آشنایی با ارزان‌ترین روش تبلیغات برای استارت آپ ها

زمانی که یک استارت آپ (استارتاپ) راه اندازی می‌کنید، بزرگ‌ترین چالش پیش روی شما دیده شدن توسط مشتریان بالقوه است. حتی اگر ایده نابی داشته باشید و به بهترین شکل آن را به اجرا در آورید، بازهم تا زمانی که مشتریان از وجود محصول شما با خبر نشوند، درآمدی کسب نخواهد شد. به همین دلیل […]

زمانی که یک استارت آپ (استارتاپ) راه اندازی می‌کنید، بزرگ‌ترین چالش پیش روی شما دیده شدن توسط مشتریان بالقوه است. حتی اگر ایده نابی داشته باشید و به بهترین شکل آن را به اجرا در آورید، بازهم تا زمانی که مشتریان از وجود محصول شما با خبر نشوند، درآمدی کسب نخواهد شد. به همین دلیل بازاریابی و تبلیغات استارتاپ ها اهمیت بسیار زیادی در موفقیت آن‌ها دارد. اما همه ما به خوبی می دانیم که در مراحل اولیه شروع یک کسب و کار، خصوصاً کسب و کار استارتاپی بودجه زیادی برای تبلیغات در دسترس نیست. به همین بهانه در این مقاله سعی می‌کنیم با روش‌های کم هزینه اما مؤثر تبلیغات برای استارتاپ ها آشنا شویم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

تبلیغات استارت آپ ها؛ بهترین روش برای دیده شدن

روش‌های تبلیغاتی بسیار گسترده‌ای وجود دارد و هر روز نیز روش‌های جدیدتری معرفی می‌گردد. اما اکثر روش‌های تبلیغاتی هزینه‌های زیادی روی دستان شما می‌گذارد. به همین دلیل بسیاری از استارتاپ ها در شروع کار ترجیح می‌دهند به جای اختصاص بودجه خود به تبلیغات پر هزینه، روی توسعه محصول خود تمرکز کنند. این اشتباه بسیار بزرگی است.

تبلیغات یکی از اصلی‌ترین بخش‌های استراتژی استارتاپی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین نباید تحت هیچ شرایطی تبلیغات را از برنامه خود حذف کنید. در عوض می‌توانید با تمرکز روی تبلیغات مؤثر و کم هزینه استارتاپی، با بودجه کمی به تبلیغات بپردازید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی حالا می‌توانید به کمک موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بسیار مؤثر و کم هزینه‌ای داشته باشید.

 برای مثال پنل پیامکی یکی از روش‌های بسیار کم هزینه و در عین حال پربازده و مؤثر است که در سایت فراز اس ام اس می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید. در ادامه با چند روش مؤثر تبلیغات استارت آپی آشنا می‌شویم.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فضایی رایگان برای دیده شدن

تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی بسیار مؤثرتر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. البته باید استراتژی دقیقی داشته باشید. اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید و از تأثیر گذاری واقعی آن‌ها بر مخاطبانشان مطمئن شوید.

 برای مثال استارتاپ هایی که در حوزه زیبایی پوست و مو کار می‌کنند می‌توانند با انتخاب اینفلوئنسر های مرتبط با هزینه بسیار اندک نتایج شگفت آوری کسب کنند. در مورد کانال‌های تلگرامی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. تنها کانال‌هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید که واقعاً مرتبط با حوزه فعالیت شما باشند. ایجاد یک کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی که همواره به روز باشند را نیز فراموش نکنید.

شما می‌توانید با توجه به نوع مخاطبان خود از یک یا هر دو این پلتفرم‌های رایگان استفاده کنید. همچنین توییتر و لینکدین نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. این شبکه‌های اجتماعی تعداد مخاطبان کمتر اما خاص‌تری دارند. خصوصاً لینکدین که علاوه بر جذب مشتری، می‌تواند فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذار یا همکاران آینده باشد.

بازاریابی ایمیلی، روش تبلیغاتی که قدیمی نمی‌شود

بدون شک بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. طبق آمار به دست آمده نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی می‌تواند تا 400 درصد باشد. البته برای موفقیت در این استراتژی باید لیست ایمیل کاملاً بهینه‌ای که شامل ایمیل‌های واقعی باشد تهیه کنید. ایمیل مارکتینگ در کشورما نسبت به کشورهای اروپایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما اگر مخاطب شما فردی است که ایمیل‌های روزانه خود را چک می‌کند، این روش تبلیغات ارزان استارتاپی تأثیر شگفت آوری خواهد داشت.

شما می‌توانید در سایت خود، با قرار دادن فرم‌های تماس و تشویق کاربران به ثبت ایمیل‌های خود، لیست بسیار ارزشمندی از ایمیل‌ها بسازید. ارسال اخبار، تبلیغات محصول و معرفی محصولات و خدمات از طریق ایمیل می‌تواند کاربرانی که یک بار به سایت شما سر زده‌اند را به مشتریان وفاداری تبدیل کند.

همچنین شما می‌توانید در فرم تماس خود، شماره همراه کاربران را نیز به دست آورید و با استفاده از API و وب سرویس پیامکی، پیامک‌های تبلیغاتی برای کاربران ارسال نمایید. اگر نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید توصیه می‌کنیم حتماً مقاله وب سرویس پیامکی چیست را مطالعه کنید.

سئو و بازاریابی محتوا، استراتژی بازاریابی کم هزینه برای استارتاپ ها

گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است و روزانه میلیاردها نفر از آن استفاده می‌کنند. امروزه هرکسی به دنبال هر چیزی که باشد اولین کاری که انجام می‌دهد جستجو در گوگل است. حالا اگر شما بتوانید نیازهای مخاطبان و محتوایی که جستجو می‌کنند را تشخیص دهید و جزو نتایج اول گوگل باشید قطعاً می‌تواند مشتریان بسیار زیادی کسب کنید. برای اینکار باید مقالات با کیفیتی بنویسید و قوانین سئو را رعایت کنید.

این فرآیند کمی زمانبر خواهد بود اما بسیار کم هزینه است و در اغلب موارد بدون هزینه‌های تبلیغات جانبی نیز می‌تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. هرچند شما برای کوتاه کردن مسیر نیز می‌توانید برای حمایت از سایت و مطالب خود از روش‌هایی مانند ارسال لینک در اس ام اس استفاده کنید. تبلیغات کلیکی که هزینه بیشتری دارند نیز می‌توانند یک گزینه جایگزین باشند.

تبلیغات پیامکی؛ بهترین روش تبلیغات ارزان برای استارت آپ ها

تبلیغات پیامکی یکی از ارزان‌ترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغات برای استارت آپ ها است. تأثیر تبلیغات پیامکی تا سه برابر بیشتر از تبلیغات ایمیلی است. این تبلیغات از تبلیغات در شبکه‌های مجازی بسیار هدفمندتر و دقیق‌تر است. زیرا شما می‌توانید با تبلیغات پیامکی مخاطبان خود را به دسته‌های مختلف از لحاظ سنی، جنسیت، شغل، محل زندگی و … تقسیم کنید. به این ترتیب دقیقاً مخاطبانی را هدف می‌گیرید که مشتریان بالقوه شما هستند.

 از طرفی تبلیغات پیامکی زود بازده است و مانند بازاریابی محتوا و سئو به زمان طولانی نیاز ندارد. در کنار این ویژگی‌های فوق العاده نباید فراموش کنیم که هزینه تبلیغات پیامکی نیز نسبت به سایر روش‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فراز اس ام اس، اطلاعات بیشتری در مورد قیمت پنل اس ام اس و مزایای پلن های مختلف آن به دست آورید.

فراز اس ام اس، همراه همیشگی استارت آپ ها

در این مقاله سعی کردیم با ارزان‌ترین تبلیغات برای استارت آپ ها آشنا شویم. اگر قصد راه اندازی استارت آپ را دارید روش‌های پیشنهادی ما در این مقاله می‌توانند با هزینه‌ای کم نتیجه بزرگی را برای شما به همراه داشته باشند. تبلیغات پیامکی به عنوان یک روش تبلیغاتی ارزان و مؤثر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استارت آپ ها باشد. فراز اس ام اس ارائه دهنده بهترین پنل اس ام اس در ایران، سال‌ها است که استارت آپ های کوچک و بزرگ را همراهی می‌کند. ارائه فاکتور رسمی و معتبر، 30 روز بازگشت وجه، اپلیکیشن اندروید قدرتمند، ارائه خطوط اختصاصی، امکان ارسال پیامک حاوی لینک و … از مهم‌ترین مزایای استفاده از این پنل پیامکی است. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت فراز اس ام اس پنل پیامکی خود را در اسرع وقت دریافت کنید.