هاست اشتراکی چیست؟ هاست اشتراکی با سرور مجازی چه تفاوت‌هایی دارد؟

هر کسب و کاری نیاز به راه‌اندازی سایت برای خودش دارد تا بتواند بدون دغدغه و نگرانی کار خودش را شروع کند و آن را ادامه دهد. اگربنیان کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی باشد، با کاهش مخاطب آن شبکه اجتماعی یا از بین رفتن آن، کسب و کار شما نیز به سمت افول حرکت […]

هر کسب و کاری نیاز به راه‌اندازی سایت برای خودش دارد تا بتواند بدون دغدغه و نگرانی کار خودش را شروع کند و آن را ادامه دهد. اگربنیان کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی باشد، با کاهش مخاطب آن شبکه اجتماعی یا از بین رفتن آن، کسب و کار شما نیز به سمت افول حرکت می‌کند و یا حتی نابود می‌گردد، اما وجود سایت در کنار حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند احتمال این اتفاق را به صفر برساند و خیال شما را راحت کند.

یکی از اولین مواردی که برای راه‌اندازی سایت نیاز دارید، یک فضای میزبانی یا خرید هاست لینوکس irpowerweb برای داده‌ها است. در این مقاله قصد داریم، در مورد دو نوع فضای میزبانی و تفاوت‌های آن‌ها صحبت کنیم تا بتوانید با آگاهی انتخاب خودتان را انجام دهید.

هاست اشتراکی چیست؟هاست اشتراکی چیست؟

به طور کلی به کامپیوترهایی که داده‌های یک سایت را بر روی خودشان ذخیره و نگه‌داری می‌کنند، میزبان وب یا هاست گفته می‌شود. زیر ساخت میزبانی یا همان سرور میزبان می‌تواند اشتراکی یا اختصاصی باشد. در سرویس هاست اشتراکی تجهیزات و فضای یک کامپیوتری بین چند سایت مختلف تقسیم‌بندی می‌شود و داده‌های این سایت‌ها در این کامپیوترها به طور مشترک ذخیره‌سازی می‌شود.

معمولا هنگامی که شما از یک سرویس هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، با محدودیت لحظه‌ای استفاده از ظرفیت کامپیوتری مشترک رو‌به‌رو هستید، این به معنی آن است که شما مجاز هستید که در لحظه از میزان مشخصی از فضای کامپیوتر استفاده کنید و اگر ظرفیت داده‌ها بیشتر از این فضا شده، هاست اشتراکی از آن پشتیبانی نمی‌کند. 

به همین دلیل و به طور معمول کسب و کارهایی که دارای پردازش زیادی نیستند و یا هنوز در مرحله ابتدایی کار خودشان هستند، از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند تا بتوانند با هزینه‌ پایین‌تر سایت کسب و کار خودشان را آماده‌سازی و راه‌اندازی کنند.

سرور مجازی چیست؟سرور مجازی چیست؟

برخلاف هاست اشتراکی که تمام امکانات کامپیوتر مانند فضای میزبانی، شبکه و دسترسی به آن را بین سرویس‌های مختلف تقسیم می‌کرد، سرور مجازی دارای یک فضای میزبانی کاملا اختصاصی است.

بگذارید این موضوع را با یک مثال ملموس برای شما شرح دهیم تا بهتری متوجه شوید، فرض کنید که شما یک واحد در یک ساختمان تجاری اجاره کرده‌اید، به طور قطع تمام فضای آن واحد تجاری مختص شما است، اما شما مالک فضای راهرو و آسانسور که شبکه ارتباطی بین واحد‌ها است، نیستید و باید به طور مشترک از این فضا با دیگر واحد‌ها استفاده کنید.

در هنگام خرید سرور مجازی irpower نیز شما صاحب یک فضای میزبانی کاملا اختصاصی هستید، اما باید از شبکه و دسترسی به طور مشترک با دیگر سایت‌ها استفاده کنید. سرور مجازی هم دارای فضای اختصاصی به شما می‌دهد و هزینه پایین‌تری نسبت به سرور اختصاصی دارد.

هاست اشتراکی چیست؟ هاست اشتراکی با سرور مجازی چه تفاوت‌هایی دارد؟ | تکنا

تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی چیست؟

در دو قسمت قبل در مورد هاست اشتراکی و سرور مجازی توضیحاتی را به شما دادیم و آن‌ها را معرفی کردیم، اما در این قسمت قصد داریم، مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سرویس را برای شما بیان کنیم تا به طور دقیق نسبت به آن‌ها آگاه شوید.

  • فضای ذخیره‌سازی بیشتر

    همانطور که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، سرور مجازی معمولا دارای فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به هاست اشتراکی است. فضای بیشتر سرور مجازی نسبت هاست اشتراکی و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به میزبانی بر روی یک سرور اختصاصی، این سرویس را برای سایت‌های پر ترافیک، به صرفه کرده است.

  • امکان اختصاصی سازی امکانات فضای میزبانی

    هنگامی که شما از سرویس هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، امکان اختصاصی سازی امکانات فضای میزبانی سایت خود، مانند سیستم‌عامل آن را ندارید. اما اگر از سرور مجازی برای این کار بهره بگیرید، می‌توانید به راحتی امکانات فضای میزبانی خودتان را اختصاصی‌سازی کنید. به طور مثال می‌توانید هر نوع سیستم عاملی که خواستید بر روی سرور مجازی پیاده‌سازی نمایید.

  • میزان زمان UP Time  بیشتر

    به میزان زمانی که فضای میزبانی شما در دسترس است، زمان UPTIME گفته می‌شود. برای محاسبه این زمان تنها کافی است که مجموع فعالیت سرور را بر مدت زمان مورد نظر خودتان تقسیم کنید و آن را در عدد صد ضرب کنید. به طور مثال برای یک سال باید تعداد در دسترس بودن سرور را بر عدد سیصد و شصت و پنج روز تقسیم کنید تا بتوانید این عدد را بدست بیاورید.
    به طور معمول سرور مجازی دارای زمان UP Time بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی است و میزان در دسترس بودن آن‌ها در مدت مشابه بسیار بیشتر است. دلیل این موضوع این است که به علت اختصاصی تر بودن زیرساخت و عدم وجود دیگر وب‌سایت‌ها روی سرور پایداری بیشتری را شاهد هستیم.

  • امنیت بالاتر

    امنیت داده‌های سایت، هک نشدن اطلاعات کاربران یک سایت بسیار مهم است و می‌تواند در برندسازی و میزان اعتمادی که مخاطب به آن کسب و کار می‌کند، اهمیت داشته باشد و این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.
    سرور‌های مجازی دارای امنیت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی می‌باشند زیرا وب‌سایت‌ها و افراد کمتری به زیرساخت دسترسی دارند.

فضای میزبانی سایت خودتان را انتخاب کنید

فضای میزبانی یکی از اصلی‌ترین موارد برای راه‌اندازی سایت یک کسب و کار است و عملا بدون استفاده از آن امکان آماده‌سازی سایت وجود ندارد. فضای میزبانی بستری است که داده‌های شما را ذخیره می‌کند و امنیت آن‌ها را حفظ می‌نماید. فضاهای میزبانی به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و دارای امکانات متفاوتی هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.

هاست اشتراکی و سرور مجازی دو نوع از فضاهای میزبانی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره و نگه‌داری اطلاعات سایت خودتان استفاده کنید. این دو نوع فضای میزبانی دارای تفاوت‌هایی هستند که سعی کردیم در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم تا نسبت به آن‌ها آگاه شوید و با خیال راحت انتخاب خودتان را انجام دهید. در قسمت نظرات به ما بگویید که از سرور مجازی برای چه نوع کسب و کاری استفاده می‌کنید؟ 

معرفی IRPOWER به عنوان یک میزبان معتبر

IRPOWER در ۱۷ سال گذشته به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهنده خدمات هاست لینوکس، هاست ویندوز، ثبت دامین، نمایندگی میزبانی وب، نمایندگی ثبت دامنه، سرور مجازی، سرور اختصاصی ، طراحی سایت و خرید ssl و میزبان بیش از ۴۰۰ هزار وب سایت پارسی زبان بوده است که همواره خدمات با کیفیت به همراه پشتیبانی بی نظیر با قیمت‌های مناسب به کاربران خود ارائه کرده است.

جهت اطلاع بیشتر از نحوه خدمات سایت به آدرس سایت IRPOWER.com مراجعه نمایید.