، ژاکت بتنی و… می‌پردازد. شرکت مقاوم‌سازی افزیر، ارائه‌دهنده‌ای پکیج کاملی از خدمات مرتبط با مقاوم‌سازی است و تمامی خدمات مشاوره، طراحی، و اجرا با استفاده از تخصص‌های متخصصین این شرکت انجام می‌شود. رضایت مشتریان و کارفرمایان از اولویت‌های این شرکت است و همیشه به عنوان یک شرکت پیشرو و با تجربه در حوزه مقاوم‌سازی سازه‌ها شناخته می‌شود.

از آنجایی که اساس تئوری روش وال مش بر اساس روش مقاوم سازی کامپوزیت FRCM می باشد، شرکت مقاوم سازی افزیر را می توان بعنوان پیشگامان در گسترش این روش در کشور معرفی نمود.

شرکت مقاوم‌سازی افزیر جهت بهبود روابط با مشتریان، اطلاعات مربوط به محصولات و راهکارهای مقاوم‌سازی خود را از طریق وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده و از آنجا می‌توان به مطالب تخصصی و ارزشمندی دسترسی داشت. همچنین جهت ارتباط و استعلام قیمت محصولات وال مش میتوان از روش‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت مقاوم سازی افزیر استفاده نمود.

راههای ارتباطی تماس با شرکت مقاوم سازی افزیر:

وبسایت مقاوم سازی افزیر: www.afzir.com

شماره تلفن شرکت مقاوم سازی افزیر: 52936-021

  1. شرکت پلی می

شرکت پلی‌می به عنوان یک شرکت فعال در زمینه عرضه و تامین محصولات و مصالح مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز، به ویژه وال مش، خدمات خود را ارائه می‌دهد. وب سایت رسمی این شرکت به نشانی www.polyme.ir انواع محصولات مقاوم‌سازی و کامپوزیت شامل مش و توری فایبرگلاس، چسب و رزین اپوکسی، الیاف کربن و الیاف شیشه، انواع پلاستر گچی و سیمانی و… را به تمامی مشتریان و مصرف‌کنندگان عرضه کرده است. به علاوه، تیم پشتیبانی و مشاوره این شرکت از افراد متخصص و دانش‌آموخته در زمینه فروش محصولات تشکیل شده و با دانش کامل از محصولات موجود، به مشتریان در انتخاب محصول مناسب و راهنمایی در مسیر خرید کمک می‌کنند.

بنابراین، اگر نیاز به خرید وال مش بعنوان جایگزین وال پست فلزی در ساختمان را دارید، پلی‌می یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید. برای تماس با مشاوران پلی‌می و درخواست استعلام موجودی محصولات یا دریافت قیمت وال مش (شامل توری فایبرگلاس، مش فایبرگلاس AR، پلاستر سیمانی، پلاستر گچی، پروفیل نبشی و ناودانی و چسب اپوکسی) می‌توانید از شماره‌های تماس موجود در وب سایت این شرکت استفاده کنید.

وبسایت شرکت پلی می: www.polyme.ir

شماره تماس شرکت پلی می: 88104167-021

  1. شرکت سازین

همانطور که پیشتر اشاره شده، وال مش یک گزینه مناسب جهت اجرا در ساختمان های قدیمی و بدون وال پست می باشد. به همین علت شرکت سازین در کنار فروش وال مش،  همواره در پروژه‌های بازسازی ساختمان خود از این روش بهره می برد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که شما در پروژه بازسازی ساختمان نیازمند روش مناسبی جهت مهار دیوارهای قدیمی می باشد، وال مش را در اولویت قرار دهید. همچنین در صورتی که اطلاعات کافی در ارتباط با وال مش ندارید کارشناسان و مشاوران شرکت سازین همواره این آمادگی را دارند که راهنمای شما در خرید و اجرای وال مش باشند.

شرکت سازین از طریق مشاوره‌های تخصصی کارشناسان فنی خود و با بهره‌گیری از مجریان آموزش‌دیده، اجرای صحیح وال مش را تضمین نموده و شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. علاوه بر این، شرکت سازین با تامین و تهیه محصولات و مصالح مورد نیاز وال مش شامل نوار وال مش (مش و توری فایبرگلاس)، نبشی و چسب اپوکسی و پلاستر سیمانی و گچی، به شما اطمینان می‌دهد که نگرانی‌ها درباره کیفیت پایین مصالح موجود در بازار را برطرف کرده‌اید. راهای ارتباطی با شرکت سازین عبارتند از:

وبسایت شرکت سازین: www.sazin.co

شماره تماس: 88108458-021

  1. شرکت مقاوم سازی تکنوپل

شرکت مقاوم سازی تکنوپل یکی از پیشگامان حوزه مقاوم سازی در کشور می باشد. پس از زلزله کرمانشاه و معرفی وال مش بعنوان روش نوین مهار دیوار در ساختمان، مقاوم سازی تکنوپل به پشتوانه تجربه متخصصان خود گام در تولید و فروش وال مش گذاشت. امروزه تکنوپل در تمامی مراحل از طراحی، تامین مصالح و اجرا وال مش در کنار جامعه مهندسین و پیمانکاران پروژه های عمرانی می باشد.

پس اگر به دنبال یک تامین کننده قابل اعتماد برای تهیه وال مش و محصولات زیر مجموعه آن شامل توری وال مش (مش و توری فایبرگلاس)، پلاستر وال مش (پلاستر سیمانی و گچی)، پروفیل نبشی و یا ناودانی و چسب اپوکسی و دیگر محصولات مقاوم‌سازی هستید، تجربه و تخصص تکنوپل به شما تضمین می‌دهد که نیازهای شما پاسخ داده شود. برای تماس با مشاوران تکنوپل و استعلام موجودی و قیمت وال مش و سایر محصولات، می‌توانید از طریق راههای زیر اقدام نمایید:

وبسایت شرکت مقاوم سازی تکنوپل: www.technopol.ir

شماره تماس: 86046232-021

مزایای گرفتن نمایندگی وال مش از شرکت های تولید کننده وال مش چیست؟

با توجه به اینکه اجرای وال مش در ساختمان های مختلف می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، در حال حاضر اکثر مهندسین و مجریان ساختمان سازی نیاز به اجرای وال مش به عنوان یک روش مهار لرزه ای و جایگزین وال پست فلزی هستند. این موضوع نیاز مردم به نمایندگی های وال مش را چندین برابر کرده است.

دریافت نمایندگی از تولید کننده وال مش، در درجه اول می تواند یک کار انسان دوستانه باشد. چرا که اگر وال مش به درستی در ساختمان اجرا شود، به خوبی می تواند مقاومت ساختمان را در برابر لرزه و ارتعاشات زمین لرزه افزایش دهد. از طرف دیگر، با توجه به نیاز مردم در ایران دریافت نمایندگی از تولید کننده وال مش، یک راه حل برای کسب درآمد بالا است. زیرا همانطور که گفتیم تقاضای مردم برای استفاده از این روش در ساختمان های قدیمی و جدید افزایش پیدا کرده است.

وال مش مورد تایید آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (استاندارد 2800)

برخی از روش های نوین برای ساختمان سازی، مورد تایید قوانین و استانداردهای ایران نیستند. ولی خوشبختانه سیستم وال مش مورد تایید آیین نامه طراحی ساختمان نیز هست. به طوری که در پیوست شش استاندارد 2800 بخش پ 6-1-4-2-11 به نحوه مسلح کردن دیوارها با شبکه الیاف پرداخت شده و قوانین مربوط به اجرای وال مش نیز به طور کامل توضیح داده شده است. با این وجود و با توجه به مزایای سیستم وال مش میتوان این روش مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای را جایگزین روش های سنتی و پردردسر مانند وال پست های فلزی کرد.

مراحل اجرای وال مش در ساختمان چگونه است؟

به منظور اجرای وال مش، ابتدا می بایست از تولید کننده وال مش مصالح مورد نیاز تهیه شوند. سپس با توجه به مراحل اجرای وال مش در ساختمان، به درستی این سیستم را در اجزای غیر سازه ای نظیر دیوار اجرا کرد. در ادامه به مراحل اجرای سیستم وال مش و همچنین جزئیات هر مرحله اشاره می کنیم.

  1. اجرای دیوار چینی و تیغه چینی ساختمان

یکی از مهم ترین مراحل برای اجرای وال مش در ساختمان، دیوارچینی و تیغه چینی است. بدین منظور لازم است که کلیه مراحل دیوارچینی به صورت تخصصی و طبق روال معمول انجام شوند. سپس می توان مراحل بعدی اجرای وال مش را انجام داد.

  1. اجرای یک لایه پلاستر گچی و یا سیمانی بر روی دیوار

پس از اجرای دیوارچینی، نوبت به اجرای یک لایه پلاستر گچی و سیمانی بر روی دیوار میرسد. برای این کار میتوان از ماله کشی و یا روش پاششی برای اجرای پلاستر روی دیوار کمک گرفت.

  1. نصب و اجرای مش و توری فایبرگلاس مطابق نقشه های اجرایی وال مش

مش و توری فایبرگلاس با گرماژ مناسب باید به صورت نواری و یا یکپارچه روی دیوار نصب شوند. حتما باید دیتیل‌های اجرایی برای اجرای مش و توری فایبرگلاس به صورت صحیح در نظر گرفته شوند. در غیر این صورت دیوار غیر سازه ای آن مقاومت مطلوب را نخواهد داشت.

  1. پلاستر کشی مجدد بر روی دیوار

برای افزایش مقاومت وال مش، نیاز به پلاستر کشی مجدد بر روی دیوار است. بدین منظور می توان پلاستر سیمانی و گچی را روی دیوار نصب کرد. به طوری که کل سطح توری فایبرگلاس و وال مش پوشیده شود.

  1. مهار لبه های دیوار با پروفیل نبشی و یا ناودانی

برای اینکه لبه های دیوار را در سیستم وال مش مهار کرد، نیاز به نصب پروفیل نبشی و ناودانی است. بدین منظور می توان از تفنگ هیلتی، چسب اپوکسی و یا ایجاد اتصالات جوشی کمک گرفت که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند.

وال مش نسل نوین مهار دیوارهای داخلی و پیرامونی در ساختمان

وال پست فلزی و بتنی دو نوع وال پست برای مهار اجزای غیر سازه ای در ساختمان ها هستند. در گذشته در اکثر ساختمان ها دیوارهای پیرامونی و یا داخلی با این دو روش مهار می شدند. به طوری که می بایست در ابتدا میلگرد بستر، وادارهای قائم و افقی و همچنین متریال های مختلف دیگر در داخل دیوار و اجزای غیر سازه ای نصب می شدند. سپس برای خنثی کردن ارتعاشات زلزله، می بایست از فلز و یا بتن استفاده کرد که هر کدام نحوه اجرای خاص و با دیتیل های اجرایی پیچیده ای دارند.

وال مش نسل نوین مهار دیوارهای داخلی و پیرامونی در ساختمان است. همانطور که اشاره کردیم برای اجرای وال پست فلزی و بتنی، نیاز به استفاده از میلگردهای بستر و توجه به دیتیل های پیچیده بسیار زیادی است. ولی وال مش به راحتی و با کمک نیروهای نیمه متخصص قابل اجراست. از طرفی هزینه های اجرای وال پست فلزی و بتنی نسبت به وال مش بسیار بالاتر است و زمانی که برای اجرای آن ها مورد نیاز می باشد نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه اجرا و قیمت فروش وال مش چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی که از سوی مشتریان از مراکز تولید وال مش پرسیده می شود، هزینه اجرا و قیمت فروش وال مش است. به طور کلی، متریال های استفاده شده برای اجرای وال مش از یک طرف روی قیمت آن موثر هستند. از طرف دیگر هزینه‌های اجرایی هستند که روی قیمت فروش وال مش تاثیر می گذارند. در ادامه به عواملی که روی قیمت فروش وال مش تاثیر می گذارند، اشاره می کنیم.

  1. نوع و جنس مش و توری فایبرگلاس

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت تولید وال مش، نوع و جنس توری فایبرگلاس استفاده شده است. به طور کلی، هر چقدر گرماژ توری فایبرگلاس بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. توری های فایبرگلاسی که برای وال مش مورد استفاده قرار می گیرند نیز دارای دو نوع هستند. توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا (AR) و توری فایبرگلاس معمولی (E-glass). به دلیل اینکه پوشش خاصی روی توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا وجود دارد، این توری قیمت بالاتری نسبت به توری فایبرگلاس معمولی دارد.

  1. نوع و جنس پلاستر

استفاده از پلاستر مناسب برای اجرای وال مش در اجزای غیر سازه ای می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. چرا که در واقعیت این ترکیب پلاستر با وال مش است که مقاومت ساختمان را افزایش می دهد. همانطور که اشاره کردیم، امکان استفاده از پلاستر سیمانی و گچی برای وال مش وجود دارد. ولی در مواقعی که نیاز به استفاده از توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا دارید، باید حتما از پلاستر سیمانی استفاده کنید.

  1. طول و ابعاد پروفیل نبشی و یا ناودانی

پروفیل نبشی و ناودانی، دو نمونه از قطعات موجود در سیستم وال مش هستند. این قطعات که از جنس گالوانیزه می باشند در ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند. برای اجرای وال مش باید تعداد مشخصی از این قطعات مورد استفاده قرار گیرند. طول و ابعاد این پروفیل ها نیز می تواند روی قیمت اجرای وال مش تاثیرگذار باشد. به طوری که هر چقدر تعداد، طول و ابعاد پروفیل های نبشی و ناودانی بیشتر باشد هزینه اجرای آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  1. روش اتصال نبشی و یا ناودانی به سازه

به منظور اتصال نبشی و ناودانی به سازه، می توان از چسب اپوکسی، اتصال جوشی و چسب تفنگ هیلتی استفاده کرد. بدیهی است که هر کدام از روش ها مزایا و معایب خواسته خود را دارد که در هنگام اجرای وال مش باید در مورد آن انتخاب روش اتصال تصمیم گیری کرد.

  1. دستمزد اکیپ اجرایی وال مش

یکی دیگر از مواردی که می تواند روی هزینه اجرای وال مش تاثیرگذار باشد، دستمزد اکیپ اجرایی است. البته چون نیازی به کمک گرفتن از اکیپ اجرای متخصص نیست، هزینه زیادی برای این موضوع نیاز نخواهد بود.