بررسی انواع بهترین قفل درب ضد‌ سرقت

قفل درب یکی از مهم‌ترین عناصر برای جلوگیری از سرقت و یا حوادث محسوب می‌شود. حتی اگر درب ورودی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین مواد نیز ساخته شده باشد، بدون استفاده از قفل مطلوب به راحتی توسط سارقین باز خواهد شد. در این راستا امروزه ابزار‌های زیادی مانند قفل ضد‌سرقت به منظور ایجاد امنیت بیشتر ساخته […]

قفل درب یکی از مهم‌ترین عناصر برای جلوگیری از سرقت و یا حوادث محسوب می‌شود. حتی اگر درب ورودی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین مواد نیز ساخته شده باشد، بدون استفاده از قفل مطلوب به راحتی توسط سارقین باز خواهد شد. در این راستا امروزه ابزار‌های زیادی مانند قفل ضد‌سرقت به منظور ایجاد امنیت بیشتر ساخته شده است که در مدل‌های گوناگونی وجود دارد. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن بررسی آن‌ها به معرفی بهترین قفل درب ضد سرقت بپردازیم.

آشنایی با قفل ضد‌سرقت درب ورودی ساختمان

امروزه با افزایش آمار سرقت، تقویت درب منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده‌ است. درصورتی که با درب‌های ضد‌سرقت آشنایی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که این درب‌ها ضمن داشتن سطح بسیار بالایی از ایمنی، فقط از طریق قفل آن‌ها باز یا بسته می‌شوند. به همین منظور در صورتی که از یک قفل مناسب برای درب‌ ضد‌سرقت خود بهره‌مند شوید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی امنیت ساختمان و منزل خود را چند برابر کنید.

قفل‌های ضد سرقت درب ورودی ساختمان از چند ‌جهت به چارچوب درب قفل می‌شوند و با داشتن چندین زبانه باعث می‌شوند تا اهرم کردن و در نتیجه باز شدن درب‌ها توسط سارقین سخت و یا غیر‌ممکن شود. توجه داشته باشید که قفل‌های معمولی تک‌زبانه هستند و فقط در یک جهت به چارچوب درب قفل می‌شوند که در نتیجه از ایمنی کافی برخوردار نخواهند بود.

دستگیره درب ضد سرقت دیجیتالیدر این میان قفل‌های ضد‌سرقت دیجیتال از جمله قفل رمزی، قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و … علاوه بر این که امنیت را برای محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری فراهم می‌کند، سهولت و زیبایی را به همراه خواهد داشت که باعث شده تا بیشتر افراد از تکنولو‌ژی‌های جدید به کار رفته در آن به جای قفل‌های معمولی استفاده کنند.

معرفی انواع قفل درب ضد سرقت، از گذشته تا کنون

قفل ضد‌سرقت کلیدی، نسل قدیم قفل‌ها

قفل ضد‌سرقت کلیدی یکی از اولین نمونه‌های قفل‌ها است که برای درب‌های ضد‌سرقت به کار می‌رود. این قفل با داشتن سطح امنیت کمتر نسبت به قفل هوشمند، از قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ نیز برخوردار است. قفل‌های ضد‌سرقت اغلب دارای دو دسته کلید هستند که شامل کلید کارگری و کلید اصلی می‌شود. در این راستا کلید اصلی معمولا پس از تحویل خانه به مالک منزل داده می‌شود و بعد از آن کلید‌های اصلی وارد قفل می‌شوند و در نتیجه کلید‌های کارگری دیگر قفل را باز نخواهند کرد. بنابراین تنها کسی که قادر به باز کردن قفل درب منزل خواهد بود، مالک خانه است.

دستگیره درب ضد‌سرقت دیجیتالی، نسل نوین قفل‌ درب

قفل هوشمند یکی از جدید‌ترین انواع قفل درب ضد سرقت است که با ایمنی بسیار زیاد خود در بیشتر ادارات، ساختمان‌های مسکونی و یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که وجود سیستم‌های هوشمند امنیتی موجود در این نوع قفل، باعث شده تا به یکی از امن‌ترین مدل‌های قفل تبدیل شود. همچنین منبع تغذیه قفل‌های هوشمند باتری قلمی است که در نتیجه بدون نیاز به هیچ سیم‌کشی بر روی درب‌ ضد‌سرقت نصب می‌شوند. قفل‌‌های هوشمند از انواع متفاوتی برخوردارند که شامل قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی، قفل کارتی درب ضد‌سرقت، قفل رمزدار و… می‌شوند.

بهترین قفل ضد سرقتقفل هوشمند، بهترین قفل درب ضد‌ سرقت

قفل هوشمند با دارا بودن سیستم‌های متنوع امنیتی، آرامش و راحتی هر چه بیشتر را برای کاربران به همراه دارد. به همین منظور قفل‌های مکانیکی جای خود را به قفل‌های هوشمند با ظاهری متفاوت و مکانیزم الکترونیکی و دیجیتالی داده‌اند. مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان شامل موارد زیر می‌شود:

مکانیزم پیچیده قفل ضد‌سرقت : یکی از مهم‌تریم مزایای قفل‌های هوشمند، داشتن سیستم های امنیتی پیچیده‌ و طریقه قرار‌گیری قفل‌ها در آن است. در این راستا طراحی پیچیده قفل‌ها‌ی دیجیتال باعث شده تا از مکانیزم امنیتی بسیار بالایی نیز برخوردار باشند.

امنیت بالا وغیر‌قابل نفوذ بودن قفل‌های دیجیتال : امنیت بسیار بالای دستگیره‌های هوشمند باعث شده تا به عنوان بهترین قفل درب ضد‌ سرقت نیز شناخته شوند. در این راستا امروزه قفل‌های هوشمند از انواع بسیار مختلفی برخوردار‌اند که با استفاده از تکنیک‌های تشخیص هویت با کمترین خطا مجوز عبور افراد را صادر می‌کنند.

امکان اتصال به سیستم‌های هوشمند ساختمان : یکی دیگر از مزایای قفل‌های هوشمند، امکان وصل شدن این دستگیره‌ها به تجهیزات هوشمند دیگر از طریق سیستم وایرلس است. در این راستا کاربر می‌تواند به راحتی قفل هوشمند خود را تنظیم کرده و با دیگر وسایل خانه هوشمند خود هماهنگ کند. همچنین این قابلیت باعث شده تا با فشار دادن یک دکمه لمسی، درب ورود باز و یا بسته شود.

سیستم هشدار حریق : این سیستم در واقع در اکثر قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان تعبیه شده است که هدف آن تقویت و تضمین امنیت کاربران آن است. در این راستا در صورت بروز آتش‌سوزی و یا حرارت بالای ۷۰ درجه در خانه و یا محل کار، آلارم هشدار این قفل به مدت یک دقیقه فعال شده و در نتیجه موجب کاهش خسارت زیاد به خانه یا محل کار شما می‌شود.

سیستم ضد هک قفل‌های هوشمند : یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های قفل‌ هوشمند، برخورداری از سیستم ضد‌هک موجود در آن‌ است. به همین منظور سیستم ضد هک و الگوریتم‌های پیچیده‌ی موجود در آن‌‌ باعث شده تا امکان هک شدن و یا سرقت در این نوع قفل‌ها تقریبا غیر‌ممکن شود.

انتخاب بهترین قفل ضد سرقت

در نهایت قفل‌های درب ضد‌ سرقت هوشمند و دیجیتال یکی از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین قفل‌ها محسوب می‌شوند که از سطح امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این میان یکی از بزرگ‌ترین مزیت های این قفل‌ها امکان باز و بسته کردن درب‌ از راه دور است که این کار از طریق گوشی هوشمند شما انجام می‌شود. در این راستا برند قفل دیجیتال هوک به آدرس www.lock.ir به عنوان یکی از معتبر‌ترین مراجع خرید قفل هوشمند از جمله قفل درب ضد‌سرقت اثر‌انگشتی، قفل کارتی ضد‌سرقت، قفل رمزدار ضد‌سرقت و … است. اگر علاقمند به انواع قفل‌های دیجیتال معتبر به همراه وارانتی می‌باشید، برند هوک ضمن حفظ امنیت شما، زمینه‌ساز هوشمند‌سازی آپارتمان و منازل امروزی نیز محسوب می‌شود.