آرد نارگیل چیست و برای چه مصرف می‌شود؟

آرد نارگیل یکی از مواد مفید و کاربردی در پخت انواع غذاها، دسرها، کیک‌های خانگی، نان‌های سنتی و فانتزی است. بافت ریز این آرد شباهت بسیاری به آرد غلات دارد. به دلیل مواد مغذی که در این آرد وجود دارد، اغلب مردم ترجیح می‌دهند از آن به‌عنوان جایگزین آرد سفید استفاده کنند. آرد نارگیل به […]

آرد نارگیل یکی از مواد مفید و کاربردی در پخت انواع غذاها، دسرها، کیک‌های خانگی، نان‌های سنتی و فانتزی است. بافت ریز این آرد شباهت بسیاری به آرد غلات دارد. به دلیل مواد مغذی که در این آرد وجود دارد، اغلب مردم ترجیح می‌دهند از آن به‌عنوان جایگزین آرد سفید استفاده کنند. آرد نارگیل به نسبت آردهای معمولی کربوهیدرات بسیار کمتری دارد، بنابراین نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و کاهش قند خون بدن خواهد داشت. اگر می‌خواهید بدانید آرد نارگیل چیست، چگونه تهیه می‌شود و در پخت چه غذاها و شیرینی‌هایی از آن استفاده می‌شود در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دو روش آسان و سریع برای طرز تهیه آرد نارگیل

میوه نارگیل از دو بخش گوشت و شیر نارگیل تشکیل شده است که برای تهیه آرد نارگیل از قسمت گوشت آن استفاده می‌کنند. با خرید محصولات ارگانیک و تهیه آرد نارگیل سالم با خیال راحت می‌توانید از این آرد در پخت کیک و غذا استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این آرد را در منزل و در کمترین زمان تهیه کنید، از دو روش زیر استفاده کنید.

روش اول، استفاده از پودر نارگیل برای تهیه آرد نارگیل

برای تهیه آرد نارگیل می‌توانید از پودر نارگیل که شباهت بسیاری با یکدیگر دارند استفاده کنید. در این روش ابتدا پودر نارگیل را خیس کرده و بعد از چند ساعت آن را آبکش کنید. سپس آن را در سینی فر پخش کنید و به کمک فر کاملا آن را خشک کنید. پس از آن‌که پودر نارگیل خشک شد آن را در آسیاب پودر کنید. آرد نارگیل شما آماده است.

روش تهیه آرد نارگیل با استفاده از میوه نارگیل

طرز تهیه آرد نارگیل با استفاده از میوه اصلی این آرد، شباهت بسیاری به طرز تهیه چیپس میوه دارد. قسمت گوشت نارگیل را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و آن را در سینی فر با فاصله بچینید. پس از گذشت 2_1 ساعت که گوشت نارگیل کاملا خشک شد، آن را در آسیاب ریخته و کاملا پودر کنید. آرد نارگیل شما به همین راحتی آماده شده است.

با آرد نارگیل چی درست کنم؟ کاربرد آرد نارگیل در تهیه انواع کیک و غذا

پس از آن‌که متوجه شدید که آرد نارگیل چیست و چگونه تهیه می‌شود، نوبت آن رسیده که شما را با کاربرد این آرد مقوی در انواع غذاها و خوراکی‌ها آشنا کنیم.

استفاده از آرد نارگیل برای تهیه کیک و شیرینی

از آرد نارگیل در تهیه انواع کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی می‌توانید استفاده کنید. استفاده از آرد نارگیل در مراحل پخت و تهیه کیک و شیرینی هیچ تفاوتی با آرد معمولی ندارد اما نمی‌توان مقدار استفاده از آن را در تهیه کیک و شیرینی یکسان درنظر گرفت. این آرد بیشتر از آردهای دیگر قدرت جذب مواد را دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در برابر 1 فنجان آرد معمولی از 4/1 یا 3/1 آرد معمولی استفاده کنید.

از آنجا که این آرد مایعات را به خوبی جذب می‌کند بهتر است شیر، تخم مرغ و روغن بیشتری در تهیه کیک و شیرنی با کمک آرد نارگیل استفاده کنید. شیرینی تهیه شده با آرد نارگیل با داشتن فیبر بسیار، باعث هضم زودتر غذا و در نتیجه کاهش اشتها و وزن افراد می‌شود. برای تزئین این کیک و شیرینی‌ها می‌توانید از نارگیل خشک استفاده کنید تا هارمونی بین طعم و ظاهر شیرینی نیز حفظ شود.

پخت غذا با استفاده از آرد نارگیل

آرد نارگیل طعم شیرینی به نسبت آرد معمولی و سفید دارد. اگر به طعم شیرین در غذا علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از این آرد استفاده کنید. با استفاده از این آرد می‌توان انواع مافین گیاهی، پنکیک، خمیر پیتزا، پاستا، خورشت‌ و دسرهای ساده و جذاب را با یک طعم جدید و خاطره‌انگیز تهیه کرد. همان‌طور که در قسمت تهیه کیک نیز گفته شد به این نکته توجه داشته باشید که هر 4/1 لیوان آرد نارگیل برابر با یک لیوان آرد معمولی است.

خرید اینترنتی آرد نارگیل از فروشگاه محصولات ارگانیک آناناس

در این مطلب شما را با ویژگی‌های آرد نارگیل، طرز تهیه و کاربرد این موادغذایی مقوی آشنا کردیم. تهیه انواع ادویه جات و موادغذایی به‌صورت سالم و ارگانیک نقش به سزایی در حفظ سلامت بدن خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید محصولات ارگانیک مطمئن و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی آناناس مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی آناناس با ارائه انواع محصولات سالم و ارگانیک آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات ارگانیک می‌توانید به صفحه اصلی فروشگاه آناناس به آدرس ananas2.com مراجعه کنید یا با شماره 0214458742 تماس بگیرید و با کارشناسان واحد فروش ما در ارتباط باشید.