آگهی کسب و کارها

آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟

آیا عسل طبیعی شکرک میزند سوالی است که می تواند برای بسیاری از شما عزیزان پیش آید. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال شما پاسخ دهیم، پس با ما تا انتهای این مقاله جذاب و مفید همراه باشید. چرا عسل طبیعی شکرک می زند؟ ابتدا بایستی به این سوال پرداخت که […]

آیا عسل طبیعی شکرک میزند سوالی است که می تواند برای بسیاری از شما عزیزان پیش آید. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال شما پاسخ دهیم، پس با ما تا انتهای این مقاله جذاب و مفید همراه باشید.

چرا عسل طبیعی شکرک می زند؟

ابتدا بایستی به این سوال پرداخت که آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله عسل طبیعی شکرک می زند و یکی از نشانه های طبیعی بودن عسل همین شکرک زدن است که بر خلاف باور بسیاری از عموم عسلی که طبیعی باشد شکرک می زند ولی این امر دلیلی بر اصل و طبیعی بودن آن نیست چرا که زنبور عسل اگر در مقدار بالا شکر و گلوکز مصرف کند عسل تولیدی آن شکرک خواهد زد پس نتیجه می گیریم شکرک زدن دلیلی بر طبیعی بود عسل نیست.

حال باید به این سوال بپردازیم که چرا عسل طبیعی شکرک می زند؟

زنبور های عسل هنگام جمع آوری شهد گیاهان که برای تولید عسل آنزیم هایی را که در بزاق خود دارند را به شهد گیاهان اضافه می کنند تا شهد را غلیظ تر کنند که این آنزیم ها قند هایی مثل ساکارز را که انحلال پذیری کمتری دارند را به قند هایی مانند فروکتوز و گلوکز که انحلال پذیری بیشتری دارند تبدیل می کنند که به آن عسل می گویند.

با نتیجه گیری از فرایند به این امر دست می یابیم که زنبور ها غذای کم حجم تر و مقوی تری را تولید می کنند که بسیار اشباع از انواع قند ها می باشد و هرچقدر میزان این قند ها و غلظت بیبشتر باشد در نتیجه آن عسل شکرک میزند.

چه عواملی باعث شکرک زدن عسل می شود؟

چه عواملی باعث شکرک زدن عسل می شود مواردی است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.با این حال دوباره تاکید می کنیم که شکرک زدن عسل دلیل قطعی برای اصل و طبیعی بودن عسل نمی باشد.

علت های شکرک زدن عسل طبیعی :

  • دما
  • رطوبت
  • آنزیم های موجود در عسل
  • نوع شهد
  • اندازه بلور های شکل گرفته در عسل
  • وجود اجسام خارجی در عسل
  • تبلور
  • و …

تمامی موارد بالا تنها موارد مهمی می باشد که در شکرک زدن عسل دخیل می باشند.

چگونه از شکرک زدن عسل جلوگیری کنیم؟

چگونه از شکرک زدن عسل جلوگیری کنیم سوالی است که برخی افراد به دنبال آن هستند و بر این باور هستند که عسل طبیعی شکرک نمی زند ولی اشتباه می باشد ولی با این حال نکته ای را در این زمینه بیان می کنیم که می توانید به راحتی شکرک عسل را برطرف کنید.

از این رو برای رفع شکرک عسل شما عزیزان می توانید با حرارت دادن به عسل شکرک عسل را از بین ببرید که این شکرک در دمای بالای 40 درجه بطور کامل از بین می رود ولی باید بگوییم که حرارت دادن عسل دلیلی برای از بین رفتن تمامی آنزیم ها و ویتامین های مفید در عسل می شود.به همین علت است که توصیه می گردد در هنگام تهیه عسل،عسل حرارت ندیده تهیه کنید تا از خواص بینظیر آن بهره مند شوید.

salb-techna