روش های موفقیت در آزمون آنلاین

در طول تاریخ امتحان یکی از روش‌ های ارزیابی دانش‌ آموزان و دانشجویان بوده است. امروزه با گسترش آموزش الکترونیکی روش‌ های ارزیابی یا همان امتحان گرفتن نیز تغییر کرده است و آزمون ‌های مجازی جایگزین آزمون ‌های حضوری شده‌ اند. با این حال باز هم فرقی نمی کند امتحانات به صورت آنلاین یا حضوری […]

در طول تاریخ امتحان یکی از روش‌ های ارزیابی دانش‌ آموزان و دانشجویان بوده است. امروزه با گسترش آموزش الکترونیکی روش‌ های ارزیابی یا همان امتحان گرفتن نیز تغییر کرده است و آزمون ‌های مجازی جایگزین آزمون ‌های حضوری شده‌ اند. با این حال باز هم فرقی نمی کند امتحانات به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شود. افرادی که در جلسات امتحان مجازی شرکت می‌ کنند باید برخی از نکات را به صورت دقیق رعایت کنند تا در آزمون آنلاین هم موفقیت‌ های چشمگیری به دست آورند. در ادامه این مقاله روش های موفقیت در آزمون آنلاین را بررسی می کنیم تا دانشجویان و دانش آموزان عزیز بتوانند با اعتماد به نفس کافی در جلسات آموزش در جلسات آزمایش یا امتحان های مجازی حضور پیدا کنند. از شما هم دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1-    آماده سازی پیش از آزمون مجازی، برای امتحان آنلاین آماده شوید

یکی از راه های موفقیت در آزمون های مجازی این است که به آماده سازی خودتان قبل از جلسه آزمون بپردازید. پیش از هر کاری باید دستورالعمل های آزمون مجازی را به خوبی مطالعه کنید و مطمئن شوید که آزمون شما در چه ساعت و در چه تاریخی انجام می شود. برای آزمون چه مقدار زمان و به چه ابزاری نیاز دارید. بررسی کنید که آیا می توانید امتحان را در خانه انجام دهید یا باید از ابزار و وسایل خاصی استفاده کنید. باید بدانید که آزمون مجازی در کدام یک از شیوه‌های چندگزینه‌ای، تشریحی، پرکردنی، پاسخ کوتاه یا حتی ترکیبی برگزار می‌شود. بنابراین قبل از شروع آزمون باید اطلاعات کافی درباره نحوه سوال های تعیین شده آزمون داشته باشید.

یکی دیگر از روش های پیش آمادگی در آزمون های مجازی این است که از خودتان مانند یک مدرس امتحان بگیرید. از بانک کتاب، کتاب‌ های کمک درسی مورد نیاز را تهیه و آزمون های تمرینی برای خود برگزار کنید و حل مسائل را از طریق روش های مختلف انجام دهید. یک نکته بسیار مهم، کامپیوترتان را حتما بررسی کنید که هیچ مشکلی نداشته باشد و اگر هرگونه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دارید برطرف کنید تا در حین آزمون به مشکلات این چنینی برنخورید.

2-    در زمان برگزاری آزمون آنلاین تمرکز داشته باشید

بعد از اینکه خودتان را برای جلسه امتحان آماده کرده و به اندازه کافی مراحل پیش آمادگی را طی کردید، باید منتظر باشد تا جلسه آزمون آنلاین آغاز شود. برای موفقیت در آزمون آنلاین باید سعی کنید در طول جلسه تمرکزتان را حفظ کنید. برای این که از تایم شروع جلسه عقب نمانید بهتر است مرتب حواستان به ساعت باشد. حتی می توانید یک هشدار تنظیم کنید تا چند دقیقه مانده به شروع جلسه، ساعت را به شما اطلاع دهد.

 به محض شروع شدن آزمون بهتر است یک کپی از سوالات آزمون و پاسخ هایتان تهیه کنید. شاید بعد از اینکه به همه سوال ها جواب دادید مشکلات فنی پیش آید یا اینترنت قطع شود و ارسال پاسخ ها با مشکل مواجه شود. به همین خاطر در چه مواقعی داشتن یک کپی حتماً به شما کمک خواهد کرد.

اگر مشکلات فنی برای شما پیش آمد بهتر است بدون نگرانی موضوع را حتماً به مربی یا معلم و استاد خود اطلاع دهید. خطاهایی که به شما اعلام می شود را به آن‌ها بگویید یا اینکه حتی از صفحه خود یک عکس تهیه کنید تا مشکلات سریع تر پیگیری و برطرف شود و مربی در جریان مشکلات شما باشد.

مانند هر آزمون دیگری، برای موفقیت در آزمون آنلاین هم بهتر است قبل از ارسال سوالات و پاسخ ها یک بار دیگر آنها را مرور کنید. اگر می خواهید تغییراتی انجام دهید یا ایرادها و اشتباه‌ های احتمالی را برطرف کنید. برای ارسال سوالات بهتر است یکبار فقط از دکمه ارسال استفاده کنید، اگر به دلیل مشکلات فنی، مطالب ارسال نشود بهتر از چند بار کلیک کردن روی دکمه ارسال خودداری کنید و فقط مشکلاتتان را به مربی اطلاع دهید.

استفاده از کتاب‌ های درسی و کمک درسی به موفقیت در آزمون های آنلاین کمک بسیاری می‌کند. با خرید کتاب دانشگاهی با تخفیف مناسب می توانید برای همه امتحانات دوره دانشجویی آماده شوید.

3-    بعد از آزمون خودتان را ارزیابی کنید

بعد از آزمون دیگر به مسائل نگران کننده فکر نکنید. پس از تمام شدن آزمون بهتر است عملکرد خود را ارزیابی کنید که آیا سوالات برای شما آسان یا گیج کننده بود. یا اینکه برای پاسخ دادن به سوال ها چقدر نیاز داشت که همه مطالب را جستجو کنید. سوال ها را به راحتی پاسخ دادید یا زمان زیادی را برای پاسخ‌دهی صرف کردید.

پیشنهاد ما در مارکا کتاب این است که بررسی کنید که آیا می توانید در آزمونهای بعدی پیشرفت کنید یا خیر. بهتر است این مطالب را یادداشت کنید تا برای موفقیت در آزمون های آنلاین بعدی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید. اگر برای آزمون های بعدی به منابع بیشتری نیاز دارید مارکا کتاب یک بانک کامل از کتاب‌ های مقاطع تحصیلی گوناگون را در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال همین حالا برای سفارش و خرید کتاب اندیشه اسلامی 2 اقدام کنید و آزمون های بعدی را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذارید.

برای موفقیت در آزمون آنلاین کتاب های کمک درسی را فراموش نکنید

در این مقاله درباره روش های موفقیت در آزمون آنلاین صحبت کردیم. به یاد داشته باشید در کنار انجام این روش ها به مطالعه عمیق کتاب های درسی و کمک درسی نیاز خواهید داشت. در بانک کتاب مارکا می ‌توانید انواع کتاب های درسی و کمک درسی حتی کتاب های کنکور را با قیمت مناسب و تخفیف های استثنایی بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن 021-66400400 با همکاران ما در مارکاکتاب تماس بگیرید.