سیاه شدن صفحه تلویزیون LG در یک طرف (علت و نحوه رفع مشکل)

بسیاری از کاربران با مشکل سیاه شدن تصویر در یک طرف یا بالای صفحه نمایش تلویزیون ال جی خود رو به رو می شوند. گاهی اوقات سمت چپ یا برای برخی از کاربران، سمت راست تلویزیون بیش از حد تاریک، تیره و سیاه می شود. سیاه شدن نیمه تصویر تلویزیون شما، اغلب بسیار نگران کننده […]

بسیاری از کاربران با مشکل سیاه شدن تصویر در یک طرف یا بالای صفحه نمایش تلویزیون ال جی خود رو به رو می شوند. گاهی اوقات سمت چپ یا برای برخی از کاربران، سمت راست تلویزیون بیش از حد تاریک، تیره و سیاه می شود. سیاه شدن نیمه تصویر تلویزیون شما، اغلب بسیار نگران کننده است. اما نگران نباشید.

اگرچه اغلب مشکل سیاه شدن تصویر صفحه تلویزیون با سوختن لامپ تصویر در ارتباط است اما در برخی موارد، با روش هایی ساده، می توان این مشکل را به راحتی در منزل برطرف نمود. بنابراین ما در این مقاله، 3 راه حل برای رفع این مشکل ذکر کرده ایم که می توانید آن ها را امتحان کنید.

روش اول: چرخه قدرت تلویزیون را تغییر دهید

تغییر چرخه قدرت، آسان ترین مرحله برای تعمیر مشکل سیاه شدن تلویزیون ال جی است که می توانید به سادگی آن را انجام دهید.

برای برطرف کردن مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون در یک سمت، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تلویزیون ال جی خود را از برق جدا کنید. (تلویزیون را از پریز بکشید)
  2. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.
  3. سپس مجددا تلویزیون را روشن کرده و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده یا خیر.

برای اکثر کاربران، اغلب مشکل سیاه شدن یک طرفه تلویزیون با خاموش و روشن کردن، برطرف می شود. اما چنانچه با تغییر چرخه قدرت و خاموش و روشن کردن، مشکل برطرف نشد، می توانید از مرکز تعمیرات تلویزیون امام رضا کمک بگیرید.

روش دوم: سیم کشی داخلی شل شده است

سیاه بودن صفحه تلویزیون ال جی در یک طرف (راست یا چپ)، ممکن است ناشی از شل بودن سیم های داخلی تلویزیون شما باشد. معمولا این مشکل با فشار دادن سمت تاریک تلویزیون ال جی برطرف می شود. دقت کنید که این مرحله نیازمند دقت و توجه زیادی است. به یاد داشته باشید که برای این کار، بهتر است تلویزیون بر روی پایه رومیزی باشد یا از دیوار جدا شده باشد. با این کار امنیت شما و تلویزیون تان را افزایش خواهید داد.

 برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک دست خود را در سمت پشت تلویزیون ( سمتی که صفحه تیره است) قرار دهید.
  2. دست دیگر خود را در قسمت جلویی تلویزیون قرار دهید. ( مطمئن شوید که هر دو دست شما در سمت تاریک تلویزیون است)
  3. حالا دست خود را به آرامی بر روی صفحه بکشید و ببینید تاریکی صفحه در سمت راست ثابت می شود یا خیر.
  4. اگر تاریکی در سمت راست ثابت نشد، این بار دست خود را محکم تر از بار قبلی، به صفحه بکشید.
  5. اکنون بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر با انجام دادن مراحل بالا، مشکل تاریک شدن یک طرفه صفحه تلویزیون ال جی شما برطرف نشد، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری رو به رو شده اید. نگران نشوید و برای حل مشکل تاریک شدن تلویزیون به صورت یکطرفه، از  Paratek.ir کمک بخواهید.

روش سوم: حالت تصویر را بازنشانی کنید

اگر مراحل فوق به شما کمک نکرد. این مرحله را نیز امتحان کنید. ممکن است این مرحله به شما کمک کند. مشکل برخی از کاربران با بازنشانی حالت تصویر، برطرف می شود. بازنشانی حالت تصویر، یکی از ساده ترین روش ها برای حل این مشکل است.

برای بازنشانی حالت تصویر تلویزیون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه MUTE کنترل تلویزیون خود را 3 بار فشار دهید و سپس AV RESET را انتخاب کنید.
  2. هنگامی که گزینه AV RESET را انتخاب می کنید، در گوشه سمت راست بالای صفحه تلویزیون، پیام Resetting Av Value را مشاهده خواهید کرد.

همچنین برای بازنشانی حالت تصویر تلویزیون ال جی خود، می توانید به جای مراحل قبلی، مراحل زیر را طی کنید:

  1. منوی تنظیمات را از کنترل تلویزیون خود انتخاب کنید.
  2. حالا منوی تصویر را انتخاب کنید.
  3. تنظیمات حالت تصویر را انتخاب کنید.
  4. به پایین صفحه بیایید و گزینه ریست را انتخاب کنید. (همچنین می توانید به جای ریست تنظیمات تصویر، تنظیمات حالت تصویر تلویزیون خود اعم از تاریکی، نور، کنتراست و … را به صورت دستی تغییر دهید)

پس از ریست یا بازنشانی حالت تصویر تلویزیون یا ایجاد تغییرات لازم به صورت دستی، بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل سیاه بودن نیمه تصویر تلویزیون همچنان وجود دارد، از مرکز تعمیرات تلویزیون شاندیز مشهد کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی تلویزیون ال جی در مشهد

مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون ال جی با در اختیار داشتن نیروهای آموزش دیده و کاربلد، می توانند به راحتی مشکل تلویزیون شما را شناسایی نموده و با ابزارها و تجهیزات لازم خود، آن را برطرف نمایند. تکنسین های حرفه ای مرکز تعمیرات تلویزیون در شاندیز با انواع مدل های تلویزیون های ال جی آشنا بوده و می توانند به سرعت مشکل را تشخیص دهند. خدمات تعمیرات تلویزیون در منزل به شما امکان می دهد تا بدون نگرانی و دغدغه بابت جابجایی تلویزیون خود، نسبت به تعمیر هر چه سریع تر ان اقدام کنید.

امروزه ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در منزل یا محل کار توسط مرکز تعمیرات تلویزیون در امام رضا به کاربران امکان داده تا تلویزیون خود را توسط متخصصین حرفه ای پیش روی خود تعمیر نمایند. شما می توانید به راحتی با ثبت سفارش آنلاین خدمات تعمیر تلویزیون را در محل خود دریافت نمایید.

پاراتک

مرکز الکترونیک و انفورماتیک پاراتک با سابقه بیش از 3 دهه فعالیت خود، امروزه در اقصی نقاط شهر مشهد شعبات مختلفی دارد. شما می توانید پس از ثبت سفارش در سایت مجموعه، خدمات تعمیر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی خود را از نزدیک ترین شعبه به خود دریافت کنید.

تمامی خدمات ما با ضمانت کیفیت ارائه می شوند. تکنسین های ما تا حد ممکن تلاش می کنند تا خدمات مربوط به تعمیر را در اختیار شما قرار دهند. همچنین در صورت نیاز به تعویض قطعات نیز، ما به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون برند های مختلف ال جی، سامسونگ، سونی و … از قطعات اصلی و اورجینال برای تلویزیون شما استفاده می نماییم.