چگونه جایگاه اول را در ذهن مشتری تصاحب کنیم؟

برای اینکه واقعاً کسب‌وکار خود را رشد دهید، باید برندی داشته باشید که در ذهن مشتری بماند، برندی که مشتریان علاوه‌بر خرید محصولات یا خدماتش آن را به دوستان و اطرافیان خود نیز پیشنهاد دهند. شما نه‌تنها برای حفظ یک مشتری وفادار یا جذب یک مخاطب هدف، باید قابل مشاهده باشید، بلکه باید به‌عنوان برند […]

برای اینکه واقعاً کسب‌وکار خود را رشد دهید، باید برندی داشته باشید که در ذهن مشتری بماند، برندی که مشتریان علاوه‌بر خرید محصولات یا خدماتش آن را به دوستان و اطرافیان خود نیز پیشنهاد دهند. شما نه‌تنها برای حفظ یک مشتری وفادار یا جذب یک مخاطب هدف، باید قابل مشاهده باشید، بلکه باید به‌عنوان برند و کسب‌وکاری که می‌تواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند نیز قابل شناسایی باشید. اگر می‌خواهید جایگاه اول را در ذهن مشتریان‌تان کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

۱۰ راهکار کاربردی برای ماندن در ذهن مشتری

هر کسب‌وکاری برای رشد و موفقیت بیشتر باید در ذهن مشتریان خود بماند، اما اکثر شرکت‌ها نمی‌دانند از کجا شروع کنند. در اینجا ده راه برای ورود به ذهن مشتریان آورده شده است که می‌تواند در این مسیر شما را همراهی کند.

1. نام تجاری متقاعد کننده و ثابت

اولین قدم برای حفظ کسب‌وکارتان در ذهن مشتری، داشتن یک برند است. اگر می‌خواهید در زمان خرید محصول یا خدمات مشتریانتان قبل از رقبایتان به کسب‌وکار شما فکر کنند، پس ضروری است که کسب‌وکارتان نام تجاری قوی داشته باشد. شناخته شدن توسط محصول یا خدمات خوب است، اما شناخته شدن به‌عنوان یک برند بسیار قدرتمندتر است. داشتن برندی که مشتریان بتوانند آن را بشناسند و با آن شما را شناسایی کنند، کاری می‌کند که کسب‌وکار شما در زمان خرید در ذهن خریداران قرار بگیرد.

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما کاملاً منحصربه‌فرد و قانع‌کننده باشد. اگر کسب‌وکار شما لوگوی شناخته‌شده‌ای دارد، از رنگ‌های آن در طرح‌ها، تبلیغات و سایر تلاش‌های خود برای برندسازی استفاده کنید. اگر به خدمات بی‌عیب‌ونقص خود معروف هستید، روی آن تمرکز کنید. اگر به‌خاطر کیفیت عالی یا قیمت‌های پایین‌تان شناخته می‌شوید، از آن به‌عنوان بخشی ثابت در برندسازی کسب‌وکارتان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بخش مهمی از برندسازی این است که جایگاه خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید. در وبسایت ملی پیامک میتوانید قیمت روز پنل اس ام اس را ببینید.

2. تاثیر آنلاین برند خود را با اینفلوئنسر مارکتینگ گسترش دهید

پس از ایجاد یک نام تجاری متقاعدکننده، باید آن برند را بازاریابی کنید و آن را در سراسر وب تبلیغ کنید. داشتن یک ردپای گسترده آنلاین، کلیدی است که کسب‌وکار شما را در معرض دید بیشتر، اعتبار بالاتر، مخاطبان درگیرتر، و ترافیک از مجموعه‌ای از سایت‌ها و منابع مختلف قرار می‌دهد.

کسب‌وکار خود را با تخفیف ها، پیشنهادات و… تبلیغ کنید. به‌طور مداوم محتوا ایجاد کرده و از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و موارد دیگر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. استفاده از روش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک شروع عالی است، اما برای ارتباط واقعی با بازار هدف امروز خود، به موارد بیشتری نیاز دارید. برای اینکه به مشتریان‌تان دسترسی پیدا کنید و محتوایی ایجاد کنید که طنین‌انداز شود، بهترین کار زمانی است که شما تنها کسی نباشید که آن پیام را به اشتراک میگذارد.

مصرف‌کنندگان از کسب‌وکارها انتظار دارند که نظر مغرضانه داشته باشند، زیرا چه کسی محصولات و خدمات خود را تبلیغ نمی‌کند؟ این همان چیزی است که اینفلوئنسر مارکتینگ – بازاریابی دهان به دهان جدید – را بسیار قدرتمند کرده است. اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها اجازه می‌دهد تا با وبلاگ‌نویسان و همچنین یوتیوبرها و شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی که افراد زیادی آن‌ها رو دوست دارند و دنبال میکنند، متحد شوند. این اینفلوئنسرهای آنلاین با ایجاد محتوای باکیفیت برای شما که برندتان را برجسته می‌کند و پیام شما را در مقابل مخاطبان خود قرار می‌دهد، از دنبال کنندگان خود درآمد کسب می‌کنند. برای اینکه بتوانید دسترسی خود را افزایش دهید، با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنید، و یک حضور واقعی و معتبر برای برند خود به‌صورت آنلاین ایجاد کنید، باید با اینفلوئنسرها مشارکت داشته باشید.

3. داده‌های خود را بررسی کنید

شرکت شما احتمالاً اطلاعات مشتریان زیادی را در پایگاه‌های داده مختلف ذخیره کرده است. تجزیه و تحلیل داده‌های‌تان می‌تواند بینش‌های زیادی در مورد رفتار خریدار در اختیار شما قرار دهد. از جمله اطلاعاتی که بدست می‌آورید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشتریان کجا و چه زمانی خرید می‌کنند
  • چقدر طول می‌کشد تا بخرند
  • چقدر در طول زمان خرید می‌کنند
  • چقدر از خرید خود احساس رضایت می‌کنند
  • و …

4. با نمایندگان خدمات مشتری مصاحبه کنید

با مصاحبه با افرادی که هر روز با مشتریان صحبت می‌کنند، می‌توانید به خوبی آن‌ها را درک کنید. در این بخش چند نمونه سوال برای پرسیدن از نمایندگان خدمات مشتری معرفی می‌کنیم:

  • مشتریان چه انتظارات و ناامیدی‌هایی را بیان کردند؟
  • مشتریان چه پیشرفت‌هایی را می‌خواستند؟
  • مشتریان حاضرند چه قیمتی برای محصولات و خدمات بپردازند؟
  • و …

5. برای کشف نیازهای عمیق تر، نوآوری کنید

مشتریان فقط چیزی را می‌خواهند که می‌دانند می‌توانند بدست آورند. استیو جابز از نوآوری برای بررسی میل عمیق‌تر پشت خواسته‌های مشتری استفاده کرد، مشتریانش تا زمانی که آیفون را ندیدند نمی‌دانستند که آیفون می‌خواهند. مشاهده پاسخ مشتری به نوآوری‌های شرکت شما، خواسته‌های پنهان آن‌ها را آشکار می‌کند و به شما درک کامل‌تری از روانشناسی آن‌ها می‌دهد.

6. ایجاد رابطه از طریق پیامک

بازاریابی پیامکی زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند ارتباط عمیقی بین بازاریابان و مشتریان ایجاد کند. یک پیامک خوش‌آمدگویی گرم، لحن دوستانه‌ای ایجاد می‌کند. از طریق بازاریابی پیامکی نه‌تنها می‌توانید محصولات و خدماتتان را به مشتریان و مخاطبان هدفتان معرفی و تبلیغ کنید بلکه می‌توانید از آن برای داشتن تعامل پایدار و دائمی نیز بهره‌مند شوید. برای این منظور شما به یک پنل پیامکی نیاز دارید تا بتوانید استراتژی بازاریابی پیامکی‌تان را به‌صورت هدفمند‌تر پیاده‌سازی کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از پنل پیامکی ملی پیامک است.

پنل پیامکی ملی پیامک نه‌تنها امکانات و قابلیت‌های پیامکی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه از تیم پشتیبانی و پاسخ‌گویی قوی نیز برخوردار است. به آدرس www.melipayamak.com سری بزنید و خودتان از نزدیک قابلیت‌های پنل‌های پیامکی ملی پیامک را بررسی کنید یا با واحد فروش این سامانه به شماره 02163404 تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند. همچنین نحوه استفاده از پنل ملی پیامک و افزونه های آن مثل آموزش افزونه دیجیتس نیز در این مجموعه در اختیار کاربران قرار میگیرد.

 7. شنونده خوبی شوید

مهم نیست که چه نوع تجارتی را اداره می‌کنید، احتمالاً راه‌های تماس زیادی وجود دارد که می‌توانید مستقیماً با خریداران صحبت کنید، مانند کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و رویدادهای زنده. در طول این تعاملات، خوب گوش کنید، خریداران به شما خواهند گفت که چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی دوست ندارند.

8. به زبان مشتری خود صحبت کنید

وقتی با مشتریان به زبانی که برای صحبت با یکدیگر استفاده می‌کنند صحبت کنید، اعتماد آن‌ها را جلب خواهید کرد. وقتی اعتماد آن‌ها را جلب کردید، بررسی آنچه در ذهن آن‌هاست آسان‌تر می‌شود.

9. از مشتریان خود نظرسنجی کنید

نظرسنجی از مشتریان بسیار مفید است زیرا کسب‌وکارها، دولت‌ها، نهادهای عمومی و سازمان‌های مشابه به دیدگاه‌ها و نگرش‌های افرادی که از محصولات و خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند علاقه‌مند هستند تا آنچه را که عرضه می‌کنند با خواسته‌های مشتریانشان تطبیق دهند. تنظیم نظرسنجی‌ آسان است و ابزار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

10. مانند مشتریان خود فکر کنید

بازاریابان مانند مشتری فکر نمی‌کنند، حتی زمانی که مشتری می‌شوند. آن‌ها نسبت به مشتریان معمولی از نظر فنی پیچیده‌تر، روانشناختی و تحلیلگرتر هستند و به آن‌ها دیدگاهی منحرف در مورد نحوه تفکر مشتریانشان می‌دهد. حتی شخصیت‌های خریدار آن‌ها نیز بازتابی از طرز تفکر آن‌هاست. با استفاده از حالت ناشناس در انجمن‌های مشتریان، می‌توانید بهتر درک کنید که مشتریان واقعی چگونه فکر می‌کنند، نه فقط اینکه شما چگونه فکر می‌کنید.

در آخر با به‌کارگیری این ده راهکار می‌توانید خیلی ساده به انتخاب اول در لیست خرید مشتری‌ها تبدیل شوید و از رقبایتان پیشی بگیرید. برای خرید پنل اس ام اس ملی پیامک به آدرس  https://www.melipayamak.com سری بزنید و یا با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید.