نکات بسیار کلیدی برای انتخاب برترین استاد و معلم خصوصی ریاضی آنلاین

در این مقاله نکات کلیدی و روش های بسیار خوبی برای انتخاب درست و اصولی مدرس خصوصی ریاضی مجازی یا اینترنتی توضیح داده شده و بهترین توصیه ها برای انتخاب برترین استاد و معلم خصوصی ریاضی آنلاین هم ارائه می گردد. همانطور که در مقاله نحوه انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی در سایت ایرنا توضیح […]

در این مقاله نکات کلیدی و روش های بسیار خوبی برای انتخاب درست و اصولی مدرس خصوصی ریاضی مجازی یا اینترنتی توضیح داده شده و بهترین توصیه ها برای انتخاب برترین استاد و معلم خصوصی ریاضی آنلاین هم ارائه می گردد.

همانطور که در مقاله نحوه انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی در سایت ایرنا توضیح داده شده است، برای داشتن بهترین استاد ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

نکات بسیار کلیدی برای انتخاب برترین استاد و معلم خصوصی ریاضی آنلاین | تکنا۱انتخاب معلم خصوصی ریاضی از سایت معتبر و تخصصی تدریس خصوصی: معلم خصوصی ریاضی خودتان را از یک سایت معتبر انتخاب نمائید. به عنوان مثال در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com لیست کاملی از اساتید و مدرسین ریاضی را می توانید مشاهده نمائید. البته سایت های خارجی مشابهی مانند www.mathtutor.ac.uk و preply.com  هم برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی آنلاین ششم، هفتم، هشتم تا دوازدهم، ریاضی کنکور، المپیاد، ریاضی عمومی 1 و 2 دانشگاهی و … وجود دارند اما اساتید داخل ایران با نرخ بسیار مناسبتری کار تدریس ریاضی را انجام می دهند. نرخ متوسط تدریس ریاضی اساتید خارجی برای هر ساعت حدود 700 هزار تومان است در حالیکه اساتید خوب داخل ایران با نرخ هر ساعت 200 هزار تومان هم کار تدریس ریاضی به صورت آنلاین را انجام می دهند.

۲مطالعه مقالات مرتبط با نحوه انتخاب معلم خصوصی ریاضی: اگر ساکن تهران هستید با مطالعه مقالاتی مانند همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید، می توانید در رابطه با اینکه چگونه یک استاد خوب را برای خودتان انتخاب نمائید اطلاعات بسیار خوبی را بدست آورید. البته در ایران مدرس از تمام شهرهای ایران مدرسین ریاضی و سایر دروس ثبت نام کرده اند و محدودیتی برای انتخاب استاد از هر جای ایران و حتی جهان وجود ندارد. نکته دیگر اینکه کلاس های ریاضی می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار شود. کلاس های مجازی به نسبت کلاس های حضوری هزینه کمتری دارد و بدون محدودیت می توانید با هر استادی از هر جای جهان کلاس داشته باشید.

۳برگزاری کلاس خصوصی ریاضی با یک استاد مجرب و با سابقه: همانطور که گفته شد در سایت های معتبر مانند سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com یا www.skooli.com اطلاعات کاملی برای تمامی اساتید و مدرسین ثبت شده است. اساتید ذکر کرده اند که در کدام دانشگاهها، موسسات و مدارس کار تدریس ریاضی را انجام داده اند. بعضی از اساتید حتی برای جلب اعتماد بیشتر مدارک مربوطه را هم قرار داده اند. یکی از ملاک هایی که برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی باید در نظر بگیرید سابقه کاری استاد و معلمی است که انتخاب می کنید.

۴مشاهده فیلم و ویدیوی نمونه تدریس خصوصی ریاضی: همانطور که گفته شد، اساتید خوب و مجرب ریاضی که در کار تدریس خصوصی جدی هستند فیلم نمونه تدریس خصوصی ریاضی هم در سایت های تدریس قرار داده اند. فیلم های نمونه تدریس می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک معلم و دبیر خصوصی ریاضی خوب باشد. اساتیدی که فیلم نمونه تدریس خصوصی خودشان را قرار داده اند مسلما در کار تدریس هم جدی تر هستند.

۵توجه به مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد: حین انتخاب معلم خصوصی ریاضی نکته دیگری را هم باید در نظر داشته باشید. اساتیدی که خودشان از دانشگاههای خوب و دانشگاههای دولتی مانند دانشگاه تهران science.ut.ac.ir/web/math، شریف، علم و صنعت، خواجه نصیر، امیرکبیر  https://math.aut.ac.ir/، دانشگاه تبریز، شیراز، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و سایر دانشگاههای معتبر دولتی فارغ التحصیل شده اند بهتر هم می توانند درس ریاضی را تدریس نمایند. این اساتید نشان داده اند که باهوش هستند و در ایام تحصیل خودشان هم در درس و تحصیل موفق بوده اند.

۶نظرات شاگردهای قبلی: بسیاری از اساتید و مدرسین تدریس خصوصی نظرات شاگردهای قبلی خودشان را ارائه نموده اند. مطالعه نظرات شاگردهای قبلی می تواند ملاک خوبی برای انتخاب استاد و معلم خصوصی ریاضی باشد. در هر صورت، وقتی شاگردهای قبلی یک استاد ریاضی راضی هستند و خوب نتیجه گرفته اند به احتمال بسیار بالا روش تدریس ایشان خوب است و می توانید روی آن حساب کنید.

۷نرخ و قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی: برای بسیاری از متقاضیان کلاس های خصوصی ریاضی نرخ کلاس ها مهم است. اگر می خواهید با یک استاد خوب کلاس داشته باشید در نظر داشته باشید که باید حاضر باشید تا حدودی هزینه کنید. با توجه به معیارهایی که گفته شد، استادی که از دانشگاه خوب فارغ التحصیل شده است، سابقه کاری بالایی دارد و شاگردهای قبلی ایشان اکثرا نتیجه خوبی گرفته اند و موفق بوده اند حتما با نرخ خیلی ارزان ریاضی را تدریس نمی کند. بنابراین برای دریافت خدمات با کیفیت خوب باید حاضر باشید هزینه ای متناسب با آن پرداخت کنید. البته کلاس های آنلاین ریاضی از 20 تا 50 درصد به نسبت کلاس های حضوری ارزان تر است و می توانید با شرکت در این کلاس ها ریاضی را خوب یاد بگیرید و در عین حال هزینه کمتری هم پرداخت کنید.

چگونه بهترین معلم خصوصی ریاضی را داشته باشیم

برای اینکه بهترین معلم خصوصی ریاضی را داشته باشید به دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی اساتید دقت کنید. با مدرسی کلاس داشته باشید که از دانشگاه خوب فارغ التحصیل شده است. سعی کنید قیمت کلاس را در اولویت اول قرار ندهید و با استادی کلاس داشته باشید که رزومه عالی و سوابق تدریس درخشانی دارد.

عوامل موثر بر قیمت تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و در منزل

 سابقه مدرس تدریس ریاضی: اساتیدی که تجربه بالاتری دارند قابل اعتمادتر هم هستند و چون شاگردهای زیادی داشته اند برای هر شاگرد جدید هم بهتر می دانند چه روند تدریسی را در پیش بگیرند تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

– شهر محل تدریس: قیمت کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و … معمولا بیشتر است. در شهرهای بزرگتر هزینه ها بالاتر است و عواملی مانند ترافیک و مسافت طولانی باعث می شود مدرس ریاضی زمان بیشتری را برای رسیدن به کلاس از دست بدهد.

– مقطع تحصیلی: قیمت تدریس ریاضی در مقاطع بالاتر بیشتر است. به عنوان مثال هزینه تدریس ریاضی مهندسی و معادلات دیفرانسیل از قیمت تدریس ریاضیات متوسطه یا ریاضی دبستان و ابتدایی بیشتر است. واضح است که نباید انتظار داشته باشیم قیمت تدریس خصوصی ریاضی عمومی ۱ و ۲ دانشگاهی با هزینه تدریس ریاضی چهارم دبستان یکی باشد.

– تضمینی و یا غیر تضمینی بودن کلاسهای تدریس خصوصی: در کلاسهای تضمینی ریاضی مدرس در صورتی هزینه دریافت می کند که شاگردش نتیجه مورد نظر را بگیرد. قیمت کلاسهای خصوصی تضمینی بالاتر است.

 – زمان هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی: در صورتیکه کلاسهای تدریس ریاضی در اوایل ترم هماهنگ شود با قیمت کمتری می توان این کلاسها را هماهنگ نمود. قیمت تدریس خصوصی ریاضی در ایام امتحانات بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نرخ کلاس های ریاضی مجازی و حضوری و چگونگی انتخاب استاد خوب ریاضی و … بر روی این لینک (مربوط به مقاله معلم خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری با بهترین قیمت از سایت همشهری آنلاین) کلیک کنید.

مقایسه کلاس ریاضی آنلاین با تدریس خصوصی ریاضی در منزل

همانطور که گفته شد، کلاس های ریاضی را به صورت مجازی یا حضوری می توان برگزار نمود. در ادامه این دو حالت با هم مقایسه شده اند.

الف- به صورت کلی تدریس خصوصی ریاضی در منزل به نسبت کلاس های خصوصی آنلاین و مجازی بازدهی بالاتری دارد و اگر شرایط فراهم باشد بهتر است از کلاس های حضوری استفاده نمود.

ب-  کلاس خصوصی آنلاین هم مزیت هایی دارد که می تواند مفید باشد. استفاده از کلاس مجازی ریاضی محدودیت مکانی و زمانی را از میان برداشته است و در ایام کرونایی امنیت بالاتری به لحاظ سلامت استاد و شاگرد دارد.

ج- به صورت کلی نرخ کلاس های ریاضی آنلاین به نسبت کلاس های حضوری کمتر است. در آموزش مجازی وقت استاد در مسیر رسیدن به منزل شاگرد تلف نمی شود و مشکلات ترافیک و هزینه رفت و آمد استاد هم حل خواهد شد.

د-  در کلاس های آنلاین استاد بیشتر از فیلم و امکانات به روز تدریس مانند پاورپوینت و انیمیشن و … استفاده می کند و از این لحاظ هم چنین کلاس هایی می تواند مفیدتر بوده و جذابیت بالاتری داشته باشد.

جمع بندی و نکات تکمیلی برای انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی آنلاین

در ادامه در رابطه با نحوه انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی آنلاین مطالبی به عنوان نکات تکمیلی و جمع بندی از سایت Tadris-Riazi.com  ارائه شده است.

  • سعی کنید زودتر کلاس های خصوصی ریاضی را شروع نمائید. اوایل و اواسط ترم به نسبت ایام امتحانات شانس بیشتری دارید تا از اساتید خوب و مجرب با قیمت مناسب وقت بگیرید.
  • -بهترین معلم های خصوصی ریاضی معمولا از دانشگاههای خوب فارغ التحصیل شده اند. با اساتیدی کلاس برگزار کنید که از دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر و …. فارغ التحصیل شده اند.
  • سعی کنید با معلمی کلاس داشته باشید که مدرک ارشد یا دکتری دارد. این اساتید معمولا درک عمیق تری از مطالب دارند و بهتر هم تدریس می کنند.
  • اگر دانشجوی رشته فنی مهندسی هستید بهتر است با استادی کلاس ریاضی بردارید که ایشان هم رشته خودتان باشند. چون برای رشته های مهندسی مباحث ریاضی باید متناسب با نیاز رشته تدریس شود و مثال ها هم بهتر است مرتبط با رشته مربوطه باشد.