4 معیار مهم که در انتخاب لوازم خانگی تاثیر گذار است

همه ما برای خرید لوازم خانگی ترجیح می‌دهیم که آنها را از بهترین و معتبرترین برندها و با کیفیت بالا تهیه کنیم تا عمر مفید زیادی داشته باشند. با توجه به این نکته برای خرید لوازم خانگی همیشه گزینه‌های زیادی در مقابل ما قرار می‌گیرد و ما با دنیایی از محصولات که فناوری‌ و ویژگی‌های […]

همه ما برای خرید لوازم خانگی ترجیح می‌دهیم که آنها را از بهترین و معتبرترین برندها و با کیفیت بالا تهیه کنیم تا عمر مفید زیادی داشته باشند. با توجه به این نکته برای خرید لوازم خانگی همیشه گزینه‌های زیادی در مقابل ما قرار می‌گیرد و ما با دنیایی از محصولات که فناوری‌ و ویژگی‌های جدید و متفاوتی دارند، روبرو هستیم. با توجه به آنکه لوازم خانگی از مهم‌ترین لوازم داخل یک خانه به شمار می‌روند؛ باید همه نیازهای ما را پاسخگو باشند. بنابراین بهتر است در انتخاب این وسایل چند معیار مهم را در نظر بگیریم. پس با ما همراه شوید.

  1. بررسی میزان بودجه

شما به هر میزان بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید با استفاده از آن لواز خانگی بخرید اما با کیفیت و قابلیت‌های متفاوت. بنابراین با هر بودجه مشخص برندها و مدل‌های متنوعی وجود دارند که با توجه به قیمت آنها مواردی مانند پوشش خارجی یا همان جنس بدنه، ویژگی‌ها، فناوری‌های پیشرفته و ظرفیت متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم بهتر است پیش از خرید میزان بودجه خود را مشخص کنید تا بهتر بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

اگر شما معمولا زود به زود لوازم خانگی خود را تعویض می‌کنید بهتر است به سراغ لوازم مدرن یا گران قیمت نروید زیرا معمولا در این روش پول زیادی به هدر می‌رود. اما اگر دیرتر برای این وسایل هزینه می‌کنید بهتر است پول خود را جمع کرده و برای خرید یک وسیله با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.

  1. انتخاب از برندهای مطمئن

اهمیت برند در خرید لوازم خانگی به اندازه‌ای است که بهتر است زمانی را برای تحقیق در این زمینه اختصاص بدهید. پس قبل از اقدام به خرید بهترین برند را در یک زمینه خاص ارزیابی کنید و این را به خاطر داشته باشید که بهترین لوازم خانگی لزوما گران‌ قیمت‌ترین آنها نیست. بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی وجود دارند که در ازای بهترین امکانات و قابلیت‌های قیمت مناسبی هم دارند.

در این زمینه برندهای داخلی توانسته‌اند پیشرفت زیادی داشته باشند و گاهی اوقات حتی از برندهای خارجی هم بهتر عمل می‌کنند. به عنوان نمونه برند پارس خزر یکی از مارک‌های معروفی است که همگی ما با آن آشنایی داریم. این برند به خوبی بازار هدف خود را می‌شناسد و به ارائه خدمات متناسب با یک خانواده و خانه ایرانی می‌پردازد. این برند همچنین خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم دارد. شما می‌توانید از انواع وسایل این برند مانند جاروبرقی، اتو، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت و غیره استفاده کنید.

شما می‌توانید انواع جاروبرقی های پارس خزر را از نمایندگی‌های معتبر این برند تهیه کنید. در هنگام خرید باید به انواع  این جارو برقی و میزان قدرت و توان آن که از 1800 تا 2200 وات و 2500 وات  است؛ توجه کنید. با توجه به کیفیت بالای جارو برقی پارس خزر شما می‌توانید از این محصول برای سال‌ها استفاده کنید.

  1. میزان استفاده روزمره

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهایی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید آن است که کالایی را انتخاب کنید که با نیاز های شما و  کارکردی که دارد متناسب باشد. گاهی اوقات افراد به سراغ انتخاب محصولاتی می‌روند که بسیاری از قابلیت‌ها در آن برایشان کارایی ندارد و تنها برای آن هزینه می‌کنند. بنابراین انتخاب یک محصول با امکانات و قابلیت‌های بسیار زیاد که عمدتا هم قیمت بالایی دارد؛ معمولا به دلیل عدم استفاده موجب هدر رفتن سرمایه شما می‌شود. بهتر است قبل از خرید هدف خود از خرید یک محصول را دقیقا مشخص کنید و تعیین کنید که از این محصول چه کارایی را انتظار دارید.

برای مثال اگر شما عاشق آشپزی هستید و یا به دنبال سرگرمی هستید در این زمینه انتخاب و خرید وسایل گران قیمت و جدیدی مانند اجاق گاز فردار یک تصمیم درست است. ولی اگر شما یک خانواده کم جمعیت دارید و بسیار کم پیش می‌آید که از وسایل اصلی خانه‌ استفاده کنید بهتر است که به سراغ خرید لوازم خانگی با هزینه کمتر و به صرفه‌تر بروید.

  1. بررسی میزان مصرف انرژی در لوازم برقی خانگی

این روزها لوازم برقی خانگی جایگاه مهمی در زندگی همه ما دارند. زمانی که برق قطع می‌شود متوجه خواهیم شد که ما نمی‌توانیم هیچ کاری را بدون این لوازم برقی انجام دهیم. بنابراین برق و لوازم برقی می‌توانند تمام جوانب زندگی ما مانند تفریح کردن (تماشای تلویزیون و غیره) و پختن غذا ( استفاده از فر و غیره) و غیره را تحت تاثیر قرار دهند.

بنابراین با توجه به استفاده‌ی روزمره از وسایل برقی و در کنار آن خطراتی که درصورت کیفیت پایین این لوازم می‌تواند داشته باشد، شما باید حتما به استانداردهای موجود بر روی این وسایل توجه کنید. همچنین توجه به سازمانی که بر روی ساخت آن نظارت داشته است هم مهم است. در کشور ما موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران وظیفه این کار را بر عهده دارد. این استانداردها حدود، چگونگی و شرایط قابل تایید بودن ویژگی‌های مختلف یک وسیله برقی را تشخیص می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین انواع این استانداردها، استاندارد مصرف انرژی الکتریکی لوازم خانگی استاندارد برقی است که این استاندارد با استفاده از برچسب انرژی که بر روی محصول قرار می‌گیرد؛ مشخص می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره برچسب انرژی و درجه‌بندی آن هستید بهتر است به این مقاله مراجعه کنید. اغلب ما این برچسب بازدهی انرژی را بر روی محصولات برقی دیده‌ایم. این برچسب نشان می‌دهد که میزان مصرف انرژی در کالا و لوازم خانگی تا چه اندازه است و ما با استفاده از آن می‌توانیم اقدام به انتخاب و خرید وسیله‌ای باکیفیت‌تر و بهینه‌تر کنیم. شما در هنگام انتخاب نباید لوازمی را که برچسب انرژی ندارند خریداری کنید.

شما زمانی که به برچسب مصرف انرژی دقت کنید، متوجه خواهید شد که گرید A کمترین میزان مصرف انرژی و گرید G بیشترین میزان مصرف انرژی را نشان می‌دهد. بنابراین هنگام خرید به برچسب مصرف انرژی دقت کنید  و وسیله‌ای را انتخاب کنید که کمترین میزان مصرف انرژی و بالاترین کارایی را دارد.

در میان انواع لوازم خانگی داخلی یخچال فریزر هیمالیا دارای مصرف انرژی مناسبی است. یخچال و فریزر هیمالیا با میزان برق مصرفی پایین و قیمت مناسب گزینه مناسبی برای خرید است. شما می‌توانید محصولات هیمالیا را در انواع دوقلو، امگا، پانوراما و سایزهای متفاوت از  22 فوت تا 34 فوت را از طریق فروشگاه دیجی‌کالا تهیه کنید.

نویسنده: وحیده امینی