با استانبول کارت هزینه سفر به استانبول را کاهش می دهید

بسیاری از مسافران برای تجربه یک سفر خارجی برای به خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام می کنند. استانبول یکی از زیباترین شهرهایی است که به دلیل نزدیکی به ایران و قیمت مناسب، مقصد محبوبو ایرانی ها می باشد. اما مساله ای که این روزها برای مسافران چالش برانگیز است، هزینه های سفر به استانبول می […]

بسیاری از مسافران برای تجربه یک سفر خارجی برای به خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام می کنند. استانبول یکی از زیباترین شهرهایی است که به دلیل نزدیکی به ایران و قیمت مناسب، مقصد محبوبو ایرانی ها می باشد. اما مساله ای که این روزها برای مسافران چالش برانگیز است، هزینه های سفر به استانبول می باشد.

با خرید بلیط استانبول ارزان می توانید بخشی از هزینه سفر را کاهش دهید. حتی با رزرو هتل ارزان استانبول نیز بخش دیگری از هزینه ها جبران می شود. راه دیگر کاهش هزینه های سفر، استفاده از روشی است که هزینه های حمل و نقل درون شهری در استانبول را کاهش دهد.

با خرید استانبول کارت ۲۰% در هزینه های سفر به استانبول صرفه جویی می شود! ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه با خرید یک کارت، می توان در هزیه های سفر صرفه جویی کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول کارت چیست؟

هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان به استانبول سفر می کنند که آمارها بیش از ۲ میلیون گردشگر را ایرانی را نشان می دهند! بخش زیادی از هزینه سفر به ترکیه را بلیط استانبول تشکیل می دهد. رزرو هتل و حمل و نقل، بازدید از جاذبه های گردشگری، خرید اینترنت و … دربرگیرنده هزینه هستند. از آنجایی که کرایه وسایل نقلیه در ترکیه بالاست، دولت ترکیه برای کمک به جذب گردشگران کارت های گردشگری هوشمندی ارائه می دهد تا کمی از هزینه های سفر گردشگران را کاهش دهد.

استانبول کارت یکی از کارت های هوشمندی است که برای استفاده از وسایل حمل و نقل در استانبول استفاده می شود.

راهنمای خرید استانبول کارت

از آنجایی که قیمت بنزین در ترکیه گران است و حمل و نقل هزینه بر است، مسافران می توانند با خرید کارت گردشگری استانبول مقدار قابل توجهی از هزینه های حمل و نقل، گشت و گذار شهری و بازدید از جاذبه های گردشگری و اینترنت مصرفی را کاهش می دهید.

استانبول کارت، کارت هوشمندی است که برای پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی به کار می رود. در سال ۲۰۰۹ این کارت جایگاه بلیط الکترونیکی آکبیل رو به خود اختصاص داد. این کارت به راحتی در کیف پول جا می شود و قابل شارژ است.

مزایای و کاربردهای کارت گردشگری استانبول

با خرید یک استانبول کارت می توانید از امکانات مختلفی برخوردار شوید که برخی از آنها عبارتند از:

  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • راهنمای شبانه ‌روزی به صورت آنلاین
  • سرویس رایگان ترانسفر فرودگاهی
  • تفریحات رایگانی تعریف شده برای کارت
  • حمل و نقل رایگان یا تخفیف دار در سطح شهر
  • بازدید رایگان از جاذبه‌های گردشگری تعریف شده برای کارت

خرید استانبول کارت

بعد از خرید بلیط ارزان استانبول و سفر به شهر زیبای استانبول می توانید برای خرید استانبول کارت اقدام کنید. با مراجعه به دکه هایی که در فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و اتوبوس، روزنامه فروشی سطح شهر قرار دارند، می توانید این کارت را تهیه کنید. افرادی که به خرید آنلاین دسترسی دارند نیز می توانند این کارت را به صورت اینترنتی خریداری کند.

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

با توجه به مزایای که استانبول کارت برای مسافران به همراه دارد، خرید آن به صرفه و اقتصادی است. شاید در نگاه اول پرداخت 6 لیر برای خرید این کارت کمی غیر منطقی باشد اما با استفاده از آن می بینید که تا چه حد در کاهش هزینه های سفر تاثیرگذار است. بعد از خرید این کارت می توانید به اندازه نیاز آن را شارژ کنید. از کارت گردشگری استانبول می توانید برای پرداخت هزینه مترو و اتوبوس استفاده کنید.

روش های شارژ کردن استانبول کارت

به چند طریق می توانید کارت گردشگری خود را شارژ کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

از طریق دستگاه های  ATM

یکی از راه های شارژ استانبول کارت، دستگاه های ATM است. داخل ایستگاه های مترو یا اتوبوس هم مکان خوبی برای خرید این کارت است.

برای شارژ کارت نیز باید کارت را در محل شیشه ای دستگاه گذاشته و به اندازه مورد نیاز اسکناس درون دستگاه قرار دهید. شمارش و شارژ کارت به صورت خودکار انجام می شود. برای استفاده از این دستگاه اسکناس ها باید لیر، سالم و بدون تاخوردگی باشد. استفاده از دستگاه Atm راهکار راحت تری برای افزایش اعتبار کارت است.

از طریق دکه های مترو و روزنامه فروشی

یکی دیگر از روش های خرید استانبول کارت، مراجعه به دکه های روزنامه فروشی است که شارژ آن نیز به راحتی با پرداخت لیر ترکیه انجام پذیر است.

شارژ آنلاین کارت گردشگری استانبول

برای شارژ اینترنتی کارت گردشگری به سایت فروش آنلاین استانبول کارت istanbultouristpass.com مراجعه کنید. بعد از پایان خرید اینترنتی، لینک و کد فعالسازی به ایمیل شما ارسال می گردد.

 کدام وسایل نقلیه، استانبول کارت را قبول دارند؟

تمامی وسایل نقلیه عمومی در استانبول کارت، گردشگری استانبول را تایید می کنند. از همین رو برای استفاده از تمامی وسایل نقلیه از جمله اتوبوس، مترو، تراموا، متروباس، قایق، تی ‌سی ‌دی ‌دی، هاواتاش و انواع قایق ‌های کروز می توان از استانبول کارت استفاده کرد.

استانبول کارت تا 50 درصد هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد! این کارت به مدت 2 سال اعتبار دارد که در صورت سفر مجدد امکان استفاده مجدد از آن را دارید.

چرا باید بلیط هواپیما ارزان استانبول را از تیک بان بخریم!؟

در حال حاضر خرید اینترنتی بلیط استانبول به راحتی امکان پذیر است. با مراجعه به سایت های مختلفی همانند تیک بان می توانید بلیط استانبول را در کوتاهترین زمان رزرو کنید. اما اگر به دنبال خرید بلیط ارزان استانبول هستید، تیک بان با فراهم کردن شرایط لازم توانایی ارائه ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را دارد.

با یک استعلام ساده قیمت بلیط استانبول، در سایت های مختلف، به وضوح می توان منصفانه بودن قیمت ها را در تیک بان مشاهده کرد! از طرفی شما در سایت تیک بان می توانید لیست کاملی از انواع بلیط را از میان تمام ایرلاین ها مشاهده و بهترین قیمت را برای خود انتخاب و اقدام به رزرو بلیط استانبول خود نمایید. بنابراین برای تجربه سفری اقتصادی و به صرفه www.tikban.com را فراموش نکنید.