برترین مراجع خرید آنلاین آهن در ایران

آهن یکی از مهم ترین متریال‌های به کار رفته در صنعت است. صنعت ساختمان، کشتی سازی، خودروسازی و … همه از آهن به عنوان مهم‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کنند. می‌توان اینطور گفت که کل صنایع در جهان بر پایه آهن آلات استوار است. مقاطع فولادی مثل ورق فولادی، تیرآهن، میلگرد، لوله، نبشی، ناودانی، پروفیل، چهارپهلو […]

آهن یکی از مهم ترین متریال‌های به کار رفته در صنعت است. صنعت ساختمان، کشتی سازی، خودروسازی و … همه از آهن به عنوان مهم‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کنند. می‌توان اینطور گفت که کل صنایع در جهان بر پایه آهن آلات استوار است.

مقاطع فولادی مثل ورق فولادی، تیرآهن، میلگرد، لوله، نبشی، ناودانی، پروفیل، چهارپهلو و … همه در ایران به عنوان آهن آلات شناخته می‌شوند. بنابراین وقتی صحبت از آهن آلات است، منظور همه مقاطع فولادی به کاررفته در صنعت است.

خرید چنین محصولات مهم و تاثیرگذاری شاید به نظر سخت بیاید اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، دیگر به سختی گذشته نیست. اما بیایید در ابتدا نگاهی بیاندازیم به روش خرید آهن آلات از گذشته تا امروز و روند تغییرات آن.

خرید آهن آلات در گذشته

آهن آلات در گذشته مانند دیگر کالاها، تنها در بازارهای سنتی معامله می‌شد. معروف ترین بازار آهن ایران، بازار آهن شادآباد است. اما خرید از این نوع بازارها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

خرید از بازارهای سنتی آهن فروشی چگونه است؟

خرید از بازارهای سنتی علاوه بر این که مزایایی دارد، معایبی نیز در آن‌ها وجود دارد. برای مثال ممکن است یک کالای خاص مثلا نوع خاصی از میلگرد آلیاژی را نتوان در بازار آهن فروشان به سادگی پیدا کرد چراکه انبارهای این نوع بازارها هنوز در ارتباط با منابع تامین کننده نیستند و ممکن است برای تامین آن، زمان زیادی صرف شود.

از جهتی دیگر، به دلیل وجود واسطه‌های زیاد ممکن است قیمت واقعی قطعه مورد نظر را نتوانید پیدا کنید و به دلیل این واسطه‌ها قیمت بیش از آن چه که واقعا ارزش دارد به دستتان برسد.

همین طور دیگر مسئله خرید از این بازارهای سنتی آهن فروشی این است که پس از خرید امکان بازگشت کالا، امکان اصلاح کالا و همینطور امکان پیگیری بار وجود ندارد و همین موضوع این نوع خرید را کمی ناامن می‌کند.

نکته دیگری که در این نوع خرید وجود دارد، این است که بسیاری از داد و ستدها در این نوع بازار، از طریق رابطه انجام می‌شود و اگر در این بازار تازه کار باشیم، شاید خیلی نتوانیم معامله‌ای انجام بدهیم که به نفع ما باشد.

روش های دیگر خرید آهن آلات به صورت سنتی

از دیگر روش‌های خرید آنلاین بورس کالا و کارخانه است. انچه که اهمیت دارد این است که از بورس کالا باید با شرایط ویژه‌ای آهن خرید که برای همه امکانش فراهم نیست.

 از کارخانه هم خرید به صورت عمده است و بیشتر کارخانجات معتبر تنها حق فروش محصولات خود را در بورس کالا دارند. همچنین بیشتر کارخانجات تنها در زمان‌های به خصوصی به فروش کالاهای خود می‌پردازند که ممکن است همزمان با نیاز خریدار نباشد.

روش های نوین خرید آهن آلات

در حال حاضر به غیر از آهن فروشان سنتی، برخی بنگاه های فروش آهن آلات هستند که به صورت اینترنتی و آنلاین به خرید و فروش می‌پردازند. نکته قابل توجه در این نوع داد و ستد این است که قیمت محصولات فولادی همیشه در سایت و به صورت آنلاین و به‌روز وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که معامله شفاف‌تر از گذشته باشد.

همچنین از دیگر مزایای خرید آهن از سایت‌های فروش آهن آلات این است که به دلیل فضای رقابتی میان این بنگاه‌ها، همیشه حق با مشتری است و پیشنهادات ویژه به همراه تخفیف‌ها، خدمات پس از فروش، مشاوره تخصصی و … از مواردی است که به مشتری‌ها ارائه می‌شود.

می‌توان اینطور برداشت کرد که در خرید آنلاین آهن، علاوه بر وجود امنیت، شفافیت و خرید مبتنی بر دانش، وجود تسهیلات ویژه نیز به برتریت این نوع معامله کمک کرده است.

درحال حاضر فروشندگان بسیاری هستند که در حوزه آهن آلات به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. اما شاید تعداد انگشت شماری باشند که شفافیت، اعتماد و سابقه پشتیبان فعالیتشان است و آن‌ها را تبدیل به فعال‌ترین بنگاه‌های معاملاتی آهن آلات در ایران کرده است. در ادامه به مهم‌ترین فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات در ایران می‌پردازیم.

آهن انلاین

آهن آنلاین یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های فروش آهن آلات است که از سال 1386 فعالیت خود را در زمینه فروش آهن آغاز کرد. این مجموعه به صورت فعال در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی مثل میلگرد، تیرآهن، ورق فولادی، نبشی و ناودانی و … فعالیت می‌کند. از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه، بررسی بازار آهن آلات و تحلیل‌های مربوط به آن، درج آخرین اخبار مربوط به بازار آهن و اقتصاد و هم‌چنین مقالات و اخبار علمی در حوزه فولاد است.

مرکز آهن

مرکز آهن با سی سال سابقه در زمینه فروش آهن آلات در حال فعالیت است. این مجموعه هم به فروش انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی می‌پردازد و در کنار فعالیت اصلی خود به بررسی و تحلیل بازار فولاد نیز پرداخته است. این مجموعه در زمینه انتشار مقالات تخصصی و گسترش دانش به روز در حوزه فولاد فعال است.

فولاد ایرانیان

مجموعه فولاد ایرانیان با بیش از سی سال فعالیت منسجم در حوزه فولاد، در حال حاضر یکی از بزرگترین تامین کنندگان فولاد مورد نیاز صنعتی و ساختمانی در ایران است. این مجموعه فعالیت خود را با تامین آهن آلات و به خصوص ورق فولادی شمال کشور آغاز کرد و پس از آن با گسترش فعالیت‌های خود در سال 1380 کارخانه‌ای در زمینه تولید سازه‌های فلزی تاسیس کرد. این مجموعه پس از آن به پشتوانه سابقه در بازرگانی آهن و هم‌چنین تولید و ساخت سازه‌های فلزی وارد فعالیت‌های آنلاین شد و مجموعه فولاد ایرانیان را تبدیل به یکی از بزرگترین مراجع آنلاین آهن در ایران کرد.

مجموعه فولاد ایرانیان در حال حاضر به فروش انواع مقاطع فولادی با تمام سایزها، متریال‌ها و ضخامت‌ها می‌پردازد. همچنین این مجموعه یکی از معدود بنگاه‌های فروش آهن آلات است که انواع مقاطع فولادی کمیاب هم در ‌آن یافت می‌شود.

قیمت شفاف و به روز که به صورت لحظه‌ای در سایت قرار داده می‌شود، آرشیو قیمت سالانه هر مقطع فولادی و وجود اطلاعات مربوط به بازار تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های این مجموعه بزرگ با بیش از ۲۰۰ پرستل فعال است.

در پایگاه اینترنتی این مجموعه به صورت روزانه اخبار مربوط به حوزه فولاد قرار داده می‌شود. همچنین تحلیل بازار، تحلیل اقتصادی عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع مقاطع فولادی، پیش بینی قیمت‌ها و رفتار بازار در سایت فولاد ایرانیان به صورت روزانه به روز می‌شود تا فعالان این حوزه بتوانند دید کامل و شفافی از بازار داشته باشند تا به خریدی مطمئن‌تر و شفاف‌تر ختم بشود.

همچنین متخصصان فولاد ایرانیان که دانش آموخته رشته‌های فنی عمران و متالورژی هستند و هم‌چنین تجارب عملی بسیاری چه در صنعت و چه در ساختمان‌سازی دارند، باعث شده که همواره مشاوره‌های تخصصی و رایگان آن‌ها به صنعتگران کمک فراوانی بکند و آن‌ها را در یک خرید آگاهانه همراهی کند.

آهن پخش و آهن پرایس

این دو شرکت از دیگر مهم‌ترین مراجع آنلاین آهن هستند. آهن پرایس با بیش از نیم قرن تجربه در این حوزه در حال فعالیت است. شرکت آهن پخش هم یک مجموعه موفق در زمینه آهن است که از سال 1381 فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل و لوله آغاز کرد و به پشتوانه سابقه خود از سال 95 فعالیت خود را در زمینه فروش آهن‌آلات به صورت آنلاین آغاز کرد. این دو مجموعه نیز علاوه بر فروش انواع مقاطع فولادی مثل میلگرد و تیرآهن و … به بررسی و درج اخبار مربوط به حوزه فولاد و اقتصاد می‌پردازند. از دیگر فعالیت‌های این دو مجموعه گسترش دانش مربوط به فولاد با درج مقالات به روز و فنی در این حوزه است.

به طور کلی می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که در مقایسه با انواع روش‌های خرید آهن که شامل خرید از آهن فروشان سنتی، بورس کالا، کارخانه و خرید از فروشگاه‌های آنلاین آهن است، خرید به صورت آنلاین مزایای بسیار بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد. قیمت شفاف و به روز، تسهیلات پس از فروش مثل بازگرداندن و اصلاح کالا، پیگیری سفارشات در حین بارگیری و باربری، وجود امکانات ویژه مثل تخفیف‌های روزانه و … همه از برتری‌های فروش آنلاین آهن به نسبت روش‌های دیگر خبر می‌دهد.