بررسی آی پی های مختلف برای بایننس

اصلاً عجیب نیست! اینکه ببینیم و بشنویم که سرویسی بین‌المللی، به کاربران داخل ایران خدمات ندهد. بایننس هم مثل بسیاری دیگر از سایت‌ها و شرکت‌های اینترنتی خارجی، به من و شما ایرانی، امکان استفاده از امکاناتش را نمی‌دهد! این صرافی اگر متوجه شود از ایران وارد سایتش شده‌اید، حتی دارای‌های‌تان را هم مسدود می‌کند. بایننس […]

اصلاً عجیب نیست! اینکه ببینیم و بشنویم که سرویسی بین‌المللی، به کاربران داخل ایران خدمات ندهد. بایننس هم مثل بسیاری دیگر از سایت‌ها و شرکت‌های اینترنتی خارجی، به من و شما ایرانی، امکان استفاده از امکاناتش را نمی‌دهد!

این صرافی اگر متوجه شود از ایران وارد سایتش شده‌اید، حتی دارای‌های‌تان را هم مسدود می‌کند. بایننس این مسئله را از طریق آدرس IP بازدیدکنندگانش، تشخیص می‌دهد. خب ما هم به‌خاطر محدودیت‌های همیشگی، راه دور زدنشان را خیلی خوب بلدیم. برای فریب بایننس، فقط کافی است از ای پی کشور دیگری استفاده کنیم یا در واقع از طریق خرید vps برای بایننس اقدام کنیم!

در این مقاله، بررسی می‌کنیم که چه راهکارهایی برای تغییر IP وجود دارند و بهتر است از IP کدام کشور استفاده کنیم؟

تغییر IP، از VPN استفاده کنیم یا VPS؟

هم VPN و هم VPS، هر دو IP را عوض می‌کنند؛ اما خب مسلماً به‌منظور استفاده از صرافی بایننس، VPS که مخفف Virtual Private Server است، انتخاب مناسب‌تری است. دلیلش را هم خدمت‌تان می‌گوییم.

این فقط تغییر IP نیست که اهمیت دارد، استفاده از یک IP یکسان حتی مهم‌تر هم هست!! قانونی معمولاً با VPN رعایت نمی‌شود. بگذارید این‌طور بگوییم:

صاحبان بایننس، اسامی برخی از کشورها را در لیست سیاه‌شان قرار داده‌اند. این یعنی کاربرانی که داخل این کشورها هستند، نباید از خدمات این سایت بهره ببرند. حالا اگر بفهمند مثلا یک ایرانی، با تغییر IP خود در حال دور زدن آن‌ها است، قطعاً بیکار نمی‌نشینند و اکانت او را مسدود می‌کنند.

تغییر مداوم IP، یک رفتار غیرمعقول تشخیص داده می‌شود!! چطور ممکن است صاحب یک اکانت ساعت 8 صبح از سیدنی استرالیا وارد حسابش شود و تنها دو ساعت بعد از لندن معامله کند؟! در نتیجه تقلب رو می‌شود و حساب مسدود!

بیشتر VPNهایی که در اختیار ما قرار دارد، IP اختصاصی ارائه نمی‌کنند. حتی در بیشتر موارد، چندین نفر به‌صورت همزمان به یک IP متصل می‌شوند.

این می‌شود همان رفتار غیرمعقول با همان نتیجه بد! اما VPS کار را خیلی تمیز انجام می‌دهد!

وقتی VPS کشور دیگری را تهیه می‌کنید، سیستمی با توان مشخص، در آن کشور به شما واگذار می‌شود. خیلی راحت و به‌صورت Remote Access، می‌توانید از آن استفاده کنید. گویی شهروند آن کشور هستید.

البته هستند VPNهایی که IP اختصاصی به مشتریان‌شان می‌دهند؛ اما خب هزینه بسیار بالایی هم روی دست‌تان می‌گذارند و همچنان مثل VPS کارآمد و مفید نیستند. همان‌طور که گفتیم، داشتن VPS درست مثل داشتن یک کامپیوتر قدرتمند (توان سخت‌افزاری بسته به پلنی است که خریداری می‌کنید)، در ینگه دنیاست!

اما یک نکته مهم: ایران تنها کشوری نیست که کاربرانش از بایننس رانده شده‌اند. حالا این سوال پیش می‌آید: VPS کدام کشور را بخریم که توسط این صرافی مجاز شناخته شود؟!

کدام IP جهت استفاده از بایننس بهتر است؟

در کنار ایران، اسامی بسیاری از دوست‌های همیشگی‌اش هم دیده می‌شوند. ونزوئلا، لبنان، کره شمالی، یمن، عراق، کوبا، زیمباوه و …، همه جزو کشورهایی هستند که توسط بایننس تحریم شده‌اند؛ یعنی مثل ما اهالی این کشورها امکان استفاده از خدمات این صرافی را ندارند.

در کنار آن‌ها، اسامی برخی از کشورهای کمتر پیشرفته اروپا هم دیده می‌شود. کرواسی، صربستان، آلبانی، مقدونیه، کوزوو، بلاروس جزو این کشورها محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌بینیند، عموم این کشورها جزو بلوک شرقی و جز مناطق جداشده از شوروی هستند؛ اما نام خود روسیه در این لیست دیده نمی‌شود!

تا به اینجای کار، اسامی قابل حدس بودند. احتمالاً هیچوقت هم پیش نمی‌آید که بخواهید از کشوری مثلاً مثل عراق VPS تهیه کنید. پس از اول هم نباید به IP این کشورها به‌عنوان جایگزین نگاه می‌کردید.

ولی مسئله شوکه‌کننده، حضور ایالات متحده آمریکا در لیست سیاه بایننس است!

بنابراین و شاید بر خلاف تصورات، IP ایالت‌های مختلف آمریکا هم، انتخاب خوبی برای استفاده از بایننس نیستند و نباید سراغ VPS این کشور رفت.

بایننس غیر از آمریکا، با تمام کشورهای جهان اول و مطرح کار می‌کند. بدون هیچ مشکلی! کاربران ژاپنی خیلی راحت می‌توانند وارد این سایت شوند و رمزارز معامله کنند. همان‌طور که کاربران استرالیایی می‌توانند از آن به‌عنوان کیف پول ارزهای خود استفاده کنند. ساکنان بیشتر کشورهای اروپایی توسعه‌یافته هم از بایننس بهره‌ندند.

مثلاً فرانسه جزو کشورهایی است که مردمش می‌توانند از بایننس استفاده کنند. با تهیه VPS این کشور، در واقع هویت فرانسوی گرفته‌اید. وقتی به سرور مجازی‌تان متصل می‌شوید، انگار یک پاریسی در آپارتمانش پشت سیستم نشسته و می‌خواهد در بایننس سرمایه‌اش را مدیریت کند.

از جانب بایننس هم ایرادی ندارد و همه‌چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود.

سرور مجازی بایننس، مخصوص تریدینگ

 با اینکه همه VPSها، IP اختصاصی در اختیار دارندگان‌شان قرار می‌‌دهند، اما برخی از آن‌ها مشخصاً برای استفاده از بایننس و ترید کردن مناسب‌تر هستند.

مثلاً اینکه سخت‌افزار دستگاه یا همان سرور مجازی، به‌منظور تریدینگ بهینه شده باشد، یکی از لازمه‌های چنین سرورهایی است! نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارند که تریدرها، در انجام معاملات روزانه، تجزیه و تحلیل‌های‌شان، پیش‌بینی آینده بازار، انتقال رمزارزها و … از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بسیار مهم است که VPS مورداستفاده تریدر، قابلیت اجرای این نرم‌افزارها را داشته باشد؛ یعنی بتوان آن‌ها را روی سرور مجازی مدنظر نصب کرد.

لازمه دیگر، داشتن سرعت بالا است. همان‌طور که می‌دانید، قیمت‌ها ثانیه‌ای جا‌به‌جا می‌شوند و سرعت‌عمل نقش مهمی در موفقیت هر معامله‌گری در این بازار دارد. سرعت میانگین داخلی ما، به‌هیچ وجه برای استفاده از بایننس کفایت نمی‌کند و مناسب نیست! حتی ممکن است به‌خاطر اختلالات ناشی از کندی اینترنت، بایننس متوجه هویت جعلی‌مان شود و بشود آنچه نباید بشود.

پس سرور مجازی بایننس، باید علاوه بر اینکه یک IP اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، برای مقاصد تریدینگ هم بهینه‌سازی شده باشد. همچنین باید بتوان انواع مختلف نرم‌افزارهای مخصوص تریدینگ را روی آن نصب کرد. همچنین سرعت بالا هم از لازمه‌های غیرقابل چشم‌پوشی است.

در کنار تمام این مسائل، پشتیبانی را هم فراموش نکنید. بسیار مهم است که شرکت ارائه‌دهنده، در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخگوی شما باشد و مشکلا‌ت‌تان را برطرف کند.

حرف آخر و معرفی یک ارائه‌دهنده مناسب!

با توجه به قوانین وضع شده توسط صرافی بایننس، کاربران با آی پی ایران و سایر کشورها از جمله: آمریکا، صربستان و …، از خدمات آن محروم هستند. در صورت تشخیص فعالیت در این وبسایت با آی پی ایران، حساب کابری شخص مورد نظر مسدود شده و برای آزاد کردن سرمایه خود دچار مشکلات احراز هویت و … خواهد شد که دردسر زیادی برای کاربر فراهم می کند.

در مقاله بالا توضیح دادیم که بهترین کار برای دور زدن این محدودیت استفاده از VPS است. سرور مجازی که IP ثابتی از کشور دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد و بعد از آن می‌توانید به‌راحتی وارد این صرافی شوید.

ایران سرور(https://www.iranserver.com/) ، یکی از بهترین ارائه‌دهندگان VPS است که اتفاقا سرور مجازی بایننس مخصوص تریدینگ هم در لیست خدماتش وجود دارد. 3 پلن مختلف برای استفاده از این VPS وجود دارد که می‌توانید با درنظر گرفتن نیازتان، بهترین نوع را انتخاب کنید و از معامله کردن در بایننس لذت ببرید!

اگر این مقاله متقاعدتان کرد که نسبت به خرید VPS برای بایننس اقدام کنید، باید چند نکته مهم را بدانید. نکاتی که عموماً مربوط به ارائه‌دهنده این سرویس می‌شود:

  • میزان امکانات و منابعی که مد نظرتان است را مشخص کنید.
  • سابقه شرکتهاستینگ را در ارائه خدمات بررسی کنید.
  • از شرکتی خرید کنید که پشتیبانی خوبی دارد و سریع مشکلات احتمالی را برطرف می‌کند.
  • با توجه به توضیحاتی که دادیم، انتخاب کنید که سرور ایرانی می‌خواهید یا خارجی.
  • سابقه دیتاسنتررا از نظر امنیت بررسی کنید.

ایران سرور جز شرکت‌هایی است که تمام این امکانات و خدمات را به‌صورت توامان ارائه می‌کند. در صورت خریدن سرور مجازی از ایران سرور، خیال‌تان راحت است که می‌توانید بدون هیچ مشکلی در بایننس ترید کنید و از معامله رمزارزهای‌تان لذت ببرید