درمان چروک های صورت و دور چشم

درمان چروک های صورت و دور چشم خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک می‌باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت مثلاً در هنگام تنگ کردن چشم‌ها یا خندیدن بیشتر قابل ملاحظه هستند. از […]

درمان چروک های صورت و دور چشم

خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک می‌باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت مثلاً در هنگام تنگ کردن چشم‌ها یا خندیدن بیشتر قابل ملاحظه هستند. از آنجایی که چین و چروک زیر چشم با افزایش سن بیشتر می‌شوند، بسیاری از مردان و زنان می‌خواهند که به طریقی آنها را برطرف کنند و به ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر دست یابند.

چین و چروک‌های دور چشم عمدتاً به دلیل فرایند طبیعی پیری است که شامل کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌باشد. این مواد پروتئین‌های اصلی هستند که وظیفه حفظ نرمی و یکنواختی بافت پوست را بر عهده دارند و در هنگام کشیده شدن یا حرکت پوست آن را به جای خود باز می‌گردانند.

با حرکات تکراری صورت در طول سال‌ها، این خطوط ریز و چین و چروک‌ها در نتیجه‌ی کاهش کلاژن و الاستین موجود برای حفظ ساختار پوست، شکل می‌گیرند و در نتیجه منجر به شکل‌گیری تدریجی خطوط پنجه کلاغی می‌شوند. اما امروزه شاهد به وجود آمدن چروک دور چشم در جوانی هم هستیم.

داشتن یک پوست صاف و بدون چروک یکی از نشانه‌های جوانی تلقی می‌شود و داشتن خطوط دور چشم می‌تواند باعث شود سن شما بیشتر به نظر برسد. نه‌تنها این مسئله در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی شایع شده است، بلکه چروک زیر چشم در نوجوانی نیز بسیار دیده می‌شود.

دلایل چروک شدن زیر چشم:

چروک زیر چشم وقتی به وجود میاید که پوست زیر چشم‌ها خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد که بیشتر در سنین بالا اتفاق می‌افتد. اما به‌جز بالا رفتن سن، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست زیر شده و علت چروک دور چشم شوند. دلایل چروک زیر چشم در جوانی در زیر آمده است.

یک علت چروک زیر چشم در جوانی پلک زدن مداوم یا حرکت دادن زیاد چشم‌ها است. انسان‌ها از زمان تولد به طور دائم محیط اطراف خود را نگاه می‌کنند و چشمانشان همواره در حال حرکت است، در نتیجه باعث آویزان شدن پوست زیر چشم با بالا رفتن سن می‌شود.

علت دیگر چروک شدن زیر چشم در جوانی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و پرتوهای فرابنفش آن است. به عبارت دیگر کسانی که قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند یا اینکه آفتاب می‌گیرند، بیشتر ممکن است به چروک زیر چشم در جوانی دچار شوند.

سیگار کشیدن هم موجب بروز چروک زیر چشم در جوانی می‌شود. وقتی افراد سیگار می‌کشند، جریان خونی که به زیر چشم جاری می‌شود کاهش پیدا می‌کند. این مسئله باعث کاهش توانایی پوست در بازسازی سلول‌های از بین رفته می‌شود.
دیگر علل چروک شدن زیر چشم در جوانی شامل بد خوابیدن، استرس، آلرژی، ژنتیک و … می‌شود.

بهترین روغن‌های گیاهی برای دور چشم

باید گفت در هر خانه و البته در کابینت‌های هر آشپزخانه، موادی وجود دارد که برای سلامت بیشتر و زیبایی کارآمد هستند و می‌توانند کمک بزرگی به جیبتان هم بکنند. برای مثال روغن نارگیل یکی از موادی است که به غیر از آشپزی، تأثیرات مثبتی روی زیبایی می‌گذارد.

اقدامات اولیه برای جلوگیری از چین و چروک پوست:

  1. استفاده از کرم ضدآفتاب
  2. استفاده‌ از مواد مرطوب‌ کننده
  3. ورزش
  4. استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی

درمان چروک های صورت و دور چشم | تکنااستفاده از از ماسک برای دور چشم:

استفاده از میوه و سبزی باعث درمان چروک دور چشم می‌شود. به غیر از خوردن این مواد مفید، برای درمان خانگی چروک دور چشم می‌توان آنها را بر روی پوست هم استفاده کرد. برخی از این مواد خوراکی که بیشتر توصیه می‌شوند عبارت‌اند از: خیار، آووکادو و پرتقال.

آب پرتقال خطوط و چروک‌های صورت را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این ماسک دور چشم طبیعی، یک پد پنبه‌ای بردارید و مقداری از آب پرتقال طبیعی را روی آن بچکانید. با ضربه‌های ریز و آهسته پنبه را به دور چشم خود بزنید و این کار را دو بار در روز، صبح و عصر تکرار کنید. مراقب باشید که آب پرتقال به درون چشمانتان وارد نشود. بعد از استفاده چند هفته‌ای از این ماسک دور چشم خودتان تفاوت را مشاهده می‌کنید.

میکرودرم ابریژن و لایه‌ برداری

پیلینگ مکانیکی و یا لایه‌برداری صورت با کمترین میزان تهاجم می‌تواند در درمان چروک صورت مؤثر باشد. ممکن است چندین نوبت از این روش استفاده گردد. این روش برای تغییرات ابتدایی پوست مفید می‌باشد.

از بین بردن چروک زیر چشم با استفاده از امواج رادیویی RF

استفاده از امواج رادیویی ( RF ) یک درمان غیرتهاجمی محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش و از بین بردن چروک صورت موثر باشد. همچنین این روش کیفیت بافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد. بسته به تغییرات ایجاد شده در پوست، ۳ الی ۶ جلسه درمانی توصیه می‌شود.

هایفوتراپی

امواج اولتراسوند با شدت بالا می‌توانند به‌طور مستقیم انرژی حرارتی را به پوست و بافت زیر آن منتقل نمایند. این امر باعث تحریک و بازتولید کلاژن‌های پوست می‌شود. در نتیجه کیفیت پوست بهبود یافته و افتادگی پوست کاهش می‌یابد. در این روش بدون هیچ گونه عمل جراحی و یا تزریقی، پوست به معنای واقعی کشیده خواهد شد.

مزیت دیگر این روش برای درمان چروک دور چشم عدم نیاز بستری شدن بیمار می‌باشد. برخلاف برخی از درمان‌های لیزری برای درمان چروک زیر چشم، این روش درمانی می‌تواند برای انواع رنگ‌های پوستی کاربرد داشته باشد.

هایفوتراپی می‌تواند حرارت را به‌طور مستقیم به بافت‌های عمیق پوستی انتقال دهد، که در پی آن پوست خود را جمع کرده و بهبود می‌یابد. این روش می‌تواند در مطب صورت بپذیرد، تنها قبل از درمان یک ژل مخصوص بر روی پوست اعمال می‌شود. تصویربرداری با کمک امواج اولتراسونیک به پزشک اجازه می‌دهد تا مناطق هدف را قبل از درمان مشخص کند. بسته به منطقه درمان این روش می‌تواند ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد.

روش لیفت صورت با نخ بسیار ساده و آسان و به روش سرپایی انجام می‌شود. در هنگام انجام لیفت با نخ از کرم بی‌حس کننده استفاده می‌شود و در نتیجه بیمار هیچ دردی احساس نمی کند و این روش دوره‌ی ریکاوری بسیار کوتاه و ناچیزی دارد.

تاثیر تزریق چربی در از بین بردن چروک زیر چشم

تزریق چربی در واقع پیوند سلولهای چربی زنده به صورت و دست و … است که بعد از مدتی بافت همبند و عروق خونی اطراف آنرا گرفته و سلول‌های چربی جزئی از بافت بدن می شود و جابه جایی چربی تزریق شده گوله شدن و شل شدن پوست به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

رفع چین و چروک زیر چشم با چند روش موثر خانگی

  • استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از اخم کردن و عادت‌های نادرست پرهیز کنید.
  • پوست خود را به صورت روزانه مرطوب کنید.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی بگنجانید.
  • از کرم دور چشم استفاده کنید.
  • از روغن‌های گیاهی برای دور چشم استفاده کنید.
  • از ماسک برای چروک دور چشم استفاده کنید.

درمان چروک های صورت و دور چشم با استفاده از کربوکسی تراپی

یکی از جدید ترین و بروز ترین روش برای رفع چروک های صورت و دور چشم استفاده از دستگاه کربوکسی تراپی میباشد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی همان گاز دی اکسید کربن است که زیر پوست تزریق میشود، بدن این کنش را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و در نتیجه جریان خون در ناحیه مورد نظر افزایش می یابد و روند ترمیم سلولی آغاز می شود. این گاز کاملا غیر سمی بوده و به طور طبیعی توسط سلول های بدن انسان تولید می شود.

استفاده از کربوکسی تراپی در درمان کبودی زیر چشم

تیرگی، سیاهی و کبودی زیر چشم دلایل زیادی دارد که بطور مفصل در مقاله ای مجزا به آن پرداخته ایم.

امروزه در دنیا یکی از درمان های موثر در رفع کبودی زیر چشم استفاده از تکنیک کربوکسی تراپی است.

کربوکسی تراپی منتج به بهبود شبکه مویرگی شده و جریان خون را در موضع مورد نظر افزایش می دهد و در نتیجه باعث بهبود و بازسازی رشته های الاستین و کلاژن در ناحیه مورد نظر میشود که این روند باعث جوانسازی پوست میگردد.

قبل از کربوکسی تراپی در ناحیه زیر چشم از پماد بیحسی استفاده میشود.

سپس پماد بیحسی توسط پنبه الکل پاک شده، تزریق گاز صورت میگیرد.

پس از تزریق ناحیه زیر چشم بدلیل تزریق گاز اندکی متورم شده و سیاهی و پف برطرف میشود.

کربوکسی تراپی در ده جلسه به فاصله زمانی یک هفته صورت میگیرد.

دستگاه کربوکسی تراپی مدایون مدل S

پیشرفته ترین دستگاه های کربوکسی تراپی موجود در بازار تجهیزات پزشکی میباشد. این دستگاه اولین دستگاهی می باشد که دارای هندپیس بوده و امکان تزریق گاز با دقتcc 0/5 تا 2/5 cc را دارا می باشد . مدل S دارای پنل لمسی با امکانات فراوان می باشد که بسیار کاربر پسند هست و کار کردن با دستگاه را بسیار ساده میکند و دقت کار را افزایش می دهد و همچنین در پنل کاربری شاهد بیش از ۲۰ برنامه متنوع برای کاربرد های مختلف میباشد که تنها با لمس برنامه مربوطه دستگاه به صورت اتوماتیک و هوشمند تنظیم می گردد و نیاز به هیچ گونه تنظیم مانومتر به صورت دستی نمی باشد و تمام تنظیمات با دقت بالا توسط خود دستگاه صورت می گردد.

این مقاله توسط شرکت تجهیزات پزشکی مدایون تهیه و تنظیم شده است.