نقش شیرآلات در خانه های هوشمند آینده

امکانات مدرن و هوشمند، از خانه های هیبرید (ترکیبی) که فضای کار و زندگی ما را ادغام کرده اند تا سرویس های هوشمند حمامی که برای کسب آرامش، بازیابی انرژی و جمع آوری اطلاعات مهم در مورد سلامتی طراحی شده اند، زندگی ما را برای همیشه تغییر داده اند. IOT (اینترنت اشیاء) یکی از ترندهای […]

امکانات مدرن و هوشمند، از خانه های هیبرید (ترکیبی) که فضای کار و زندگی ما را ادغام کرده اند تا سرویس های هوشمند حمامی که برای کسب آرامش، بازیابی انرژی و جمع آوری اطلاعات مهم در مورد سلامتی طراحی شده اند، زندگی ما را برای همیشه تغییر داده اند.

IOT (اینترنت اشیاء) یکی از ترندهای مهم زمان مدرن است. خانه ها هر روز دیجیتال تر می شود! از دستیارهای صوتی گرفته تا حسگرهای هوشمند شیرآلات و تاسیساتی که توسط تلفن های هوشمند کنترل می شوند همه و همه به واسطه اینترنت به یکدیگر متصل هستند. هر چقدر تجهیزات منزل هوشمندتر و به یکدیگر متصل تر می شوند، فضای اطراف ما را بیشتر و بیشتر احاطه می کنند و با زندگی روزمره ما بیشتر ادغام می شوند. این مساله، به طور اجتناب ناپذیر، نحوه تعامل ما با فضای شخصی مان را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ حتی در سرویس حمام و دستشویی!

اما با توجه به این روندها چگونه روش استفاده ما از حمام‌ و آشپزخانه تغییر کرده است و طراحان و معماران باید به چه مواردی در آینده توجه کنند؟ اما چه انتظاری از جنبه های زندگی هوشمند در آینده داریم و تجهیزاتی که در حمام و آشپزخانه نصب کرده ایم باید چه کارکردی داشته باشند؟ در این مقاله به جدیدترین ترندهای فناوری و معنای آن ها در آینده شیرآلات نگاهی انداخته ایم.

خانه هوشمند

حمام به فضای مدیریت سلامت شخصی بدل می شود

در زندگی مدرن شاهد افزایش تقاضا برای فناوری های هوشمند هستیم که به ما در مدیریت سلامت کمک می کنند؛ مانند ساعت های هوشمند که اطلاعات مربوط به تناسب اندام و وضعیت سلامتی را جمع آوری و آنالیز می کنند. چنین تقاضایی ممکن است نحوه طراحی سرویس حمام و دستشویی در آینده را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

انتظار می رود تجهیزات هوشمندی که در تمام بخش های حمام نصب می شود اطلاعات کاملی را در مورد پارامترهای سلامتی و بهداشت در اختیار ما قرار دهد. اطلاعات مهم مربوط به سلامت، مثلاً به صورت روزانه، پایش و بر روی سطوح شیشه‌ای و سرامیکی نصب شده مانند آینه حمام هوشمند به تصویر کشیده شوند.

سرویس حمام هوشمند

این امکان، به اندازه ای که ممکن است فکر کنید، به آینده مربوط نیست. در حال حاضر بسیاری از تجهیزات، مانند شیرآلات هوشمند امروزی امکان مانیتور کردن و پایش مصرف آب و بهبود سطح بهداشت را دارند. مثلاً شیرآلات سنسوردار بدون نیاز به تماس دست باز و بسته می شوند و همین موضوع باعث افزایش سطح بهداشت و کاهش خطر ابتلا به ویروس و عفونت شده است. و یا شیرآلات هوشمند دیجیتال دارای پنلی برای پایش میزان مصرف آب هستند تا بتوانیم حجم آب مصرفی را کنترل و مصرف آب را بهینه کنیم. علاوه بر این، شیرآلات حمام دیجیتال یا دوش دستی های دیجیتال به کاربران کمک می‌کنند تا، با استفاده از اپلیکیشن دوش دیجیتال، میزان مصرف آب خود را پیگیری و تنظیم کنند. البته، اگر همچنان از طرفداران شیرآلات اهرمی و مکانیکی هستید، انواع بسیار جذاب شیر حمام نیز هرگز از مد نمیفتند.

 آشپزخانه به یک فضای چندمنظوره بدل می شود

در سال‌های اخیر، بسیاری از ما آشپزخانه، پذیرایی و فضای کار را به یک مکان باز و چند منظوره در خانه جهت کار و زندگی تبدیل کرده ایم. این موضوع نه تنها طراحی دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه تکامل عملکرد تجهیزات را نیز می طلبد. به طور مثال، ممکن است نیاز به نصب شیرآلات کم صدا داشته باشیم تا سکوت بیشتری برقرار شود. اندازه‌گیری صدا معمولاً با استفاده از استاندارد ISO 3822 انجام می‌شود و به طبقه بندی شیرآلات بر اساس سطح صدا کمک می‌کند. با انتخاب شیرآلات کلاس I با نرخ جریان زیر 20 دسی‌بل، طراحان داخلی و مدیران پروژه می‌توانند برای افرادی که در طول روز از آشپزخانه خود به عنوان فضای اداری استفاده می‌کنند، سکوت بالایی را تضمین کنند.

علاوه بر این، با نصب شیرآلات ظرفشویی هوشمند می توانید، به آسانی و با سرعت بیشتری با تنظیماتی که برای خود ذخیره کرده اید، میزان آب مورد نظر خود را با فشار یک دکمه دریافت نمایید. یا حتی با فرمان صوتی از شیر ظرفشویی خود درخواست یک لیوان آب خنک کنید.

گوشی دوش هوشمند

همچنین، با ورود فناوری‌های بیشتر به خانه انتظار داریم که سطوح تمیز و ایمن برای محافظت از تجهیزات و وسایل کار مانند لپ تاپ فراهم باشد، محیطی که از پاشش آب و آسیب‌های دیگر در امان باشد. شیرآلات هوشمند آشپزخانه چندمنظوره با علمک فنری یا شاوری می توانند به این نیاز پاسخ دهند و فضاهای زندگی ترکیبی، ایمن و هوشمندی ایجاد کنند.

تا امروز، ما پیشرفت‌های چشم‌گیری را در نحوه تعامل با تاسیسات و تجهیزات هوشمند خانگی خود دیده‌ایم. با ظهور بیشتر و بیشتر ابزارهای دیجیتال انتظار می رود که خانه‌های ما در سال‌های آتی حتی امکانات بیشتری را نیز فراهم کند، چه مربوط به سلامت و بهداشت فردی باشد و چه مربوط به تجهیزات منزل، مانند شیرآلات، که به گجت های شخصی مختلفی مانند تلفن‌های همراه یا ساعت‌های مچی متصل می شوند. آینده پروژه های مسکونی از این روند هوشمند سازی و شخصی سازی عقب نخواهند ماند.