تبلیغات

آشنایی با دستگاه کوآنتوم آنالایزر

دستگاه کوآنتوم آنالایزر یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی است که جهت تشخیص و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها می‌توانند تمام بدن شما را برای هرگونه ناهنجاری یا بیماری که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید، اسکن کنند. دستگاه کوانتوم آنالایزر اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی‌تان در اختیار شما قرار […]

دستگاه کوآنتوم آنالایزر یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی است که جهت تشخیص و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها می‌توانند تمام بدن شما را برای هرگونه ناهنجاری یا بیماری که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید، اسکن کنند. دستگاه کوانتوم آنالایزر اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اقداماتی را برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف انجام دهید.

استفاده از دستگاه کوآنتوم آسان است و تمام اطلاعات لازم را به صورت سازماندهی شده نمایش می‌دهد. هر یک از اعضای بدن دارای میدان مغناطیسی مخصوص به خودشان هستند. هرگونه انحراف در این میدان مغناطیسی، بیانگر وجود اختلال و مشکل در بدن است. دستگاه کوآنتوم آنالایزر با اندازه‌گیری این میدان مغناطیسی و مقایسه آن با وضعیت طبیعی، سلامت بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد. متخصصین می‌توانند با کمک این دستگاه و تشخیص زودهنگام بیماری، درمان مؤثرتری را برای بیمار اتخاذ کنند. در این مقاله می‌خواهیم شما بیشتر با این دستگاه آشنا کنیم.

نحوه عملکرد دستگاه کوانتوم آنالیزر

بدن انسان از میلیون‌ها سلول تشکیل شده که به طور مدام در حال فعالیت هستند. هر یک از سلول‌های بدن، امواج مغناطیسی منحصربه‌فردی را منتشر می‌کند. دستگاه کوآنتوم آنالایزر با اندازه‌گیری میدان مغناطیسی و مقایسه آن با حالت طبیعی و سالم، بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات را تشخیص می‌دهد. بدون نیاز به خون‌گیری و آزمایش، در مدت‌زمان کوتاهی سلامت کل بدن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های دستگاه کوآنتوم آنالیزر   

  • این دستگاه می‌تواند وضعیت کلی بدن را بررسی کرده و هرگونه مشکل و اختلالی را تشخیص دهد. در واقع این یک دستگاه جدید هیجان انگیز است که می‌تواند به تشخیص و آزمایش بیماری‌ها در عرض چند دقیقه کمک کند و موانع تشخیص سنتی را بشکند.
  • دستگاه کوآنتوم آنالایزر بر خلاف نمونه‌های قبلی، دارای خروجی اطلاعات دقیق است. نتایج تست توسط این دستگاه به پزشک در درمان سریع‌تر بیماری کمک می‌کند.
  • امکان ذخیره اطلاعات بعد از تست وجود دارد.
  • امکان مقایسه تست‌های گرفته شده از بیمار در بازده زمانی متفاوت وجود دارد.

مزایای استفاده از دستگاه کوآنتوم آنالیزر

  • دستگاه کوآنتوم با آنالیز میدان مغناطیسی ارگان‌های بدن می‌تواند به بررسی سلامت فرد بپردازد.
  • دستگاه کوآنتوم می‌تواند اطلاعات جامع و دقیقی را از وضعیت سلامتی فرد را در اختیار پزشک قرار دهد.
  • این دستگاه با تجزیه‌وتحلیل میدان مغناطیسی و تشخیص اختلال، از بروز بسیاری از بیماری‌ها در آینده پیشگیری می‌کند.

 

تشخیص بیماری‌ها توسط دستگاه کوآنتوم آنالیزر

دستگاه کوآنتوم آنالایزر می‌تواند بیماری‌های مختلفی را تشخیص دهید و پزشک با درمان سریع‌تر بیمار از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کند. این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های بسیاری از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، مشکلات سیستم مغزی، بررسی میزان تراکم مواد معدنی در بافت‌های استخوان، عوامل ایجادکننده میزان سرب مضر در جریان خون، روماتیسم‌های بدن، عملکرد ریه و سیستم تنفس، نفروپاتی، میزان قند موجود در خون، عملکرد معده و روده، بررسی عملکرد کبد و صفرا، آنالیز جمجمه، بیماری‌های مخصوص بانوان، وضعیت پروستات، پوکی‌استخوان، بررسی المان‌های دنبال‌کننده سلنیوم، میزان آهن، روی و کلسیم و موارد دیگر کارایی دارد.

روش تشدید مغناطیسی آنالیز کوانتومی یک تشخیص سریع، دقیق و غیر تهاجمی است. عناصر اصلی تجزیه و تحلیل عبارتند از: بیماری های قلبی عروقی و مغزی، تراکم استخوان، عناصر کمیاب، فلزات سنگین، روماتیسم، ریه ها و مجاری تنفسی، کلیه، گلوکز خون، معده، روده ها، کبد، کیسه صفرا، اعصاب جمجمه، زنان، پروستات، بیماری های استخوان، عناصر کمیاب (سلنیوم، آهن، روی، کلسیم و غیره).

تشخیص چربی و عضلات

اگر نگران وزن خود هستید و می‌خواهید از میزان چربی بدن خود مطلع شوید؛ دستگاه کوآنتومی با تشخیص مولکول‌های پروتئینی می‌تواند میزان درصد چربی و عضلات شما را مشخص کند. اگر طبق نتایج آنالیز این دستگاه، شما دارای چربی زیاد و عضلات کم باشید، می‌توانید با داشتن یک رژیم کم کالری و تمرینات ورزشی به اندام ایده‌آل برسید. با کمک این دستگاه می‌توانید متوجه شوید بدن شما را در طول روز به چه میزان پروتئین نیاز دارد.

وضعیت هورمونی

بدن انسان در شرایط مختلف از جمله عصبانیت، گرسنگی، خوشحالی و غیره هورمون‌های مختلفی را ترشح می‌کند. این هورمون‌ها نقش مهمی در سلامتی بدن دارند. ترشح بیش از حد هورمون‌ها منجر به بروز بیماری‌های مختلفی می شود. دستگاه کوآنتوم آنالایزر می‌تواند میزان هورمون‌های بدن را تشخیص دهید. در صورت تشخیص اختلالات هورمونی می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی به‌سلامت بدن خود کمک کنید.

مقدار ویتامین و مواد معدنی

بدن انسان به ویتامین‌های مختلفی نیاز دارد. در صورت کمبود هر یک از ویتامین‌ها، فرد دچار مشکلات بسیاری می‌شود. جالب است بدانید هر یک از ویتامین‌ها دارای فرمول مختلفی هستند. اگر شما قصد کاهش وزن دارید، ممکن است ناخواسته با حذف برخی از غذاها، بدن خود را از بسیاری از ویتامین‌های مهم محروم کنید. دستگاه کوآنتوم آنالایزر با اندازه‌گیری مقدار ویتامین‌های بدن، شما را در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک می‌کند. شما می‌توانید برخی از ویتامین‌ها را با قراردادن سبزی‌ها در برنامه غذایی خود تأمین کنید. همان‌طور که می‌دانید سبزی‌ها کالری پایینی دارند و می‌توانید آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

معرفی دستگاه کوآنتوم آنالیزر نسل هشتم

یکی از جدیدترین دستگاه کوآنتوم آنالایزر، دستگاه کوآنتوم نسل هشت است. این دستگاه می‌تواند ۲۴۰ آیتم را مورد بررسی قرار دهد و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های آنالیزر محسوب می‌شود. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از نمونه‌های دیگر متمایز می‌کند که می‌توان به تعداد گزارش‌ها و سرعت و دقت بالا اشاره کرد.

ویژگی‌های دستگاه کوآنتوم نسل هشتم

  • جنس بدنه دستگاه کوآنتوم آنالایزر نسل هشتم از پلاستیک و فایبرگلاس ساخته شده است. هم چنین ویژگی که آن را از نمونه‌های قبلی متمایز می‌کند به حداقل رسیدن میزان خطا است. در واقع میزان خطا در این دستگاه‌ها صفر می‌باشد. دستگاه‌های قدیمی‌تر دارای دسته فلزی بودند و به همین دلیل موجب ایجاد اختلال در میدان مغناطیسی و درنتیجه باعث بروز خطا در تهیه گزارش می‌شدند. اما در دستگاه کوآنتوم نسل هشتم این مشکل برطرف شده و به همین دلیل میزان خطا به صفر رسیده است.
  • نحوه آنالیز در این دستگاه از طریق لمس کردن است. اما در نمونه‌های قبلی نیاز به در دست گرفتن میله‌های فلزی بود.
  • تغذیه دستگاه کوآنتوم آنالایزر از طریق متصل شدن یو اس پی به دستگاه است و نیازی به لامپ و غیره ندارد.
  • هم چنین دستگاه کوآنتوم آنالایزر دارای دفترچه فارسی است که شما را به ‌طور کامل با نحوه عملکرد دستگاه آشنا می‌کند.
  • امکان مشاهده تمام گزارش‌ها یا بخشی از گزارش‌ها در این دستگاه امکان‌پذیر است.
  • دستگاه کوآنتوم آنالایزر برای تمام افراد با سن‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد و محدودیت سنی ندارد. هم چنین زنان باردار هم می‌توانند از این دستگاه استفاده کرده و سلامت عمومی بدن خود را بررسی کنند.
  • این دستگاه می‌تواند اطلاعات آنالیز بدن بیمار را در حافظه خود ذخیره کرده و در مراجعه بعدی نتایج را با هم مقایسه کند‌. امکان دسترسی به اطلاعات، بعد از یک سال نیز امکان‌پذیر است.

نحوه استفاده از دستگاه کوآنتوم آنالیزر

بعد از نصب دستگاه کوآنتوم آنالایزر بر روی سیستم، با استفاده از فلش، برنامه موردنیاز برای دستگاه کوآنتوم آنالیزر را بر روی سیستم نصب کنید. توجه داشته باشید که این دستگاه نیاز به منبع تغذیه ندارد و از طریق یو اس پی کار می‌کند. برای آنالیز، کافی است  فرد دست خود را روی دستگاه قرار دهد تا در مدت زمان کمتر از دو دقیقه، آنالیز کل بدن انجام شود. هم چنین امکان چاپ نتایج بر روی کاغذ وجود دارد.

نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه کوآنتوم آنالیزر

  • قبل از انجام آنالیز توسط دستگاه کوآنتوم آنالایزر فرد باید زیورآلات فلزی را در بیاورد.‌ البته طلا یا پلاتین مشکلی ندارد، زیرا این فلزات داری میدان مغناطیسی ناچیزی هستند و اختلالی در دستگاه ایجاد نمی‌کنند.
  • افرادی که دارای ضربان ساز قلبی هستند، نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
  • در حین انجام تست، فرد باید آرامش خود را کاملاً حفظ کند. هم چنین تنفس وی باید عادی باشد. ممکن است فرد ابتدا کمی دچار استرس شود، بهتر است او را به آرامش دعوت کنید و بعد از کم‌شدن استرس و طبیعی شدن شرایط تنفس او، تست انجام شود. توجه داشته باشید که فرد نباید در حین انجام آنالیز صحبت کند، زیرا موجب اختلال در نتایج تست می‌شود.
  • حتماً در زمان انجام آنالیز توسط دستگاه، وسایل با میدان مغناطیسی قوی از جمله موبایل را دور کنید. زیرا امواج قوی بر روی نتایج آزمایش اثر می‌گذارند و موجب بروز خطا می‌شود.
  • حتماً فرد دو شب قبل از انجام تست، به‌اندازه کافی استراحت کرده باشد. هم چنین بهترین زمان برای انجام تست بین وعده صبحانه و ناهار است. برای داشتن تست دقیق، حتماً باید به این نکته توجه شود.
  • قبل از انجام آنالیز از خوردن نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار خودداری کنید. خوردن این نوشیدنی‌ها در نتیجه تست اثر می‌گذارند.
  • ورزشکاران بهتر است قبل از انجام تمرینات ورزشی یا دو ساعت بعد از تمرین تست بگیرند.

در این مقاله شما را با دستگاه کوآنتوم آنالایزر، نحوه عملکرد و مزایا آن آشنا کردیم. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، نحوه کار با این دستگاه بسیار راحت است و از طریق تماس دست فرد با دستگاه، وضعیت عمومی بدن بررسی می‌شود.

.
.

• سلب مسئولیت: این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است.