برند های تولید کننده تسمه صنعتی

تسمه های صنعتی در شکل های مختلف، متریال مختلف و برای کاربری های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب تسمه های صنعتی برای انتقال قدرت و بر روی دو یا چند پولی اتصال پیدا می کنند با این وجود دسته بندی های دیگری از تسمه های صنعتی نیز وجود دارند. دسته بندی های […]

تسمه های صنعتی در شکل های مختلف، متریال مختلف و برای کاربری های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب تسمه های صنعتی برای انتقال قدرت و بر روی دو یا چند پولی اتصال پیدا می کنند با این وجود دسته بندی های دیگری از تسمه های صنعتی نیز وجود دارند. دسته بندی های اصلی تسمه صنعتی از دید مهندسی شامل موارد زیر هستند:

  • تسمه انتقال نیرو (قدرت) Power transmission belt: |پر کاربرد ترین نوع تسمه صنعتی تسمه های انتقال قدرت هستند. این تسمه ها هم بصورت حلقه بسته بصورت شیار دار و بدون شیار و هم بصورت باز تولید می شوند. محبوب ترین نوع تسمه انتقال نیرو تسمه های وی بلت V-belt هستند که بصورت تسمه پروانه نیز بکار گرفته می شوند.
  • تسمه نوار نقاله Conveyor belt: یکی از پر کاربرد ترین نوع تسمه صنعتی تسمه های نقاله می باشند که در عرض 40 سانتی متر الی 130 سانتی متر تولید شده و بر روی نقاله ها برای انتقال مواد معدنی، محصولات تولیدی کارخانجات و حتی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه های نوار نقاله بصورت رول های باز تولید شده و پس از برش در عرض و طول مورد نیاز به روش حرارتی جوش می خورند.
  • تسمه تایمینگ Timing belt: در واقع تسمه های تایمینگ نوعی تسمه انتقال قدرت محسوب می شوند که برای تنظیم زمان بندی حرکتی اجزای ماشین مانند سوپاپ های دود و هوا مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه های تایمینگ اغلب از جنس پلی یورتان تولید شده و با بکارگیری پلی آمید pA به منظور افزایش مقاومت سایشی پوشش کاری می شوند.

به گزارش ابتکار صنعت “تسمه های صنعتی با توجه به تنوع بسیار گسترده ای از جنس و کاربری دارای تولید کننده های معتبر بسیار فراوانی در اقصی نقاط دنیا هستند. برخی از برند های تولید کننده تسمه اروپایی، آمریکایی می باشند و برخی از تولید کنندگان بنام تسمه صنعتی آسیایی و حتی چینی هستند. لازم به ذکر است که تسمه های تولید چین به سه دسته تقسیم میشوند: تسمه های تحت لیسانس که در واقع با توجه به پایین بودن هزینه تولید بسیاری برند های معتبر آمریکایی و اروپایی تسمه های تولیدی خود را تحت نام خود و در چین تولید میکنند که کیفیت این تسمه های صنعتی دقیقا مطابق با استاندارد های کارخانه مادر می باشد.

دسته دوم تولید کنندگان چینی تسمه صنعتی تولید کنندگانی هستند که تسمه را تحت برند چینی خود تولید میکنند که این دسته نیز با رعایت استاندارد های بین المللی محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. دسته سوم که کیفیت محصولات آنها تایید نمیشود تولید کنندگانی هستند که تسمه صنعتی طرح یعنی برگرفته از برندی معتبر با مارک معتبر تولید میکنند که استاندارد های یک تسمه معتبر را ندارد. از بین تمام برندهای تولید کننده سه برند اپتی بلت OPTIBELT، مگاداین MEGADYNE، و باندو BANDO بیشترین سهم عرضه را در بازارهای جهانی دارند.
هر یک از برندهای معتبر تولید کننده تسمه صنعتی با وجود گستردگی تنوع تولید در تولید نوع خاصی از تسمه شناخته شده تر می باشند. شرکت مگاداین ایتالیا که به تولید انواع تسمه صنعتی از اواسط دهه شصت میلادی مبادرت دارد به تولید تسمه تایمینگ با حداکثر طول عمر و دقت شهرت دارد. شرکت اپتی بلت آلمان با سابقه ای 20 ساله در تولید تسمه های صنعتی و با بکار گیری تکنولوژی آلمان بعنوان قلب تپنده صنعت دنیا و دارا بودن استاندارد اداره صنایع آلمان از تولید کنندگان بنام تسمه های انتقال قدرت و تایمینگ در دنیا بشمار می آید.

شرکت باندو ژاپن که فعالیت خود را از سال 1906 در توکیو آغاز نموده است تخصصا در زمینه تولید تسمه های انتقال قدرت برای ماشین آلات صنعتی مختلف فعالیت دارد و با بکارگیری صنعت رباتیک ژاپن دارای کارخانجاتی بسیار مدرن و تماما مکانیزه با بهره گیری از دقت رباتیک می باشد که امروزه تسمه های تولیدی این شرکت معتبر در بیشتر کشورهای دنیا و در ماشین آلات صنعتی سبک و سنگین بکار گرفته می شود.”

تسمه صنعتی برند مگاداین ایتالیا MEGADYNE

تسمه مگاداین Megadyne که تاریخچه آن با سال 1957 باز می گردد یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان تسمه صنعتی در دنیا محسوب میشود. از سال 1980 و با ظهور پلی اتیلن و استفاده از آن در تولید تسمه های صنعتی نحولی شگرف در کیفیت محصولات مگادین MEGADYNE صورت پذیرفت. با این ظهور خانواده تادولینی که صاحبان کمپانی مگادین به شمار میروند به تولید تسمه های انتقال قدرت بصورت قالبی و همچنین رولی باز پرداختند. در سال 1990 شرکت مگادین پس از کسب سهم وسیعی از بازار ایتالیا به صدور انواع تسمه های صنعتی و تسمه تایمینگ به اقصی نقاط دنیا مبادرت نمود و کمپانی ها و کارخانجات متعددی در جای جای اروپا احداث نمود. کمپانی های تولیدی زیر مجموعه این شرکت با کسب موفقیت در تولید رفته رفته گسترش پیدا کرده و به خارج از اروپا از برزیل تا پین نیز گسترش پیدا کردند.

تسمه صنعتی برند باندو BANDO ژاپن

تسمه V Belt جزو تسمه های صنعتی پر کاربرد می باشد. تسمه صنعتی V Belt تولید شده توسط شرکت ژاپنی BANDO قابل استفاده در ماشین آلات صنعتی من جمله دستگاه های سرمایشی، پرمایشی و تهویه مطبوع می باشد که در عرض های مختلفی تولید و عرضه شده است. این تسمه ها در صنایع سنگین تر مانند ماشین آلات فراوری فلزات و کمپرسورها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این تسمه ها بسیار ساده بوده و توان آنها مانند تسمه تایمینگ بسیار بهینه می باشد. استفاده از سیم های فولادی در ساختار داخلی این تسمه V مقاومت کششی آن را افزایش داده و قابلیت انتقال قدرت آن تا 60% افزایش پیدا کرده است. این تسمه V Belt مقاومت بسیار مناسبی در برابر حرارت، روغن و حتی شعله های آتش دارد.

تسمه اپتی بلت OPTIBELT آلمان

شرکت اپتی بلت OPTIBELT آلمان از پیشگامان تولید تسمه صنعتی بالاخص تسمه انتقال قدرت و تسمه تایمینگ صنعتی می باشد. کیفیت تسمه صنعتی OPTIBELT به اندازه ای بالا می باشد که بسیاری از تولید کنندگان بنام ماشین آلات سنیگ مانند ماشیم آلات معدنی، کشاورزی، کمپرسورها و … از محصولات اپتی بلت OPTIBELT به عنوان OE استفاده کرده و اطلاعات این تسمه صنعتی بصورت سورس و اولویت انتخاب تسمه در بروشورهای این ماشین آلات قید شده است.

تسمه اپتی بلت OPTIBELT در حال حاضر دارای 8 کارخانه اصلی تولید کننده در 6 کشور دنیا می باشد و دارای 33 نمایندگی در 30 کشور دنیا و 26 مرکز خدمات و لوژستیک در 20 کشور دنیا می باشد. تسمه اپتی بلت OPTIBELT أر واقع یک کمپانی خانوادگی می باشد که در حال حاضر بیش از 2500 کارمند و تکنسین در سرتاسر دنیا دارد. متریال بکار رفته در تولید تسمه اپتی بلت OPTIBELT قبل از استفاده در آزمایشگاه های مجهز این کمپانی تحت سخت ترین شرایط ابتدا تست میشوند و تمام کارخانجات تولیدی در سرتاسر دنیا تحت نظارت مستقیم و یکپارچه گروه مهندسین خبره اپتی بلت فعالیت می نمایند.

salb-techna