تعمیر لیبل پرینتر، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان و فیش‌زن

بسیاری از فروشگاه‌ها برای تکمیل لوازم مورد نیاز خود باید تجهیزاتی نظیر صندوق فروشگاهی، لیبل زن، بارکد خوان، فیش زن و … را خریداری نمایند. این تجهیزات همگی در راستای جلب رضایت مشتری و تسریع در امور فروش طراحی شده‌اند که امکان خرابی آن ها با گذشت زمان نیز وجود دارد. به همین سبب، بعد […]

بسیاری از فروشگاه‌ها برای تکمیل لوازم مورد نیاز خود باید تجهیزاتی نظیر صندوق فروشگاهی، لیبل زن، بارکد خوان، فیش زن و … را خریداری نمایند. این تجهیزات همگی در راستای جلب رضایت مشتری و تسریع در امور فروش طراحی شده‌اند که امکان خرابی آن ها با گذشت زمان نیز وجود دارد. به همین سبب، بعد از مشاهده هر گونه نقص در سیستم‌های فروشگاهی بلافاصله باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام نمود، در غیر این صورت روند فروش مختل شده و کاربران با نارضایتی مواجه می‌شوند.

در این مطلب نحوه تعمیر تجهیزات فروشگاهی به همراه عیب‌های رایج‌ آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته شده تا در صورت روبرو شدن با مشکلات احتمالی بتوانید از پس آن بربیایید.

معرفی تجهیزات فروشگاهی (تجهیزات مروبط به صندوق فروش)

  • صندوق فروشگاهی: صندوق فروشگاهی یا POS رایانه‌ی کوچکی است که با در اختیار داشتن نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی و تمامی اطلاعات خرید و فروش روزانه، موجودی کالا و سود و زیان را محاسبه می‌کند.
  • لیبل زن: دستگاه لیبل‌زن نوعی پرینتر (لیبل پرینتر) است که از آن جهت چاپ حروف، بارکد و اعداد با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می‌شود.
  • بارکد خوان: بارکد خوان ابزاری است که بارکدهای روی کالاها را مانند یک پویشگر رویت کرده و اطلاعات محصول را به شکل بصری ثبت می‌نماید.
  • فیش زن: فیش زن پرینتر یا فیش پرینتر یکی از انواع پرینتر است که با ایجاد حرارت موجب چاپ فیش می‌شود.

تعمیر تجهیزات فروشگاهی

بروز نقص فنی در هر دستگاهی محتمل و طبیعی است و در این هنگام تنها تکنسین‌های باتجربه هستند که قادر به رفع ایراد آنها هستند. شما می‌توانید در صورت مشاهده هر گونه نقص در تجهیزات فروشگاهی خود با مراکز تخصصی سخت افزار تماس بگیرید. آوندپرینتر با در اختیار داشتن تکنسین‌های حرفه‌ای و آرشیوی از تجهیزات پیشرفته قادر به تعمیر لوازم فروشگاهی شما خواهند بود.

تعمیر دستگاه فیش زن

فیش زن‌های پرینتر‌ معمولا در فروشگاه‌های زنجیره‌ایی، رستوران‌ها، مراکز خرید و … جهت ثبت فیش خرید مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از آنها ممکن است دچار نقص شوند که مشکلات رایج آن‌ها عبارت‌اند از:

  • روشن نشدن یا خاموش نشدن
  • خرابی بر اثر ضربه خوردن و افتادن از ارتفاع
  • خرابی وای‌فای داخل دستگاه
  • نصفه چاپ کردن
  • سفید چاپ کردن
  • خرابی پورت‌ها
  • خرابی بر اثر وارد شدن مایعات به داخل آن
  • متصل نشدن به کامپیوتر
  • خرابی سوزن یا ترمال هد
  • خرابی و یا سوختگی برد پاور

در صورت بروز هر گونه مشکل برای فیش زن باید با تکنسین‌های حرفه‌ای تماس گرفت و فرایند تعمیر را به آنها سپرد.

تعمیر لیبل زن

دستگاه‌های لیبل زن به دو مدل دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند. این دستگاه‌ها بعد از مدتی ممکن است دچار نقص فنی شوند که رایج‌ترین ایراد آنها می‌تواند خرابی هد لیبل پرینتر، خرابی غلطک فید لیبل پرینتر و خرابی برد الکترونیکی یا همان مین برد باشد.

لازم به ذکر است که برخی از مارک‌های لبل زن مانند زبرا به دلیل پیچیدگی قطعات باید توسط تکنسین‌های باترجه تعمیر شوند. بنابراین، برای تعمیر لیبل زن زبرا حتما با نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرید.

تعمیر هد لیبل

هد لیبل پرینتر عمدتا یا به طور کامل می‌سوزد و یا قسمت‌هایی از آن دیگر قادر به پرینت نخواهند بود. هدهای لیبل پرینتر با داشتن المنت‌های بسیار کوچک بعد از فرمان گرفتن از مین برد گرم خواهند شد و فرایند چاپ را اجرا می‌کنند. در صورتی که هد لیبل نتواند به درستی از مین برد فرمان بگیرد پس از چند لحظه با برداشتن جریان الکترونیکی به دلیل عدم وجود حرارت دیگر چاپی صورت نخواهد گرفت که در این موقع باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمود.

تعمیر مین برد

گاهی اوقات تنها یک قسمت از مین برد به صورت کامل می‌سوزد که در این هنگام باید با تعویض قطعات اقدام به رفع مشکل نمود. یکی دیگر از مشکلات رایج در مین برد خرابی سوکت‌های ورودی و خروجی یا سوکت پورت‌های ورودی اطلاعات است که می‌توان با تعویض آن مشکل را برطرف نمود.

تعمیر غلطک فید لیبل پرینتر

اصولا غلطک‌های لیبل پرینتر خیلی دیر دچار فرسودگی می‌شوند. اما برخی مواقع ممکن است بر اثر استفاده نادرست از آن پوشش رو غلطک از بین برود یا چرخدنده‌های حرکت‌دهنده آن دچار شکستگی شود. در این شرایط به راحتی می‌توان با تعویض این قطعات مشکل را برطرف کرد.

تعمیر صندوق فروشگاهی

صندوق‌های فروشگاهی جزو جدایی نشدنی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که در صورت خرابی ممکن است فرایند فروش را با اختلال جدی روبرو کنند. دلایلی متعددی از جمله ضربه و افتادن دستگاه پوز، استفاده نادرست از پوز، نقص اتصالات برقی و … برای این امر وجود دارد که خیلی زود باید نسبت به برطرف نمودن آن اقدام کرد.

در برخی از مواقع با قرار گرفتن پوزهای فروشگاهی در محیط‌های صنعتی و پر ترافیک ممکن است میزان استفاده از آن بسیار زیاد شود که در این شرایط امکان وارد آمدن آسیب به سیستم کامپیوتری بسیار زیاد خواهد بود.

تعمیر بارکد خوان

بارکدخوان‌ها نیز به دلیل استفاده فراوان از آنها در محیط کار ممکن است دچار مشکل شوند. عمده‌ترین مشکلات بارکد خوان‌ها می‌توان به مواردی چون عدم اسکن بارکد، عدم انتقال دیتا، مشکلات نرم افزاری، خرابی برد بارکدخوان، افتادن بارکدخوان از ارتفاع، شکستن اسکنر بارکد، محدود شدن زاویه و … اشاره کرد.

برای تعمیر بارکد خوان باید از تعمیرکاران باتجربه کمک گرفت تا فرایند تعمیر به درستی طی شود و مشکلی برای دستگاه بوجود نیاید.

سخن پایانی

تجهیزات فروشگاهی از جمله تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در هر صنفی هستند و نگهداری صحیح از آنها بسیار ضروری است. در برخی از مکان‌ها به دلیل استفاده زیاد و نادرست از این تجهیزات امکان بروز خرابی این دستگاه ها بسیار زیاد است. به طوری که اگر یکی از آنها به درستی کار نکند خیلی از امور در فروشگاه مختل می‌گردد. به همین سبب در صورت مشاهده هر گونه نقص فنی در آنها باید با نمایندگی های مجاز فروش تماس گرفت و با ثبت درخواست منتظر مراجعه تکنسین‌ها به محل جهت تعمیر آنها بود.

شما کاربران عزیز می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه عیب در هریک از تجهیزات فروشگاهی خود به مرکز سخت افزار آوندپرینتر مراجعه کنید و بهترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنید.