طراحی دفتر کار با چوب و سبک کلاسیک

یکی از بهترین راهکارها برای طراحی دفاتر کار، انتخاب سبک کلاسیک و استفاده از متریال چوب است. اما این کار نیز نیاز به رعایت چند تکنیک مهم و اساسی دارد. چوب و سبک کلاسیک در طراحی دفتر کار سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین انواع سبک هاست. متریال چوب، اصلی ترین متریال این سبک است […]

یکی از بهترین راهکارها برای طراحی دفاتر کار، انتخاب سبک کلاسیک و استفاده از متریال چوب است. اما این کار نیز نیاز به رعایت چند تکنیک مهم و اساسی دارد.

چوب و سبک کلاسیک در طراحی دفتر کار

سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین انواع سبک هاست. متریال چوب، اصلی ترین متریال این سبک است که می تواند در ساخت یک دکور زیبا و جذاب، موثر واقع شود. راهکارهای بسیاری وجود دارد که به استفاده صحیح از این سبک و این متریال، کمک می کند.

در طراحی دفتر کار، از چوب برای پوشش کف استفاده کنید

اگر تصمیم دارید تا از متریال چوب به شکل بهینه استفاده کنید، آن را به عنوان کفپوش به کار ببرید. دقت داشته باشید در این حالت می بایست رنگ کفپوش چوبی، با سایر پالت رنگ موجود در فضا، همخوانی لازم را داشته باشد. از آنچایی که در اجرای سبک کلاسیک، معمولاً از هارمونی رنگ های گرم و تیره استفاده می شود، بهتر است، کفپوش چوبی شما نیز از یک هارمونی رنگ گرم یا تیره بهره مند باشد.

تلاش کنید تا از چوب های طبیعی و گران قیمت در کفپوش استفاده کنید تا شکوه و عظمت دکوراسیون شما دوچندان شود. این دسته از کفپوش ها علاوه بر ظاهر جذابی که دارند، از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار بوده و می توانند در برابر کلیه آسیب های محیطی، مقاومت کنند.

در اجرای سبک کلاسیک، از چوب در دیوارپوش های استفاده کنید

راهکار موثر دیگر، استفاده از متریال چوب در دیوارپوش هاست. همانطور که می دانید سبک کلاسیک به استفاده از عناصر تزئینی برجسته و فاخر، علاقه بسیاری دارد. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم چوب های به کاررفته در دیوار پوش را به هنر منبت کاری مزین کنید تا بدین شکل شکوه و جلال دکوراسیون شما افزایش پیدا کند.

مشخصاً اجرای این تکنیک در طراحی دفتر کار، منجر به افزایش هزینه بازسازی می شود. اما نتیجه نهایی، شما را شگفت زده خواهد کرد. توصیه می کنیم در انتخاب رنگ چوب برای دیوارپوش، از یک هارمونی رنگ متعادل و هماهنگ با محیط استفاده کنید. در صورتی که سراغ رنگ های تیره همچون مشکی یا رنگ های گرم مانند قهوه ای بروید، بهترین جلوه از سبک کلاسیک را به نمایش خواهید گذاشت.

از چوب در مبلمان های اداری استفاده کنید

اگر بودجه کافی برای استفاده از چوب طبیعی در کفپوش یا دیوار پوش دفتر کار خود ندارید، از این متریال به عنوان اصلی ترین متریال مبلمان اداری استفاده کنید. تجهیز دفتر با میزهای چوبی، کتابخانه چوبی، درب و پنجره چوبی می تواند این متریال ارزشمند را به طراحی دفتر کار شما اضافه کرده و بدین شکل به اجرای سبک کلاسیک کمک کند. پیشنهاد می کنیم در انتخاب سایر متریال ها، از رنگ غالب بر متریال چوب پیروی کرده و از رنگ ها و طرح های هماهنگ با آن استفاده کنید.

در طراحی دفتر کار از پارتیشن اداری چوبی استفاده کنید

در یک اقدام هوشمندانه، می توانید چوب را رد غالب یک پارتیشن اداری به محیط اضافه کنید. اگر نیاز به تفکیک فضا دارید، به جای اجرای دیوار آجری ونصب دیوارپوش چوبی بر روی آن، یکباره پارتیشن اداری چوبی را به کار بگیرید. این تجهیزات می تواند علاوه بر تفکیک ایده آل فضا، به شما در تقویت ماهیت سبک کلاسیک در طراحی دفتر کار، کمک کند.

پارتیشن های چوبی از قابلیت های بسیاری برخوردارند. آن ها می توانند با سایر متریال ها ترکیب شده و یک جلوه زیبا به دکور کلاسیک شما دهند. این متریال های قابلیت اجرا به شکل برجسته را نیز دارند. کافیست تا از یک شرکت معتبر بخواهید تا یک پاتیشن چوبی به سبک کلاسیک طراحی کرده و آن را در دفتر کار شما اجرا کنید. خیلی سریع و ساده، سبک کلاسیک چوبی را به اجرا در آورده اید. این پارتیشن ها قابلیت استفاده در دفاتر کوچک را نیز دارند. کافیست مقاله، 10 ایده کاربردی برای طراحی دفتر کار کوچک + نکات طلایی آن را مطالعه کنید تا با نحوه طراحی دفاتر کوچک نیز آشنا شوید.

چوب را به عنصر غالب در طراحی دفتر کار تبدیل کنید

رعایت هر یک از آیتم های فوق، می تواند به شما در ساخت یک دکور چوبی از نوع کلاسیک کمک کند. اما تلفیق همزمان این ایده ها، یک راهکار جذاب تر است. با این حال ریسک بالایی دارد. زمانی که تصمیم می گیرید تا متریال چوب را به عنصر اصلی محیط تبدیل کنید، باید در انتخاب رنگ و طرح آن دقت بیشتری به عمل آورید.

پیشنهاد می کنیم در طراحی دفاتر کاری رسمی، از چوب های برجسته در هارمونی رنگ های تیره استفاده کنید. می توانید برای رفع حس خفگی در فضا، از تکنیک های مختلف نورپردازی استفاده کنید. اما اگر دفتر کار شما رسمی نیست و نیاز به اجرای سبک کلاسیک به شکل مدرن تری دارید، از چوب های طبیعی به رنگ ملایم یا روشن استفاده کنید. این سبک از دکوراسیون با وجود عظمت و شکوه بالایی که دارید، مدرن تر به نظر می رسد.

معمولاً در انتخاب رنگ کفپوش از چوب هایی با رنگ ملایم استفاده می شود. اما در انتخاب رنگ چوب مخصوص مبلمان یا دیوارپوش، می توان محدودیت ها را کنار زد و سراغ رنگ های خاص و متفاوت رفت.

نتیجه گیری

طراحی دفتر کار با چوب برای اجرای سبک کلاسیک، یک اقدام هوشمندانه است. دکور حاصل جلوه یا فاخر و با شکوه داشته و حالتی رسمی به کسب و کار شما دهد.