راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

امروزه دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مهمترین وسایل منزل می‌باشد، که نقش بسزایی در محافظت از سلامت خانواده ما را دارد. یک دستگاه تصفیه آب خوب و با کیفیت می‌تواند ایمنی در برابر بیماری‌های گوارشی و کلیوی را که از طریق آب ما را تهدید میکند که ممکن است در اثر نوشیدن آب آلوده […]

امروزه دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مهمترین وسایل منزل می‌باشد، که نقش بسزایی در محافظت از سلامت خانواده ما را دارد. یک دستگاه تصفیه آب خوب و با کیفیت می‌تواند ایمنی در برابر بیماری‌های گوارشی و کلیوی را که از طریق آب ما را تهدید میکند که ممکن است در اثر نوشیدن آب آلوده ما را دچار بیماری کند.

 خرید دستگاه تصفیه آبنیاز به دستگاه تصفیه آب در هر خانه و وجود نیاز به آب آشامیدنی تمیز و خالص برای هر انسانی لازم است، اما متاسفانه دسترسی همه به آن نیست. در بسیاری از مناطق کشور کمبود آب وجود دارد و مردم چنین مناطقی باید با آب زیرزمینی (چاه) یا آب تأمین شده از طریق تانکرهای موجود می‌باشند. به دلیل وجود آلاینده‌هایی مانند آلودگی‌های میکروبی، نیترات، نیتریت، فلزات سنگین و سایر ناخالصی‌های موجود در آب، و TDS یا همان سختی بالا کیفیت آب مناسب نباشد. بنابراین افراد بیشتری به تصفیه کننده‌ آب برای تصفیه آب آشامیدنی روی می آورند.

اگر شما نیز به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای خانه خود هستید، ما در این اینجا به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید تصفیه آب کمک می‌کنیم. شما می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود از این راهنما اقدام به خرید تصفیه آب کنید.

انواع دستگاه های تصفیه آب

اگر چه تنوع زیادی در دستگاه های تصفیه آب در بازار موجود است ، اما براساس عملکردشان به سه دسته تقسیم می شوند:

  • فیلتر سر شیری
  • تصفیه آب مکانیکی
  • دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس Ro
نوع تصفیه آب ویژگی و کارایی شروع محدوده قیمت
فیلتر سر شیری  غیر برقی، قابل حمل، فقط در حد گرفتن املاح بزرگ مانند شن و ماسه 180/000 ت
تصفیه آب مکانیکی  این نوع تصفیه مکانیکی فقط در حد املاحی مانند رسوبات درشت را حذف می کند. 600/000 ت
دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس Ro یا UV موثر، سریع، سختی گیر، حذف کامل املاح مضر و شیرین کننده آب 2/000/000 ت

تامین آب شما از کجاست؟

در ایران، به ویژه در شهرها آب از طریق سه منبع اصلی به خانه‌ های ما می‌رسد:

    1. آب شهری
      این آبی است که از طریق دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، سدها یا سایر منابع شهری به تصفیه خانه های بزرگ و از طریق لوله ها به خانه‌های ما می‌رسد. این نوع آب دارای سختی TDS بین 150 -400 ppm است.
    2. آب زیرزمینی
      اگر شما هم در روستاهای دور افتاده زندگی میکنید باید حتما یک چاه در خانه خود داشته باشید که برای شرب استفاده میکنید، TDS از 400 تا 2500 ppm خواهد داشت.

کدام دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنم؟

در مرحله اول، قبل از اینکه بدانید به چه نوع دستگاه تصفیه آب نیاز دارید، شما باید منبع و کیفیت (سختی، شوری و TDS) آب تامین شده در منطقه خود را بدانید.

TDS در آب چیست و چه مقدار برای نوشیدن قابل قبول است؟

جامدات جامد محلول (TDS) برای توصیف نمک‌های غیر آلی و مقدار کمی مواد آلی موجود در محلول در آب استفاده می‌شود. ترکیبات اصلی در TDS معمولاً کاتیونهای کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم و آنیونهای کربنات، کربنات هیدروژن، کلرید، سولفات و نیترات هستند. TDS معمولاً با میلی گرم بر لیتر یا ppm (قطعات در میلیون) اندازه گیری می‌شود. می‌توانید آب خود را در آزمایشگاه آزمایش کنید یا از متر TDS استفاده کنید که می‌تواند از فروشگاه‌های مجاور یا آنلاین استفاده شود.

معمولاً اگر TDS آب زیر 200 ppm باشد، برای نوشیدن بسیار مناسب تلقی می‌شود و برای احتیاط هم میتوان از فیلتر سرشیری استفاده نمود. با این حال، هنوز هم می‌خواهید آن را تصفیه کنید تا باکتری‌ها و ویروس‌های مضر از بین برود. آبهای زیرزمینی معمولاً سطح TDS بین 400 ppm و 2500 ppm هستند و برای تمیز کردن چنین آبی به دستگاه تصفیه آب RO نیاز دارید.

کدامیک از نظر TDS بهترین نوع دستگاه تصفیه آب برای من است؟

پس از یافتن TDS آب خود، دستگاه تصفیه آب مناسب برای نوع آب خود را انتخاب کنید.

TDS نوع دستگاه تصفیه آب مورد نیاز
50 – 100 ppm  UF + سرشیری
200 – 500 پی پی ام RO
بالای 1000 ppm RO + UV

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آبظرفیت مخزن ذخیره‌سازی دستگاه تصفیه آب را در نظر بگیرید

پس از تصمیم گیری در مورد نوع دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز و تأمین آب آشامیدنی، باید میزان منبع ذخیره آب مورد نیاز خود را بفهمید. هر فرد در خانواده معمولاً هر روز بین ۲ تا ۴ لیتر آب مصرف می‌کند. بنابراین، شما باید مقدار آب فیلتر شده را که در یک بار مصرف نیاز دارید محاسبه کنید. پیشنهاد میشود از صفحه دستگاه تصفیه آب صنعتی دیدن فرمایید.

کدام یک از بهترین دستگاه‌های تصفیه آب برای مصارف خانگی است؟

امیدواریم اطلاعات قابل درک و خوبی را برای شما تهیه کرده باشیم، حالا میخوایم یک دستگاه تصفیه آب را به شما معرفی کنیم که میتوانید با خیال راحت ازش استفاده کرده و آب بسیار سالمی را برای خود و خانواده عزیزتان تهیه کنید.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا شش مرحله CCK RO6

منبع: فروشگاه به آبی