آگهی کسب و کارها

ایزو ویژه شرکت‌های پیمانکاری

ایزو ویژه شرکت‌های پیمانکاری مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. در حال حاضر پیمانکاران در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس امتیاز های اخذ شده دارای رتبه و گرید می شوند. برخی از شرکت ها جهت ارتقا وضعیت رتبه نیازمند امتیاز می باشند. در حال حاضر یکی از حوزه های […]

ایزو ویژه شرکت‌های پیمانکاری مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. در حال حاضر پیمانکاران در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس امتیاز های اخذ شده دارای رتبه و گرید می شوند. برخی از شرکت ها جهت ارتقا وضعیت رتبه نیازمند امتیاز می باشند.

در حال حاضر یکی از حوزه های امتیاز آور اخذ گواهینامه ایزو و اخذ HSE می باشد و شرکت ها تا ۲۰ امتیاز می توانند از این حوزه اخذ نمایند.

نحوۀ تعیین امتیاز پیمانکاران ساجات برای اخذ رتبه پیمانکار در هر معیار که پیوست دعوتنامه اظهار توان اجرای کار میباشد به این شکل است که برای تعیین امتیاز هر پیمانکار در هر معیار، که باید عددی بین صفر تا صد باشد، ابتدا بر اساس مفاد گفته شده در شرح معیار، امتیاز پیمانکار برای آن معیار، که ممکن است عددی کمتر یا بیشتر از صد باشد، مشخص می شود. سپس، بالاترین امتیاز کسب شده توسط پیمانکاران، معادل صد قرار گرفته و امتیاز دیگر پیمانکاران، به تناسب محاسبه و تعیین میشوند.

چرا شرکت‌های پیمانکاری به ایزو نیاز دارند؟

رشد سریع جمعیت جهان و شهرنشینی افسارگسیخته باعث نیاز روزافزون به یک محیط ساخته شده با کیفیت بالا، ایمن و پایدار شده است. استانداردهای ISO به دنیای ساختمان و ساخت و ساز امروز کمک می‌کنند تا با بهترین های بین المللی همراستا شوند. تمرین و الزامات فنی برای اطمینان از ساختمان ها و سایر سازه ها (معروف به کارهای مهندسی عمران) ایمن و مناسب برای هدف هستند.

این استانداردها به طور منظم به روز می شود تا شرایط اقلیمی، جمعیتی و اجتماعی را در نظر بگیرد. ذینفعان درگیر، از جمله معماران، طراحان، مهندسان، پیمانکاران، مالکان، تولیدکنندگان محصول، تنظیم کننده ها، سیاست گذاران و مصرف کنندگان هستند.

چه کسانی از استانداردهای ISO برای ساخت سود می برند؟

استانداردهای ISO به ساخت و ساز کمک می کند. این استانداردها تقریباً هر بخش و فرآیندی را پوشش می دهند و علاوه بر پروژه ساخت و ساز، بستری را برای موارد جدید فراهم می کند. فن آوری ها و نوآوری هایی که کمک می کند صنعت به چالش های محلی و جهانی پاسخ می دهد. چالش‌های مربوط به تکامل جمعیتی، بلایا طبیعی ، تغییرات آب و هوایی و موارد دیگر.

استفاده از استانداردهای ISO در صنعت ساخت و ساز، به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که ساختمان ها و سازه های مرتبط مانند پل ها بر اساس ایمنی توافق شده بین المللی ساخته شده اند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ساختمان هایی که مردم در آن زندگی می کنند، کار می کنند و تحصیل می کنند، ایمن هستند.

ایزو چه استانداردهایی برای ساخت وساز ارائه می دهد؟

ISO بیش از  21700 استاندارد بین المللی و اسناد مرتبط دارد که از این بین بیش از 1100 استاندارد مربوط به ساختمان ها و ساخت و سازها است. موارد بسیاری در این دسته پوشش داده می‌شوند از جمله: مصالح و محصولات ساختمانی ، عملکرد انرژی و پایداری، ایمنی آتش نشانی، بتن و سیمان، سنگ تراشی، مدیریت اطلاعات، نورپردازی، آسانسور، پله برقی، عمر طراحی، دوام و برنامه ریزی عمر خدمات و…

چه کسی استانداردهای ISO را توسعه می دهد؟

استانداردهای ISO توسط گروه هایی ازکارشناسان در کمیته های فنی (TCs).توسعه داده می‌شوند. TC ها از نمایندگانی تشکیل شده اند. صنعت، سازمان های مردم نهاد، دولت ها و سایر ذینفعان که توسط اعضای ISO ارائه می شود. هر TC با موضوع متفاوتی سروکار دارد، مانند ساختمان ها و کارهای عمرانی یا مصالح ساختمانی خاص مانند سیمان یا چوب، اغلب در همکاری نزدیک با سایر مرتبط بین المللی یا سازمان های بین دولتی مانند به عنوان مثال، ISO/TC 59، ساختمان ها و کارهای مهندسی عمران، از طریق آن کمیته های فرعی و کارگروه ها، دارد منتشر شده بیش از 110 استاندارد بین المللی در مورد جنبه های کیفیت و عملکرد در محیط ساخته شده است.

در آخر

پیمانکاران دولتی باید استانداردهای تضمین کیفیت را رعایت کنند اگر با دولت قرارداد دارید، باید استانداردهای کیفی خاصی را رعایت کنید که بر اساس محصول یا خدماتی که ارائه می کنید متفاوت است. استانداردهای بین المللی ممکن است اعمال شوند و استانداردهای تضمین کیفیت ایالات متحده بخشی از اصطلاحات قرارداد هستند. گواهی انطباق، به جای بازرسی منبع، ممکن است به تشخیص افسر قراردادی مجاز باشد. و دولت از استانداردهای خاص صنعت که در بخش خصوصی ایجاد شده است استفاده می کند. پیمانکاران فرعی و همچنین پیمانکاران اصلی، باید استانداردهای کیفیتی را که توسط دولت تعیین شده است، رعایت کنند.

ایزوسیستم

salb-techna