نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

امروزه تجربه ثابت کرده است که کسب و کار‌هایی که فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین دارند بسیار موفق‌تر از فروشگاه‌های دیگر هستند. در نتیجه بهترین کار برای داشتن یک کسب و کار آنلاین ساخت فروشگاه اینترنتی است. نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی 1.هنگام طراحی سایت، سرعت را در اولویت قرار دهید: از بین تمامی […]

امروزه تجربه ثابت کرده است که کسب و کار‌هایی که فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین دارند بسیار موفق‌تر از فروشگاه‌های دیگر هستند. در نتیجه بهترین کار برای داشتن یک کسب و کار آنلاین ساخت فروشگاه اینترنتی است.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

1.هنگام طراحی سایت، سرعت را در اولویت قرار دهید:

از بین تمامی نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی، سرعت بالا یک ضرورت مهم است و در همه چیز از نرخ پرش تا نرخ تبدیل و درآمد سایت تاثیر می‌گذارد.

2.کاربران سایت را همیشه در خاطر داشته باشید:

وب سایت‌ها برای کاربران و استفاده کنندگان آن طراحی می‌شود؛ بنابراین باید بتوانید هر چه را که کاربران به دنبال آن هستند در سریع‌ترین زمان ارائه دهید. به این منظور باید حرکت در صفحات بسیار ساده و آسان باشد تا کاربر بتواند خیلی سریع به هدف خود برسد.

3.استفاده کردن از ابزار‌های مختلف:

جهت طراحی پس زمینه و طراحی کلی سایت می‌توانید از ابزار‌های مختلف که در ایجاد طراحی سایت بسیار مفید هستند استفاده کنید. همچنین این موضوع را درنظر داشته باشید که اگر از رنگ‌های روشن مانند سفید برای پس زمینه سایت استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت؛ به این دلیل که کاربر خیلی راحت‌تر می‌تواند نوشته‌ها را بخواند و به هدف خود برسد.

به عنوان مثال، اگر به سایت سی فایو سر زده باشید، خواهید دید که پس زمینه این سایت رنگ بسیار روشن است؛ به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید متن را مطالعه کنید. ابزار‌هایی وجود دارند که می‌توانند امکانات متنوعی برای طراحی پس زمینه، لوگو، فونت، آیکون‌ها و … را برای سایت در اختیار شما قرار دهند.

4.استفاده از فضای سفید در وب سایت:

فضا‌های سفید در تصاویر، پاراگراف‌ها و بخش‌های مختلف یک سایت، یک عنصر مهم در وب سایت است، چرا که صفحه شما را از ظاهری بهم ریخته نجات می‌دهد. استفاده بیش از حد از گرافیک، مشاهده محتوا را برای کاربر سخت می‌کند، در نتیجه منجر به خروج کاربران از سایت می‌شود.

5.ساده نگه داشتن سایت به دور از پیچیدگی‌ها

اصولا کاربران به سایت‌های ساده علاقه بیشتری نشان می‌دهند. بنابراین هرچه سایت پیچیده‌تر باشد، بازدید کنندگان کمتری جذب آن می‌شوند.

6.استفاده از جلوه‌های بصری:

یکی از اهداف مهم در طراحی سایت، هدایت کاربران است. برای جذب کاربران می‌توانید از آیکن‌های رنگ، تصاویر، فلش‌ها، دکمه‌ها و همچنین تصاویراستفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تمامی این موارد را با ظرافت و فقط در بخش‌های مهم انجام دهید و از شلوغ کردن بیش از حد سایت با جلوه‌های بصری پرهیز نمایید.

3 نکته اساسی در طراحی سایت فروشگاهی

1.محصولات را دسته بندی کنید:

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی داشتن دسته بندی محصولات جامع و منسجم است. برای دسته بندی محصولات ابتدا محصولات را به دسته‌های اصلی تقسیم کنید سپس هر دسته را به بخش‌های کوچک‌تر تفکیک کنید. با این روش می‌توانید در انتخاب راحت کمک بسیاری به مشتریان خود بکنید.

2.فیلتر محصولات:

اگر می‌خواهید مشتریانتان با خیال راحت از سایت شما خرید کنند و راحت‌تر محصولات دلخواه خود را در سایت پیدا کنند، می‌توانید با ایجاد فیلتر بندی محصولات، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید.

3.مقایسه بین محصولات:

مشتری بعد از انتخاب دسته بندی‌ها و همچنین به کمک فیلتر‌های مد نظر به چند محصول با مشخصات کلی همسان رسیده است. دقیقا در همین لحظه است که وجود قابلیت مقایسه بین محصولات، کارایی خود را نشان می‌دهد و مشتری می‌تواند تک تک مشخصات هر محصول را با محصول دیگر مقایسه و سپس خرید کند.

مزایای داشتن سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند کسب و کار شما را وارد پروسه برند سازی کند. همچنین بعد طراحی سایت فروشگاهی خود، می‌توانید به راحتی با سئو سایت و تبلیغات در فضای مجازی، به برند سازی کسب و کارتان کمک بسیاری کنید.

1.فروش آنلاین و 24 ساعته:

با طراحی سایت فروشگاهی، شما دیگر نیازی به حضور فیزیکی خود ندارید؛ حتی می‌توانید با فروشگاه اینترنتی خود به صورت 24 ساعته محصولات خود را به فروش برسانید.

2.کاهش هزینه‌های جانبی:

معمولا فروشگاه‌های حضوری هزینه‌های جانبی زیادی را متحمل می‌شوند. این هزینه‌ها شامل اجاره فروشگاه، هزینه استخدام نیرو، هزینه برق و دیگر هزینه‌های جاری که باید در طول سال پرداخت کنند. برای جلوگیری از این هزینه‌ها می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی نیمی از این هزینه‌ها را کاهش دهید.

3.فروش بی‌واسطه:

یکی دیگر از مزیت‌های داشتن سایت فروشگاهی، فروش بدون واسطه است. فروش بدون واسطه این امکان را به شما می‌دهد که محصولات را خود را بدون واسطه به دست مشتری برسانید.

4.امکان ورود به بازار‌های دیگر:

طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای به همراه سئو خوب، اعتبار و فروش شما را افزایش خواهد داد. بنابراین می‌تواند در‌های دیگری به روی شما، در ورود به بازار‌های گسترده‌تر باز کند. همچنین با طراحی سایت فروشگاهی چند زبانه می‌توانید وارد بازار‌های دیگر کشور شوید و محصولات خود را باصادرات آن‌ها جهانی کنید.

5.امکان فروش به تمامی شهر‌ها:

طراحی سایت فروشگاهی یک شعبه آنلاین از فروشگاه شما است. شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی مشتریان خود را افزایش دهید تا دیگر مشتریان محدود به شهر خودتان نباشند.

نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت شود

  • بازاریابی 24 ساعته
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارتباط با مشتریان
  • ارتباط نامحدود با مشتریان خارج از مرز‌های جغرافیایی
  • رقابت

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی

سی فایو به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سایت ساز، با هزینه‌های مقرون به صرفه سایت شما را ظرف چند ثانیه راه‌اندازی می‌کند. همچنین شما می‌توانید با سی فایو بدون کد نویسی و به صورت نامحدود صفحه بسازید و همچنین هاست اختصاصی پر سرعت داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین خدمات طراحی سایت

شرکتی که مد نظر قرار می‌دهید باید بهترین خدمات را داشته باشد یعنی بتواند در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه دهد. یکی از بهترین شرکت‎‌های ارائه دهنده این خدمات، سایت سی فایو است؛ چرا که این سایت با پشتیبانی 24 ساعته، طراحی سایت رایگان، دامنه رایگان و بسیاری دیگر از امکانات، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. سایت ساز سی فایو بهترین پیشنهاد برای طراحی سایت ارزان است. چرا که این سایت ساز، سایت شما را به صورت رایگان طراحی می‌کند. بنابراین شما با سپردن سایت خود به سی فایو، دیگر نیازی نیست نگران هیچگونه از دغدغه‌های طراحی سایت باشید.