آگهی کسب و کارها

برای خرید عینک طبی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همه روزه شاهد افزایش مدل های مختلف عینک طبی زنانه و مردانه در بازار جهانی می باشیم. با توجه به اینکه برندهای مختلفی در این حوزه مشغول فعالیت می باشند، انتخاب بهترین مدل عینک طبی از لحاظ کیفیت و زیبایی به امری دشوار تبدیل شده است. آگاهی از برخی نکات قبل از اقدام به خرید […]

همه روزه شاهد افزایش مدل های مختلف عینک طبی زنانه و مردانه در بازار جهانی می باشیم. با توجه به اینکه برندهای مختلفی در این حوزه مشغول فعالیت می باشند، انتخاب بهترین مدل عینک طبی از لحاظ کیفیت و زیبایی به امری دشوار تبدیل شده است.

آگاهی از برخی نکات قبل از اقدام به خرید عینک طبی مردانه لاکچری و عینک طبی زنانه شیک به شما کمک میکند انتخاب راحت تر و سریع تری داشته باشید. برای آگاهی از این نکات تا انتها همراه ما باشید.

راهنمای خرید عینک طبی براساس نوع عدسی

اولین قدم برای خرید عینک طبی، انتخاب عدسی مناسب می باشد. به یاد داشته باشید که مدل عینک جنبه زیبایی داشته اما نوع عدسی در حفظ سلامت چشم و بهبود بینایی تاثیرگذار است. بنابراین برای خرید عدسی عینک طبی حتماً و حتماً از بهترین برند عدسی عینک طبی و راهنمای خرید عدسی کمک بگیرید.

عدسی عینک طبی انواع مختلفی دارد. اولین نوع عدسی ساخته شده از جنس شیشه بود. اما امروزه عدسی های شیشه ای به علت خطرات احتمالی شکسته شدن و وزن بالا کاربرد زیادی ندارند.

از دیگر انواع عدسی عینک طبی میتو.ان به عدسی های پلی کربنات، عدسی های پلاستیک شاخص بالا، عدسی های تریوکس، عدسی های بلوکنترل و بلوکات، عدسی های فوتوکرومیک، عدسی های آنتی رفلکس و … اشاره کرد.

هریک از عدسی های نام برده شده دارای ویژگی های خاصی می باشند که شما میتوانید براساس نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. به عنوان مثال:

  1. عدسی های بلوکنترل و بلوکات دارای یک پوشش محافظتی در برابر اشعه های مضر آبی ساطع شده از صفحات دیجیتالی مانند کامپیوتر، موبایل، تلویزیون و … می باشند.
  2. عدسی های آنتی رفلکس دارای یک پوشش محافظتی در برابر بازتاب و انعکاس نور هستند. به همین دلیل در زمان رانندگی بسیار ایده آل می باشند.
  3. عدسی های با شاخص بالا بسیار سبک وزن و نازک هستند. بنابراین برای آن دسته از افرادی که دارای نمره چشم بالایی هستند مناسب می باشند.
  4. عدسی های فوتوکرومیک در زمان قرارگیری در معرض نور طبیعی تغییر رنگ داده و تیره میشوند.

راهنمای خرید عینک طبی براساس جنس

در دومین قدم برای شناخت نکات مربوط به خرید عینک طبی لازم است با انواع مدل های عینک طبی براساس جنس آنها آشنا شوید. برای ساخت انواع فریم عینک از مواد اولیه متفاوتی مانند پلاستیک، کائوچو، فلز و چوب استفاده میشود. بدیهی است که فریم های تولید شده از هر جنس دارای ویژگی های فیزیکی متفاوتی می باشد.

فریم عینک طبی پلاستیکی

فریم های پلاستیکی را میتوان به عنوان اقتصادی ترین نوع فریم عینک معرفی کرد. انواع مدل های فریم عینک طبی از جمله فریم های گرد، مربع، مستطیل، بیضی، چندضلعی، خلبانی و … در رنگ بندی های مختلف با استفاده از مواد پلاستیکی تولید میشود. ارزان قیمت بودن و تنوع رنگ و مدل این مدل فریم ها آنها را در جایگاه خوبی قرار داده است.

فر یم عینکم طبی کائوچویی

کائوچو نیز نوعی پلاستیک مصنوعی می باشد که با استفاده از شیرآبه 40 نوع گیاه تولید میشود. فریم های کائوچویی نسبت به فر یم های عینک طبی پلاستیکی از قیمت بالاتری برخوردارند.

از منظر زیبایی فریم های کائوچویی در جایگاه بالاتری نسبت به فریم های پلاستیکی قرار میگیرند. ساختار کائوچو به گونه ای است که رنگ ها را در خود حل میکند(فریم های پلاستیکی پس از تولید رنگ میشوند). بنابراین شفافیت رنگ و تنوع طرح در این مدل های کائوچویی بسیار بیشتر می باشد.

لازم به ذکر است که فریم های کائوچویی از انعطاف پذیری بالاتری نسبت به فریم های پلاستیکی برخوردارند. به همین دلیل میزان شکنندگی آنها کاهش می یابد. انواع مدل عینک طبی کائوچویی در بین افراد با سلایق و سنین مختلف از طرفداران زیادی برخوردار است.

فریم عینک طبی فلزی

یکی دیگر از انواع متریال هایی که برای ساخت فریم عینک طبی استفاده میشود انواع آلیاژ های فلز مانند مونل، مس، فلز، نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، بریلیوم و … می باشد. نوع فلز به کار رفته در تولید فریم فلزی اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت آنها می باشد.

فریم های فلزی نسبت به فریم های کائوچویی و پلاستیکی نازک تر هستند. به همین دلیل انواع مدل های فریم فلزی در بین افرادی که نمیخواهند فریم عینک تغییر زیادی در چهره آنها ایجاد کند از محبوبیت بالایی برخوردارند.

فریم عینک طبی چوبی

یکی از انواع مدل های عینک طبی که در دنیای مد و فشن شاهد آن هستیم، فریم عینک طبی چوبی می باشد. از آنجایی که شرایط نگهداری این فریم ها سخت تر است برای استفاده روزمره مناسب نمی باشند. اما شما میتوانید برای تکمیل یک استایل شیک و خاص از آنها بهره ببرید.

راهنمای خرید عینک طبی براساس فرم صورت

باتوجه به این تنوع مدل های فریم عینک طبی بسیار زیاد است، برای انتخاب مدل مناسب شما باید فرم صورت خود را در نظر بگیرید. فریم عینک طبی باید به گونه ای انتخاب شود که نه تنها تناسب میان اجزای صورت شما را برهم نزند، بلکه نواقص موجود در صورت را نیز تا حد امکان پوشش دهد.

  1. فریم عینک طبی مناسب برای صورت گرد باید زاویه دار باشد. درنتیجه فریم های گرد و بیضی شکل اصلا برای این مدل صورت مناسب نبوده و باعث بیش از حد گرد نشان دادن صورتشان میشود.
  2. صورت های بیضی شکل ایده آل ترین فرم صورت را برای انتخاب عینک طبی دارند. انواع مدل های گرد، بیضی، مربع، مستطیل، چندضلعی، پروانه ای و … برای این مدل صورت مناسب می باشد.
  3. صورت های کشیده و لاغر بهتر است از انواع فریم عینکی استفاده کنند که عرض فریم نسبت به طول آن بیشتر باشد. فریم هایی که باعث بشود صورت آنها کشیده تر نشان داده شود برای این مدل صورت مناسب نمی باشند.
  4. فریم های گربه ای، پروانه ای و به طور کلی فریم هایی که گوشه های کشیده به سمت بالا دارند توجه دیگران را از باقی اجزای صورت شما منحرف میکنند.این مدل فریم ها برای صورت های مثلثی شکل ایده آل می باشند.
  5. صورت های قلبی شکل که در آنها عرض پیشانی نسبت به چانه خیلی بیشتر است و در واقع چانه آنها تیز می باشدف بهتر است از انواع عینک های بدون فریم و یا فریم های فلزی نازک استافده کنند.
  6. فریم های عینک طبی گرد و همچنین فریم های بزرگ برای صورت های مستطیلی شکل انتخاب مناسبی می باشند.
  7. افراد با صورت های مربعی شکل با استفاده از فریم های گرد، بیضی و چشم گربه ای میتوانند چهره جذاب تری داشته باشند.

جمع بندی

همانطور که تا به اینجا دریافتید برای خرید عینک طبی باید سه فاکتور مهم نوع عدسی، نوع جنس فریم و انتخاب مدل فریم عینک براساس فرم صورت را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که در زمان خرید عینک طبی نسبت به راحت بودن فریم اطمینان حاصل کنید.

از آنجایی که در طول روز ساعات زیادی باید عینک را بر چشمان خود داشته باشید، احساس راحتی با عینک در قسمت پل بینی و پشت گوش ها و همچنین سنگین نبودن عینک از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در انتخاب سایز عینک طبی استاندارد نیز توجه داشته باشید. سایز عینک استاندارد باید یه گونه ای باشد که از روی گوش و بینی شما سر نخورد و همچنین آنقدر کوچک نباشد که شقیقه های شما را مورد آزاد قرار دهد.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب پاسخ سوال های احتمالی خود را دریافته باشید. باتشکر از همراهی شما.

salb-techna