آیفون اکتیو یا نات اکتیو؟

استیو جابز با معرفی آیفون به عنوان اولین گوشی موبایل اپل در سال 2007 انقلابی را در ساخت گوشی های هوشمند آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. گوشی های اپل یکی از با کیفیت ترین و پرفروشترین گوشی ها در بازار هستند که سازندگان آن توجهی خاصی به طراحی و کیفیت تولید سخت افزار و […]

استیو جابز با معرفی آیفون به عنوان اولین گوشی موبایل اپل در سال 2007 انقلابی را در ساخت گوشی های هوشمند آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. گوشی های اپل یکی از با کیفیت ترین و پرفروشترین گوشی ها در بازار هستند که سازندگان آن توجهی خاصی به طراحی و کیفیت تولید سخت افزار و نرم افزار آن دارند که این موضوع موجب شده است تا طرفداران خاص خود را پیدا کند و تنوع بالایی از لوازم جانبی مانند کیف و کاور محافظ نیز در طرح ها و رنگ های مختلف برای موبایل های آیفون پیدا میشود.

بتازگی و با ورود آیفون های 13 یک نکته در بین موبایل های این برند مشهود شده است و آن هم اکتیو یا نات‌اکتیو بودن گوشی موبایل آیفون است. اگر شما قصد خرید گوشی موبایل آیفون به ویژه سری‌های جدید این برند یعنی موبایل‌های آیفون سری ۱۳ را دارید، اکتیو و نات اکتیو بودن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ پس اگر نسبت به این موضوع بی‌اطلاع هستید، حتما تا پایان ما را همراهی کنید.

آیفون اکتیو چیست؟

معنای لغوی اکتیو، فعال بودن است و گوشی اکتیو به این معنا است که یک گوشی فعال شده است؛ پس در زمان خرید گوشی اپل اگر فروشنده آن را در گروه گوشی‌های اکتیو قرار دهد، بدین معناست که گوشی موبایل آیفون قبلا باز و توسط کاربر گوشی فعال شده است. بسته‌بندی گوشی‌های اکتیو باز شده است و آکبند نیست و از بسته‌بندی اولیه شرکت آیفون خارج شده‌اند. به دلیل بالا بودن قیمت گوشی آیفون خرید آن‌ها چندان توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است که عملکرد گوشی خریداری شده دچار مشکل باشد. بنابراین یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند سایت آل دیجیتال را برای خرید انتخاب کنید تا خریدی مطمئن و اقتصادی داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که شرکت اپل زمانی که دستگاه روشن می‌شود، به‌عنوان زمان فعال‌سازی و یا اکتیو بودن آن معرفی می‌کند؛ یعنی حتی اگر یک بار نیز دستگاه روشن یا خاموش شود، گوشی در دسته اکتیو قرار می‌گیرد، حتی اگر بلافاصله خاموش شود و استفاده‌ای از آن صورت نگیرد. پس برای شرکت اپل زمان روشن شدن برای اکتیو بودن مد نظر است و میزان استفاده کاربر از دستگاه موبایل اهمیت ندارد.

آیفون نات اکتیو چیست؟

مدل‌های مختلف گوشی موبایل آیفون در دو دسته اکتیو و نات اکتیو قرار می‌گیرند که در قسمت قبل با آیفون اکتیو آشنا شدید. در مقابل گوشی آیفون اکتیو، گوشی‌های نات اکتیو قرار دارند که شما با خرید آن‌ها یک گوشی آکبند و پلمپ شده تحویل می‌گیرید. در زمان خرید گوشی موبایل آیفون نات اکتیو برچسب موجود روی بسته‌بندی نشان دهنده گارانتی و اصالت کالاست. پلمپ بودن گوشی موبایل آیفون خیال شما را بابت عملکرد دستگاه راحت می‌کند و همین امر سبب یک خرید مطمئن می‌شود. شما نیز اگر قصد خرید آیفون 13 پرو مکس 256، آیفون 13 پرو 256 یا هر مدل دیگری از گوشی‌های آیفون ۱۳ را دارید، می‌توانید به سایت آل دیجیتال مراجعه کنید و گوشی‌های نات اکتیو را با یک قیمت بسیار رقابتی خریداری نمایید. گوشی‌های نات اکتیو را اگر از یک فروشگاه کاملا معتبر خریداری کنید، به آسانی رجیستر می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

دلیل اکتیو بودن گوشی موبایل آیفون

طبق قوانین وضع شده توسط شرکت اپل، فروشگاه‌های معتبر و رسمی در کشورهای مختلف اجازه دارند که حداکثر بیست درصد از محصولات اپل را به کشورهای دیگر صادر کنند. این قانون و همچنین تحریم بودن ایران سبب اکتیو شدن گوشی موبایل آیفون شده است. با توجه به شرایط موجود برای اینکه بتوان تعداد گوشی‌های زیادی از شرکت اپل را وارد ایران کرد، راه‌حل اکتیو کردن گوشی در یک کشور بیگانه است. در واقع در یک کشور دیگر به غیر از ایران در حضور فروشندگان رسمی این شرکت، گوشی را فعال یا اکتیو می‌کنند و پس از فعال شدن دوباره آن‌ها را بسته‌بندی کرده و به ایران صادر می‌کنند.

گوشی‌های موبایل آیفون نو شامل چه نوع گوشی‌هایی است؟

گوشی موبایل آیفون می‌تواند نو و یا دسته دوم باشد که گوشی‌های نو آیفون به این معناست که قبل از شما هیچ شخصی از آن استفاده نکرده است و پس از خرید شما به عنوان اولین مالک دستگاه شناخته خواهید شد. در خصوص گوشی‌های اکتیو و نات اکتیو آیفون باید گفت که هر دو در دسته گوشی‌های نو این برند قرار می‌گیرند.

البته گوشی اکتیو قبل از فروش برای آنکه وارد ایران شود و تحریم‌ها را کنار بزند، روشن شده است؛ بنابراین اگر فروشگاه معتبری را برای خرید آن انتخاب نکنید، ممکن است که گوشی‌هایی را که دسته دوم هستند به عنوان گوشی اکتیو به شما بفروشند؛ پس تا حدودی نسبت به این امر حساس باشید و سعی کنید که گوشی‌های نات اکتیو را خریداری کنید.

مقایسه گوشی موبایل آیفون اکتیو و نات اکتیو

حال که به طور کامل با گوشی موبایل اکتیو و نات اکتیو آشنا شدید، بهتر است که یک مقایسه کلی بین آن‌ها انجام بگیرد تا خرید گوشی اپل را با آگاهی دقیق‌تری انجام بدهید زیرا در زمان خرید آیفون ۱۳، اکتیو و نات اکتیو بودن را به دفعات خواهید شنید.

قیمت

توجه به قیمت گوشی های آیفون در زمان خرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قیمت محصولات این برند نسبت به گوشی‌های موبایل برندهای دیگر چون سامسونگ، شیائومی و… بالاتر است. این قیمت با توجه به نوع گوشی و مدل آن تعیین می‌شود که بین گوشی موبایل آیفون اکتیو و نات اکتیو تفاوت قیمت وجود دارد. در ایران این تفاوت قیمت چندان قابل ملاحظه نیست؛ پس اگر قیمت چندان برای شما اهمیت ندارد و بسته‌بندی و سلامت گوشی بیش از هر چیزی از نظر شما مهم است، بهترین گزینه خرید گوشی موبایل آیفون نات اکتیو است که یک خرید مطمئن به حساب می‌آید؛ اما اگر قیمت تا حدودی در انتخاب شما موثر است و خرید گوشی اپل را برای شما محدود می‌کند، گوشی‌های اکتیو با توجه به اینکه یک یا دو میلیون از گوشی نات اکتیو ارزان‌تر هستند، برای شما انتخاب مناسب‌تری هستند.

اورجینال بودن گوشی و اقلام همراه آن

بدون شک کیفیت گوشی آیفون کاملا مربوط به اورجینال بودن گوشی و اقلام همراه آن است که این اورجینال بودن در گوشی موبایل آیفون از نوع نات اکتیو کاملا تضمین شده است؛ چرا که هنوز بسته‌بندی باز نشده است و پلمپ شده به شما تحویل داده می‌شوند. در مقابل گوشی آیفون اکتیو ممکن است که اورجینال و اصلی نباشد و این کاملا به اصول اخلاقی فروشنده بستگی دارد که اقلام همراه گوشی را جابجا نکند و قطعات فیک را به جای اصلی در بسته‌بندی جوشی قرار ندهد. توجه به این دو مورد در زمان خرید آیفون ۱۳ پرو ۲۵۶ و به طور کلی مدل‌های مختلف آیفون ۱۳مهم است که می‌تواند ماندگاری، دوام و کیفیت گوشی موبایل آیفون خریداری شده را تضمین کند.

نحوه تشخیص اکتیو و نات اکتیو بودن گوشی موبایل آیفون

برای آنکه نسبت به گوشی موبایل آیفون که خریداری کرده‌اید، کاملا مطمئن باشید و اکتیو و یا نات اکتیو بودن آن را تشخیص دهید، باید چند مرحله ساده را انجام دهید و خودتان پیگیر این مسئله باشید. در ادامه مراحل تشخیص اکتیو و یا نات اکتیو بودن آیفون ۱۳ پرومکس ۲۵۶ و یا هر نوع مدل دیگری از این سری لیست شده است:

  1. اولین قدم مراجعه به سایت checkcoverge اپل
  2. در زمان وارد شدن به سایت یک کادر با عنوان Enter your serial number برای شما نمایش داده می‌شود که باید سریال گوشی موبایل آیفون را وارد کنید. این سریال را می‌توانید با رفتن به تنظیمات گوشی یا همان settings و سپس لمس گزینه General و در نهایت انتخاب About your iPhone به دست آورید که این کد را باید در کادر مربوطه وارد کنید.
  3. اگر گوشی نات اکتیو باشد و فعال‌سازی روی آن انجام نگرفته باشد، پیامی با محتوای please activate your iPhone برای شما ارسال می‌گردد.
  4. اما اگر گوشی موبایل از قبل اکتیو شده باشد، این پیام حاوی اطلاعاتی در خصوص گوشی آیفون خواهد بود.

این مراحل را در زمان خرید گوشی اپل انجام دهید تا نسبت به نوع گوشی خریداری شده خود مطمئن شوید.

خرید گوشی آیفون نات اکتیو از سایت آل دیجیتال

سایت آل دیجیتال یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش موبایل، لپ تاپ، دوربین، هدفون و… است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد. این فروشگاه خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهد و گوشی آیفون ۱۳ پرومکس ۲۵۶ و دیگر مدل‌های آیفون ۱۳ نات اکتیو را با قیمتی کاملا مناسب به فروش می‌رساند که مهم‌ترین مشخصه آن اصالت کالا در کنار قیمت بسیار مناسب آن است.شما نیز اگر قصد خرید گوشی موبایل آیفون را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین به این سایت مراجعه کنید تا در کنار تنوع محصول اورجینال، از مشاوره‌های رایگان برای خرید بهره‌مند شوید. اگر به دنبال آن هستید که آیفون سری ۱۳ را خریداری کنید، در این سایت می‌توانید اغلب مدل‌های آن را مشاهده و در صورت تمایل با قیمت مناسب خریداری نمایید.

همچنین سایت آل دیجیتال به صورت کاملا رایگان مشاوره‌های تخصصی در خصوص گوشی‌های آیفون و سری‌های آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا بتوانید در بهترین حالت ممکن، مناسب‌ترین گوشی را خریداری کنید. با این حال توصیه می‌کنیم اگر در خصوص اکتیو و یا نات اکتیو بودن گوشی‌های آیفون دچار تردید هستید، حتما از خدمات مشاوره این سایت استفاده کنید.